renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Choseman2
Vloženo 9.10.2019
Aktualizováno 4.12.2021
Zobrazeno 2 745x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.2

Popis motorky


Svezl jsem se na KTM v roce 2013 a tehdy mě kromě výkonu nijak moc neoslovila. Hlavně tehdy nabízeli u konkurence už LED světla a lepší komunikaci, kterou já potřebuji při pracovních cestách. Letos...super motorka, která je "jiná" a hodně zajímavá.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky)

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1250 GS Adventure: Hodně jsem ji chtěl a stále jsem neměl možnost se na ni svézt. Až do září, kde mi ji v Inveltu na hoďku půjčili. Byl jsem zvědavý na proměnné časování, těch 100kW a 143Nm ...no a ...nic. Jako bych ani nepřesedal ze své GS 1200 LC se svými 105tis. km

První dojmy - Jak už jsem se zmínil, první dojem je pro mě hodně důležitý. Pro mě to byl pozitivní dojem z dobře dávkovatelného výkonu při velmi solidní spotřebě a velmi příjemných jízdních vlastnostech. Je fakt, že s televeru si člověk musí chvilku zvykat na "noření" předku při brždění, ale zase v zatáčkách na nerovnostech je KTM velmi jistá. Takže mě dostal dávkovatelný výkon (a to podtrhuji...není to žádná uskákaná koza) a přijemné vyhlazování nerovností s velmi dobrou manévrovatelností a jizdními vlastnostmi. Již za chvíli jsem neměl pocit, že na ní sedím v křeči a musím si dávat pozor, abych ji někde nepoložil. Přeci jen byla půjčená. A pak je tu ještě jedna maličkost, na kterou jsem u kardanu už zapomněl, že to do těch nohou na hrbolatých cestách to nemusím dostávat přímo. Prostě všechno má své - kardan i řetěz.

Motorku bych doporučil pro - Zkušenějším jezdcům, kteří už to mají v hlavě srovnané a ví co si můžou dovolit a kdy si to můžou dovolit. Umí hodně.

Doplňky na motorce - Padáky od SW (dle mého hezčí než originál...ale jen dle mého), oranžové doplňky krytu brzdových kapalin, rozšíření spodku rychlo stojanu (to doporučuji), kryt na řetěz (samovýroba...funkční se žádný nedělá , pouze designovky ), zadní kufr již mám z BMW (53litrový, ten originál by mi fakt nestačil)

Recenze

Mám na ní najeto pouze 160km a před sebou ještě 840km na zajetí, takže zatím nic moc pocity kromě výborného quickshifteru a ohromného kroutícího momentu, který Vám musí dát jasně najevo na čem sedíte, a že to sledování číslíček na tachometru by mělo mít svůj limit. Nejsem extrémista ve stylovém ježdění. Nejezdím po zadním ani po předním, ale najezdím toho hodně pracovně. Takže doufám, že jsem v tomhle směru nesáhl vedle, a že mi za těch 4-5let ukáže, že najet 100tis. km není pro ní vůbec problém a v servisu stráví jen chvilky nutné k výměně provozních kapalin a vyladění ventilů. Více napíšu po delší době, ale do konce sezóny určitě ještě tak kolem 2-3tis. km stihnu.

Jak jsem slíbil, tak konám. Najeto 3500km za měsíc. Jak už jsem se zmiňoval, používám motorku pracovně, takže každodenně i v dešti a ke konci i v mlze. Tak zkusím dodat několik postřehů v porovnání s předchozí moto (BMW GS1200 LC). Tak začnu tím, že napíšu - škoda, že se musí řetěz mazat (v tomhle je prostě kardan nepřekonatelný), ale zase je to příjemnější na jízdu (tohle jsem již zmiňoval dříve). Celkově je motorka zdařilá, ale musím si dát ruku na srdce, že designové prvky a určité detaily (především kapotáže), jsou u BMW skutečně dotaženy lépe. Někde jsem četl, že jízda v dešti je s KTM s mokrými zády a vším co není ve směru jízdy, tak to bych přál tomu dotyčnému se svézt na BMW v dešti bez přídatného zadního blatníku. To má člověk vodu i mezi nohama, i když už dávno neprší a je jen mokrá silnice. Tohle jsem třeba u KTM nepociťoval. Světla v noci mě přímo uchvátila...skutečně svítí jako auto a hodně do stran. Přisvicování není úplně ideální, ale pomůže. Mám i přídatná mlhová světla (navíc nejsem zastánce s jejich svícením ve dne a ještě s dálkovými světly), ale ty jsem použil skutečně jen v noci v mlze, když jsem se vracel z práce a tady svůj smysl skutečně mají. Motor mě stále velmi příjemně překvapuje a dávkování výkonu i s využitím palivových map je velmi dobře nastavitelné. Skutečně v módu Rain budete tahat za plyn podstatně víc než v módu Sport, kdy to mění pravý grip do pozice potenciometru od elektromotoru. Je to sakra rozdíl, takže si každý dokáže najít svůj styl. Já osobně nejvíce využívám mód Street a pohybuju se se spotřebou kolem 5,8l/100km, ale v cestovní rychlosti se nějak "nemůžu dostat" pod 130km/hod. Takže průměrná rychlost bývá kolem 92km/hod na nájezd nádrže v kombinovaném provozu. Pak tedy uznejte, že těch 5,8litru je vynikající výsledek. Prostě mi to připadá v téhle rychlosti jako příjemné cestování. Zajímavé je, že mi při rychlosti nad 140km/hod. začně vibrovat pouze levé zpětné zrcátko. Tohle budu muset ještě doladit a v souvislosti se zpětnými zrcátky musím dodat, že budu muset popřemýšlet o jejich rozšíření. Není v nich tak dobře vidět jako u mojí předchozí moto. Jinak musím poznamenat, že už jsem se dostal při zatáčení na malém prostoru do situace, kdy jsem jí už neudržel na jedné noze a spadl jsem na bok a mohu porovnat s BMW, že mám jen lehce odřený padák, ale vůbec se nedotkla řídítka ani jakýkoliv plast(u BMW to schytal vždy i plast. kryt řídítka). Ovšem zvedání už není tak jednoduché jako s BMW...mám 187cm a mám s tím co dělat. Menší postavy to asi nedají, ale na druhou stranu si ani nemyslím, že by si někdo menší takovouhle motorku příliš kupoval (i když proti gustu...nebudu soudit podle sebe). Na displej a ovládání už jsem si docela zvykl, takže za mě je to intuitivní. Snad bych jen poznamenal, že používám tempomat téměř stále a řešil jsem, jakým způsobem ho vypínat před dojezdem, aby mi to necukalo - tedy nepoužívám páčku nastavení tempomatu (tam je to hodně citelné). U BMW jsem to dělal jemným stlačením spojkové páčky a světe div se, úplně stejně to funguje i u KTM, ale na druhé straně (tedy páčka přední brzdy).Takže aniž by člověk brzdil, tak jen jemným kliknutím do páčky se dá tempomat vypnout. Je třeba v tom možná získat cvik, ale mě už to nepřijde jako žádný problém. Tak tolik zatím postřehů za několik prvních tisíc km. Ještě jsem dokoupil nějaké doplňky na eBay z Číny, tak potom nafotím na ukázku, ale už teď mohu napsat, že zatím vše padne jako ulité (sakra, skoro jakoby se to v té Číně i vyrábělo...nebo snad nevyrábí?) ,ale za úplně jiné ceny než tady. Přemýšlím teď o automatickém mazání řetězu, ujedu za den i 400km a ke konci už je slyšet svištění "zoubků", tak to možná vyřeší i můj problém, ale potřebuju o tom získat více informací. Tak kdybyste někdo do recenze poslal nějakou zkušenost, tak budu rád.

Doplnění recenze po dvou sezónách:
Takže k dnešnímu dní nějakých 43tis.km...po napsaní nějakého dobrého muže (už si nemohu vzpomenout a tímto se mu omlouvám) vypínám tempomat plyn. gripu posunutím za polohu minimálního plynu...ještě jednou děkuji, ale ani při prodeji mi to fakt neřekli...přísahám. Takže doplňuji to co jsem napsal výše...stále skvělá motorka...spotřeba 5,5-5,8/l na 100km (prům. rychlost 90-93km/hod) a když jedu "nelegálních" 200km/hod po dálnici i hodinu tak 7,2/l na 100km. Jsem spokojený. O jízdních vlastnostech jsem se již zmiňoval, tady nic neměním. Zahřívání sedadla v létě moc nepociťuji a to fakt najezdím hodně kilometrů i ve "žhavých " dnech. Mazání řetězu jsem nakonec nepořídil a a myslím, že ani nepořídím...nevidím v tom žádnou výhodu. Raději jsem si vyrobil kryt řetězu z plastové odpodní trubky, abych chránil pružinu a oblast za motorem před olejem...funguje to, jen ta černá barva na tom tak nedrží. Jako univerzální gumy na tuto moto doporučuji Metzerel Karoo street 2...do písku, hlíny, mokré trávy to není, ale na jízdu za deště a na šotolině je fakt bezpečná. Takový nejlepší kompromis a dokonce, když mě zastavila hlídka policie, která mě stíhala...upozorňuji, že jsem jim neujížděl, jen jsem do zatáček jel svým obvyklým náklonem po stylu superbiku...tak se při pohledu na ty gumy divili, že se s tím dá ta motorka tak naklánět. To už je snad dobrá recenze, ne? A výdrž? Předek 15tis., zadek 7-8 tis. km...ale upozorňuji, že 90km/hod. není moje "krevní skupina" . Jak už jsem zmiňoval dříve, pocitově ta motorka má cestovní rychlost tak někde kolem 110-130km/hod. a po dálnici bez potíží pojedete 170km/hod. a budete v helmě poslouchat svoji oblíbenou audioknihu nebo rozhlasovou stanici.
Záporem, je jednoznačně řetěz (ten kardan je fakt Boží vynález) a pak snad jen porucha, kterou jsem zmínil ve svém deníku. Jen krátkodobé vyřazení z provozu, ale zamrzí. O sundávání zadního kola jsem se již zmiňoval a ani v servisu mi neřekli nějaký grif, jak tam bez potíží vložit vymezovací hliníkovou podložku na straně brzdiče , takže tady trochu vždycky zápasím a vkládám do toho peprná slova. Elektrika jinak bez potíží, brzdy brzdí jak Bremba a co fakt miluju, že když jí vypnete MTC a jedete nad 6tis. otáček, tak to je pod tím zadkem fakt "rozzuřený býk". No budu ji mít ještě tak dvě sezóny a dojedu do svých obvyklých 100tis. km a bude k mání...pak jsme zvědavý, kam se dostane konkurence a jestli přesedlám nebo budu čelit tomu, že už je v té motorce příliš mnoho elektroniky. Přeci jen adaptivní tempomat?? Na co? Už jste někdy někdo usnul na motorce za řídítky? Nebo to snad využijete v koloně?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
hodewog936
hodewog936 napsal 06.04.23 v 09:43 6b.

Thanks to this article I can learn more. Expand my knowledge and abilities. Actually the article is very real
https://tractorsinfo.com/joinpd/

ninjazx10r
ninjazx10r napsal 12.11.20 v 10:12 10b.

Jak já ti rozumím Pěkná recenze pěkná Kačenka

DoDo-tech
DoDo-tech napsal 08.04.20 v 20:58 9b.

Ahoj, já vypínám tempomat plynem - jednoduše otočíš heftem dopředu

Adarek
Adarek napsal 31.01.20 v 14:06 10b.

Krásná holka, fajn popis.

nevo7
nevo7 napsal 20.11.19 v 17:28

No som zvedavý, ako poriešiš tie zrkadlá. Nikde som zatiaľ nejaké video o tom nevidel. Jedine nové zrkadlá s dlhšími nožičkami, alebo nejaké nádstavce, čo to predĺžia do výšky /aby to aj nezavadzalo tlačitkám na riaditkách/. Tempomat za jazdy nevypínam tlačitkom /stále ho mám v pohotovosti, aj na autách/, buď pribrzdením, podradením, alebo otočením plynu do opačnej strany.
Ten nádstavec predného blatníka si asi aj ja poriešim /škoda, že sa robia diery do originálu/, aby bol predok dobre chránený, keď od zadu koleso všetko zaserie.

Více komentářů



TOPlist