invelt_unor2

KTM 1290 Super Adventure (2017)

Vlastník IncredibleHulk
Vloženo 9.4.2019
Aktualizováno 9.4.2019
Zobrazeno 3004x

Uchvátila mě poprvé na motosalonu 2018, podruhé v roce 2019 a to už jsem jí musel mít. Tak nějak jsem tušil, že si spolu budeme rozumět a úplně jsem jí propadl.

Motorka koupena od dagmar80 (Prachatice) - Vynikající přístup, vstřícnost, ochota, férové jednání.

První dojmy - První křest byl převoz po vlastní ose Z Prachatic do Chomutova. Vyjížděl jsem za sluníčka a 10ti stupňů a přijížděl ve vichru, dešti a 3 stupních nad nulou. Celou dobu se o mě krásně starala. Na začátku mi doporučila ať si dofoukám obě pneu a natankuju. Během cesty mi lehce ohřívala motorem sedačku a upozorňovala na příchozí hovory. V pražských tunelech mi Akrapovič zlepšoval náladu a v bouřce mě upozornila na možnost náledí a tak jsem přepnul na palivovou mapu rain, kde me v klidu a bezpečí, bez většího dramatu dovezla až domů. Dorazil jsem domů zmrzlej, ale nadšenej! Okamžitě jsem věděl, že jsem si vybral správně...

Doplňky na motorce - KTM my ride, Originál kryt motoru, 3x origo kufry, origo vyhřívané hefty, origo tankvak, Qiuckshifter +, Hill hold control, oranžový padací rám, Výfuk Akrapovič - černý

Obluda, tak jí od první chvíle říkám, byla pro mě láska na první pohled. Už v roce 2018 jsem si z Motosalonu Brno odvezl zážitek z prvního seznámení s KTM 1290 Super Adventure S a prohlásil jí za nejlepší moto ten rok. Ještě celou sezónu jsem jezdil na svém tehdejším Traceru 900 a byl zcela spokojený. Jednoduše jsem KTM považoval za motorku mimo moje finanční možnosti a tzv. dreambike. Na letošní motosalon 2019 v Praze jsme vyrazili s manželkou, za účelem jí znovu omrknout. Žena dostala jednoduché instrukce - podívej, posaď, a pak mě tahej od ní pryč, páč já jí jinak koupím !
Cestou jsme ještě žertovali, jaká by byla prča jet na letošní minidovolenou na Lipno už na nové motorce. Manželka mě naprosto šokovala – dle instrukcí - podívala, posadila, ale poslední nedodržela…“Ta je krásná, moc se mi líbí a parádně se na ní sedí a já líp vidím a je pohodlná…žijem jenom jednou, udělejme si radost….“ atd. až jsem se nakonec domluvil s prodejcem, že si v pondělí po salónu zavoláme a domluvíme cenu na vystavený kus. Přes víkend jsem sehnal peníze a z neděle na pondělí už jsem nemohl spát. Jak tak nemůžu spát, koukám ještě na inzeráty a objevím svojí budoucí motorku. Lehce jetá, stále v záruce, plná výbava…Hned ráno volám majiteli, beru si volno v práci, jedu do banky, sháním odvoz a kolem oběda už vyrážíme směr Prachatice.
První dojem je obrovský respekt, obluda troubí do Akrapoviče mohutným baritonem, na přidání plynu štěká, plive a prská. Dvouválec se lehce chvěje od volnoběžných otáček, celkově působí dojmem, že pod tou sedačkou je něco živého! Vlastně i jízdní projev připomíná náladového živočicha. Občas jen tak přede po dálnici 130-160km/h v relativně nízkých otáčkách (kolem 4500tis), občas když se zapomeneš a podtočíš 6ku pod 80km/h, zabouchá ze spodu na sedačku jako nervózní soused na topení, když děláš doma moc bordel. A stejně tak se v mžiku dokáže proměnit v nasranou obludu, co škube asfalt, vzteká se a stoupá si na zadní na 3 i 4 zařazenej stupeň a ječí na všechny okolo ať uhnou, páč mu zrovna bouchly saze. Něco takhle svéhlavýho a živýho jsem si vždycky přál a nutno dodat, že od japonských strojově přesných a sterilních strojů nedostával .
Obluda je velikej univerzál, sundám kufry, cvaknu jenom tankvak na drobnosti a lítám kolem komína, městem + kratší cesty na kafíčko, zmrzku nebo obídek apod. po okolí. Přepnu Sport režim na palivových mapách a podvozku a jedu klátit zatáčky do hor. Nebo naložim ženu, kufry, sbalíme na víkend, po dálnici tempomat, řežim Street + Comfort a jedem kam chceme. Šotolinky jsem netestoval (Proto jsem chtěl model S) ale borci píšou, že podle obutí i lehčí terén (režim Offroad) je v pohodě. Takže pro koho? Pro všechny co maj aspoň 180cm (ideálně víc) a líbí se jim tenhle typ motorek a rádi maj pod zadkem plutoniem živenej jadernej reaktor, kterej překvapí nejednoho zmrzlináře, když na něj bude obluda dorážet.
Z výbavy mě napadajá ještě pár věcí co stojí za zmínku – Brzdy, přední LED světlomet s nasvěcováním do zatáček, Quickshifter a antihop spojka. Brzdy Brembo mají sice malinko jemnější nástup (Byl jsem zvyklý na jedovatý nástup), ale jsou krásně dávkovatelné a mají famózní účinek. Brzdný účinek se rozkládá z přední páčky i na zadní kolo a tak motorka na brzdách působí jistě a účinně. V souvislosti z brzdama rovnou zmíním Quickshifter – řazení nahoru je super, krásně hladké, funkční, ale pro člověka, který je zvyklý řadit nahoru bez spojku až trochu zbytečnost, co je ovšem naprostá lahůdka je řazení s quickshifterem dolu! Je to neskutečně návyková záležitost a pro mě už od této chvíle povinnost ve výbavě. Neskutečně mě to zrychlilo při nájezdech do zatáček, valíš rovinu, blíží se zatáčka, sáhneš po brzdě, obě ruce pevně na řidítkách a rovnou kopeš dolu, prásk, prásk, prásk o dva o tři stupně dolu, náklon a kotelna na výjezdu a už jenom kopeš nahoru…no nádhera! Antihopingová spojka je pro mě taky novinka…Sice spojku používám s quickshifterem už vlastně jenom na rozjezd, tak pořád ten účinek proklouznutí spojky na záběru a sametovost s jakou se to děje je až neuvěřitelná. Přední světlo je kapitola sama o sobě, všechny moje motorky svítili dobře, Tracer svítil na dálkový jak auto, ale opět Obluda exceluje. Přední světlo je zároveň to nejrozporuplnější co na motorce je. Sám uznávám, že neznám a neviděl jsem fotku, kde by si mi líbilo. Design ke mně promluvil až na osobním setkání. Detail zpracování a členitost světla má svoje osobité kouzlo, které jsem si zamiloval. Přisvěcování do zatáček je finesa, která se může zdát jako blbost, ale když mi poprvé „nakoukla“ v noci do zatáčky, tak sem se blahem málem pomočil. Je to něco, co běžně na motorkách neuvidíte a zároveň něco, co vám neskutečně usnadní jízdu.
Vlastně všechno co na motorce je a celá motorka jako celek, dělá všechno proto, aby se jezdci jelo co nejlépe, nejpohodlněji, nejpříjemněji, aby nebyl jezdec ve stresu z chování motorky, nebo silnice a okolí a aby všechno co dělá, dělala lépe než ostatní. Je jako Alfréd, který se stará o Batmana a záleží mu na tom, aby byl v bezpečí i při těch nejnebezpečnějších situacích……Až na motor – to je čirá onanie z horoucích pekel rukou od chilli papriček s kulema ve svěráku ohřívaného autogenem
Negativní věci jsem na motorce zatím žádné neobjevil, spíš se trochu peru s nastavením – Moto / Intercom / Telefon – aktuálně, když zvednu příchozí hovor do helmy na řídítkách, tak nic neslyším. Ale předpokládám, že jsem jouda a bude to chtít počíst návod a pořádně nastavit. Navigaci jsem zatím netestoval, stáhnu do mobilu a vyzkouším v létě na nějaké delší trase. Spotřeba se mi pohybuje okolo 6-7 litrů na krátkých trasách a 5/6 litrů na dlouhých. Dlouhodobý průměr je 6,2L/100km.
Jinak fenoménu KTM jsem naprosto podlehl - trička, mikiny, tepláky, hrnky na kafe, ručníky…všechno s logem KTM je tak nějak lepší. Kdyby mi někdo dal do ruky dva naprosto identické předměty a o jednom z nich prohlásil, že je z KTM, hádejte, který bych považoval za lepší Dokonce ráno, když vychází slunce a je těsně nad obzorem a září tou sytě oranžovou barvou, říkám, že je KTM východ slunce….

Časem zase připíšu pár postřehů a přihodím víc fotek, kdo dočetl až sem tomu děkuju za pozornost – KTM zdar! Nazdar!

IncredibleHulk
IncredibleHulk napsal 17.04.19 v 20:51

Díky moc všem za hodnocení a komentáře! Takové pozitivní reakce jsem snad ani nečekal - neblázněte! Dyť je to obluda obludná ! Ale vážně, díky všem. Těším se, že se budem potkávat na silnici, nebo na srazech... až bude víc zkušeností, tak zase napíšu pár řádků...

mildafleck
mildafleck napsal 16.04.19 v 07:49 10b.

Ať dělá radost

kityhawk
kityhawk napsal 14.04.19 v 12:59 10b.

Parádní stroj, do budoucna si ho chci také pořídit. Je fajn že ho můžu potkat u nás v Chomutově