PROFIL MOTORKY

BMW S 1000 XR (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Nori
Vloženo 4.6.2015
Aktualizováno 16.7.2016
Zobrazeno 12 205x
HODNOCENÍ PROFILU OD 47 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Silniční enduro-superbike.Rychlost,pohodlí,pro mě krásný vzhled.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Renocar (Brno-Slatina) - Přemek Švanda z Renocaru.Maximální spokojenost s přístupem k zákazníkovi.BMW Family.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1190 Adventure: Protože BMW.

První dojmy - Posez a trojuhelník řídítka-sedlo-stupačky je optimální a téměř shodný s GS.Tvrdší podvozek, velice dostačující výkon a návykové řazení s asistentem.

Motorku bych doporučil pro - Pro superbikery,kteří by rádi i více pohodlí,s možností cestovat.

Doplňky na motorce - BMW Navigator V.Objednány origo kufry a tankvak

Recenze

BMW R 1200 GS byla skvělá motorka,ale přišel čas na změnu.Důvodem bylo jednak rozhodnutí,že příští bike bude jezdit opět pouze po asfaltu,ale taky to,že když jsem loni v létě viděl první spy foto a informace o novém BMW S 1000 XR,tak mé srdce zaplesalo.To bude přesně ono!
Poté,co jsem se rozloučil s GS,jsem kontaktoval Přemka Švandu z BMW Renocar Brno a projevil vážný zájem.Hltal jsem všechny dostupné informace.K finálnímu rozhodnutí zbýval jenom krůček a ten byl jako zkušební jízda na předváděcí motorce začátkem května 2015.Zde první pocity:

První dojem byl takový, že bike je ve skutečnosti o dost větší,než se zdál na fotkách.Ergonomie absolutně bez výhrad,stejná osa sedadlo-říditka-stupačky jako na etalonu R 1200 GS.Zdá se mi oproti ní tak o 2 cm vyšší.Sériové sedlo paráda,ale víc se prokáže na pořádné motodovolené 10-12 hodin denně na biku.
2 polohy plexi,mě osobně víc vyhovuje nižší pozice.Ovladače blinkrů slabší feedback,jinak to šlo.Motor se velice ochotně vytáčí,výkon tady určitě bude,bohužel nebylo možné ověřit,protože vedoucí naší kolony se rozhodl striktně dodržovat rychlostní limity...
O to víc jsem využíval asistenta řazení,padá to tam jako po másle,bez použití páčky spojky,nejenom nahoře,ale i při podřazování.Iksero přitom automaticky dává meziplyn.Pecka!
Brzdí to fantasticky,ABS Pro by mělo zamezit smyku předního kola i v krizovkách v zatáčkách.
Semiaktivní odpružení žehlí povrch rozbitých okresek,celkově je ale nastavení podvozku tužší,podobně jako u GS LC.
S1000XR měla obuté spíš tvrdší papuče od Bridgestone.
Veliká škoda,že jsem neměl možnost ji víc vzít pod krkem,kvůli již zmíněnému skútřímu tempu.
Viděl bych to na přezutí za Pirelli Diablo Rosso v případě takového toho domácího žvýkání.
Pro někoho možná nesmysl motorka,ale já našel v BMW S1000XR dokonalý mix velkého použitelného výkonu,ovladatelnosti a pohodlí,s tím ,že použití bude na asfaltu,lehká nenáročná polní cesta bude tady asi offroadové maximum.Na rozbité okresce tato motorka nebude mít konkurenci,o to se klidně vsadím!A vlastně,všude bude minimálně stačit všem R1,RSV4,Firebladům...

Takže po zkušební jízdě jsem konfirmoval objednání XR a včera večer,3.6.2015,jako jeden z prvních majitelů S 1000 XR,jsem motorku dovedl po ose z Brna domů.Bike je v plné výbavě se všemi elektronickými vychytávkami.Např.Dynamická kontrola trakce,semiaktivní podvozek,tempomat,Pro ABS,vyhřívané rukojeti,módy Rain,Road,Dynamic a Dynamic Pro...
Najeto teď prvních 135 km,zajíždíme a točíme pouze max.7 tis otáček.I tak dokáže teď jet 165km/h...Podvozek je tvrdší,posez dokonalý,motor má obrovské testes.Mód Dynamic je zábava,ostatní fuck off .Mám se prý moc těšit na režim Dynamic Pro,který bude aktivován po první garančce.Prostě pro mě optimální firemní vozidlo.Bude to pecka jak kolem komína,tak na cestách po Evropě.Jediné mínus je offroad cestování,které tady prostě podle mě není možné.Někdo si stěžoval na jakési vibrace,já ale,po 50 tisíci km s boxerem v podstatě o žádných nevím.Chce to jet delší,mnohahodinovou jízdu.
Motorku jsem pořídil i s novou navigací BMW Navigator V a momentálně mám objednané 3 origo kufry a tankvak.Snad dorazí v brzké době a já snad mohu v červenci s XR i s meine Frau vyrazit do Toskánska.
Tenhle bike u mě zůstane na dost dlouho.
edit1 po 800 km:
První trošku delší jízda,250 km po okreskách,za 4 hoďky.Pořád neustávající úsměv,bike moc baví.Tempomat je ok v obci,nastavím třeba 60 km/h a pustím říditka,motorka jede dál a já mohu protřepat prsty-ano,jemné vibrace tady jsou kolem 5 tis.rpm,postavit se do stupaček,jemně se protáhnout.Pak si opět sednout a full gas.Velice ochotně a rychle se vytáčí,od 300 km se hranice otáček posunula na 9000 rpm,od 7 tis rpm začíná blikat bíla kontrolka na přeřazení.Jednotlivé stupně jsou pravidelně odstupňované,šestka je o dost delší.Topspeed u zajíždění je dle tacho 198km/h.Vyzkoušeno ProABS u prudšího brždění v slušném náklonu,pocit jakoby se od asfaltu zvedla něčí ruka a jemně ti motorku narovná.Dobré.
Po 4 hodinách v sedle jsem trošku začal cítit sedací svalstvo,myslím,že 8 hodin v sedle bude bez problémů snesitelných.Tady však už porovnávám se svou ex GS s přešitými sedly,kde nebyl problém 14 hodin!
Doporučuji mód Dynamic a nastavení ESA na Road,to je takový dobře použitelný kompromis.
Současný postoj k XR-je to velice pohodlný superbike se skvělou jízdní pozicí,umožňující stovky km za den.Dokonalý sportovně laděný podvozek.
Nadšení pokračuje,najeto 800 km,brzo garančka a budu se těšit na nový mód Dynamic Pro.
Edit2: 1200 km.
Absolvována zajížděcí garančka.Unlock módu Dynamic Pro:Je to veliká paráda,iksero letí fakticky splašeně,naprosto úžasně softwérově odladěno.Od 9 tis.rpm začne bike hlasitě řvát a řítí se k dalším zatáčkám.Krátce zkoušena dálnice,větrný štít ve vyšší poloze umožňuje s určitou dávkou tolerance stabilní cestovní speed asi 170-175 km/h.Zatím maximálně 230 km/h,víc kvůli provozu nešlo.Navíc v cestovatelských enduro hadrech,které málinko plandali.V kůži nebude problém dosáhnout top speed 250 km/h.Ale vzhledem ke vzpřímenému posezu jsou dlouhodobé rychlosti nad 200 ne m9c komfortní,turbulence jsou už dost zřetelné.
Quickshifter teď používám i k podřazování-u dynamické sportovní jízdy,jinak u turistického tempa spíše klasické řazení se spojkou,chod páčky je tužší-oproti GS.
Zatáčky zatím moc nehrotím,raději si počkám na Supercorsy SP.
Edit 3:2400km.
Absolvována první vyjížďka se spolujezdkyní,Slovensko,Prievidza,pá+so,.250km a druhý den 270km.Dopadlo to neslavně,na zádech totiž měla těžký batoh,protože BMW pořád není schopno dodat objednané kufry.Byl i silný vítr.Její dojmy:tvrdší sedlo,slabší ochrana proti větru.Při použití QS nahoru ji pořád silně házelo dozadu-asi ten batoh.Budu doufat,že topcase s opěrkou a boční kufry vylepší komfort pro spolujezdce.
Dnes zase první zkouška proti superbikům v provozu.S klukama jezdíme docela hranu,ZX10R,RSV4,Speed Triple 1050 atd.Na sobě jednodílnou racing kombinézu,S1000XR s radostí dokáže konzumovat slidery,limitem jsou tak trošku cestovní Bridgestone,ale podvozek a elektronika jsou tady naprostá fantazie.
Na kvalitním asfaltu jsem stíhal,trošku to odnesly odřené stupačky,na rozbitějším povrchu jsem zase s poodjel.Na zatáčkovitém úseku fifty fifty.
Skvělý bike.
Edit 4:Najeto 7300 km.Dovolená v Alpách,6 dní,3400 km,sólo jízda ve svižném tempu.Na dobrém povrchu se dá denně jezdit i přes 10 hodin.Origo kufry-docela málo místa ale spolujezdec ocení zádovou opěrku na topcase,přídává pocit sucha a bezpečí.Bridgestone T30 vydržely 6800km,momentálně Pirelli Supercorsa SP,fungují parádně,ale musí být tepleji,v chladu klouzali,málem jsem bike rozbil,když mi 2 krát za sebou ujel předek...slušně se mi rozhýbali říditka,když jsem hobloval slidery,naštěstí jsem to ustál.
Do teď zjištěny negativa:1.Motorka je hodně tvrdá,tendence jezdit spíše po kvalitnějších silnicích.2.Vibrace.Malé,ale jsou při rpm 5000.
Pozitiva:Výkon,podvozek na ok silnicích,brzdy,pohodlí i na delších cestách,výbava.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
zmulin
zmulin napsal 08.08.17 v 15:31

Strašně efektivní,rychlá a nakonec díky tomu ,pokud člověk nejede uplnou palici,trochu nudná motorka.Všechno super,vibrace mi žádný moc nevadily (aspoň se něco dělo),jenom mě na ní v normal režimu vadily brzdy,co pocitově při nástupu jakoby moc kously.Asi to moc kopalo do vidle.Ve sportu mi přišlo,že už to tam tak nebylo.Najel sem na ní necelejch 400km po Korsice..

prusles
prusles napsal 13.04.17 v 08:25 10b.

super popis ...další motka co má šmrnc a je neskutečně pecková , máš prostě vkus !!

Kukkan
Kukkan napsal 25.07.16 v 17:03 10b.

Jo. Tak tomu bych asi taky rozuměl . Je vidět, že si to užíváš. Tak kolama dolů

findejs1310
findejs1310 napsal 24.07.16 v 20:03

Nevím proč ale připomíná mi Multistradu
Ale je to fakt krásný Bávo. Gratulace

Drtikol82
Drtikol82 napsal 16.07.16 v 16:32 10b.

nádhera

Více komentářů



TOPlist