globalmoto_duben_nolan




Honda oficiálně odhalila nový Goldwing

Etalon v oblasti cestovních strojů je opět tady a dokonce v trochu jiném pojetí, než bylo dosud zvykem. Nová Honda GL 1800 Goldwing je lehčí, menší, obratnější, ovšem oproti předchůdci neztratila nic z luxusních prvků.

Kapitoly článku

U nového Goldwingu se Honda rozhodla vydat docela jinou cestou, aby oslovila citelně širší spektrum možných zákazníků. Goldwing nové generace proto dostal zcela přepracovaný rám z hliníkových profilů, umožňující výrazně užší a kompaktnější stavbu stroje. Zároveň je Goldwing v závislosti na provedení až o 45 kilogramů lehčí a v základním provedení váží 365 kilogramů.

Výsledkem je lepší použitelnost mimo dálkové trasy. Nový Goldwing už necílí výhradně na transkontinentální jízdy, ale neztratí se ani ve městě či při každodenním použití. Menší kapotáž a nižší hmotnost znamená lepší aerodynamiku, ale dokonce i 20% úsporu paliva, takže se nádrž mohla zmenšit o 4 litry na výsledných 21 litrů při zachování stejného dojezdu.

Ohromný větrný štít předešlého modelu byl nahrazen menším, elektricky nastavitelným štítem, nicméně kdo chce, bude si moci velké sklo stále přikoupit, stejně jako deflektory na ruce a na nohy. Z oblasti pohodlí a bezpečí je zde dále vyhřívané sedadlo, vyhřívané gripy, inteligentní bezkontaktní klíč, LED světla, airbag a nezbytná porce konektivity a elektronické komfortní výbavy.

Mezi budíky se nachází sedmipalcový displej, skrývající navigaci, Bluetooth konektivitu, možnost propojení skrze Apple Carplay a další funkce. Celkový objem zavazadelníků byl zmenšen, neboť Honda skrze průzkum odhalila, že většina lidí plnou kapacitu stejně nikdy nevyužije. I tak jsou ale k dispozici již v základu dva velké boční kufry a u verze Tour je přítomen také vrchní kufr s opěrkou spolujezdce, schopný pojmout dvě integrální helmy.

O odpružení se stará zcela zásadně přepracovaný systém zavěšení Přední kolo je odtlumeno centrálním tlumičem a zavěšeno na dvojici kyvných ramen. Řízení potom obstarává dvojice řídících tyčí. Kvůli změnám v kinematice předního kola byl motor posunut v rámu o 40 mm vpřed a Honda slibuje výrazně stabilnější a agilnější chování, kombinované s vyšší úrovní komfortu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Tlumení předního i zadního kola je elektronicky nastavitelné v závislosti na zvoleném jízdním režimu (k dispozici je Tour, Sport, Econ a Rain) a zadnímu tlumiči se elektronicky nastavuje také předpětí pružiny podle zatížení.

Konečně se dostáváme k motoru. Pořád před sebou máme plochý šestiválec o objemu 1833 ccm, ovšem až na základní architekturu a objem byl motor kompletně přepracován. Hlavy motoru disponují čtyřmi ventily na válec, i přesto se ale na pohonné jednotce uspořilo 6.2 kilogramů hmotnosti. Výkon povýšil na 126 koní a maximum točivého momentu v podobě 170 Nm je dostupné ve 4500 otáčkách za minutu. Pro úsporu paliva je motor vybaven vypínatelným systémem Idling Stop, chcípajícím motor při stání.

Podstatnou změnou je přechod k elektrické, bezlankové škrticí klapce. I její chování se mění v závislosti na jízdních režimech, takže zatímco v módu Sport je odezva na plyn velmi ostrá, v režimu Rain reaguje plyn pouze zvolna. Vedle odezvy na plyn a tuhosti zavěšení, regulují jízdní módy také chování spárovaného brzdového systému a kontroly trakce. Brzdy jsou vpředu zastoupeny dvěma 320 mm kotouči se šestipístkovými třmeny, vzadu jedním 316 mm kotoučem se třípístkovým třmenem.

Jak tomu bývá ve světě (nejen) cestovních motorek stále častěji, k dispozici bude i automatická převodovka. Jedná se o nejnovější generaci sedmistupňového ústrojí DCT, vybaveného dvojicí elektrohydraulicky ovládaných spojek pro sudé a pro liché rychlosti. Nechybí zpátečka a Honda podotýká, že převodovka umí v případě potřeby celou motorkou pohybovat jen rychlostí chůze, bez jakéhokoliv cukání či neplech. Samočinné řazení je závislé opět na jízdním režimu, ale vždy lze použít i tlačítka na levém řídítku.

Standardem samozřejmě zůstává klasická manuální převodovka se šesti rychlostmi a elektrickou zpátečkou, zachovanou s předchozí generace. Obě převodovky jsou dovybaveny asistentem rozjezdu do kopce, využívajícím systému ABS k udržení motorky na místě po puštění brzdy.
Zatím nám poněkud chybí informace o cenách, nicméně lze se domnívat, že nový Goldwing nastaví hodně podobnou cenovou politiku, jako ten stávající.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (12x):
Motokatalog.cz



TOPlist