renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník AnalChem
Vloženo 27.10.2020
Aktualizováno 25.10.2023
Zobrazeno 3 591x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Nejlepší motorka, kterou jsem měl. Pro zábavu, denní ježdění i dlouhé výlety.

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky)

Výška jezdce: 186 cm

První dojmy - Nasedl jsem na motorku a ve druhé zatáčce jsem měl pocit, že ji řídím roky. Měl jsem strach ze 160 koní, ale motorka jezdí kultivovaně a žádná kopance se nekonají. Takže elektronika funguje bezvadně.

Motorku bych doporučil pro - Podle mne, motorka je pro mírně pokročilé a výše. Ale i začátečník by se s ní popasoval a rozhodně bych se nebál ji doporuřit i pro něj. Je přívětivá, není zákeřná a v žádném případě se s ní neperete.

Doplňky na motorce - Jediné co jsem si dokoupil je podložka na boční stojan za 10 USD včetně dopravy z Aliexpresu. https://www.aliexpr...tem/32922388035.html
Originál boční stojánek se opravdu na měkkém podloží bořil.
Dále mám instalované na motorce permanentní duální kamery, které snímají prostor před i za motorkou.
https://secutek.cz/k...korderem-a-wifi.html
Nemohu si vynachválit, v podstatě bezúdržbové. Nainstalovaných minikamer si člověk skoro ani nevšimne. Kamery jsou voděodolné, mám je už 3 roky a bez problémů.

Recenze

Po 4 000 km mé dojmy a zkušenosti. Motorka je prošpikovaná elektronikou - elektronické odpružení, jízdní režimy (Sport, Street, Rain, a Off-Road), MTC (kontrola trakce), C-ABS (Combine Anti-Lock Braking System), Tempomat, nastavení LOAD (jeden jezdec, dva jezdci, jeden jezdec + kufry a dva jezdci a kufry), snímač tlaku v pneumatikách, Quick shifter, asistent rozjezdu do kopce, atd..., která neselhala ani jednou. Ideální nastavení jsem nemusel hledat dlouho - jízdní režim Sport a podvozek Comfort. Jede to jak z praku a parádně to hladí naše tankodromy. V režimu podvozku Sport je to tvrdé a cítíte vše co se na cestě děje. Ale pro dlouhé cestování to není a hodí se maximálně na okruh. Jak to brzdí? No já brzdím převážně motorem, což je parádní disciplína v podání ohromného dvouválce. Pokud brzdíte přední i zadní brzdou, zastavíte na pětníku. No téměř, Bremba jsou excelentní. A to se nemění ani při cestování ve dvou (manželka má cca 55 kg) a není znát, jestli jede jeden nebo dva jezdci. Motorka brzdí prakticky stejně. Ohledně spotřeby - jsem spokojený nadmíru. Když jedete opravdu kochačku, dá se jet za 5 litrů (i méně, ale to je taková ta ploužící se jízda bez adrenalinu). Když za to vezmete, tak se dostanete na 5,5-5,8 l/100 km (záleží jestli jedete ve dvou). A tato spotřeba se ani moc nemění, když jedete 160 km/h po dálnici nebo brousíte okresky. Pokud jezdíte ve městě, spotřeba stoupne na 6 - 6,3 l/100 km. Prostě rozhýbat 215 kg motorky a mých 100 kg něco stojí.
Příplatková výbava: Quick shifter, který je mimochodem návyková věc i když někdy zařadí blbě (nebo to s ním neumím) a nepřeřadí a motor vyběhne v otáčkách do omezovače a zůstane na dané rychlosti. Dále jsem uvažoval o vyhřívaném sedlu (jezdím v podstatě od dubna do řijna denně), ale prodejce mne od toho odrazoval, že jsou to vyhozené peníze. Musím mu dát za pravdu. Ani při teplotě < 10 °C jsem necítil potřebu si pod zadkem přitopit. Na druhou stranu bez vyhřívaných rukojetí si motorku nedovedu představit.Pěkná "hračka" je snímač tlaku v pneumatikách. Hezky vám ukazuje jak stoupá tlak a jak se pneumatiky zahřívají; pak se ustálí a víte, kdy máte pneu zahřáté. Když jsem měl defekt (což na nových pneu zamrzelo), snímač okamžitě zafungoval, já zajel k pumpě a uviděl jsem hřebík v zadní pneu. Jelikož mám zaplacenou asistenční službu KTM (bylo to v ceně motorky), zavolal jsem si asistenci a odtahovku, která přijela za necelou hodinku a odtah do servisu byl zdarma.
TFT displej a ovládací prvky jsou perfektní. Ovládací prvky na levé straně řídítek slouží k nastavení všech funkcí. Bohužel přepínač dálkových světel je umístěn dost "blbě" a není neobvyklé, že si zapnu dálková světla aniž o tom vím. Můžete si na řidítkách nastavit "rychlý přístup" k některým funkcím a nemusíte to hledat v menu palubního počítače (PC). Já mám nastaveno vyhřívání rukojetí a přepínání jízdních režimů (používám v podstatě jen při dešti, jinak pořád SPORT). Co mne trochu štve: v menu PC najdete funkci TRIP (TRIP 1 a TRIP 2), které obsahují informace o spotřebě, počtu ujetých km, průměrnou rychlost, celkový počet najetých km, čas tripu a dojezd v km. Bohužel nelze vymazat pouze jednu z informací, maže se vše. Mne to vadí, někomu to bude vyhovovat. Ale je to prkotina.
EDIT: Doplňuji zkušenosti ohledně ochrany proti větru: Za mne v pohodě. Trochu jsem s tím experimentoval, zejména na dálnici při > 130 km/h. Ideální pozice větrného štítku je pozice úplně dole a je lepší si trochu na motorku mírně nalehnout. Při úplně horní pozici štítku vítr šlehá přímo na ramena a hlavu a měl jsem pocit, že motorka je trochu neklidnější. Takže mám štítek úplně dole a mne to vyhovuje takto nejlépe. Ani při rychlostech > 180 km/h jsem necítil žádné poryvy větru.
EDIT PO 13 000 km: Můj názor, že se jedná o jednu z nejlepších motorek ve své kategorii i když má své mouchy, se nemění. Co mne překvapilo: TFT display je poškrábaný. Nechápu, proč u motorky za 0,5 MEGA nedává KTM lepší TTF display s lepší ochranou. Myslel jsem si, že je to buď nějaký vadný kus nebo je to moje úchylka superčistoty. Ale potkal jsem na pumpě kolegu se stejnou motorkou a stejným problémem. Dále mě štve tempomat. Možná jsem moc rozmazlený z BMW automatu v autě, ale při zrušení tempomatu a opětovném zapnutí se musí nastavit znova rychlost, což trochu zamrzí, že se nevrací na poslední nastavenou hodnotu. Stejně tak při přeřazení rychlosti se tempomat automaticky zruší. To jsem z auta neznal. Ale všechno to jsou věci se kterými se dá žít.
EDIT po 40 000 km: Při cestě do práce se objevila na displeji hláška LOW BATTERY. Říkal jsem si, co je to za kravinu, protože baterka nová a jezdím pravidelně. Bohužel při odjezdu z práce jsem už nenastartoval. V diagnostice napětí na baterce 11.3 V. Volám odtahovku a startujeme motorku přes kabely. Kolega proměřil napětí a zjistili jsme, že se baterka nedobíjí. Takže odtah do servisu. Nakonec porucha statoru. Podle servisu první takováto závada se kterou se setkali u této motorky. Cenu za opravu si nepamatuji a byly to malé tisíce včetně práce. Při 42 000 km praskl šroub u centrálního stojanu, který drží stojan v rámu motorky. Bohužel kus šroubu zůstal v rámu a v servisu šroub musí objednat. Pak oprava v podstatě na počkání za 30 minut.
Po 40 000 km druhá sada řetězovky a druhé pneu. Brzdy - výměna destiček a kotouče vzadu, přední původní. Interval výměny oleje je 15 000 km, měním po cca 7-8 000 km.
Průměrná spotřeba za rok 2022/23: 5.93 litrů, měřeno dolíváním benzínu vždy po hrdlo. Palubní počítač ukazuje o cca 6-7 % nižší spotřebu než je realita. Beru zásadně benzín 98 plus. Při dálkovém cestování ve dvou s kufry se dá jet za cca 5.1 litrů, takže na jednu nádrž 400 km není problém. V normálním provozu najedete na nádrž 330-350 km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
abbany
abbany napsal 03.11.20 v 08:15 10b.

Zdravím Ta , mám ju a musím povedať, z každým kilometrom ju milujem viac a viac., teraz je prezutá na štuploch a zmákla i motokrosovú trať. Teším sa s tebou a prajem veľa radostných km.

Ivoš83
Ivoš83 napsal 31.10.20 v 21:58

Též mám zvýšené plexi od Puig a nemohu než chválit, jak proti větru tak v dešti. Mám 186cm.

Matus91
Matus91 napsal 31.10.20 v 15:50

Mne celkom sadlo plexi od Puig. Mám 185cm, v prípade že by si chcel ešte väčší komfort dá sa dovybaviť aj deflektorom.

https://puig.tv/en/t...ng-screen?bike=20984

https://puig.tv/en/t...20984#responsivetab2

nevo7
nevo7 napsal 30.10.20 v 11:27 9b.

Jasne, dá sa s niečim súhlasiť v popise, zvyšok doplním. Váha 215kg je suchá, rátam tak 240-245kg natankovaná /aby to budúceho majiteľa čo to číta nemýlilo/. Motorka pohodlná aj pre počasie nad 10 °C, prevodovka bude asi druhá vec čo na nej odíde /prvá vec bude zadný tlmič/. A záleží na postave, do 90km/h je ten štítok fajn, stačí originál pri každej výške postavy, ale pri diaľničných presunoch je to už hluk v helme - je málo široký /možno pre osoby do 185cm OK/. Ja tiež plánujem vymeniť za Givi. A pridaj reálne fotky.

Maxipes_Fík
Maxipes_Fík napsal 30.10.20 v 09:39 7b.

Hezký, ale čekat skoro hodinu na odtah kvůli hřebíku v gumě, to nevím a ještě u pumpy, kde je k dispozici kompresor a ke koupi nějaká sračka ve spreji na nouzové zalepení defektu, za 5 minut bych odjížděl a doma si tu gumu poctivě zalepil hříbkem zevnitř. Kdyby to přestalo jet, tak je čekání na odvoz do servisu pochopitelné, zvlášť když je předplacené.

Více komentářů



TOPlist