renocar_unor



PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2019)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník VlČek67
Vloženo 4.4.2020
Aktualizováno 19.11.2020
Zobrazeno 4 306x
HODNOCENÍ PROFILU OD 15 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


super motorka s divným "ksichtem", úplně celý já, taky mi musíš dát druhou anebo třetí šanci abys poznal jaký jsem super člověk

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Racetool (Praha 4-Hodkovičky) - Ke koupi předešlé Yamahy Tracer 900 GT od KaraOne - Yamaha Praha Šterboholy řeknu "spokojenost", ale v KTM RaceTool s prodejcem p. Heiník řeknu "spokojenost" a ještě k tomu na pohodu, pokud bude život s KTM stejně pohodový, jako byla koupě, tak se moc těším.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tracer 900: můj Tracer - zvažoval jsem, že si ho ještě pár let nechám, ale 1290-ka Adventure mě hodně oslovila
Yamaha XT1200Z Super Tenere: je těžká, nadváhu mám i já a asi jsem chtěl zkusit něco nevyrobeného v Japonsku
Triumph Tiger 1200 XC: "krásný tlusťoch", pohodlný a super vybavený, verze XCA byla velký favorit, ale zalekl jsem špatné dostupnosti ND, četl jsem několik příspěvků na téma "dostupnost ND"
BMW R 1250 GS Adventure: více než 20 let poslouchám od kámoše GéeSo ... GéeSo, tak jsem si asi postavil hlavu abych možná nemusel poslouchat "já Ti to říkal", ale i cena je vyšší, protože jsem ujetý na různé "fičury" a BMW je nabízí, takže +toto a +tamto ...

První dojmy - Přechod z tracera byl jednoduchý a přirozený, 1290-ka mi více vyhovuje. Před 20-ti lety jsem přesedl z 12-tky Bandita na novou Yamahu XJR 1300 a první dojem byl hrozný, ale potom jsem XJRko miloval, vloni jsem přesedl ze dvou naháču CB650F a starší Kawy ER6n a opět jsem si říkal, že je méně "obratná" anebo já na traceru jsem byl méně obratný ... , ale po prvních 1000 km jsme se "skamarádili", já byl happy a užíval jsem si super motor, který Yamaha vyrobila a za to "klobouček dolů". Přesednutí z tracera na KTMku 1290 Super Adventure S bylo jedním slovem super, tam kde byl Tracer dobrý, tam je KTMka lepší a já jistější. Sorry, lépe to neumím pospat, ale prvního dubna jsem litoval, že jsem tracera prodal a třetího dubna = náš svatební den jsem si už užíval v sedle KTMky a na tracera rychle zapomněl.

Motorku bych doporučil pro - každému, kdo se chce bavit, já se opravdu bavím a doufám, že mi to dlouho vydrží.

Doplňky na motorce - padací rám KTM, mřížka chladiče z eRka, ochrana nádrže KTM, vyhřívané gripy, doplňkové filtry proti prachu - záslepky vedle světla - lépe to s nimi vypadá, KTM držák navigace - šílená cena za kus plastu, ale je super, sada SW "travel pack", snížené sedlo s gelem od p. Koníře - super, dále "LEOšek" laděný výfuk Leo Vince One Evo - cena super, kvalita super a zvuk lepší než originál (designéra originálu nejspíše vyhodili od výrobce autobusů, protože design a velikost = malý busík"), KTM tank bag s rychloupínákem - podivný, ale super veliký a funkční "komín", do kterého se vejde nepromok a mnoho dalšího. Ještě čeká na instalaci - sada kufrů bumot a nalepit proužky na kola a ještě pár samolepek.
Je okufrováno !
Ještě bude horní rozšíření padacích rámů a kryt motoru od fa. Outback od MotorkaruvPruvodce.cz a na kufry nějaký držák na kanystr a držák na pití, ale na to je čas.




Recenze

Aktualizace 19/11/2020 po takřka 13.000 km:

1) motorka mě stále baví a každý letošní výlet jsem si užil, v Albánii anebo Černé Hoře byly takové silnice, které se tak úžasně kroutily, že jsem si třeba 5 km úsek dal třeba 2-3x nahoru a dolů, KTMka prostě miluje zatáčky
2) spotřeba se pohybuje 5,8-6,5 l / 100km je za mě ok, protože rád zatáhnu, ale "eco run" asi určitě nevyhraju
3) na motorce byly z výroby Pirelli Scorpion Trail II a za mě to jsou super gumy na silnici, mám na nich 13K km a 3-5K by určitě ještě daly, ale dálniční přesuny na jih se na nich podepsaly, na zadku ploška a na předku střecha a při razantnějším brzdění již cítím vibrace

Pokud mohu hodnotit KTM 1290 SAS, tak po 13K km bych dal 8 hvězd z 10 !

Abych jen nechválil, tak zde napíšu i to, co se mi nelíbí:

1) nebudu psát o teple od druhého válce, protože ten motor "opravdu jede" a není ohně bez kouře a není výkon bez tepla ! Omotal jsem druhý svod a dodatečně vylepšil izolaci pod sedlem a je to dobré. Ještě možná doplním tyto deflektory abych ochránil lýtka
2) Motoru beru -1*( mínus hvězda) za rachot, je to takový žentour
3) -0,5* za vyšší hlučnost spojky asi v 10K km se objevil nový "pazvuk" - spojka, tak jsem zavolal do servisu a odpověď "to je normální" - opravdu nesnáším tento typ odpovědi !!! Motorka jezdí a vše funguje, pamatuji se, že i na předešlých motorkách docházelo k vývoji "zvuků a pazvuků", ale to není omluva
4) -0,5* za vadný palivoměr v létě jsem měl najeto okolo 3K km a palivoměr vypověděl službu a já jsem skončil se servisem v RaceToolu, protože abych tam uprostřed sezony nechal stát motorku až 30 dnů na reklamaci (jejich přístup k řešení reklamace), tak to běžte někam ... zastavil jsem se v KTM Shiva v Uhříněvsi, kde si to ofotili, vyřešili reklamaci a cca za týden mi vadný palivoměr na počkání vyměnili. Moje velké díky do KTM Shiva ! Motorka byla v servisu celkem asi hodinu, 5-10 min focení a papírování a cca 45 min výměna.
---
ještě jedna dodatečná "vada" pod čarou (jsem hnidopich), řazení 1-4 a 4-1 je jako po másle, ale 5-6 a 6-5 je někdy jako po másle, ale někdy cítím na noze takové jako "brnění anebo odpor řadičky" nezáleží na otáčkách. Naopak VELKÉ PLUS musím dát dobře fungujícímu QuickShifteru.
V 1000 km jsem byl na výměně oleje v KTM servisu a v 8000 km jsem si vyměnil olej sám abych viděl CO se děje v motoru a jak vypadá olej, filtr a sítka po 7K km, olej byl ok, filtr též a v sítka byla čistá, takže vše je fajn. Motor olej nežere.
---
Závěr je jediný "rachotící anebo rachtající" obluda od KTM zůstane doma ještě další roky.
Počet skutečných závad: 1 - vadný palivoměr + 1 piha na kráse a to je od cca 10K km hlučnější spojka, ale stav se nezhoršuje.

+++ původní text +++

Dnes najeto 400 km, rychle se seznamujeme a KTMka mi dává takovou jistotu, jakou mi TRACER nedal. Moje schopnosti zatím nejsou takové abych využil vše, co KTM 1290 Super Adventure S nabízí, tak jsem té "obludě s podivným ksichtem" slíbil, že si zaplatím nějaký moto-kurz a pokusím se zlepšit.

Chyby: vyhřívané gripy i na nejméně opravdu hřejí, teplo pod prdelí je, teď to je příjemné (cítím to), v létě bude asi hůře, ale s tím jsem počítal. Motorka je o moc lepší motorka než jsem já jezdec, což je ta její největší chyba

Jedním z důvodů proč jsem přeskočil z TRACERa na KTM 1290 Super Adventure S byla recenze místního člena IncredibleHulk a výraz "obluda" je od něho, jeho popis je super čtivý, zábavný a nemá konkurenci, tak Vám mohu jen doporučit jeho přečtení .

Dnes namontovány kufry BUMOT od MotorkaruvPruvodce.cz - Radek Fiala, je super když Tě baví to, co děláš a Radka Fialu baví motorky a cestování na nich. Umí super poradit a doporučit, takže kompletní sada kufrů, vnitřních tašek BUMOT byla jasnou volbou, já mám opravdu velkou radost, syn 9r řekl "tatí, to je super" a hned poznal, že boční kufry jsou větší než byly na TRACERu, ale TOP je (asi o 7l) menší, což konstatoval. Ještě dodal "škoda, že nechodím do školy, zase bys pro mně přijel". Manželka řekla "pěkná barva", což je taky pochvala, na rozdíl od "HHMM", což obvykle znamená, že bude (obvykle brzy) na talíři "manželčina dršťková"
Po montáži byla cca 150 km projížďka = bomba den. Najeto cca 630 km, laďák LEOš nebo VINCEk úžasně brumlá při podřazování.
Další dva mínusy - narazil jsem si prst na levé ruce, bolí to jako čert, ale všiml jsem si toho až večer doma.
Teď nebudu psát o zvuku, který vychází z výfuku. Na vysvětlenou, japonský motor je takový neslaný nemastný takový nijaký "takový šicí stroj" nebo jak říká kamarád "s vrtulí" něco jako "motorová pila", za to srdce KTMky, to je podle zvuku "nemocné srdce člověka těsně před srdeční zástavou", nevím jak to popsat, ale je to něco jako "kadla kadla a na pozadí někdo třese poloprázdnou plechovkou se šrouby a matkama", ale stačí lehce pootočit plynem a je to hned jiný koncert pro dvě "divoká velká kladiva".
Je to jen motorka = stroj, ale úroveň emocí je jinde než na Japonce = dobře vychovaná japonská gejša, tohle je hubatá a drzá "děvka Josefína Mutzenbacherová"
Takže "Pepinka" je v garáži a já dám ještě vanu s drinkem v ruce.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
VlČek67
VlČek67 napsal 28.02.21 v 00:21

Ahoj, díky za podporu a povzbuzení (2x ) opět jsem trochu vylepšoval viz deník a nálada se mi začala zlepšovat, jak se prodlužují dny a stoupá teplota a teď opět ten debilní Covid a naše vláda škoda slov !

Thorsteinar
Thorsteinar napsal 24.02.21 v 08:05 10b.

Super

VlČek67
VlČek67 napsal 04.02.21 v 23:37

Ahoj, jj baví, ale "doma jsme se dohodli, že mě to přestane bavit" , protože když k nám jde pošťák anebo DHL atd, tak už slyším manželku: "co jsi to zase koupil na tu velkou a drahou mrchu, kterou pořád obskakuješ v garáži" a za mojí hlasitou odpovědí "nic velkého jen takovou drobnost" tiše dodávám: "drobnost za 2000 a sama jsi mrcha a opět hlasitě dodávám: "moje drahá a milovaná ženo"

Juraj22
Juraj22 napsal 04.02.21 v 15:40 10b.

Super mašina a je vidět, že Tě to hodně baví, jen tak dál a hlavně kolama dolů

VlČek67
VlČek67 napsal 02.05.20 v 12:52

Ahoj, děkuji za další kladné komentáře, jezdím a montuji doplňky a tak pořád do kola. Nyní jsem již překročil 2000 km, žádné problémy jsem nezaznamenal a teď právě řeším teplo pod zadkem https://www.motorka...p;pgr=2#goto10041806 a příští týden nejspíše proběhne instalace velkého balíku doplňků a potom si musím dát pauzu, protože jsem doma dostal důtku s výstrahou
Krásný prodloužený víkend v jedné stopě a bezpečný návrat všem.

Více komentářů



TOPlist