renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2021)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník PetrD73
Vloženo 2.3.2023
Aktualizováno 15.6.2023
Zobrazeno 2 884x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzální motorka, příjemný podvozek, výkon dostačující, DCT převodovka

Motorka koupena od FIRMA:Roman Bartyzal - autorizovaný dea

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Tiger 900 Rally: dlouho byla favorit, ale bohužel na mne dost vysoko sedlo, obava ohledně kvality a spolehlivosti, manuál převodovka
Moto Guzzi V85 TT: slyšel jsem na ní jen chválu, ale nebavila mne, poměrně slabý motor, ničím mne neoslovila
Yamaha Tracer 9 / 900: motor bomba, ale mizerná ochrana před větrem, nevyhovující sedlo (pořád jsem klouzal na nádrž). display nic moc

První dojmy - První jízda mne mile překvapila, nečekal jsem to, protože moje poslední zkušenost s dvouválcem (BMW R1150R) nebyla nic moc, navíc jsem četl o velkém předním kole, se kterým nepůjde zatáčet a už vůbec jsem nevěděl co čekat od DCT převodovky...

Motorku bych doporučil pro - Pro každého komu sedne.

Doplňky na motorce - Padací rám, mlhovky

Recenze

Když jsem před lety prodával své BMW, které si mne získalo designem a pohodlím, ale naopak zklamalo motorem, myslel jsem si, že se k dvouválci už nikdy nevrátím. Vadilo mi hlavně nízké spektrum použitelných otáček, neustálé řazení, a tak jsem skončil u čtyřválců. K Africe jsem proto přistupoval s podobnou obavou a myslel si, že to asi nebude nic pro mne. Navíc jsem čekal, že bude, díky velkému přednímu kolu hůře zatáčet a vlastně tím hlavním důvodem, proč jsem ji chtěl zkusit, bylo DCT. Bohužel po komplikované zlomenině levé nohy, mi dělalo značné problémy řazení, zejména při celodenních výletech...
Hned po první předváděcí jízdě, jsem byl ve všech směrech překvapen a musím říci, že mile. Motor se pochopitelně pocitově choval jinak než v dosavadní Yamaze FJR, ale byla to zábava! Podvozek nejlépe vyjádřím slovem pohodlí a i ty zatáčky byly naprosto parádní. Oproti FJR, které jsem do zatáčky musel více nutit a hlavně stále bojovat s její váhou a snahou o narovnávání zpět, stačilo na Africe jen trochu posunout zadek do strany a už to tam bylo. Jediné co mě trochu vylekalo bylo potápění řídítek při prudkém brzdění, ale to je o zvyku. DCT převodovka naprosto splnila mé očekávání, možná se dá spíše říct, že ho předčila, protože jsem měl najednou spoustu prostoru věnovat se třeba správnému průjezdu zatáčkou a nemuset přemýšlet o ideálním načasování podřazování. A "plivnutí" do výfuku při podřazení bylo už jen tou pověstnou třešničkou na dortu. Zkrátka jízdně mi sedla, a tak jsem během cca měsíce uskutečnil ještě další dvě předváděcí jízdy a ty mne v mých pocitech utvrdily.
Abych stále jen nechválil, zmíním i pár věcí, které myslím určitě mohli v Hondě vymyslet jinak nebo lépe, a to hlavně tu velkou věc na levé straně řídítek, na kterou umístili asi 14 tačítek! a hlavně zpočátku jsem měl problém s tím, že jsem místo zapnutí směrovek troubil. I třeba pouhé zapnutí vyhřívání heftů nebo mlhovek je operace na několikeré stisknutí různých čudlíků a to mi speciálně na motorce přijde hodně blbej nápad. I samotný display má občas pomalejší reakce a některá nastavení nejsou zrovna logická, ale zároveň nepatřím k těm kdo musí něco nastavovat každých 5 minut, takže se s tím z mého pohledu dá žít. Také si myslím, že by v dnešní době, neměl být zas až takový problém, aby propojení motorky a telefonu šlo řešit bezdrátově, zvláště když na motorce není žádný prostor, kam by se dal telefon připojený kabelem odložit.
Během prvních cca 8000 km mi motorka dvakrát chcípla za jízdy, ale před nedávnem mi přehráli řídící jednotku a od té doby zatím nic.
Jinak za mne spokojenost.

Aktualizace po 2 letech...
Ačkoliv s motorkou jako takovou a jejích jízdních výkonech jsem byl vlastně spokojený, tak s přístupem Hondy k cenám doplňků a náhradních dílů naopak vůbec ne!
Co se dá asi tak říci třeba k ceně, ne vždy bezchybně fungujícího (spíše se dá říci problematického) displaye, který konkurenční značky nabízejí za ceny řádově kolem cca 20 tis. ale v Hondě si za něj nestydí říci cca 80 tis.!?!
Třeba za baterii cca 12 tis., plexi cca 10 tis., kryt chladiče 5 tis. atd...
O Hondě se vždycky mluvilo jako o "lidové značce", ale to už evidentně neplatí.

Takže platit za výměnu displaye, který údajně i poté funguje se stejnými neduhy, rozhodně nebudu. V Hondě si asi myslí, že jsou nejspíš jediní kdo vyrábí motorky, když si dovolí chovat se ke svým zákazníků takovým způsobem... A ani něco jako prodloužení záruky nabídnout neumí.
Takže Afrika je, i přes všechna svá pozitiva, prodaná.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Doki
Doki napsal 09.03.23 v 21:36 10b.

Krásna motorka ,gratulujem , pred rokom som mal rovnakú moto, mňa ale DCT absolútne sklamala

Cíbik
Cíbik napsal 06.03.23 v 09:24 10b.

Dobrá volba, Afriku DCTmám už šesť rokov, 80 000 km a spokojnosť, nemenil by som a farba?
Tricolóra so zlatými kolesami určite jednička. Prajem veľa šťastných km.

hlemejzd999
hlemejzd999 napsal 05.03.23 v 11:59 10b.

„Eh, něhajte tak, Kefalín. Tie namietky ano, ale... jedna z těch hezkých motorek

CRF1000
CRF1000 napsal 04.03.23 v 15:16 10b.

nechapu jak muze skrček 175cm vyšlplhat Afriku...a pokud jde o to efjeerko v realu je to obraceně...afrika nezataci fjr tam pada samo...navic maš blbou barvu honda ma byt červená

dedikzk
dedikzk napsal 03.03.23 v 11:48 10b.

Afričanka Hodně pohodových km

Více komentářů



TOPlist