PROFIL MOTORKY

BMW S 1000 XR (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník StaPa
Vloženo 30.8.2017
Aktualizováno 6.4.2020
Zobrazeno 2 667x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to pecka, leti to jak splašený a chce to celou tvoji pozornost, vše se děje rychleji, splněný sen.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum Olomouc (Olomouc)

Výška jezdce: 189 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1290 Super Duke GT: Nechtěl jsem dvouvál a chtěl jsem vyšší posez a quick shifter i dolu

První dojmy - Rychlá, dobře ovladatelná, super řazení, spodek jako beránek, vršek letí, výfuk dost nahlas a asi nebude třeba laďák. Přesně co jsem hledal.

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo chce pohodlný supersport.

Doplňky na motorce - Padáky, pár drobností z karbonu. Jinak plná tovární výbava (držáky na kufry a top case už ale někdo sundal).

Recenze

Zatím 700 km, ale vše bez problémů, jistá v každé situaci a i při palbě pohoda.
Parádně jde za plynem a nastavení podvozku je pecka. V podstatě několik motorek v jednom. Do zatáčky se stačí jen podívat a motorka dělá přesně co se po ní chce.
Spotřebu neřeším a zatím jsem se nedostal pod 7,3 podle počítadla.
Nejradši má prostě když se tahá a ona může pít.

3.000 km (23.9.2017)
Po ca 4 týdnech najeto 3.000 km a z toho 1.000 km v dešti. Podzim bez kompromisů nastoupil, ale to s touhle motorkou není žádný velký problém, jen si dám termo prádlo (pod perforovanou koženou kombu), zatopím pod rukama a pohoda.
Jízda za deště úplně v pohodě, ochrana celkem hodně dobrá, pouze nohy (boty) to chytnou z první. Režim Rain úplně zbytečný. Totálně uškrtí motorku a nedá se na tom jet. V dešti jedu Road, jen prostě přemýšlím a netahám za to jak na suchu.

Trochu mi trvalo, než jsem si zvykl na zásah kontroly trakce při rozjezdech, chce to na rozjezd dost plynu, prostě na hulváta zatáhnout a na to jsem nebyl zvyklej. Ale zase odpich všude rychle a bezpečně je super.
Na normální jízdu je Road v pohodě, když jedu jen kolem komína, je Dynamic a Dynamic Pro pecka.
Podvozek je obecně tvrdší, ale to mám rád. Většinou používám Dynamic. V rámci nastavení jsou změny znatelné jak u podvozku, tak u jízdních módů.

Tlumič řízení (v sérii) tu dává smysl a často je cítit, jak dobře funguje.

Předpokládal jsem, že budu co nejdříve řešit koncovku výfuku, ale zatím to vypadá, že to nebude třeba. Je hlasitá akorát, tak uvidím.

Jediné negativum je tak trochu výška sedla, budu asi řešit zvýšení. Mám 189 cm a při delších jízdách je docela znát hodně váhy na nohou. Při rychlovkách kolem komína není problém.

Jinak po předchozím tříválci (čtyřválec byl ještě před tím) trochu nezvyk, jak to dole nejede a do ca 4 tisíc otáček to na konstantní jízdu není, ale to je o zvyku, takže město na 2 a 4 tis. otáček a úplně v klidu. Ale pokud jde o akceleraci, zvedá se to i od 2 tis. otáček pěkně plynule a kolem 6 tis. už to začíná tahat a nad 7 -8 už to letí. Člověka to neustále nutí tahat a tahat a to je prostě ono.
O quickshifteru ani nemluvě. Dolů funguje absolutně bez problémů s krásným meziplynem. Nahoru jsem ho sem tam nachytal, ale to je spíš o tom, jak s ním správně zacházet, pak není žádný problém a šlape to.

Co mě překvapilo je, že se to docela dobře myje, na to, jakých to má záhybů. Nejsem zrovna leštič a ti, kdo mě znají, vědí o čem mluvím. Ale v Deutschlandu to fakt dobře vymysleli a bordel a mouchy jsou jen na pár místech, co se dobře umyjí. Ano, už jsem jí jednou po dlouhé jízdě v dešti umyl :o).

Když to zatím shrnu, je to bomba stroj, který je jistý za všech situací, nabídne hodně možností nastavení, kompletní balík bezpečnostních prvků, adrenalin a je dobrým parťákem při palbách kolem komína i při cestování. Pokaždé mě krásně zamrazí, když jí nastartuju. Je z ní cítit ta chuť jet a jet a těch 160 kobyl chce prostě vyrazit ven.

Doporučuju všem, kdo mají sportovního ducha a srdíčko a nechtějí se u toho krčit na super sportu nebo se jim nevejde pupek přes nádrž jako mě a vypadají na SS jako vosa na bonbonu :o).

Dá-li čas a trochu počasí, dojedu ještě 2.500 km do 30.000 km servisu, ať to můžu na zimu nechat udělat a na jaro být ready.
Pak napíšu, co a jak ohledně servisu.

Edit:
Ještě jsem zapomněl na jednu "drobnost".
Pokud si budete chtít řešit řetězovku sami a ne přímo v BMW, originální řetěz má 128 článků a ne 118, jak se všude uvádí = vlastní zkušenost a řešil jsem to na dvakrát.
Někdo v BMW, kdo vydával tabulku s údaji, se asi přepsal a místo 128 napsal 118 článků a všichni výrobci řetězů po celém světě to tak převzali a je to blbě.
Řetězovku jsem kupoval na Motořetězy.cz a po reklamaci vše do druhého dne poslali znovu a původní řetěz si na své náklady vyzvedli, jen byla prostě komplikace, že jsem musel dvakrát k mechošovi.

16.10.2017
Tak opět nějaké km za mnou, aktuálně něco málo přes 5.000.
Pořád radost a pomalu závislost.
První svezení ve dvou a opravdu překvapení, jak dobře funguje podvozek a vše kolem i při plném zatížení. I žena uznala, že BMW je prostě BMW. Ze všech zatím pro ni nejpohodlnější a nejlepší pocit z jízdy.
Zadní Michelin Pilot už je více méně po těch 5 tkm na hadr a objednávám Bridgestone BT30 EVO. Měly by déle vydržet.

Dalším poznatkem je, že mě asi zastaví až sníh, mínusové teploty a sůl na silnici. Na týhle mašině jsem v pohodě v dešti, v mlze, při chladném počasí, v létě, prostě limity se posouvají a už je to jen o tom, jak se obleču já.
TAKŽE SEZÓNA JEŠTĚ NEKONČÍ.

22.10.2017
Byl trochu čas, tak jsem se pustil do montáže pár užitečných doplňků:
1) Sada krytů vodního a olejového chladiče Evotech
2) Zadní nosič pro topcase SW-Motech Alu rack
3) Zvýšení řídítek Wunderlich, 2,5 cm





















Montáž byla úplně jednoduchá a bez problémů.

Jo, motorka je řádně schmutzig, protože pořád jezdí a na leštění jsem nikdy nebyl :o).

25.11.2017
Tak to tak vypadá, že proběhla asi poslední vyjížďka a to na servis do CArTec Ostrava na 30.000 km servis.





Proč jsem vybral zrovna CarTec v Ostravě, tu rozebírat nechci. Každopádně jsem byl s jejich servisem a přístupem spokojenej.

Co se vše dělalo:
1) Kontrola ventilových vůlí = ok
2) Kontrola časování ventilů = ok
3) Výměna svíček
4) Výměna těsnění ventilového víka
5) Výměna oleje + filtru
6) Výměna brzdové kapaliny vpředu a vzadu
7) Výměna oleje ve vidlích + nová sada gufer
8) Vyčištění KN vzduchového filtru
9) Výměna brzdových destiček vpředu
10) Výměna napínáku rozvodového řetězu
11) Výměna prasklé žárovky potkávacích světel
12) Převážení kol
13) Dotažení sdruženého ovládání na levém řídítku
Body 1) - 8) jsou předepsané při 30 tkm servise BMW. Ostatní bylo prostě už třeba.
Docela mě překvapilo, že mi už po necelých 30 tkm tekla jedna přední vidle.
Ještě mi zjistili, že majitel přede mnou odmontoval lanka od klapky ve výfuku, takže klapka nezavírá a je to stále otevřené - říkal jsem si, že ten origo výfuk je dost nahlas a nebude třeba laďák - tak odpověď je na světě. Motorek funguje, ale lanka jsou prostě pryč. Stejně jsem se na to chystal.
Celá ta sranda přišla bratru na 27.141,- Kč vč. DPH, přičemž 8.250,- Kč je jen práce.
Na práci bych možná dovedl jinde ušetřit, ale chtěl jsem mít stav 0 z autorizáku a vědět co a jak.

Poslední týden se ani mě chřipečka rýmečka nevyhla, tak už jsem se nesvezl a dlouhá zima před námi.

6.4.2020
Už je to nějaký ten pátek, co jsem sem nic nepřidal.
Vzhledem k vyhlášenému nouzovému stavu mám čas na další poznatky.

XR mě i po 30.000 najetých km nepřestává bavit a zjistil jsem, že pro mě zatím není nástupce. Nové XR jsem ještě na živo neviděl a neřídil, ale už podle všech recenzí asi zatím zůstanu u první generace - díky její dravosti, vibracím (které pro mě umocňují zážitek z jízdy a nevadí mi ani po 700 km v sedle), jejímu designu a prostě když ji miluješ, není co řešit ;o).

Od posledního zápisu uběhlo dost času a dost se toho stalo.
Mám za sebou i celkem nepříjemný highsider začátkem sezóny 2018 a opravu moto v hodnotě kolem 100.000,- Kč. Jo jo, když plácnete s BMW, každá sranda se počítá na tisícikoruny. I v BMW jim bylo trapně, když jsem si byl pro díly, dali mi pár kousků za 20.000,- (byl jsem tam několikrát) na pult a říkali: "Je, to je strašný, taková troška dílů a tolik peněz".
Příčinou pádu byl špatný stav vozovky - vzlínající asfalt (taková ta žvejkavá mastná hmota, která klouže jako prase). Jel jsem za dodávkou a tu černou šmouhu uprostřed pruhu jsem neviděl. Ano, byla tam značka nebezpečí smyku, takže jsem ještě dostal pokutu symbolických 300,- Kč. Policajti byli v pohodě a věděli o co jde, snažili se to již delší dobu řešit, ale marně, město Brno má svou jinou politiku.

Ale pryč od tohoto tématu, moto jsem poskládal - nové přední kolo, nová řídítka, několik plastů, páčky, stupačka + řadička, přední světlo, půlka přední masky, plotna na top case (tu už jsem nedával) a ještě pár drobností. Naštěstí nic zásadního. A jezdím na ní dále a mám ji ještě víc rád.

Nové doplňky:
1) Nové páčky Wunderlich, stavitelné VARIOLEVER. Opravdu mi sedí, mám je na nejkratší variantu a dobře se dávkují, pecka: https://www.wunderl...lever-35710-102.html
2) Dal jsem pryč zvýšení řídítek, prostě Germáni vědí, proč a jak to staví a je to lepší
3) Pořídil jsem brašnu na sedlo Held Livigno, nechal jsem se inspirovat jedním kolegou z Německa a můžu jen doporučit. Zabalím se do toho v pohodě na týden a na motorce to sedí v pohodě. https://shop.held.d...ber=004542-00-1-Stck
4) Koupil jsem novou tašku na řídítka Wunderlich BAR BAG, která má i okénko na mobil, čímž jsem vyřešil uchycení navigace - mobil v tašce na řídítkách a není co řešit. https://www.wunderl...edia-m29870-100.html
5) Tlumič řízení Hyperpro - důvodem byl vychcaný origo tlumič řízení (ca po 50 tkm), který nelze repasovat a je možné koupit pouze nový. Tento Hyperpro, který je navíc stavitelný, stál ca o 3.000 Kč méně, než origo BMW, takže nebylo co řešit.
https://www.hyperonl...pro-stuurdemper.html

Jinak jen jezdím, měním olej, gumy, brzdové desky a klasika.
Ohledně gum mám favorita Continental Road Attack 3 - lepší gumy jsem na tom neměl.
Teď došlo i na řetězovou sadu - stará vydržela 30.000 km. Navíc už ji dodávají se správným počtem článků, takže svět řetězů už je zase v pořádku ;o).
Velké servisy - časování ventilových vůlí atd - po 30 tkm - dělám v BMW a malé olejové a běžné spotřební věci dělám sám.

Momentálně mám najeto necelých 54 tkm a až na tlumič řízení a můj crash jsem kompletně bez závad.

Kdo má prostě rád motorku, která je tak trochu rapl, ale je to raketový trůn, jak jí rád říkám, a dá se na ní rychle a super cestovat nebo řádit kolem komína, nevadí mu, že chlastá jak průměrný moderní dvoulitrový TSI (já se pod 7 l/100 km nedostanu, na okruhu klidně 16 l/100 km, ale to je extrém), jednou za čas je to i na okruhu bez problémů a bez ztráty kytičky, pro mě příjemně vibruje, ma krásný průběh výkonu (jsou tam i kopance), je krásná (ano, subjektivní dojem) tak určitě doporučuji. Nikdy jsem nelitoval, že jsem jí koupil a doufám, že nám to ještě nějakou chvilku vydrží, protože nástupce fakt zatím nevidím.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bruttopyr
bruttopyr napsal 01.07.20 v 22:30 10b.

Výborná recenze!
A po projetí se na předváděčce (2020) musím říct, že i výborná motorka!
Takže naprosto chápu tvoje nadšení pro XR!

Tomas_MD
Tomas_MD napsal 10.05.20 v 20:04 10b.

Super

mixo
mixo napsal 01.11.17 v 11:43 10b.

parádní bike ...uvažuju o něm víc a víc

Zdenekkkkk
Zdenekkkkk napsal 27.10.17 v 19:28 10b.

Taky jsem mel moznost se na ni v lete svez a je to booombaaa .
Mas ji paradni . Za 10

StaPa
StaPa napsal 21.10.17 v 19:30

Díky moc prusles, je to fakt bomba. Jestli budeš mít někdy tu možnost, určitě do ní jdi. Nelituju ani vteřiny. Spíš si říkám, proč už jsem si jí nekoupil dřív

Více komentářů



TOPlist