renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1972)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kaaamos
Vloženo 17.5.2014
Aktualizováno 17.8.2022
Zobrazeno 1 917x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stroj, co přináší opravdové štěstí!
... zejména, když Tě předtím totálně nase*e.

Více fotografii

Motorka koupena od ex-švagra :-) - Dostal jsem za to, že jsem se mu staral o eMBéčko.

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Měl jsem před ní Jawa 250 "Panel", takže pocity z přechodu na menší moto (jednoduchý rám) trochu smíšené. Nicméně dobře se na ní jezdí - i když se třepe - i v terénu. Kopce zvládá v pohodě. Je to ideální motorka na mezi-vesnické ježdění.

Motorku bych doporučil pro - milovníky retro stylu 60. let. Klasický model motorky té doby, navíc je to kus poctivé strojařiny a kromě blinkrů (z novější Jawy) a elektroinstalace na motorce není jediný plast. :-) Všechno stylem šroubek, podložka, pérovka, matička = OLD school!!!

Doplňky na motorce - Blinkry Jawa 634, prošité sedlo, pravé zrcátko, rukojeti řídítek, madlo za sedlem vlastní výroby, tacho + panel z novější verze + (kromě neutrálu) funkční kontrolky, elektronický přerušovač, LED blinkry vzadu.

Recenze

Stroj jsem dostal darem v roce 1988.
Mám ji rád.
Klasika.
Nejraději má ježdění po kopečcích - nízkých.
Nejdelší trasa skoro v kuse - 120 km.
---
Aktuálně ve stavu povrchní renovace:
- nádrž je zbavena rzi, pozinkovaná a vylitá gumou,
- plechy jsou opískované + základ komaxitem, plnič a vrchní lak akrylát s odstínem Ferrari Giallo Fly 102,
- přední kolo je vyčištěno a rezavé puchýře zatřené stříbřenkou,
- začínám čistit motor.
---
Motor jsem jakž-takž vyčistil, ale na chemickou koupel nemám, tak skončil spíš ve stavu poločistém.
- zadní kolo bylo ve zbědovaném stavu, naštěstí jsem sehnal na Aukru jedno v super stavu - hned je mi líp,
- zadní brzda a kolo je v pohodě - pouze malé lakování komponentů kyvky,
- nasazení zbylé kapotáže - už to začíná vypadat,
- dokompletace vč. nové baterie - po zkušenostech s levnými mr*kami raději dražší Vartu.
Bohužel při prvním pokusu o vzlet se ukázalo, že jeden z kabelů spínací skříňky je hotový - takže všechno zase rozebrat...
---
Zhruba složeno - motorka se však dusí a chcípe. Dobrá disciplína k posilování = roztláčení motorky, co nechce jet. ((
Měním vzduchový filtr, cívku, svíčku, fajfku, kondík a kabeláž. Pokaždé malé zlepšení - nicméně k ideálu daleko.
Ještě zkusím vyměnit benzín s olejem - doufám, že stihnu STK ještě tento rok.
---
Tak nakonec jsem moji malou rozhýbal. Opakovaný výskyt nečistoty v trysce volnoběhu. :-o
STK v pohodě. Dokonce jsem stihl pár vyjížděk. Trochu netěsní příruba karburátoru k válci, ale to je jednoduchá oprava.
Čím to je, že před dvaceti lety se mi zdála silnější.
Mám ji prodat? :-/
—-
Byl jsem na ní na srazu. Na zpáteční cestě mě nechala viset, ještě že měl pán hned vedle náklaďák a odvezl nás domů. Jsem naštvaný, uvažuji o prodeji.
---
Tak zase vyndat karboš a do práce. Byla to nečistota v hlavní trysce. Při té příložitosti jsem vyměnil těsnění mezi karburátorem a válcem. Mám dojem, že filtr, který mám pod nádrží, je na houby - pochytá jenom to, co chce a toho není moc...
Letos (2017) už na Čízu hážu bobek, mám novou Hondu, tak musí chápat. A navíc se zastydět za to, co mi provedla...
—-
No, přes zimu se mi to rozleželo v hlavě a nechal jsem si nově přečalounit sedlo + nový potah. Dobrá práce, pouze zklamání, že čalouník byl nakonec nějaký nevrlý. Posílal mi SMSky s nadávkami, že jsem si zásilku na dobírku nevyzvedl hned první den z pošty. Asi mu docházely peníze, a tak se bál, že mu sedlo zůstane. ... To, že mu leželo v dílně 3 měsíce, bylo v pohodě. Škoda, další přírůstek na černé listině lidí, které už nechci více potkat.
S novým polstrem a "profi" koženkou je na motku radost pohledět (viz poslední foto). Akorát nevím, co udělat s "madlem" vzadu, s novým vzhledem sedla je jeho tvar k ničemu.
---
Po zimě chytla na první nákop - projížďka po garage arélu = nirvána. Asi si ji nechám, nemám proč ji prodávat. Vyměním zrcátka (slepnou) a palivový filtr (nepracuje moc dobře).
---
Váhám, jestli mám na nádrž a kastlíky nalepit "původní" sadu nálepek. Když se na ně dívám, připadají mi hnusné. Nejraději bych dal do ohniska elipsovité linie na nádrži pouze kulaté logo ČZ z kovu. Ale kde ho vzít a nebyl by to nevkusný zásah do celkového vzhledu? Popřemýšlím.
---
Mezi kartry motoru "slzí" olej už docela hodně. Přes zimu asi budu muset rozpůlit a vše znovu utěsnit.
---
V létě jsem přezul gumy a vyměnil duše, na podzim (2020) jsem pak ještě za tepla stihl doplnit STK - dnes už na 4 roky. Bez závad, technik akorát mamral, že na blatníku nemám odrazku, nýbrž výstražnou fólii. :-o Tak jsem si u nich koupil samolepící a sklapl. Po cestě docela házelo přední kolo. Asi důsledek delšího stání, ale tam i zpět z STK jsem dojel. Uff. Jízda je hned o něčem jiném, když největší starostí je, zda vůbec dojedete zpátky do garáže po vlastní ose.
Zjistil jsem, že palivový kohout opustilo sítko, a že v nádrži je spousta bordelu - z lakování vnitřku, vnějšku apod. Takže vypouštím všechen benzín a po zimě musím vyměnit sítko. Každopádně klíč na demontáž karburátoru, krycí matice hlavní trysky, šroubovák na hlavní trysku a něco na její vyčištění už budu asi muset vozit pořád s sebou.
---
Motorka je po generálce motoru s naleštěnými víky kartrů a výměně elektroinstalce. Jede jako hodiny. Už na ní je jen málo věcí k dodělání.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 06.06.18 v 17:40 10b.

Měl jsem přesně tuhle tu. I žlutou barvu. Dokonce i stejný ročník.
Kdeže ty loňské sněhy jsou...
Nevím, asi držet, když sežrala tolik práce a peněz...
Prodáš a budeš se chytat za hlavu...

Kete
Kete napsal 06.06.18 v 06:05 10b.

Jen si ji nech Já ji měl a prodal jsem ji . Je to krasavice

Milan1963
Milan1963 napsal 18.05.14 v 12:53

ZRX
ZRX napsal 18.05.14 v 01:51

Tak to má být,tak je to správně

Více komentářů



TOPlist