globalmoto_kveten




EICMA 2017: Na co se v Miláně těšit tentokrát

Zbývá již jen jeden týden do momentu, kdy jeden z největších motorkářských veletrhů EICMA otevře svoje brány po pětasedmdesáté. Stejně jako za poslední tři čtvrtě století, i tentokrát se můžeme těšit na ohromnou nálož motocyklových novinek, příslušenství, doplňků a dalších zajímavostí, orientovaných na motorkáře. Kvůli čemu se tedy do Milána vyplatí vážit cestu?

Milovníci zábavy mimo zpevněné cesty si mohou přijít na své na stánku výrobce Beta. Zde se ukáží enduro a šlapačkové modely pro rok 2018, přičemž o prvních dojmech z řady Enduro RR si u nás můžete přečíst již nyní.

Německé BMW slibuje, že na svém stánku o rozloze 1600 m2 představí 4 světové premiéry. Mezi nejdůležitější by mělo patřit nové, středně velké cestovní enduro, nahrazující F 800 GS. Spekuluje se o názvech F 850 GS nebo F 900 GS a novou motorku už BMW poodhalilo v novém videu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Z dalších novinek se zde odprezentuje třeba cestovní enduro R 1200 GS se změnami pro modelový rok 2018 a systémem Connectivity, nový menší skútr, dále program pro individualizace BMW Motorrad Spezial a konečně i koncept R 1200 RS ConnectedRide. Ten ukazuje možnou budoucnost unifikované komunikace mezi vozidly na silnici za účelem dosažení vyšší bezpečnosti.

 

Poměrně velkou prezentaci chystá, jako již tradičně, i domácí Ducati. Italský výrobce slaví 25 let legendární rodiny Monster a změny se nejvíce projeví na té menší straně modelové řady. Rozsáhlým přepracováním prošel Monster 821, nejmenší Monster 797 je nahrazen lépe vybavenou verzí 797+ a tady přísun nových motorek nekončí. Ducati láká na 5 nových modelů, které bude prezentovat na výstavě Eicma.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

K vidění bude také inovovaný XDiavel S, k mání ve speciálním zbarvení Iceberg White nebo vylepšená modelová řada Multistrada na rok 2018.

Menší Multistrada 950 dostane přiostřenou Enduro verzi do lehkého terénu, z větší Multistrady 1200 se potom stane Multistrada 1260. Cestovní enduro od Ducati se totiž dočká dvouválce Testastretta DVT 1262, jenž pracuje v útrobách XDiavelu. Oproti variantě v cruiseru by však mohl být motor do Multistrady naladěn na vyšší výkon. Změny nastanou také u modelové řady Scrambler, která údajně dostane větší motor. Nový a dospělejší Scrambler by měl dostat vzduchem chlazený dvouválec o objemu 1078 ccm.

Nepřehlédnutelný je také nový vidlicový čtyřválec Desmosedici Stradale určený pro vrcholné modely a je více než pravděpodobné, že se dočkáme motoru rovnou osazeného do prototypu budoucí vlajkové lodi Panigale V4. Více informací budeme vědět v neděli 5.11. po prezentaci.

Příznivci americké klasiky by se měli zastavit i u stánku Harley-Davidson. Zde se totiž objeví modelová řada 2018 s kompletně přepracovanou a rozšířenou linií Softail. Ta přichází mimo jiné s novým rámem, LED světlomety, ale také s novými motory Milwaukee-Eight, nahrazujícími starší pohonné jednotky americké značky.

Japonská Honda se zaměří na několik segmentů zároveň. Budou u ní totiž k vidění omlazené motokrosové modely CRF 250 a CRF 450, elektrický a hybridní skútr PCX Electric a PCX Hybrid, ale i slibovaná nová generace cestovní legendy Goldwing, představená teprve před pár dny. 

Dále se ukáže koncept Neo Sport Café, jehož podoba byla ukázána na autosalonu v Tokiu. Jedná se o elegantního a uhlazeného naháče s retro prvky, v jehož rámu bije litrový čtyřválec z CB 1000R. Vyvstává nicméně otázka, zda koncept dostane zelenou pro sériovou výrobu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Jedním ze zástupců tradičních značek je i americký Indian. Na jeho stánku se objeví novinky modelového roku 2018 v čele se stylovým Scoutem Bobber a několika speciálními verzemi stávajících strojů.

Prezentace Kawasaki se pro změnu ponese ve znamení přeplňování. Proslýchají se zvěsti o novém přeplňovaném modelu, doplňujícím stávající H2 a H2R.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Našlo by se ale i něco pro mladé. Konkrétně se na stánku setkáme s novou Ninjou 400, nahrazující předešlou třístovku. A chybět nebudou ani nadcházející ročníky modelové řady Versys a hlavně novinky Z900RS.

Rakouské KTM se letos prezentuje v duchu přechodu na vstřikování u dvoutaktních závodních motorek. Opomenout bychom ale neměli ani příchod omlazeného hobby modelu Freeride v tradičním spalovacím a samozřejmě i v elektrickém provedení.

KTM také usilovně testuje nový osmistovkový motor, který se objeví v modelu Duke 790 a nejspíše také v menším cestovním enduru.

Ze strany MV Agusty se těšíme na nový modelový ročník superbiku F4 RC, jenž bude vyprodukován v limitované edici o 250 kusech.

Podle nedávných informací je nová generace legendární Hayabusy od Suzuki sice pozdržena, přesto se ale bude na stánku japonského výrobce na co dívat. Svou přítomností by měl návštěvníky poctít skútr Swish, kroska RM-Z 450 pro rok 2018 a konečně i připravovaný kafáč SV 650X, postavený na prověřených základech. Novinka je poodhalena i na novém videu, lákajícím na výstavu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

 

Britský Triumph má v rukávu minimálně tři nové motorky, z nichž dvě náleží do modelové rodiny Bonneville. Řeč je o cestovně pojatém Speedmasteru a potom o minimalistickém Bobberu Black, jehož základní verze se stala historicky nejrychleji prodávaným modelem značky.

 

O něco očekávanější novinkou je nicméně nová generace cestovního endura Tiger. Triumph inovaci novinky oznámil teprve pár dní zpátky a máme se prý  těšit na radikální změny. 

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Nové barvy a celou řadu dalších inovací pro rok 2018 přiveze i Yamaha. Barvy se konkrétně týkají naháčů XSR 700, XSR 900 a cesťáku FJR 1300, evoluční změny jsou potom přítomny u ostrých endur WR 250F a 450F a také u skútrů z řady X-Max.

To vůbec nejzajímavější u Yamahy však nebude ze světa běžných motorek. Japonská značka totiž na svém stánku ukáže sportovní tříkolku Niken, poháněnou tříválcem z modelu MT-09. Ta chce díky dvěma předním kolům poskytnout jezdci větší stabilitu, ovšem bez omezení při náklonech a sportovní jízdě.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Doplňky a příslušenství
Na veletrhu se vedle motorek objeví i nezbytné příslušenství. Do této škatulky zapadají boty, přilby, rukavice, oblečení, ale i doplňky na motorky samotné, tuningové díly, výfuky a další serepetičky. Přítomny by měly být prakticky všechny důležité značky.

Doprovodný program
Jako každý rok, jsou i tentokrát na place veletrhu rozesety nejrůznější doprovodné programy. Chybět by neměla motoškola se zaměřením na bezpečnou jízdu, různé programy zabývající se mobilitou budoucnosti, ale samozřejmě ani část Eicma Custom s nejrůznějšími přestavbami všech žánrů.

Otevírací doba:

  • čtvrtek 9. listopadu / 9.30 - 18.30
  • pátek 10. listopadu / 9.30 - 22.00
  • sobota 11. listopadu / 9.30 - 18.30
  • neděle 12. listopadu / 9.30 - 18.30

Vstupné

  • dospělí € 21.00
  • mládež 14-17 € 15.00
  • děti 9-13 let € 12.00
  • děti 0-8 zdarma
  • senioři nad 65 let € 12.00
  • skupiny (školy, motokluby apod., min. 20,  max 70 lidí) € 14.00

Páteční slevy

  • večerní vstupné (od 18 hodin) € 12.00
  • ženy (celý den) zdarma

Jak přesně se na veletrh dostat, kde se ubytovat a kde zaparkovat, lze se dočíst ve vyčerpávajícím manuálu, připraveném před pár lety. Ať už se ale do Milána vydáte na vlastní pěst či nikoliv, vždy můžete počítat s naším stoprocentním pokrytím celé výstavy a s prvními dojmy, zprostředkovanými přímo z místa dění.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist