renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Všudezdejší
Vloženo 22.5.2020
Aktualizováno 4.1.2023
Zobrazeno 4 322x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Tak jsem přes zimu využil neodolatelně výhodný nabídky na nákup nový kačeny přes kamaráda a provedl neplánovaný upgrade na tuhle nádhernou bestii! Moje milovaná KTM1190 Adventure se přesunula k dalšímu kamarádovi a věřím, že mu bude dělat velkou radost.

Více fotografii

Výška jezdce: 189 cm

První dojmy - Když jsem si svoji KTM1290 Super Adventure S poprvé v obchodě sednul, byl jsem prakticky "doma" na své předchozí KTM 1190 Adventure. Pocit v podstatě totožný a jediným rozdílem jsou pravděpodobně o něco širší řídítka. To tedy bylo v prosinci a mě čekala dlouhá zima, kdy jsem s jistou dávkou sebetrýznění čekal do jara na první pocit z jízdy. Snad jedinou útěchou mi během zimy bylo postupný dovybavování mašiny k obrazu mýmu.

Doplňky na motorce - Quickshifter, koncovka výfuku Akrapovič, tři originální kufry, pohodlnější sedla, vyhřívaný rukojeti, držák na navigaci, "předfiltry" sání vzduchu, hliníkový eloxovaný krytky rámu, nádržek na brzdovou a spojkovou kapalinu, rozšíření botky bočního stojánku.

Recenze

Přišly první teplejší dny a já konečně mohl tuhle spící bestii probudit. Chytla snad na první otočení a já si všimnul, že oproti 1190 má se stejnou koncovkou hlubší a výraznější zvuk. Taky jsem očekával, že vzhledem k nezajetí půjde třeba řazení víc ztuha. Tohle očekávání se hned po rozjetí zcela rozpynulo a kvalty včetně neutrálu tam šly naprosto ukázkově. Jediný, co mě znervózňovalo byl v přechodu z volnoběhu do vyšších otáček (při rozjezdu) divný jakoby rezonující zvuk odněkud od motoru. Tohle 1190 nedělala. Později jsem po tom pátral a zjistil, že příčinou je emisní systém SAS (Secondary Air System) a je to standardní vlastnost u všech nových Advíků. Prý to zmizí, pokud si nechám z podsedla odstranit uhlíkový filtr odvětrávání palivový nádrže, který je pro mě u 1290 rovněž novinkou. U 1190 jsem pod sedlo bez problémů dal nářadí a lékarničku. Tady dám s bídou lékárničku, což mě celkem štve a myslím, že tohle "soudruzi" z KTM úplně dobře nevyřešili. Nyní mám najeto cca 2500 km a mám za sebou tedy zajíždění a první servisní prohlídku po 1000 km. Mašina běží bez jedinýho problému a musím říct, že oproti 1190 je to dle očekávání ve všech směrech drobný posun dopředu. Motor se o poznání lépe sbírá odspodu a má měkčí chod. Podvozek se mi zdá také o kousek lepší, hravější a ve vyšších rychlostech je mašina určitě stabilnější, jistější a není tak náchylná na rozkmytání řídítek. 1190 byla v tomhle živelnější a člověk měl občas pocit, že krotí divokýho bejka To 1290 na mě působí vychovaněji, ale rozhodně ne nudně! Je to pořád neskutečná bestie a pokud tam kopnu šestku přes quickshifter pod plynem, přední kolo jde ještě pořád do luftu! Moc příjemný je tempomat, který občas nechá ulevit pravýmu zápěstí a moc potěší i takový drobnosti jako přihrádka pro mobil s dobíjením přes USB. K displayi, který je tady namísto budíků, nemám žádných výhrad a jeho čitelnost je ve všech podmínkách příkladná. Rovněž nastavení plexi, nebo třeba sklonu předního světlometu je tady vyřešeno lépe a dostupněji oproti 1190. Vlastně k tý mašině s výjimkou přiblblý krabičky (uhlíkový filtr) pod sedlem, která je tady navíc, nemám absolutně žádný výhrady a za mě je to v podstatě k dokonalosti dotažená 1190. S přibývajícími kilometry přidám další postřehy

Aktualizace 4.1.2023: Mám nyní najeto cca 16 tis.km, Kačena je někde uprostřed zimního spánku, tak si dovolím drobné zhodnocení. Přibližně v 5 tis.km, kdy byla motorka cca půl roku stará, mi začala prolínat jedna přední vidlice. S výjimkou servisu KTM SHIVA Motoshop v Praze, mi všechny oslovené servisy řekli, že na tento problém se záruka nevztahuje a musím si opravu uhradit. V KTM SHIVA byli vstřícní a nabídli mi, že se pokusí u KTM dotázat a dají mi vědět. Snad ještě tentýž den mi volali, že se mám zastavit na záruční opravu. Podotýkám, že můj motocykl u nich nebyl ani zakoupený. Opět se potvrdila moje spokojenost s tímto servisem a vřele jej doporučuji. Co způsobilo prolínání přední vidlice tak brzy je otázka, ale byl jsem předtím v Alpách, kde jsme občasně zmokli a mohl by v tom určitou roli hrát i fakt, že jsem uschlé nečistoty po dešti na kluzácích neotíral. V každém případě si na to dávám větší pozor, snažím se kluzáky udržovat v čistotě a od té doby se problém neopakoval. Servis mi v oněch 5 tis.km také automaticky lehce dotáhl krk řízení (od té doby to pak již nebylo potřeba). Za celou dobu jsem ještě řešil prasklý plastový držák podsedlového zámku, kdy se odlomil úchyt konce lanka a zámek proto neodemykal. Úchyt jsem objednal nový a všiml jsem si, že nový díl je již mnohem lépe provedený a vyztužený. Evidentně se jednalo o "slabé místo", které KTM řešila. Co se týká vybavení, tak jsem na mašinu navíc ještě namontoval originální černé padací rámy, které přecijen v případě potřeby budou fungovat lépe, než ty orginální plastové protektory. Jinak si pořád stojím za tím, že Kačena patří k tomu nejlepšímu v této kategorii motocyklů, nemám k ní absolutně žádných výhrad a kdykoliv vyjedu, dělá mi stále velký úsměv na tváři.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ententyk
Ententyk napsal 05.11.20 v 10:01 10b.

dobrý

Raisik
Raisik napsal 29.09.20 v 22:06 10b.

gumakd
gumakd napsal 11.07.20 v 11:06 10b.

Nádherná bestie

Všudezdejší
Všudezdejší napsal 14.06.20 v 14:40

@NXram No bodejď, znají se dobře, vždyť tam na nás spolu čekali! Dík!

NXram
NXram napsal 09.06.20 v 07:16 10b.

No krásná , jen je mi nějaká povědomá, jo už vím, vždyť je to sestřička té mojí
Ani jsem ti ji online nepochválil viď kamaráde, to víš já analogový jedinec
Máš ji krásnou, neustále naleštěnou narozdíl od té mé mucholapky
Tak ať je zase co nejdříve projedeme

Více komentářů



TOPlist