PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ninja73
Vloženo 3.9.2012
Aktualizováno 11.9.2012
Zobrazeno 9 936x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Jedná se o závodní motokáru, rám z minulého století, osazen motorem ČZ 175/477..

Více fotografii

Výška jezdce: 186 cm

Recenze

Je to už pěkná řádka let, kdy jsem jako malý kluk (5 let) měl tu čest sedlat spolu s mými bratry tenhle úžasný stroj.. Táta nám ho koupil ještě když jsem byl malej a jelikož byl svého času i motokárový závodník (později i mechanik), tak nám nejen předal spoustu potřebných zkušenost, ale i dokonale připravenou závodní motokáru.. Tehdy jsme byly opravdu z motokáry nadšení.. Byla osazena motorem 50ccm o max. výkonu 6 koní.. Bylo to jako raketa.. Motokára nevážila nic a já ještě míň.. Avšak přišel čas, kdy se ukázalo, že půjdem v životě s polu s bratry trošku jiným směrem.. Já a starší brácha jsme se více začali věnovat motorkám a nejstarší bratr Autům.. Takže přišel čas a táta se rozhodl ji prodat.. Prodal ji za rozumnou cenu jednomu pánovi.. Uběhla spousta let a po motokáře ani pes neštěkl.. Věnovali jsme se jiným odvětvím motosportu.. !! Ale jednoho dne se tak nějak zastesklo a přišla touha zase si něco takového zkusit.. A co se nestalo.. !! Motokára se nám po skoro 10 letech dostala zpět do rukou .. Jednou jsme šli kolem domu kde bydlěl pán co jsme mu to prodali.. a všimli jsme si ji jak tam jen tak stojí na dvoře.. Ukázalo se že asi měsíc po koupi pán začal podnikat a motokáru nechal jen tak na pospas přírodě stát na dvorku.. Léta udělala svoje a motokára z původního stavu A1 byla takřka na odpis.. Ale ta touha mít zase naši motokáru zpět to nějak přemohla a mi se rozhodli ji koupit z5.. cena byla o poznání nižší, ale taky stroj byl nepoužitelný.. Až jsme ji přitáhli dom, ukázalo se,že je to ještě horší, než jsme si původně mysleli.. Všechno bylo zrezlé, zatuhlé, nefunkční, škaredé.. prostě děs.. aspoň že ten motor se točil.. Ale to nandšení bylo asi taky veetší než jsme čekali..páč jsme se rozhodli ji dát do pucu.. aby nám zase dělal radost jako dřív..

Psal se rok 2009:
Zima byla ideální pro to, aby člověku nebylo líto ztrávit každý den řádku hodin pod motokárou .. Motokára se hodila na starou pračku a začalo se spravovat.. A že bylo co !! Původní plán dát ji do pojizdného stavu se rázem změnil na touhu ji opravdu vypucovat.. První ůkol bylo zhodnotit škody.. Takřka všechno to chtělo spravit.. od nábojů po ložiska a brzdy .. atd atd.. Takže jsme motokáru rozebraly na poslední šroubek.. Rám zvlášť, kola, motor , hřídel .. prostě všechno jsme odmontovali a začali spravovat.. Když už jsme v tom byly, tak jsme si řekli že přece jen už nejsme tak malý a tak tam dáme i jiný motor.. Nebyl sice závodní jako ten předtím, ale byl v mnohém lepší.. Zvolili jsme lehce upravený motor 175/477 r.v. 1975 Většinou se do těchto rámů dával motor Čz 125/516 ale mi nechtěli motokáru na okruh, ale něco slušnějšího za rozumnou cenu co nebude moc žrát.. Nechala se udělat Generálka a základ pro "zbrusu novou motokáru" byl na světě.. !! Navrhl se držák motoru, tak aby byl možný osadit do téhle motokáry.. Byly řešeny i takové detaily jako napínací mechanizmus řetězu.. ( zadní náprava je na pevno) Rám se nechal vypalovcí barvou nalakovat na černou.. pedály a ochrané rámy jsme dali do lesklé šedé.. Vyrobili jsme si nový plech pod nohy.. Vyměnily všechny ložiska, lanka, hadičky šroubky, sponky a držáky.. Dali se opískovat původní ráfky a obula se sada pěkných gum..Nový kanistr na nádrž.. Zrepasovali jsme si řízení i volant jsme si popravili.. Nová skořepina pro zadek byla úplně super.. koupily se nové hadičky na brzdy a nové brzdové destičky.. Váleček brzd jsme koupili úplně nový a nechali jsme si ho vyrobit v Praze.. Stál skoro to co ten nový motor před úpravami a generálkou.. (cca 3 tisíce ) Koupil se laděný výfuk na Jawu 350 a upravilo se sériové koleno výfuku.. dlouho se spousta věcí dolaďovala.. Jako třeba umístění baterie.. nutnost posunutí vačky benzínového čerpadla, protože novej motor byl moc širokej.. Upravení řazení.. Nový motor neměl připravenou páku pro řazení pod volantem.. Až se všechny tyhle a spousta dalších věcí vyřešilo.. Tak se začalo skládat..

Postupně se to všechno začalo na původně holý rám nabalovat.. Přišlo i pár defektů kdy se ukázalo, že jsme pořád jen lidi a něco prostě nevyšlo.. Tak jsme to udělali znova.. Nakonec se povedlo a motokára.. věřím že nepřeháním.. jako nová byla hotová.. Mrzí mě že jsem si ji nevyfotil až do teď.. Byli jsme s tátou z ní natoli nadšeni, že nám ani na mysl vyfotit si ji před a po nepřišlo.. Stal se z ní stroj opravdu bravurní .. díky upravenému převodu jel motor velmi hezky a hlavně opravdu svižně.. Prostě splněný sen.. Jezdit na motokáře, co jsem si s tátou vlastníma rukama postavil.. Motor má zhruba 15 koní a jede skoro 120.. Na letišti jsme hravě porazili Peugeot 206 2.0 Turbo.. Prostě taková správná motokára.. !!

Je to zpět asi 3 roky a ještě teď mě velmi baví.. Sice už se pomalu za ty roky ukazují některé nedostatky ( uštíply jsme zadní kotouč- který se následně odmontoval - bohatě stačily ty přední, postupem času začali slábnout a v nejbližší době by zasloužili repas, ale i tak ještě dobře slouží, dále se ten původně krásný lak na některých místech otloukl, volant zašel, kola se nespočetněkrát mněnily a začalo zlobit benzínové čerpadlo " to jsme spravili") , ale jinak je to pořád ta úžasná motokára co jsme si vlastnoručně postavili.. Plně funkční a opravdu krásná.. Je to srdcovka.. :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hayabusa
Hayabusa napsal 08.12.16 v 10:59

paradni stroj

chart.xxx
chart.xxx napsal 25.11.13 v 20:01

Ninja73
Ninja73 napsal 14.09.12 v 07:52

Tak chodí to hezky i bez něj.. KaN mám jen na Kawě.. Jestli je to tu v popisu někde uvedeno tak se omlouvám..

Hrobař75
Hrobař75 napsal 13.09.12 v 20:38

Pěkný, jak to chodí s tím KNkem? 10b.

Ninja73
Ninja73 napsal 10.09.12 v 22:41

Díky Tak budu se snažit co budu moct

Více komentářů



TOPlist