Honda představila v Tokiu naháče Neo Sports Café, elektro-hybridní skútr a inovovanou klasiku

Japonská značka se na domácí půdě činila a v rámci autosalonu v Tokiu ukázala několik úplných novinek. Vedle nového Goldwingu, výročních modelů Super Cub a samovyvažovacího konceptu Honda Riding Assist-e, stál na ploše stánku Hondy také naháč Neo Sports Café a dvojice elektrifikovaných skútrů.

Honda představila v Tokiu naháče Neo Sports Café, elektro-hybridní skútr a inovovanou klasiku

Nejprve k Neo Sports Café, které už na první pohled nevypadá ani trochu špatně. Naháč kombinuje špetku retro stylu s futuristickým vzhledem a hlavně s prověřeným pohonným ústrojím. V útrobách se totiž ukrývá základ z naháče CB 1000R, tedy vybavený čtyřválcem ze staré generace CBR 1000RR. Dále nechybí jednostranná kyvná vidlice, obrácené přední vidle pořádného průměru, ale ani LED osvětlení nebo minimalistická přístrojovka, připomínající spíše mobilní telefon v držáku.

Je jasné, že produkční verzí tohoto stroje, by si mohla Honda došlápnout na Kawasaki, která představila Z 900RS – tak trochu hipsterskou variantu naháče Z900. Obě motorky jsou totiž v mnoha ohledech ze stejného těsta. Vyvstává ovšem otázka, jak to bude s dostupností. Některé koncepty od Hondy se později z ničeho nic vypaří, některé zase poslouží jako základ nebo inspirace pro nové modely. Pevně proto doufám, že Neo Sports Café nepotká stejný osud, a že v horizontu dvou let vyjede produkční verze, dostupná na trhu.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Další dvě novinky ovšem opouští svět naháčů a vrhají se do světa skútrů a dokonce i do světa ježdění na elektřinu. Jedná se o model PCX, který je u nás velmi oblíbený, a zde je představený ve variantách Electric a Hybrid. Oba skútry sdílí podobnou architekturu a myšlenku, ale jejich pohony se liší způsobem použití.

Čistě elektrický PCX Electric je poháněn výhradně elektromotorem z vlastní produkce Hondy. Přesný výkon ani další parametry bohužel nebyly uvedeny, ale o zásobu voltů se má starat systém Mobile Power Pack. Zcela konkrétně jde o odnímatelné a snadno vyměnitelné baterie umístěné pod sedlem, které se snaží japonská značka postupně unifikovat napříč modelovou řadou. Pokud by tedy uživatel spěchal, dalo by se místo dobíjení prostě jen prohodit balík baterií a skútr by byl opět připraven.

Jinak pojatý je PCX Hybrid. Zde Honda využívá kombinaci elektromotoru s menší baterií a spalovacího motoru, vybaveného ACG startérem. Výsledkem je nižší spotřeba než u konvenčního skútru, ale výrazně vyšší točivý moment. Při plném otočení plynové rukojeti totiž začnou oba motory spolupracovat a nabídnou poměrně svižnou akceleraci.

Bohužel ani u PCX Hybrid se přesné parametry nedozvídáme, což je poměrně škoda. Oba modely jsou nicméně nachystány do sériové výroby a prodávat se začnou již příští rok na asijském trhu včetně Japonska.

Krasojízda Hondy v Tokiu pokračuje novinkou Monkey 125 Concept. Klasický "opičák" zůstal pořád stejný, ale přibyla mu trocha výkonu navrch a nějaké ty prvky výbavy z aktuálního tisíciletí. Do ležaté pozice byl zakoponován jednoválec 125 ccm o vyšším výkonu, takže toho Monkey zvládne zase o něco víc, než dosud. O osvětlení se nově starají LED diody a před jezdcem se nachází digitální přístrojovka.

Obdobnou zvětšovací kůrou jako Monkey, prošel i Super Cub, oslavující pětačtyřicáté narozeniny. Super Cub C125 opět vychází z osvědčené konstrukce, ale s větším motorem 125 ccm si s výkonem vystačí i při dojíždění mimo centra metropolí. Navíc se mu dostalo chytrého zamykání bez nutnosti strkat klíč do spínací skřínky a elektricky otvíraného sedla.

A klasika ještě jednou, tenkokrát v "SUV" provedení Cross Cub 110. Že by se z mopedu od Hondy náhle stalo plnohodnotné enduro, s tím asi nelze počítat, ale drsně (a přitom stále roztomile) vypadajícímu konceptu nelze upřít jistou dávku stylu a odvahy. Z Cross Cubu zmizely nadbytečné části kapotáže, nové světlo dostalo trubkový kryt a přítomen je také kryt výfuku. Drátěná kola potom obouvají širší pneumatiky s hlubším dezénem.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist