renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Dušan_Sihelský
Vloženo 13.3.2020
Aktualizováno 29.2.2024
Zobrazeno 6 276x
HODNOCENÍ PROFILU OD 23 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Jedna z prvních co se dali pořídit, březen 2020. Snad to nerozmlátím. Jedná se o holej ATAS, tedy manuál almara, manuál podvozek, bez rychlořazení... ale má to oproti základní CRF vyhřívaný hefty, zadní nosič, velkou nádrž, přisvěcování do zatáček, bezdu

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Auto Jarov (Praha 3-Žižkov)

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Nejel jsem na ní, ale prý je to pojizdnej gauč, takže asi super koráb. Nakonec jsem dal přednost novince od Hondy.
Honda CRF1000L Africa Twin: Jel jsem na ní v srpnu 2019, nehýřil jsem 100% nadšením, nelíbila se mi nečitelnost displeje a zdálo se mi to ucukaný, brzdilo to jako kurva a motor měl super zvuk. Dal jsem přednost vychvalovanější novince.
BMW F 850 GS Adventure: Na to jsem koukal před rokem, tedy na jaře 2019 na výstavě, jezdecká pozice se mi zamlouvala. Jak postoupil čas, nedostala se do pořadníku, koncem roku 2019 jsem totiž pročítal všemožný periodika kde mi blíž byla litrová Afra.

První dojmy - Jel jsem jen kósek... brzdy vlahý nejsou vůbec sedlý, motor na volnoběh houpe, asi to tak má být, sedlo tvrdý jak prkenná lavička, posez vysoký. No co chcete víc na citovku zjistit po 5km. Až najedu první tisícovku, napíši něco objektivnějšího. /// Máme tu nějakých 6500km a co dojmy... k tomu, pokud pomineme i nějaké nešvary popsané ve zkušenostech, tak je to pro mě vysněný stroj, čím víc s tím mám najeto, tím víc se mi zdá motor tupější atd., na druhou stranu když to má ty správný otáčky, řekněme od 4000ot./min. a v 5500ot./min. přijde ta lahodná hrubá změna oznamující "jdeme na to kámo", tak to jede řekněme "pekelně", hbitě a okamžitě. Dálniční přesun ač patří mezi nudné aktivity, tak díky tempomatu, klidným otáčkám motoru i při 160km/h je to nádhera. Motorka se mi zprvu zdála neohrabaná, ale je to poslušná, skoro jsem chtěl napsat štětka. Transalpy prý nebrzděj, nevím, tohle brzdí jako můj starej dobrej Transalp (nemohu se zbavit dojmu, že i testovačka Afrika 1000 měla ostřejší brzdy), zadní brzda je obdobná jako na Transalpu, takže ten kdo je zvyklý si sní přibržďovat, tak jí v Alpách určitě uvaří. Komfort vcelku slušnej s podvozkem jsem si zatím nehrál (celkově je to při klidné jízdě pro mě až moc tvrdý), plexi v pohodě, víš ho nemá cenu dávat, zespoda potom skrz mezery víc profukuje, sedlo spíš tvrdý, ale 500km s tím na tom od rána do večera v klidu dávám, takže asi dobré. No nic, už abych jel zas někam na výlet. Almara dobrý, jen asi jen u mého kusu se mi spojka nezdá, motor když pomineme nesourodý volnoběh a rozběhové otáčky kdy motor lehce zakopne, tak pak se mu moc vytknout nedá, ale pružné zrychlení v nižších otáčkách na vyšší kvalty mu moc nejdou, i tu rychlost vzápětí zkontrolovanou na tachometru víc dělá famózní zvuk.

Doplňky na motorce - Scottoiler - základní řada mazání řetězu, Givi - boční nosiče kufrů, kastlík na nářadí, držák kanystru, SiSpo - rozšíření stojánku, kryt řetězu a horní plotna zavazadel, SW-Motech - centrální stojan, WRS - vysoké kouřové plexi, PUIG - nástavce blastrů, Garmin - navigace Zumo XT, QUAD LOCK - odpružený držák s vestavěným bezdrátovým dobíjením telefonu, Touratech - padací rámy a držák navigace, Denali - přídavná světla, DDT custom - upravená sedla, a menší úpravu na elektroinstalaci (veškeré zásuvky s možností aktivace i mimo zapnuté zapalování, zásuvka pod sedlem s ochranou proti vybití AKU, přední zásuvka vyměněna za zásuvku 2x USB, vestavěný konektor na připojení akumulátoru k nabíječce Genius Noco)

Recenze

22.7.2023 - stav tachometru 39000km
Na jaře svolávačka na chcípání motoru, přešití sedla od DDT CUSTOM. V červnu 12 denní poježdění opět po Balkánu cca 5900km. Před cestou jsem zjistil, že mi prosakuje olej u gumové průchodky v kartéru patrně u svazku alternátoru (provizorně jsem to odmastil, oblepil páskou a nanesl černý tmel na motory, výlet na Balkán to vydrželo). Ta svolávačka na chcípání motoru se jako úplně na 100% nepovedla, zlepšilo se to, neděje se tak často, ale občas ten motor jakoby zakopne a chcípne (a díky tomu zakopnutí tuším, že chcípne, tak aspoň mě to upozorní dejme tomu 0,5s dopředu, což nebývalo). Opravili nečekaně i denní svícení, které už funguje na jedničku, už se samo nevypíná třeba jako dřív, kdy po projetí třeba 5 tunelů už zpětně nenaskočilo a muselo se znovu zapnout. Vestavěné mlhovky ale fungují stále na pytel (zapnuté v menu / svítí neurčitou dobu, zhasnou se světla i kontrolka, přitom v menu stále aktivované (!) / pomůže většinou vypnutí a zapnutí motoru). Během výletu při dešti přestal fungovat tempomat, respektive tlačítko SET nefungovalo, pak to zas proschlo a fungovalo a když jsem umyl motorku po výletu tak to zas nefungovalo - bude třeba se na to podívat. Jinak vše ostatní fungovalo na jedničku, nebyl problém.


15.7.2022 - stav tachometru 31000km
Proběhla cesta do Řecka a zpět a motorka funguje stále stejně. v cca 26tkm měněny prvně přední destičky a zadní za tuto dobu 2x... řetězová sada stále použitelná, přední vidlice zatím nesáknou. Jediné co odešlo jsou obě sedačky vlivem PET lahví s vodou, zapůsobily jako lupa a sedačky spálené - nechám až bude vhodná doba přešít.


1.1.2022 - stav tachometru 24000km
Tak už jsme kamarádi, jak jinak. Vrtochy jí odpouštím, budiž mi karma milostivá. Schrnuto, podtrženo: v době Covid média masírky jsme si pěkně neočko projeli v červenci okruh RO, BG, MK, AL, MNE, BiH... jenom srbové mě nepustili bez "papíru".

1.1.2021 - stav tachometru 14450km
Co nového sezóna přinese, je ve hvězdách. Mám v plánu udělat video a potvrdit či případně zbagatelizovat, zde uvedené připomínky. Protože víte, jak to je... "Kdo chce psa tlouct, tak hůl si vždy najde" a to nechci aby tak vypadalo. Všem přeji šťastnou cestu do nového roku =) .

20.9.2020 - stav tachometru přes 12600km, ujeto cca 4600km, spotřeba 5,2l/100km
Itálie Apeninský poloostrov oblast u Kalábrie. Motorka jezdí stále stejně. Po svlečení zavazadel ve vlasti i lépe (takový ty keci v testech, že to jede pořád stejně v jednom jako ve dvou). Vše předešlé platí. Už mi nepadá hadr z pod plexi - vyměnil jsem za bezděrové. Jediný negativní postřeh z doplňků je ten, že na motorce drnčí držák GPS od Touratechu, nejvíc pokud v něm není navigace. Podvozek jsem si změkčil, ale někdy by zas člověk bral tvrdší, takže pokud elektronický podvozek pracuje precizně, tak se asi investice do něj vyplatí.

25.6.2020 - stav tachometru přes 6000km, ujeto cca 4000km, spotřeba 5,3l/100km
Tak jsem to byl konečně provětrat do ciziny. Do Rumunska se díky chcacímu počasí nepodařilo dojet, takže jsem se plácal po Slovensku a zpět, najeto cca 1800km a jediná necnost se ukázal drhnoucí plyn... nechtěl se plynule vracet - pokud jsem potřeboval trošku ubrat, to se ňák "opravilo" samo za další dny (jestli to vyschlo nebo co, nevím, jezdil jsem v dešti i později a pak se to v tak hrozné míře neukázalo). Po tomto nevydařeném startu jsem si udělal okružní jízdu po Alspkém pohoří v Rakousku, Itálii a Slovinsku, najeto cca 2200km. Skoro bez závad, popravdě se od koupě peru se spojkou která prostě v některých okamžicích drhne, cejtím to na spojkové páčce jak se s něčím peru, lupe v tom či to nejde domáčknout na první zátah (už jsem to jinak oznamoval na první garančce v 1000km, ale bylo mi řečeno ať tomu dám čas, že si to třebas sedne), spojka jinak při stojícím motoru jde mačkat krásně, případně na neutrál, jestli má někdo podobnej problém ať mi napíše - děkuju! A to skoro znamená, že se mi rozsvítila ve Slovinsku dvě kontrolky: kontrola trakce a motormanagement a nešel tempomat (ten podle mě nešel protože nešla kontrola trakce). Kontrola trakce se "opravila" po vypnutí a zapnutí motoru a ta druhá hitparáda zhasla ani nevím kdy, protože na ní vypnutý klíček nefungoval. Ale zhaslo to nakonec taky, každopádně na důvěře a renomé jaké jsem o této značce měl to nijak nepřidalo, spíš naopak. Celkově to hodnotím díky všemožným nedodělkům jako průměrný produkt s dost odfláklým vývojem. Protože snad nic není dotažený k dokonalosti. Ať je to tempomat, který když je nastaven např. na 70 a vy si přidáte rukou třeba na 110 a pak pustíte plyn z nedadání začne na cca půl vteřiny zrychlovat, nebo obráceně si ho z této hodnoty dokážete nevědomky podlapit na 60, to pak hned potřebuje dosáhnout prudce na 70. Bluetooth, jehož přenos hudba android-moto-přilba je strašlivá s výpadky, navíc softwarově si ho zakážete, ale po zapnutí klíčků opět se Bluetooth systém hlásí (seru na to, nechávám to svítit). Denní svícení u kterýho jsem zatím úplně nepochopil počin, že si tu volbu AUTO po zapnutí klíčku pamatuje, pak zase ne, tak to už nepoužívám taky. Světla už svítí i bez běžícího motoru, tudíž když jsem potřeboval nabíjet, originální systém to umí jen tak že svítí všechna světla (taky to nějak mohli zabudovat do menu s možností si zásuvky zapnout mimo klíček, klidně s časovačem a ochranou proti vybití AKU). Motor na volnoběh někdy přede hůř než neseřízenej karburátor je jen taková ta třešnička na pomlslném dortu.V manuálu jsem se dočetl, že stroj má zabudovanou anténu GPS, takže v tom vozím další věc co nepoužiju, mohli aspoň do menu dát možnost, že když už to tu anténu má, že by vedle hodit běžela nadmořská výška. Na závěr, je to pěkné svezení, vcelku komfortní, jen škoda těch pih, ač to působí možná dost kriticky, těch 14-dní jsem si s tím vcelku pěkně pojezdil.

5.4.2020 - stav tachometru 658km, ujeto 248km
Hurá spotřeba klesla, byl jsem to konečně protáhnout dál než do práce a z práce a je to 5,5l/100. Zas taková cisterna to nebude. Dneska to bylo super, šlapalo to pěkně, až mě to překvapilo. Je třeba se stále učit, výjezd do kopce s kontrolou trakce nízkou 1 bylo o hubu, příště vypnem úplně. Užíval jsem si zvuk jak ve spodním pásmu, tak když se řádně kvalty protáhly, no super, snad to pojede takhle báječně co nejvíc. Kamarád z Dubé mě ohlásil další prasklinu barvy na rámu, no japonci se vyřádili, schválně co to udělá až to zmokne =) .

4.4.2020 - stav tachometru 410km
Tak na to odkliknutí té zbytečné hlášky při každém naběhnutí systému se dá zvyknout, je to zbytečné, obtěžující, ale co už. A jak zkoumám od ostatních zkušenosti s Afrikama, pravděpodobně budu nejvíc kritický k tomuto modelu. Když se testuje kdejaká Jawa, to je kurva pesimismu, ale jak je to Honda a ještě k tomu etalon Afrika, jak kdyby nikdo ty chybičky neviděl - možná mám páteční kus nebo ostatní nosí růžové brýle, případně jsem levej. Vytknu za mě pár nejhorších...

Chcípavost, už se mi stala ta známá, kdy člověk dojíždí např. ke kruháči, má tam za dvě,aniž by jsem zastavoval, přeřazuji za jedna a motor zdechne, to že je to stupidní, to budiž, ale to, že nemám v plánu zastavit před jedoucím autem na kruháči je dle mě dost podstatná věc a házet loterii, kdy to ten agregát udělá a kdy ne, mě fakt nebaví. Nepovedlo se...

Pak jsem byl zvyklej si někdy před rozjezdem vrknout a na druhej vrk se rozjet, je super že první vrk s vymáčklou spojkou zní tak sebejistě a druhej rozjezdovej je ve znamení mrtvoly. Ale třeba sem fakt levej a je to moje vina - nebo nemám vrkat. Ale pocitově to na mě působí, že se to chová nepředvídatelně.

Motor spodek rozběh,chce to podpořit plynem, je to horší než u 650 karburátoru. Dá se na to zvyknout, ale ten motor to zkrátka neumí pobrat, čekal bych víc, pobere to leda zvýšený volnoběh u studeného motoru. Ale jak mi rikal znamej, tak je to asi normalni u strikacek, ma GS800 a predtim karburator a ma podobny vjemy.

A tohle je asi má chybička, zdá se mi to při konstantní jízdě po městě ucukaný, takže asi neudržím ruku ve stejné poloze, je pravda, že na tempomat to dělá hodně minimalisticky a nebo tu korekci dávky dělá jemnější. V tom jsem se buď zlepšil a nebo si to ňák sedlo, je pravda, že jsem si upravil USER2 v oblasti ostrého plynu "P" na předposlední pozici (ze čtyř) a s tím se mi to město pomalý jezdí fajn.

Spotřeba průměrná 6,9l/100km... od posledního tankování, kdy jsem chtěl zkusit 100 vervu, tak jsem si vymazal tripA, mám ujeto 60km a spotřebu 8l/100km (očekával jsem, že to spíš spadne a že prověřím zda za ucukanost, která se vytrácí nemůže prvně tankované palivo). Snad to tak užraný nebude, asi to město a skrze poledne studený přejezd k bufetu a zpátky.

Emergency brzdy
(5.4. tak tohle teda začlo fungovat, ale přišlo mi že se to musí fakt moc na prasáka provést) Zatím jsem je neviděl rozblikat obě směrovky. Tahle funkce by snad neměla jít vypnout (?). Řídil jsem se instrukcí... rychlost nad 50km/h, obě brzdy zašlápnout.. povedlo se tak, že poslední brzdný metr se ocitla zadní pneumatika ve vzduchu, ale blikání nebylo... buď panické brzdění vypadá jinak... ještě je tu možnost, že jsem levej.

Tempomat... funguje dobře. Není to ani kritika, spíš vlastnost, porovnávám hold s osobákem. Máte ho zaplej třeba při 95, předjedete vůz vyšší rychlostí (120?) a tempomat jsem u auta zvyklej se pěkně naváže na 95 bez výraznějšího přechodu/propadu rychlosti... tady spadne o 7km/h níž a začne to dohánět na nastavených 95.

Taky jsem si opravil kousek upadnuté barvy na rámu, taková relativně drobnost, ale co , na to to nejezdí.

Pozitiva to určitě má, motor v otáčkách pěkně jede, zvuk v tomto spektru se líbí, tělo to tahá, brzdy brzdí suverénně, drncací podvozek se dá časem naklikat nebo ho nechat, protože se mi zdá, že korensponduje s vyšší rychlostí dobře. Každopádně nechci aby to působilo, že motor stojí za prd, ale čekal jsem v roce 2020 od toho špetku víc, přece jen jsem si to koupil i na klidné cestování a ne jen vytáčení. Na TOUR to jede pěkně i odspodu akčně ač se to nemusí z výše uvedených odstavců zdát, ale manipulační rychlost chce hodně citu s plynem a spojkou, rádo to zdechává. Ještě si musím hold zvykat např. na to, že při přejezdu mimo silnici je lepší vypnout kontrolu trakce...

Líbí se mi vyhřejvané rukojeti, pamatují si předchozí nastavení, jen by nemuseli topit po zapnutí klíčku, ale až s nastartovaným motorem. Jejich příkon netuším.

Už jsem pároval i android telefon a helmu a dobrý, jen nevím kam navigaci, displeje jsou už tak dost vysoko, vypadá to, že si koupím první Jabko na zrcadlení displeje a zkusím jezdit podle Tomtomu (už jsem na něm jezdil přímo v telefonu s androidem).

Na doplňcích se dělá,už mám zkreslené rozšíření stojánku,držáky na Scottoiler a zadní větší plotnu na vak rozpracovanou. Boční kufry se mi válí doma, ale držáky z Itálie asi jen tak rychle nebudou.

Ještě mě napadla otázka úložného prostoru - ta je žalostná, poprvé nevím kam vecpu lékárničku... u Transalpa bylo pod sedlem prostoru 5,5litru...
Transalp špajz

13.3.2020
Moc brzy, pokud neumřu, doplním. Já na tom jel až po koupi, zdá se mi to dost tvrdý oproti Transalpu (i CRF1000 se mi zdála pohodlnější). Ale dáme tomu čas, jel jsem s tím zatím jako důchodce. Sere mě, že po každým naběhnutí displeje se musí odkliknout hláška (ňákej mekot v angličtině). No snad si zvyknu, jinak se mi to moc líbí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Fratr
Fratr napsal 17.03.24 v 18:43 10b.

Dušan_Sihelský
Dušan_Sihelský napsal 25.02.24 v 19:50

LuigiCB1300> Jsem zvyklý používat obě brzdy, tady asi používám víc než je zdrávo. Na Transalpu 650 jsem je tak často neměnil, má stejný zadní třmen, ale odhaduji měl silnější tloušťku brzdového obložení (možná má Afrika silnější kotouč a proto ubrali směs (?) - nepotvrzeno, nezjišťováno).

BEDIHOST-GS
BEDIHOST-GS napsal 31.08.22 v 03:53

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 17.08.22 v 10:10

ahoj .. jak to že ti dvakrát odešly zadní brzdový destičky během 3Otis?

JardaBar
JardaBar napsal 17.07.22 v 15:35 10b.

Více komentářů



TOPlist