PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník IncredibleHulk
Vloženo 9.4.2019
Aktualizováno 15.6.2020
Zobrazeno 6 774x
HODNOCENÍ PROFILU OD 49 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Uchvátila mě poprvé na motosalonu 2018, podruhé v roce 2019 a to už jsem jí musel mít. Tak nějak jsem tušil, že si spolu budeme rozumět a úplně jsem jí propadl.

Motorka koupena od dagmar80 (Prachatice) - Vynikající přístup, vstřícnost, ochota, férové jednání.

Výška jezdce: 198 cm

První dojmy - První křest byl převoz po vlastní ose Z Prachatic do Chomutova. Vyjížděl jsem za sluníčka a 10ti stupňů a přijížděl ve vichru, dešti a 3 stupních nad nulou. Celou dobu se o mě krásně starala. Na začátku mi doporučila ať si dofoukám obě pneu a natankuju. Během cesty mi lehce ohřívala motorem sedačku a upozorňovala na příchozí hovory. V pražských tunelech mi Akrapovič zlepšoval náladu a v bouřce mě upozornila na možnost náledí a tak jsem přepnul na palivovou mapu rain, kde me v klidu a bezpečí, bez většího dramatu dovezla až domů. Dorazil jsem domů zmrzlej, ale nadšenej! Okamžitě jsem věděl, že jsem si vybral správně...

Doplňky na motorce - KTM my ride, Originál kryt motoru, 3x origo kufry + origo tašky do bočních kufrů, origo vyhřívané hefty, origo tankvak, Qiuckshifter +, Hill hold control, oranžový padací rám, Výfuk Akrapovič - černý, rozšíření bočního stojánku, oranžové pruhy na ráfcích, vyhřívané ERGO sedlo

Recenze

Obluda, tak jí od první chvíle říkám, byla pro mě láska na první pohled. Už v roce 2018 jsem si z Motosalonu Brno odvezl zážitek z prvního seznámení s KTM 1290 Super Adventure S a prohlásil jí za nejlepší moto ten rok. Ještě celou sezónu jsem jezdil na svém tehdejším Traceru 900 a byl zcela spokojený. Jednoduše jsem KTM považoval za motorku mimo moje finanční možnosti a tzv. dreambike. Na letošní motosalon 2019 v Praze jsme vyrazili s manželkou, za účelem jí znovu omrknout. Žena dostala jednoduché instrukce - podívej, posaď, a pak mě tahej od ní pryč, páč já jí jinak koupím !
Cestou jsme ještě žertovali, jaká by byla prča jet na letošní minidovolenou na Lipno už na nové motorce. Manželka mě naprosto šokovala – dle instrukcí - podívala, posadila, ale poslední nedodržela…“Ta je krásná, moc se mi líbí a parádně se na ní sedí a já líp vidím a je pohodlná…žijem jenom jednou, udělejme si radost….“ atd. až jsem se nakonec domluvil s prodejcem, že si v pondělí po salónu zavoláme a domluvíme cenu na vystavený kus. Přes víkend jsem sehnal peníze a z neděle na pondělí už jsem nemohl spát. Jak tak nemůžu spát, koukám ještě na inzeráty a objevím svojí budoucí motorku. Lehce jetá, stále v záruce, plná výbava…Hned ráno volám majiteli, beru si volno v práci, jedu do banky, sháním odvoz a kolem oběda už vyrážíme směr Prachatice.
První dojem je obrovský respekt, obluda troubí do Akrapoviče mohutným baritonem, na přidání plynu štěká, plive a prská. Dvouválec se lehce chvěje od volnoběžných otáček, celkově působí dojmem, že pod tou sedačkou je něco živého! Vlastně i jízdní projev připomíná náladového živočicha. Občas jen tak přede po dálnici 130-160km/h v relativně nízkých otáčkách (kolem 4500tis), občas když se zapomeneš a podtočíš 6ku pod 80km/h, zabouchá ze spodu na sedačku jako nervózní soused na topení, když děláš doma moc bordel. A stejně tak se v mžiku dokáže proměnit v nasranou obludu, co škube asfalt, vzteká se a stoupá si na zadní na 3 i 4 zařazenej stupeň a ječí na všechny okolo ať uhnou, páč mu zrovna bouchly saze. Něco takhle svéhlavýho a živýho jsem si vždycky přál a nutno dodat, že od japonských strojově přesných a sterilních strojů nedostával .
Obluda je velikej univerzál, sundám kufry, cvaknu jenom tankvak na drobnosti a lítám kolem komína, městem + kratší cesty na kafíčko, zmrzku nebo obídek apod. po okolí. Přepnu Sport režim na palivových mapách a podvozku a jedu klátit zatáčky do hor. Nebo naložim ženu, kufry, sbalíme na víkend, po dálnici tempomat, řežim Street + Comfort a jedem kam chceme. Šotolinky jsem netestoval (Proto jsem chtěl model S) ale borci píšou, že podle obutí i lehčí terén (režim Offroad) je v pohodě. Takže pro koho? Pro všechny co maj aspoň 180cm (ideálně víc) a líbí se jim tenhle typ motorek a rádi maj pod zadkem plutoniem živenej jadernej reaktor, kterej překvapí nejednoho zmrzlináře, když na něj bude obluda dorážet.
Z výbavy mě napadajá ještě pár věcí co stojí za zmínku – Brzdy, přední LED světlomet s nasvěcováním do zatáček, Quickshifter a antihop spojka. Brzdy Brembo mají sice malinko jemnější nástup (Byl jsem zvyklý na jedovatý nástup), ale jsou krásně dávkovatelné a mají famózní účinek. Brzdný účinek se rozkládá z přední páčky i na zadní kolo a tak motorka na brzdách působí jistě a účinně. V souvislosti z brzdama rovnou zmíním Quickshifter – řazení nahoru je super, krásně hladké, funkční, ale pro člověka, který je zvyklý řadit nahoru bez spojku až trochu zbytečnost, co je ovšem naprostá lahůdka je řazení s quickshifterem dolu! Je to neskutečně návyková záležitost a pro mě už od této chvíle povinnost ve výbavě. Neskutečně mě to zrychlilo při nájezdech do zatáček, valíš rovinu, blíží se zatáčka, sáhneš po brzdě, obě ruce pevně na řidítkách a rovnou kopeš dolu, prásk, prásk, prásk o dva o tři stupně dolu, náklon a kotelna na výjezdu a už jenom kopeš nahoru…no nádhera! Antihopingová spojka je pro mě taky novinka…Sice spojku používám s quickshifterem už vlastně jenom na rozjezd, tak pořád ten účinek proklouznutí spojky na záběru a sametovost s jakou se to děje je až neuvěřitelná. Přední světlo je kapitola sama o sobě, všechny moje motorky svítili dobře, Tracer svítil na dálkový jak auto, ale opět Obluda exceluje. Přední světlo je zároveň to nejrozporuplnější co na motorce je. Sám uznávám, že neznám a neviděl jsem fotku, kde by si mi líbilo. Design ke mně promluvil až na osobním setkání. Detail zpracování a členitost světla má svoje osobité kouzlo, které jsem si zamiloval. Přisvěcování do zatáček je finesa, která se může zdát jako blbost, ale když mi poprvé „nakoukla“ v noci do zatáčky, tak sem se blahem málem pomočil. Je to něco, co běžně na motorkách neuvidíte a zároveň něco, co vám neskutečně usnadní jízdu.
Vlastně všechno co na motorce je a celá motorka jako celek, dělá všechno proto, aby se jezdci jelo co nejlépe, nejpohodlněji, nejpříjemněji, aby nebyl jezdec ve stresu z chování motorky, nebo silnice a okolí a aby všechno co dělá, dělala lépe než ostatní. Je jako Alfréd, který se stará o Batmana a záleží mu na tom, aby byl v bezpečí i při těch nejnebezpečnějších situacích……Až na motor – to je čirá onanie z horoucích pekel rukou od chilli papriček s kulema ve svěráku ohřívaného autogenem
Negativní věci jsem na motorce zatím žádné neobjevil, spíš se trochu peru s nastavením – Moto / Intercom / Telefon – aktuálně, když zvednu příchozí hovor do helmy na řídítkách, tak nic neslyším. Ale předpokládám, že jsem jouda a bude to chtít počíst návod a pořádně nastavit. Navigaci jsem zatím netestoval, stáhnu do mobilu a vyzkouším v létě na nějaké delší trase. Spotřeba se mi pohybuje okolo 6-7 litrů na krátkých trasách a 5/6 litrů na dlouhých. Dlouhodobý průměr je 6,2L/100km.
Jinak fenoménu KTM jsem naprosto podlehl - trička, mikiny, tepláky, hrnky na kafe, ručníky…všechno s logem KTM je tak nějak lepší. Kdyby mi někdo dal do ruky dva naprosto identické předměty a o jednom z nich prohlásil, že je z KTM, hádejte, který bych považoval za lepší Dokonce ráno, když vychází slunce a je těsně nad obzorem a září tou sytě oranžovou barvou, říkám, že je KTM východ slunce….

Časem zase připíšu pár postřehů a přihodím víc fotek, kdo dočetl až sem tomu děkuju za pozornost – KTM zdar! Nazdar!

Update 16.10.2019:
Začíná pomalu podzim a tak se už pomalu připravujem na zimní spánek a zároveň se již cítím kvalifikován povědět zase něco trochu více o Obludě. Společně jsme do teď najeli něco přes 7000km, což je vlastně o mnohem víc než průměrné nájezdy předchozích let na předchozích strojích. Je to jednoznačně tím, jak skvělá tahle mašina je…ale vezmem to pěkně po pořádku.
První co jsem na Obludu pořídil hned po nákupu, byl originál tankvak. To že pořídím tankvak s quicklock systémem bylo jasné už od začátku, byl jsem na něj zvyklý už na Traceru a motorkaření si prostě bez toho neumim představit. Nesnáším na motorce věci po kapsách, mobil, klíče, peněženku… a navíc vozím téměř pořád další věci – jako držáky na kameru, kameru, vlhčené ubrousky na dětské prdýlky (Ne kvůli dětským či jiným prdýlkám, ale bezva to meje mouchy z plexi, když zrovna jste někde mimo civilizaci) nebo třeba i flašku s pitím. Vlastně to pojmu trochu i jako recenzi produktu, protože si moc dobře vzpomínám jak dlouho a intenzivně jsem to řešil, než jsem ho nakonec v podnapilém stavu objednal. Pojďme si totiž upřímně říct, že tenhle tankvak má dva zásadní problémy – Je drahej a vypadá jak komín temelínské chladící věže. Proto jsem řešil všechny možné jiné, např. SW motech – který vlastně šije a dodává Quicklock systémy pro „Originál“ tankvaky a má na výběr z různých tvarů a velikostí – vždy podkova dle typu motocyklu a pak už výběr různých vaků, Jenže! Samozřejmě žádný z nich neměl na sobě logo KTM (Což už ste asi při čtení mého článku pochopili – A TO JE SAKRA PROBLÉM!) A tak nezbývalo než zajet do pražské prodejny KTM a vyzkoušet oba nabízené originály – tedy komín a sportovní placku – placka se mi líbí mimo motorku víc, jenže díky prudce svažité nádrži Obludy prostě trčí směrem k pupku a nevzhledně visí ve vzduchu…dilema se prohloubilo, páč placka nesedí a komín je furt komín. Z prodejny jsem odjel nerozhodnutej. Pomohlo nakonec až pořádně si o tom pokecat s klukama v hospodě u piva a ráno se probudit s potvrzenou objednávkou komínu a kocovinou. Za pár dní dorazil. Při podrobném zkoumání nutno říct, že je skvěle zpracovanej, opravdu detaily na vysoké úrovni, pevný tvar, kvalitní zipy, prošívání, madlo, prostě kvalita A1. Moje obava, jestli uvidím na budíky se rozplynula po instalaci – vidět je bez problémů a dokonce jako ergonomickej bonus, je fakt, že při „zalehnutí“ nebo spíš schování se za štít při vyšších rychlostech si perfektně opřu helmu o komín a hlava si krásně odpočine. Úložnej prostor je až zbytečně velkej na ježdění kolem komína, na duhou stranu, občas se hodí mít s sebou náhradní mikinu, nebo po cestě si koupit pivko na doma, nebo si vzít sváču s sebou. A když se jede nějaká dálka s kuframa tak je to další 13-16L úložného prostoru – k nezaplacení! Takže pokud někdo váhá s nákupem, tak jako tenkrát já, tak si ho asi spíš kupte, i když je hnusnej .





Další s čím jsem si udělal radost, byli origo boční tašky. Nápad vznikl před odjezdem na Lipno, kde jsme měli ubytování v chatkách – představa, že pokaždé když budu potřebovat něco z kufru, potáhnu celý kufr do chatky a pak zase zpátky k motorce a prostě pořád sundavat a nandavat mě téměř děsila. Naštěstí tašky maj jen jediný problém – Jsou drahý! Ale opět, super zpracování, chytře vymyšlený madla na vytahování a hlavně – logo KTM zvenku a oranžovej vnitřek !! Nirvana! Od té doby když balím na dovolenou nemusím tahat kufry z garáže domu, stačí si v klidu zabalit doma, frknout tašku v garaži do kufru a jede se. Paráda.










Jednoho letního večera jsem shlédl na YT video, kde měl borec (Rakušan) úplně totožnou Adventuru jako já, ale měl oranžový proužky na diskách – okamžitě to tu motorku rozvítilo a celkově vzhledově zvedlo. Moc se mi líbili a jal jsem se je najít na internetu stůj co stůj! Trvalo to dlouho, protože jsem se musel prokousat všema posledníma kolotočářskejma módníma výstřelkama co hrajou všema barvama a nápisama, ale nakonec jsem je našel a objednal. Jedinej problém – Drahý! Ale vážně 1000kč za pár samolepek?? Když dorazili, vyšetřil jsem si jedno odpoledne po práci, vzal si horkovzdušnou pistoli, nůžky a na dvě hodiny se zavřel v garáži. Začal jsem vyhozením návodu – kdo by potřeboval číst návod na samolepky, že? A nalepil přední kolo z obou stran, pečlivě zažehlil a vyhnal všechny bubliny – paráda! Nádhera! Foto ze všech stran a jde se na zadek… Když jsem si začal rozměřovat zadní kolo, polil mě studenej pot – TVL!! Já nalepil zadní samolepy na přední kolo…no to snad ne! Když jsem to trochu rozdejchal a ověřil svoji chybu na zmuchlaném návodu co odpočíval na dně odpadkáče, rozměřil jsem samolepu ještě jednou a zjistil, že sice na úplně milimetr přesně, ale dostanu ji tam – jen nebude mít mezi jednotlivými kusy žádný rozestup. Nalepil, zažehlil, vyhnal bubliny udělal dva kroky zpět – koukám – a ono to vypadá dost dobře! Vlastně ještě líp než tomu Rakušákovi – kterej určitě se svojí německou precizností návod četl –blbeček. Ten efekt kterej to má, je, že barevný schéma celý motorky hrne oranžovou barvu směrem k předku motorky – nápis 1290 na nádrži, oranžovej padací rám atd. a na zadku je černej vejfuk, černá podsedlovka a černý kolo. Tudíž se touhle chybou podařilo vyvážit poměry černé a oranžové podél celé siluety – no posuďte sami…Odcházím z garáže s hrudí jak závodní kačer s pocitem porážky Rakouského Youtubera v oblasti designu.





Zatím poslední doplněk co Obluda dostala je rozšíření bočního stojanu – neorigo a ještě k tomu z číny! Cože? Říkáte si… On se snad defekoval v kině, ne? Vysvětlím. Onehdy jsem narazil na srovnávací video opět na YT, ale tentokrát na výfuk Akrapovič vs. Replika z číny na Hondu CB500F. Mimochodem, letos jsem ze svojí ženy – baťůžka, udělal svojí ženu - motorkářku a majitelku CB500F, ale o tom jindy. Pod videem byl odkaz na pořízení repliky na jednom z čínských eshopů. Po vášnivé debatě v práci o kvalitě a ceně takového produktu, jsem se rozhodl ho objednat a vyzkoušet. Výfuk dorazil cca. za 3 týdny a i s dopravou stál neuvěřitelných 754,-kč !! Je to nerezová koncovka příjemného vzhledu a velmi slušného zpracování (sváry, materiál atd.) a v neposlední řadě má parádní zvuk. To mě donutilo mrknout, co dalšího by se s důvěrou od soudruhů dalo objednat a našel jsem právě svůj budoucí rozšiřovák bočního stojanu – je to kus poctivého CNC obrobeného eloxovaného kovu dokonce s vylaserovanou popiskou „1290 Adventure“. Padnul na policajta jak ulitej a od té doby slouží. Kolik? Dechberoucích 270 .- kč





Toliko tedy k doplňkům a nyní ke stroji samotnému. Za celou sezónu bez jediného problému, vždy poslušně nastartovala a vždy ochotně smazala kteréhokoliv provokatéra ať v autě nebo na motorce. Pořád má ve zvyku odlepovat přední kolo od asfaltu jako zdvyžený prst na upozorněnou, abych si dával pozor na pravé zápěstí a pořád má zvuk jako když dáš bodlo plemennému býkovi do kulí. Abych pořád jen nechválil, doporučil bych technikům z KTM průmyslovou špionáž např. v Hondě v oddělení převodovek – hledání neutrálu je fakt u mašiny za 0,5mega ostuda. Člověk si zvykne, samozřejmě to není nic hrozného a najít lze vždy – ale ten Hondí „klik a je tam“ to prostě není. Další věc, všichni to vědí, všichni s tím počítají, ale přesto : když je venku 35 nad nulou a válec pod sedačkou topí jako právě explodovaná hvězda, tak prostě - to nechceš…v poho, když se hýbeš, dost nepoho, když zastavíš. Přesto malá daň za charakter toho motoru… Další věc: Kombinace Telefon/Intercom/Display moto/Navigace – funguje, ale jen když jsem sám na moto a pořádně vše propojím. Jakmile jsem na intercomu s kýmkoliv, už nelze propojit vše najednou. Nijak extra mě to neštve, jen to snižuje použitelnost té možnosti zobrazovat navigaci na displayi a zároveň vést skupinu a instruovat všechny po interkomech. Pořád je ta konektivita v rámci trhu nevídaná, ale když už mám nástroj jako velký TFT display, tak si umím představit, že by šel využít na víc věcí…nebo měl víc možností nastavení (Např. různé styly zobrazení jako nové Triumphy ). Ale to všechno jsou opravdu maličkosti. Prvopočáteční nadšení stále přetrvává, motorka stále exceluje ve všech disciplínách a moje KTM úchylka se stále prohlubuje. Milý Ježíšku, už zase chci všechno s logem KTM…a ne, triček opravdu nemám pořád dost. Ten ručník mám taky jenom jeden…a jak to pak vypadá, když se na motovýletě utírám něčím bez loga !!??
Poslední co napíšu je VELKÉ DÍKY všem za pozitivní komentáře a hodnocení. Když mě něco napadne, zase přidám pár řádků. Nejpozději poznatky z příští sezóny. Všem co dočetli až sem, děkuji a doufám, že čas strávený s těmito řádky byl pro Vás přínosem. KTM ZDAR!!! Nazdar!!

Update 15.06.
Nová sezóna, nové zážitky, nová doba – světová pandemie, nové módní doplňky v podobě hadru přes hubu, ale jedna věc je pořád stejná – kulervoucí, gumy trhající, ruce vytahující, monstrózní krouťák a výkon LC8 V2 motoru od KTM v týhle Obludě. Jak se říká, že po zimě je každá silná, nebo : po zimě jede každá mašina dobře, tvl (!), ale tohle jede i v léťě i na podzim jak nukleární hovado! Každopádně abych nenudil neustálejma ódama na motor, tak update co se na motorce udělalo: Klasickej servis před začátkem sezóny – Olej, filtr, vyprat K&N, nová brzdovka, destičky. Mimo klasiky bylo potřeba dotáhnout ložiska v krku řízení – měla vůli. Podle servisáka běžná věc u SAS 1290 v 15-20tis. Km a u modelu R ještě dřív (Díky 21´´ přednímu kolu). Po dotažení se řízení o poznání zpřesnilo. Člověk si na pozvolné zhoršování zvykne, ale jakmile se to skokově zlepší, bylo to dost znát. Olej to nežere, vzduchovej filtr byl po 8tis. km jako novej a brzdovka se měnila preventivně. Takže stav A1.
Musel jsem být minulou sezónu asi velmi hodný hoch, protože mi Ježíšek přinesl pod stromeček originál POWERPARTS Ergo sedlo s výhřevem pro řidiče. Sedlo zvýší pozici jezdce od země ještě o 2 cm, což mě je fuk (Rozumněj – IncredibleHulk = Velkej! Hulk ničit!), ale na oplátku paměťová pěna hýčká sedinku o značný kus pečlivěji než původní originál. Není to tak, že najednou ujedeš 300km bez toho aniž by sis musel poposednout, nebo postavit do stupaček, to stejně po nějakých 200km příjde, ale znát to je a pohodlí je neodmyslitelně větší. Co se týká výhřevu, sám uznávám, že je to tak trochu zbytečná věc, když máš pod sedlem dvouválcový Petry, ale na druhou stranu – na displayi je o ikonku navíc- SUPER! A když spustí slejvák nebo je fakt kosa, tak to pomůže. Pocitově stejný jako výhřev sedačky v autě. Co je ale výrazná změna je vzhled – oranžový prošívání, textura sedla i nápis KTM_Poweparts. Čirá samohanná! Zadní sedlo jsem dovybavil též Ergo sedlem stejného vzezření, ovšem bez výhřevu a to ze dvou důvodů – moje žená má vlastní motorku, takže už jí tak často nevozím a za druhé – zadní sedlo má vlastní přepínač pro ohřev, který se musí přivrtat do plastu pod sedlem a je to hnusnej velkej knofl – vypadá to jak z nosu. Takže zadek je bez výhřevu.







Další co jest objednáno jsou ALU CNC víčka na nádobky na brzdovku (přední a zadní) a spojkovku. Vše v oranžovém eloxu. A našel jsem i hliníkový čepičky na ventilky ve stejném provedení. Nevím, uvidím jak budou vypadat až dorazí, zase z toho nechci mít vánoční stromeček plný ozdob. Při nejhorším zůstanou v krabici. Vše cestuje někde po světě, takže kdy dorazí nevím a až dorazí, přihodím foto. Možná mi můžete i v komentářích poradit nasadit / sundat – libí / nelíbí..? Vše výše zmíněné je čistě estetická záležitost a na funkci profesionálního cestovatele / naháněče hrůzy nemá vliv.

Toť zatím vše. Držte se, jezděte a nekašlejte na sebe KTM ZDAR!!! Nazdar!!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Thorsteinar
Thorsteinar napsal 24.02.21 v 10:06 10b.

Perfektně napsaná recenze...Tak nějak stejně jsem to měl i já a ted už stojí v garáži...Kolama dolu..Ready to Race

MJBlack
MJBlack napsal 01.12.20 v 15:41 10b.

Ahoj,
moc pěkný čtení. Jé mám sice jen 990 - tku, ale jsem nadšenej i z ní. Samozřejmě hrníčky, vlajka do garáže a podobný blbynky jsou teď nutností a pro manželku snadná cesta jak mi udělat radost k narozeninám, nebo blížícím se Vánocům.
Tak ať ,,obluda" slouží k tvé spokojenosti a zase se někdy rozepiš

Raisik
Raisik napsal 21.09.20 v 18:18 10b.

Super recenze. Taky jsem si pořídil Advika .

FastMiki
FastMiki napsal 21.07.20 v 12:25 10b.

Ahoj, super recenze a skvělé čtení. Taky se na ni chystám, tak snad vše klapne jak má a už se těším až si ji taky projedu.

.Banán.
.Banán. napsal 16.06.20 v 07:37 10b.

Více komentářů



TOPlist