renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LuigiCB1300
Vloženo 19.7.2021
Aktualizováno Včera v 10:46
Zobrazeno 2 643x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Univerzál pro všechny typy povrchů, na české cesty, vlásenky, dálnice i lehký šotolinky .. jako zarytý hondofil pokračuju ode dneška v afrikománii .. Manual Transmission, bez aktivního podvozku ..

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

První dojmy - Během 2o minut jsem opět doma, zajíždim - tak žádná divočina max 4ooo otáček občas 5ooo, 3 dny pro převzetí provedena garančka v honda LETY (servisák je specialistou na afriky, má jí také čerstvou novou a na fajnšmekra je tedy vždy spolehnutí!) konečně si můžu užít plný výkon do 8tis. otáček tak, aby motor byl dobře zajetej a nebyl v budoucnu línej .. takže nezbývá než točit .. točit a zase točit :-)

Motorku bych doporučil pro - Pro každýho, kdo preferuje rozhled, kvalitní posez, pohodlný odpružení a už alespoň trochu jezdil a nebo i pro začátečníky s alespoň 170cm, když si dají sedačku do nižší polohy. Pro menší postavy holt dokoupit nižší sedačku a dát do spodní polohy. Preferuju při svých 180cm polohu vyšší. Je to uživatelsky velmi příjemnej stroj a nezklame zkušenýho jezdce ani někoho kdo právě začíná.

Doplňky na motorce - Zatím holota, pouze PUIG přední štítek o 5 cm nižší než OEM Honda štítek, parádně je přes něj vidět a nekoukam do jeho hrany jako u originálu. Objednaný jsou bílý Barkbusters VPS (VPS-003-WH) v sadě s chráničema rukou BHG-082-00-NP přes myenduro.cz. Příští rok mám vyhlédnuté - dle mně nejpovedenější ochranný rámy touratech na nádrž i na motor a dál kufry hepco - becker xplorer v hliníku (postranní 37 a 40l), protože originály honda kufry od GIVI jsou sice dobrý díky užší stavbě na průjezd středem kolony, ale mají tudíž malej objem pro delší cestování a tedy pro mně málo použitelný. Milerád oželím jednoklíčkovej Hondí luxus, když se do kufrů taky něco vejde a o tom to především je!

Recenze

19.7.21// Tak po velké spokojenosti s 2018 ATASem přišla řada na nový model ročník 21, dnešní den po dopoledním nákupu začlo zajíždění, na půl nádrže 250km po mých milovaných zakroucených okreskách s častým řazením. za dva dny jdu na 1000km garančku tak se musím krotit a rozvrhnout kilometry tak, abych se vešel do limitu tzn. denně maximálně 400km.



Srovnání s ATAS 2018: zátah citelně lepší, apropo krouťák odspoda je velmi vítaný, spojka libová lehoučká, žádná únava levé ruky. Brzdy stejné, vynikající jako na minulém modelu, je třeba za to vzít aby se rozsvítily varovné směrovky.



Zvuk o 20% slabší díky EURO 5, ale dostačující, naopak chci-li ject decentně, tak nikoho neobtěžuji. EDIT: po 1000km a vytáčení je zvuková kulisa super, je cítit kdy se otevírá přívěra před tlumičem a jsem se zvukem velmi spokojen, proto tvrzení v poslední větě ber s rezervou



Tempomat úžasnej na 3jku sice nefunguje, jen od 4 kvaltu výše, ale je paráda když si může pravá ruka odpočinout, hodí se to i do města, dálnici, nebo při jízdě ve stoje kvůli provětrání textilu a změně polohy. Intuitivně se učím pracovat s ovládáním menu, jezdim pouze režim TOUR, kde občas vidim probliknout trakci při zrychlování v plnym náklonu, ale trakce je velmi decentní a kdyby neproblikla kontrolka, tak si toho v režimu TOUR nelze ani všimnout.



Tankuju pouze Natural 98 a pouze u mé oblíbené ONO, teď v létě když všechny značkový pumpy mají 95tku za 34,50 - 34,90 je aktuální cena 98čky u ONO 33,50 Kč, což je pecka. Výhoda velké nádrže s dojezdem 450 - 500 je nesporná, nerad bych tankoval co 2 hodiny



Tovární setup odpružení oproti ATAS 2018 je výrazně sportovnější, tam kde dlouhý zdvihy starýho modelu dávaly pocit jistýho vlnění v zatáčkách, tak novej model je méně měkkej tedy OFF, ale o to víc to člověk ocení při prudkým dobržďování a překlápění do počínající ostrý zatáčky.

Vítám nižší posez - měřim 180, váha 80 a jistota při dobržďování do křižovatek je o poznání větší než na ATAS 2018, kde jsem při nesnížené sedačce měl nohy na špičkách a koukal jen abych nešlápl někam do díry, prohlubně, kanálu.



Co je super - že nižší sezení je opravdu znát na jízdních vlastnostech, člověk se nemusí tolik prát při nájezdu do zatáček, naopak africa tam padá téměř sama, zdá se že i geometrie byla změněná k lepší ovladatelnosti a mrštnosti při překlápění v rychle navazujících zatáčkách.



Sezení je lehce tvrdší než u starýho modelu ale nic co by stálo za řeč, 500km za den není problém a úplně otlačenej nejsem.
Celkově vzato posun ve všech směrech k lepšímu je tedy znát a jsem rád že se Honda rozhoupala vzhledem k úspěšnosti modelu (100.000 prodaných starých afrik) ke kvalitním změnám, nemluvě o viditelnosti přístrojovky, a tisíci a jedné fíčur, který podstatně zvyšujou bezpečnost (vylepšená trakce, náklonový abs, přisvěcování do zatáček, vše pod taktovkou 6ti osé jednotky Bosch).



Co mně naopak nepotěšilo je opětovná křížová turbulence z tunelu od přední vidle, nezbývá než opět objednat deflektor od swegotech. Je celkem nepříjemnej mikro buffeting nad 100km/h a už se na deflektor s následnou komfortní jízdou tedy dost těším, dorazí za 10dní, shipping confirmation z Las Vegas přistál právě v mailu.



Převodovka perfektní, sametová, kvalty tam padají jedna radost, jsem šťastnej, že jsem nevzal dlouho zvažovanou DCT (protože služební auto mám v automatu a celkem jsem si na automat zvyknul), ale na motorce mám rád vše pod kontrolou, přesný manuální podřazování do zatáček s dobržďováním motorem. Úspora 10kg na hmotnosti je taky plusem.



EDIT 22.7.21// Jak jsem se rozhodoval jestli základní afrika nebo ATAS, tak jsem šťastnej za ATAS, volba je to určitě lepší kvůli spoustě věcem, nemusim dokupovat vyhřívání rukojetí, zadní nosič, lepší ochranu pod motor, 12V zásuvku, bezdušový kola!, ale hlavně nádrž 25 litrů je prostě boží a po 300km v noci jsem jásal nad každým rozsvícením přisvěcovacích LEDek v zatáčkách, kdy vidim každýho jezevce, motýla a zajíce v pangejtu .. je to vážně pecka a kdo se rozhoduje mezi základní afrikou a ATASem tak to vem do úvahy, taky jsem ohrnoval nos, v noci přeci moc nejezdim a nepotřebuju to, ale ouha jak jsem rád že to šajní a to vážně luxusně, dýchá z toho v nočních zatáčkách velká jistota a bodyguardí pocit!!



EDIT 24.7.21// Šestý den od nákupu (celkem najeto 2222km) krásný 500km kolečko (viz deník ) po vlastech českých. Spotřeba šla logicky nahoru, protože poctivě zajíždim motor a každej kvalt do 7-8.tis otáček co to jde, aktuálně je díky tomu na 6,8l/100km, jen kdyby nebyl takovej provoz o víkendech, ale aspoň je důvod provětrat brzdy, převodovku a motor do plna. Sériový gumy jsou celkem klouzavý a trakce se už párkrát hodila při zrychlování v náklonu. Tempomatu blahořečím za spoustu pohody ve vesnicích kdy nastavim tachometrových 70km/h (ve skutečnosti cca 65 km/h) na čtyřku a odvětrávám spocenej textil ve stoje.



EDIT 30.7.21// Otestoval jsem eko rally jízdu via tempomat 100km/h se spotřebou přesných 4,0l/100km a není to žádná pruda a je to dokonce legální ..
viz deník.
Až budu jezdit s přítelkyní (až najde odvahu), tak to je přesně ten způsob jízdy co jí bude vyhovovat. Bez stresu a na pohodu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 02.08.21 v 00:43 10b.

dydzej
dydzej napsal 29.07.21 v 22:57 10b.

Kozička750
Kozička750 napsal 26.07.21 v 23:25 10b.

Užij si ji. Africa je nejkrásnější mašina už 33 let !!

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 25.07.21 v 16:05

CRF1000: jasně to rád udělam počítám že deflektor dorazí mezi 5.-9. srpnem .. už aby tu byl .. vrní mi hlava z toho když furt jedu 140 a víc ..

CRF1000
CRF1000 napsal 24.07.21 v 10:49

já ten deflektor na starou afriku také kupoval na ebay z GB a ukázalo se že je shodný s čínským výrobkem...můžeš udelat velkorysé gesto a až to dorazí, obkreslit na A3, naskenovat a vložit k manuálům...já to tak posla desítkam motorkářů poté, co jsem se tady dočetl že jedne kutil to vystřihnul z plastového vědra :-D

Více komentářů



TOPlist