PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LukasKoudelik
Vloženo 1.7.2011
Aktualizováno 1.2.2015
Zobrazeno 5 669x
HODNOCENÍ PROFILU OD 18 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Moje první a stále aktuální motorka. Pořídil jsem ji krátce poté, co jsem si udělal řidičák A1 a neměnil bych!

Více fotografii

První dojmy - Tak samozřejmě se jedná o téměř 50 let starý stroj, který konstrukčně a technologicky odpovídá standardům své doby. Tak je potřeba k motocyklu přistupovat v dnešní době, kdy je přehršel motorek o objemu 1000 ccm apod., které jsou naprané elektronikou.

Motorku bych doporučil pro - Všem milovníkům českých značek Jawa a ČZ, kteří mají kutilského ducha a trochu manuální zručnosti, aby si dokázali většinu věcí na motocyklu opravit. Pokud je motocyklu dána potřebná péče, je to neuvěřitelně spolehlivý model, který Vás doveze kamkoliv za minimální provozní náklady.

Doplňky na motorce - přívěsný vozík PAv, zapalování Vape

Recenze

Proč jsem si vybral tento stroj?
Když jsem kupoval svůj první motocykl, hledal jsem něco silnějšího než pionýra, kterého jsme měly tehdy doma, a zároveň cenově přístupného pro moji dosti malou kasičku. Kvůli cenové dostupnosti a nemožnosti cokoliv spravit doma "na koleně" hned v začátku odpadly představy o značkách Honda, Yamaha, ...
Při svém brouzdání po internetu jsem si všiml typu 125/476, který byl velmi často předěláván na silnější 175/477 bez rizika, že na to někdo přijde pouhým pohledem - a to mě dostalo. Není nádherné v 16 s řidičákem A1 moci řídit tak "silný" motocykl jako 175?
Ihned následující den jsem se rozjel vlakem, s přilbou pod paží a něco málo olejem v batůžku, do Světlé nad Sázavou, kde jsem byl domluven s tehdejším majitelem stroje, že se počkáme. Majitel vyvezl stroj z kůlny, oprášil, ometl pavučiny a já se v první chvíli zděsil, že kvůli "tomuhle" jsem vážil tak dlouhou cestu. Celá motorka byla přetřená bílou barvou za pomoci štětky, která značně línala a často zanechala v povrchové vrstvě chloupek. Když jsem ale na motocykl usedl a jel se projet do vedlejší vesnice, zjistil jsem, že je to něco úžasného (v porovnání s jízdou na pionýrovi, kterého jsem tou dobou osedlával již dávno před získáním řidičského oprávnění). Motorka startovala, jak se říká "na drc" a krásně táhla a zvládala i rychlosti blížící se magické hranici 100 km/hod. Na parabole na mě za začátku mrkala a následně i stále svítila zářivá zelená kontrolka, o které jsem byl přesvědčen, že značí "vše v pořádku". Majitel vyzdvihl fakt, že motocykl je osazen novým akumulátorem a po projížďce jsme se tedy domluvili na kupní ceně 6 000,-Kč a já se vydal na cestu domů. Ještě před odjezdem jsem byl upozorněn, že musím natankovat, jelikož v nádrži je již zbytek benzínu, ale že do města k Benzině mi to musí vystačit. Do města mi to sice vystačilo, ale k Benzině jsem tlačil, jelikož mi benzín došel.
Po natankování jsem se tedy vydal domů, na cestu dlouhou 180 km. Motorka celou cestu jela nádherně, stále na mě svítila zelená kontrolka a já si liboval, jak jsem dobře koupil.
Na druhý den evidenční kontrola, přepis a ... další tlačení domů. Jaké to pro mě bylo překvapení, když jsem se dozvěděl, že ona zářivá zelená kontrolka značí, že dynamo nedobíjí
A tak začala dlouhá éra neustálého spravování, tlačení motocyklu domů, rýpání se v zapalování na cestách, apod. To, že nedobíjelo dynamo, byla jen jedna z mnoha závad, které se na 40 let starém stroji projevily. No, a jak to tak bývá, na podzim mi už po několikátém přitlačení motocyklu domů vytekly nervy a celé to šlo do posledního šroubku rozebrat.
Motorka dostala po opískování nový lak, udělal jsem generálku motoru, na pístu se po výbrusu objevilo číslo "8" a já jsem na jaře seznal, že hodiny práce přes zimu nebyly vynaloženy zbytečně. Když jsem vedle sebe dal fotky z podzimu a jara, tak bych nevěřil, že je to jeden a týž motocykl.
Když už jsem měl motocykl krásný, jako by právě vyjel z továrny, tak jsem si uvědomil, že mu chybí ještě jedna důležitá věc - Přívěsný Avia vozík, známý spíše pod zkratkou PAv. Původně byl za motocykl připojen již při výrobě a byl i zapsán v TP, ale majitel přede mnou zápis zrušil. No a tak po "vyaukrování" krásného PAva po kompletní rekonstrukci, jen složit a zapojit, jsem se dal do boje s úředním šimlem. Přijdu na úřad ráno, v 8 hodin a čekám hodinu, než na mě přijde řada. Úřednice za okýnkem byla tak poctivá, že kvůli obnovení jednoho záznamu v TP, který byl před dvěma lety zrušen, zvládla obtelefonovat celou republiku včetně Ministerstva dopravy a strakonické ČZ (kde se ptala, zda může být za motocykl připojen daný vozík, načež jí bylo odvěceno, ať si tam připojí co chce a neobtěžuje je s takovou blbostí, do které jim nic není). No a tak jsem odcházel po 6 hodinách z městského úřadu šťastný a se zápisem v TP "povoleno připojení PAv". Kvůli třem slovům, které tam notabene byly zapsány již při výrobě jsem tam proseděl celý den.
Musím ale seznat, že když motocykl dostal potřebné opravy a žádanou péči, tak se stal neskutečně spolehlivým společníkem, který mě již nikde nenechal. Po generálce mě však ale pořád zlobilo zapalování, na němž se stále rozlaďoval předstih, a tak šlo do šrotu a já zakoupil bezkontaktní Vape. Na něj nedám dopustit, jelikož jak jsem jej tam pře 3 lety namontoval, tak jsem již kryt z motoru nesundal a vůbec o něm nevím - naprosto bezúdržbové. A tak, jak s něm motorka jede, nikdy nejela. Kladívkem se tak dokonalý předstih nikdy neseřídil.
Nejlépe se na motorce cestuje na vzdálenosti do 150 km za den. Ne že by nedala více, teoreticky je možné s motorkou ujet i 500 km za den, ale Vy to zajisté nevydržíte. Jak je známo, tak tenhle typ motorů se vyznačuje docela vysokými otáčkami, což se projevuje řádnou porcí vibrací při jízdě. Ze začátku se to dá cca hodinu vydržet, pak je třeba se protáhnout a dát si pauzu tak na deset minut. S přibývajícími kilometry a časem stráveným za řidítky se interval mezi přestávkami zkracuje a délka přestávek prodlužuje. Nejpohodlnější cestovní rychlost je kolem 70 - 90 km/hod. Z toho vyplývá, že pokud na dálnici nemusím, tak jedu raději podél ní. Jízda mezi dvěma kamiony mi skutečně nevoní. Navíc při delší jízdě při rychlosti větší jak 90 km/hod se motorka přehřívá.
Důležité také je, aby byl člověk s motocyklem zžitý, dokázal identifikovat každý podezřelý zvuk a věděl, co motocykl potřebuje. Musíte stroji věnovat pozornost, abyste každou chybičku zachytili již v začátcích. Jedině tak se vyhnete pozdějším problémům.
Co se spotřeby týká, před připojením vozíku PAv se při mém jízdním stylu spotřeba pohybovala okolo 2,5 l/100 km. Vzhledem k tomu, že vozík váží 25 kg a přidá se tření třetího kola, tak po připojení se spotřeba zvýšila na 3 l/100 km. Avšak je vhodné podotknout, že člověk odveze spoustu věcí navíc a také odpadá vožení batohu, z kterého při delší jízdě bolí záda.
Takže suma sumárum -motorka super na cestování z města do města, na vzdálenosti do 150 km. Cestování musí být na pohodu, nikam nespěchat a užívat si jízdu. Při delší jízdě počítat s potřebnými přestávkami, třeba u vesnických hospod na Kofolu

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 21.09.20 v 14:45 10b.

nádherná mašina a bezvadný popis.

tomas21
tomas21 napsal 03.09.17 v 21:23 10b.

Super. Gratuluji.

AlešT.
AlešT. napsal 22.08.17 v 22:09 10b.

za deset, není co dodat

Lenfi
Lenfi napsal 21.03.17 v 16:34 10b.

Fakt bomba!
Ať slouží

Luhara
Luhara napsal 04.03.17 v 11:02 10b.

Pěkný kousek, i s touhle barvou je velice hezká.

Více komentářů



TOPlist