yamaha_mt09




Ducati Monster slaví 25 let a do nového roku jde se změnami

Je tomu 25 let, co se na trhu objevil první Monster M900. Model, který odstartoval jednu z nejlegendárnějších modelových řad v historii nejen Ducati, teď slaví půlkulaté výročí a v jeho rámci italská značka inovuje menší provedení 821.

Kapitoly článku

Oficiální debut Monsteru 821 pro veřejnost proběhne sice až příští měsíc, ovšem všechny náležitosti „faceliftu“ jsou známé už nyní. Jednou ze zajímavostí je mimo jiné i barva. Speciální žluté zbarvení dostal totiž menší Monster právě po pradědečkovi M900, který je ve žluté vidět dost často.

Mezi další na první pohled viditelné změny patří třeba nádrž převzatá z většího Monsteru 1200, disponující klasickou kovovou přezkou na odklápění. Z většího modelu pochází potom i přední světlomet, ovšem barevný TFT displej nad ním, nahrazující klasické budíky, už je zcela nový. Mimo základních jízdních dat, umí Monster na displeji zobrazit třeba informace z multimediálního systému DMS, propojeného s telefonem přes Bluetooth, a z oblasti technologií nechybí ani USB konektor. Zadní část byla mírně zúžena, opět po vzoru M900, a zdvojené výfuky po stranách jsou v novém provedení. Menší řidiči následně docení i nastavitelnou výšku sedla. Ve dvou krocích lze nastavit sedlo na 785 nebo 810 mm nad zemí.

Motor je zachován jako u minulého ročníku, ale kvůli emisní normě Euro 4 byl obrán o dva koně výkonu. Dvouválec 821 ccm z rodiny Testastretta podává nyní 108 koní výkonu a 86 Nm točivého momentu. Šestistupňová převodovka je samozřejmě zachovaná a mezi příplatky lze nalézt i oboustranné rychlořazení.

Novinkou je také Ducati Safety Pack, zahrnující nastavitelné ABS s hardwarem Bosch 9.1 MP a systém kontroly trakce, a dále i volba ze tří jízdních režimů sport, touring a urban, laditelných podle situace. Tlumiče jsou nastavitelné, s obrácenými 43 mm vidlicemi vpředu, a o zastavení se starají brzdy Brembo s kotouči o průměru 320 mm vpředu a 245 mm vzadu. Do kotoučů se zakusují třmeny Brembo M4-32.

Vylepšený Monster 821 se odhalí 5. listopadu na akci Ducati World Premiere a následně bude k vidění na veletrhu EICMA v Miláně od 9. do 12. listopadu.

Spolu s novým Monsterem 821, došlo v modelové řadě Ducati ještě k dalším spíše drobnějším změnám. Je tu třeba Multistrada 1200 Enduro Pro, která dostala do vínku terénní pneumatiky Pirelli Scorpion Rally, sériový padací rám z ocelových trubek, nižší větrný štít a výfuk Ducati Performance od Termignoni.

Dále několik modelů dostalo nové barvy, XDiavel S má nově přeladěný podvozek a jiná řídítka a nejmenší Monster 797 byl nahrazen variantou 797+. Ta se pyšní novým štítkem nad předním světlem a bezpříplatkovou krovkou sedla spolujezdce.

Informace o redaktorovi

Dominik Valášek - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 1 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist