rebelhorn_kveten_borg



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Míra1970
Vloženo 4.4.2020
Aktualizováno 27.2.2021
Zobrazeno 3 941x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to opravdu veliká vysoká cestovní motorka s motorem, kterej fakt baví. Dá se s ní jen tak courat na kochačku a když ti chytnou saze, tak s tím proženeš jakejkoliv supersport. Naložíš ženu a bágly a pak s ní projedeš kus světa. Není to pro úplně malý

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Kmoto (Vlašim) - Splnili vše co slíbili a ještě mi mi moto přivezli.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 900: Přemýšlel jsem o GT, ale Tracera zatím doma ještě mám
BMW R 1200 GS Adventure: Vysoká cena a váha, široký motor , možná až budu ještě starší.
Ducati Multistrada 1260S: Také moc hezká, ale cenově také někde jinde.
Triumph Tiger 1200 XC: Hezkej, těžkej, ale chtěl jsem zkusit dvouvál

První dojmy - Jelikož jsem do teď jezdil Yamahu Tracer 900, budu to porovnávat s ním. Posed je proti Traceru hodně vysoko, sedlo tužší,řidítka jakoby níže, nohy méně zalomené, ale podvozek - ten je skvělej a motor ještě lepší. Každej píše jaká je to raketa, ale mě motor ze začátku moc neudivoval. (jsem asi rozmlsanej z tříválce CP3 850, kterej fakt od spoda jede také velice dobře). Samozřejmě to bylo i zajížděcím režimem do 6500 otáček a čekáním než si vše sedne. Proti Traceru je motor v nižších otáčkách takový hodnější , neucukaný (tracer je takovej rebel) až se mi zdálo, že 1290 jede skoro stejně jako Tracer. Nyní se vše začalo hejbat jak má a můj prvotní pocit se každým kilometrem mění k názoru, že motorka je pořád lepší a lepší.Trochu rozčarovanej jsem byl také z quickshifteru, který ze začátku při řazení nahoru dost cukal. Dolu to byla paráda. Nyní po ujetí 900 Km se cukání takřka vytratilo , řadí to čím dál lépe a motor se taky rozjezdil. fakt je znát každejch 100 km. Těchto věcí si všimne jen ten , kdo si koupí nové moto. Ten kdo si koupí zajetý stroj už bude jen chválit.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je jako stvořená pro cestovatele vyšší postavy s duší rošťáka. Má výborné jízdní vlastnosti na silnici i lehkém terénu.

Doplňky na motorce - Na motorce jsou origo vyhřívané rukojeti, padací rám a sada tří kufrů.Dokoupil jsem si rozšíření zrcátek a kvůli tempomatu i jejich zvýšení . Zvedl jsem o 2 cm řidítka, abych se nemusel tolik ohýbat (to víte už nejsem nejmladší). Pak ještě pár drobností z Číny.
25.4. Tak m i to nedalo a ještě jsem objednal výfuk SC Project.
Hned to má lepší zvuk, o 3,4 kg méně a nějakýho toho koníka navíc.










27.2. 2021 KTM dostala ještě přešité sedlo

Recenze

Vždycky jsem si vybíral motorky spíše podle motoru, než podle vzhledu a tuhle tu jsem si nevybral jinak.
Chtěl jsem něco pohodlného na cestování ve dvou, ale zároveň i něco co má ten fun faktor. Což mi sice Tracer vše dával , ale zároveň jsem si říkal, že bych se mohl po dvou letech na Tracerovi posunout zase o kousek výše směrem k motorkářskému nebi. Tracer je výborná motorka, ale má jednu malou chybičku. Podvozek a jeho nosnost. Je dělaná na dva Japonce, což my nejsme a tak tam při cestování ve dvou už nezbývá moc váhy na zavazadla. Jinak, ale skvělá motorka.
Začalo to na projížďce s kamarádama směr Dubá, kam přijel další kamarád na KTM 1290 Super adventure S. Věděl jsem o ní , že motor je prý raketa, ale vzhledově mě nejdříve moc nezujala . Byla prostě taková jiná. Vraceli jsme se domů, on jel vedle mě, do ucha mi vrněli tóny jeho dvouválu z Akrapoviče a pak na trojku přidal plyn. To co se dělo mě trochu vyvedlo z míry. Byl jsem zvyklej z Tracera, že na jedničku i na dvojku se po ubrání a hned přidání plynu stavěl na zadní. Stavěl se ale hned v tom zhoupnutí. KTM ne . Ta si na trojku po přidání sekundu nebo dvě zabrlala a teprve pak se začalo odlepovat přední kolo od země. Ta síla toho motoru mě dostala a už jsem čuměl na testy ,youtube, recenze a prohodil pár slov s majiteli. (a to jsem ani jinou motorku nechtěl, byl jsem s Tracerem spokojenej)
Při tom čumění do netu a kecání o to s kamarádama jsem si řekl :
" Táhne ti ty vole na 50 a kdy jindy si udělat radost novou motorkou než teď. V 65 už na to možná ani nevylezu a bůh ví co bude.“
Nějaký ty kačky ušetřený máme a tak šlo jen o to se dohodnout se ženou jestli jo nebo ne. A jo. Hodná žena . Do toho jsem potkal dalšího kamaráda motorkáře a ten říkal, že si ji chce koupit taky. Tak jsme nakonec v KTM objednali 2. ( když už byly na konci roku ty slevy )
Když ji pak u mě v garáži viděl můj další kamarád - objednávali jsme třetí. Bohužel už nebyla, ale nakonec ji sehnal jinde.
Podle toho jsme usoudili, že KTM 1290 Super adventure je prudce nakažlivá a že se to šíří jak corona virus. Tak bacha na to a do KTM jen rouškou ať to taky nechytnete.
Nyní se konečně můžu vyjádřit i plnému výkonu neboť mám za sebou servis po 1000 km a tudíž konečně ucítím co v tomto stroji je. A je to tam, fakt to jede jak utržený ze řetězu. Ještě, že to krotí ta kontrola trakce, protože tý motorce je úplně jedno co tam je za kvalt. Jednička , dvojka, trojka a trochu i čtyřka , se po vypnutí trakce staví na zadní jak vyděšený mustang. Je dost problém se udržet v legálních dálničních rychlostech i na okrskách. Co musím také pochválit je fakt luxusní práce podvozku a brzd. To jak žehlí nerovnosti na silnici, ale i v terénu je fakt úžasný.
Ale abych jen nechválil, narazil jsem na jeden menší problém, za který teda asi nemůže motorka, ale spíš mé tělesné proporce. Když jsme to se ženou zkoušeli v prodejně, tak bylo výškově vše pohodě, ale v momentu kdy nastavíte na motorce režim pro dva a nastartujete , motorka se o cca 2 centimetry zvedne. Pro vyšší jedince to asi nebude problém, ale pro mě se 178 cm, který to má jen tak tak na normální režim se dosti snížila stabilita při zastavování , nastupování a vystupování se spolujezdcem. Možná , že si to časem trochu dřepne, ale zatím si budu muset dávat pozor nebo navolit jen režim pasažér + zavazadla.
Další věcí na kterou nebudou v KTM pyšní je nulový prostor pod sedlem. On tam sice byl a docela pěknej, ale evropští zákonodárci tlačí emise do nesmyslů a tak je v tomto prostoru nyní namontovaný uhlíkový filtr na benzín odpařující se z nádrže. To bych někoho nakopal do pr…e. Prý tam sice nemá žádnou významnou fukci,
ale vyndávejte něco z motorky skoro za půl mega v záruční době. Takže jediná možnost jak sebou vozit nářadí,lékárničku, opravu na gumy a vestu je v kufru nebo nějakém zavazadle nebo kapse namontované na motorce. KTM má fakt pěknou sadu nářadí , ale určitě jí nikdo nechce vozit v batohu na zádech. To by vám na prvním zpomalovacím retardéru přerazilo páteř, i když Adventure žehlí nerovnosti skvěle.
2.4. 2020 Tak už mám něco najeto, takže můžu motorku opravdu pochválit. Je prostě skvělá. Motor i podvozek.Spotřeba mezi 5,6 a 6,2 l. Trochu to žere gumy , ale to se dalo s těmito parametry motoru čekat.
Samozřejmě jsem přišel i na pár věcí , které by KTM mohla zlepšit.
A protože chci být objektivní, tak o nich napíšu.
1. Tankování - natankovat KTM je docela problém, protože je hned pár cm pod hrdlem plech, který zabraňuje zasunutí pistole hlouběji do nádrže a tudíž se pistole pořád vypíná od odrážejícího benzínu. Člověk to musí jen tak šolichat a při výšce, ve které je nádrž to vypadá docela komicky. Postava s pistolí skoro pod bradou čumí do nádrže, aby to nepřeteklo.
2. Boční a hlavní stojan. Hlavní stojan má nášlapnou plochu tak blízko zadní kyvky, že při stavění motorky musí člověk šlapat jen špičkou a ještě dávat pozor, aby si neodřel kyvku. Boční stojan by zase mohl mít tu malou tyčku na boku jako mají ostatní motorky. Je docela šílený patou sklopit stojan stojící motorky, protože to občas sklouzne a stojan zůstane otevřený. Vysunout stojan už po instalaci rozšíření stojánku jde docela dobře.
3. Plexi - plexi odvádí vzduch co jde na helmu docela dobře, (zvláště když jsem si tam přidal horní spojler) ale těma výkusama uprostřed jde spousta vzduchu do hrudníku a ramenou a následně mi to zespoda fouká do helmy. To ale může být u každé postavy různé.
Jsou to sice drobnosti, které nemají na samotnou jízdu žádný vliv (až na to plexi), ale určitě by to bylo příjemnější bez nich.
12.11. 2020 Tak po roce ježdění a najetí 8500 km můžu zase trochu hodnotit. Motorka se tak do 5- 6000 km stále zlepšovala . Jak motor tak podvozek.
Když byla nová tak 6 prakticky nešlo dát pod 100km/h a nyní si schroupne i 80km/h. Podvozek si také sedl a trochu se rozhoupal do komfortnějšího odpružení.
Odmontoval jsem tu Euro hrůzu na lapání par z benzínu pod sedlem a nandal pod sedlo vše co je potřeba.
Gumy ještě tak 2-3000 km vydrží, ale na zadním kole už je ploška, kterou jsem teda trochu zmenšil ubroušením hrany kusem zámkový dlažby. Fakt to bylo hned a bylo to znát.
Jinak měl jsem možnost se svézt na BMW GS 1250 Adventure a tudíž bych si skromě dovolil napsat mé poznatky.
Na tah motoru se nedá ani u jedné z těchto motorek ztěžovat. Na 6 zrychluji takřka skoro stejně, ale KTM vyrazí trochu svižněji, popojede BMW tak o 2 - 3 metry a pak se už obě holky drží stejně. Samozřejmě pak ve vyšších otáčkách by KTM bavoráku trochu poodjela. Tímto se dostávám k řazení. To má KTM o dost jemnější. Na řadičku BMW se musí trochu hruběji tlačit, ale zase pocitově se mi zdálo ,že rychlořazení BMW má kratší vypnutí zapalování oproti KTM.
Co mě však dostalo bylo sedlo BMW. To si prdel hověla. Ono vůbec BMW má takový měkčí komfortnější podvozek. Je to prostě cestovní parník, kdežto KTM si trochu zachovává i sportovnější rysy. Dalši věc , kterou bych BMW pochválil je ten matovej display. Ten je fakt povedenej a kolik se toho tam dá oproti KTM ještě nastavit. (No je tam cenovej rozdíl 160 000 Kč,to je ještě ke KTM nová MT- 07 v garáži, tak aby ne).
Takže můj osobní názor je takovej, že ideální komfortní cestovně sportorvní motorka by byla tato BMW s motorem KTM. Tímto netvrdím, že bych to vyměnil, protože u koho převažuje spíše chuligán a chce na motorce blbnout je asi lepší KTM, ale BMW s motorem z KTM by byla určitě zábavnější než BMW s motorem BMW.
A teď do mě.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VlČek67
VlČek67 napsal 28.02.21 v 19:07 10b.

Ahoj Míro, krásně jsem si početl a už se těším až někam vyrazíme jako "KTM duo", jinak panáček se jednou projel na "gauči od BMW" až už si udělal i pohodlíčko na KTM, sedlo vypadá super, kdo Ti to dělal? A nešetřil jsi ani na batůžku

Míra1970
Míra1970 napsal 03.01.21 v 09:34

Brukev, dík za pozitivní reakci, potěší to.
To jaro už se pomalu blíží, tak musíme vydržet

Brukev
Brukev napsal 03.01.21 v 09:19 10b.

Skvělá recenze skvělé motorky ... i porovnání s GS je super ( já v létě porovnával 1200 GS s moji 1190 SAD a tam je větší rozdíl v motoru )...
Také 1290 uvažuji a teď do toho navíc je nová MTS V4 ale tam je to jak píšeš + 180 tis a to je + jeden naháč ...
Tak ať už je jaro a mužem zase do sedel

ninjazx10r
ninjazx10r napsal 12.11.20 v 10:22 10b.

Díky za recenzi Se vším souhlasím

Míra1970
Míra1970 napsal 31.05.20 v 18:38

nevo 7 Jo při tankování už to taky strkám směrem dozadu a jde to vcelku dobře.
Spotřebu 4,8 jsem měl jen jednou, když jsem jel s kámošem co měl úplně novej stroj a jeli jsme tak do 100 km/h a ještě bez nějaký větší akcerelace. Většinou jezdím kolem 6l i když dneska v dešti (ve dvou se všema kuframa) při jízdě z Krkonoš do Prahy jen tak šudlačka kolem 100 - 115 km/h byla spotřeba 5,2 .
Jinak to plexi je fakt ouzký, také mi ten vzduch jde do prsou a ramen a pak se odráží nahoru pod helmu.
Zase to bude v létě lépe větrat.

Více komentářů



TOPlist