Kawasaki ve videu láká na novou přeplňovanou motorku

Supersportovní Kawasaki Ninja H2, potažmo okruhová varianta H2R, je na trh už pár let a jedná se o velmi unikátní stroj bez přímé konkurence. Přece jenom se ale jedná také o stroj, který je pro svou cenu určen pouze několika málo vyvoleným motorkářům.

Kawasaki ve videu láká na novou přeplňovanou motorku

Tato situace by se snad mohla do budoucna změnit, neboť Kawasaki v novém videu láká na svůj další stroj z „přeplňované kolekce“. Půlminutový klip nabízí náhled na kompresor a efektní průlet kamery animovaným motorem, nic konkrétního se ovšem nedozvídáme.

Vše bude patrně odhaleno až na motosalonu EICMA v italském Miláně, který otevírá své brány mezi 7. a 11. listopadem a redakce Motorkáři.cz bude tradičně na místě.
Vyvstává nyní otázka, co na nás Kawasaki vlastně chystá. Nejpravděpodobnější je příchod nové, menší a také levnější motorky s přeplňováním, která se v hierarchii značky postaví právě pod H2. Mohlo by se tedy jednat o způsob, kterým Kawasaki nabídne technologii přeplňování širšímu spektru motorkářů a zároveň si vybuduje náskok před konkurencí.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Ve hře je údajně menší motor o objemu 700 – 750 ccm, dosahující s pomocí přeplňování výkonu a točivého momentu většího litru. V praxi bychom tak mohli dostat motorku, zapadající hmotností a ovladatelností do kategorie menších sportovních šestistovek, ovšem nabízející výkon z vyšších tříd.
Hovoří se dokonce o počátku nové éry, připomínající „Turbo Race“ z osmdesátých let. Tehdy se začala ve sportovních autech hojně objevovat turbodmychadla a vznikaly nezapomenutelné stroje. Ve světě motocyklů by se mohlo odehrát totéž, ovšem místo turbodmychadel se výrobci motorek pochlapí s kompresory.

Přeplňování mechanickým kompresorem je pro použití v motocyklu koneckonců výrazně vhodnější. Na rozdíl od turba poháněného výfukovými plyny, které po otevření škrticí klapky teprve začne budovat tlak a vzniká tak typická prodleva turba, reaguje kompresor okamžitě. Nástup točivého momentu v nižších a středních otáčkách je proto mnohem čitelnější, což je u motocyklu důležitější, než u auta.

 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist