renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Con_II
Vloženo 1.6.2022
Aktualizováno 6.6.2022
Zobrazeno 1 129x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Tak je doma, na cesty i necesty

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Už jsem na ní jezdil a nadchla mě. Po roce na litrovým Versysovi, který bohužel neuměl mimo asfalt, je to rozdíl. Motorka je ale neskutečně živá, obratná a překvapivě pohodlná.

Recenze

Africu jsem chtěl už od té doby, co vznikla. Ale když jsem předloni kupoval novou motorku, byla v adventure verzi k dispozici jen litrová koza, ze které jsem při svých 178cm měl co dělat dosáhnout na zem...

Nakonec padla volba na Kawu Versy 1000.. skvělá motorka, pohodlná, ale prostě mi chyběl ten terén. No a pak padla volba koupit i Africu

No a v přímém porovnání mám tyto postřehy:
- překvapivě živá, mrštnější než versys, táhne odspodu až neskutečně, kawu jsem musel vždy hodně točit.
- více vibrací, ale dobře utlumené, takže to není i při dlouhých cestách npříjemné
- vychytaný infotaiment.. sice lidé kritizují, že je moc složité, ale to máte za týden v palci a naopak funguje dobře
- záměrně jsem nechtěl Showa eera podvozek, a vůbec mi nechybí. Na kawě ho mám, ale použiju nastavení tak jednou do měsíce..

Těžko se tyto mašiny srovnávají, jsou prostě koncipované jinak, ale Africa je prostě univerzál. Jo je velká, ale na české silnice je rozhodně vhodnější.

pokusím se dopsat další postřehy, ale za mě zatím spokojenost

6/6/2022
Takže doplňuji další zkušenosti. Tento víkend jsem absolvoval Adventure camp u Motolisý.. Kromě toho, že jsem omlácenej jak píšťalka, tak jsem z motorky nadšenej...

Ovládání skoro jak u malého endura, pod nohama jí skoro necítíte. je třeba se naučit lepší práci s plynem a spojkou, ale to je o tréninku. Co tam někteří borci předváděli, je masakr. lítá vzduchem jak netopýr.

No a samozřejmě mě párkrát upadla (hlavně je to o mojí hlavě) a musím konstatovat že jsem v šoku, co ta motorka vydrží. Kromě pár škrábanců na padacím rámu a ulomené kuličky spojkové páčky ...NIC... twe.. fakt NIC!!!.. tohle je prostě tank.

praktické postřehy:

PLEXI - to vysoké rovnou zahoďte, jestli chcete do terénu - je přes něj prd vidět a celou dobu se Vám jeho hrana pohybuje pár centimetrů od očí.. takže pápá, sháním tak o deset čísel nižší. Díky možnosti nastavení by mělo bohatě stačit.

BLÁSTRY
jako origo nejsou špatný, docela ochrání a při pádu vypadnou z lůžka v gumové matce. Není to úplně blbý, protože pevná ochrana může lámat ruce a takto Vám to ochrání i blástr samotný, ale ulomil se držák a díky tomu i kulička na páce spojky.. takže dám ty pevné

PÁČKA SPOJKY
jsem rád, že se ulomila, protože nechápu že na tak drahou motorku nedají stavitelnou páčku. Nemám dlouhý prsty a ruku mám z toho v jedný křeči.. takže také výměna a za stavitelnu

GUMY
hele, toto je fakt složitý téma, při nákupu tam byly silnice a jediný trochu offroad byly Metzler Caroo street. nechal jsem si je poradit a lituji toho. Na suchu to jde, ale stačí, aby sis flusnul před kolo a guma se chová jak na ledě... to mě také po dešti slušně vytrestalo, pak jsem jim přestal věřit a jezdil jak podělanej..
Ze zkušeností ostatních a na radu Ládi (to je ten super típek co tu dělá testy) Dám Pirelli Scorpion Rally STR. idelální pro kombinaci silnice/terén.

NASTAVENÍ
Díky této akci jsem se více zorientoval v nastavení elektroniky, protože samozřejmě manuály chlap zásadně čte až když je v krizi .-) Při vypnutí kontroly trakce a ABS (jde jen na zadku) je to fakt prdel. Pro afrikáře, kteří to nevěděli jako já, jde u každého módu nastavit jiné zobrazení displeje, tedy jaké parametry chcete vidět. super.

CARPlay
konečně propojeno, funguje skvěle, jen musí mít origo kabel, přeskakování mezi zobrazením Záklandích informací a Apple car play je jedním tlačítkem a velmi jednoduché.

KUFRY
mám ty plasťáky bez rámu. Není to špatný, motorka bez nich vypadá líp a asi by vydrželi i nějaké položení, ale nejsem si jist, jak by vydrželo uchycení. Na težké cestování s kufry v terénu bych asi doporučil hliníkové s rámem...

ŘÍDÍTKA
geniální věc, kterou pohanil Sršeň (mistr světa ve všem) je uložení řídítek na gumových silentblokách. Při jednom pádu se mi zkřivily řídítka a myslel jsem, že jsem dojel. Díky tomuto uchycení se řídítka jednoduše vrátí do správné polohy (jako na kole, když máte volnější hlavu) a ještě to ochrání řídítka před zlomením. Geniální


no to je asi zatím vše...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ballu1
Ballu1 napsal 30.06.22 v 19:09 9b.

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 20.06.22 v 23:48 10b.

super

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 03.06.22 v 06:24 10b.

velmi dobrá volba

dedikzk
dedikzk napsal 02.06.22 v 10:10 10b.

zahadnytajemny
zahadnytajemny napsal 01.06.22 v 10:33 10b.

Velká gratulace k výběru Jde vidět, že víš, co chceš. Pokračuj v detailním srovnáváním s Versysem 1000. Moc mě to zajímá. Já právě zvažuji změnu z V-Strom 650 na silnější. Versys jsem zkoušel a uhranul mě. Terén nejezdím vůbec, ale ani moc dálnice a dálky. Nejvíc naše rozbité okresky. Na Africe mi přijde zbytečná 21 kolo. Takže Versys 1000, V-Strom 1050 (moc se mi nelíbí), chci vyzkoušet Tracer 9 a NT 1100. Z italů (Multice 950) mám celkově obavu.
Ať slouží ke spokojenosti

Více komentářů



TOPlist