PROFIL MOTORKY

KTM 1290 Super Adventure (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník TheThomson
Vloženo 30.3.2018
Aktualizováno 8.4.2018
Zobrazeno 3638x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Agresivní ale zároveň vyrovnaná motorka co se nebojí ztrestat i leckteré supersporty.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 1190 Adventure: Po zvážení jsem usoudil ža tato motorka není pro mě adekvátním řešením.
BMW R 1200 GS Adventure: ano ze začátku jsem vážně uvažoval i o tomto stroji. Ale po zjištění informací na daný model ohledně spolehlivosti a poruchovosti jsem od tohoto rychle opustil. Navíc na BMW ještě nemám věk.
Yamaha XT1200Z Super Tenere: Tahle motorka je technologicky někde v roce 2005. Není špatná ale průlom v Japonské technologii je někde jinde - ne v tomto stroji.

První dojmy - Moje první dojmy byli dost skeptické. Každý mi říkal nekupuj si KTM budeš s toho nešťastný, budeš mít starosti s opravou kup si raději BMW (ano slyšíte dobře BMW). Nenechal jsem si do toho mluvit a již po pár kilometrech jízdy jsem věděl že s výběrem 1290tky udělal dobře.

Motorku bych doporučil pro - Pro zkušenějšího jezdce který ví co očekávat u silného stroje, tahle mašina dělá s řidiče lepšího řidiče.

Doplňky na motorce - zatím pouze automatický přimazávání řetězu, navigace tomtom rider 450.

Recenze

U každé svojí motorky jsem viděl ihned nedostatky motoru po první jízdě. U Hondy CBR jsem si ihned byl vědom toho že v otáčkách 3500-4000 nastává nepříjemná vibrující fáze. U bývalé Suzuki V strom jsem si nemohl nevšimnout nepříjemného kovového zvuku mezi prvním a druhým převodovým stupněm a již zmíněných vibrací v 3000 otáčkách. Dále jsem si často všímal špatných uskákaných tlumičů zkrátka každá má motorka mi dala jasně najevo svoje slabiny ihned po prvních kilometrech jízdy.
Letos byla hodně dlouhá zima a já jsem po prvé vytáhl svojí sněhurku KTM 1290 Super Adventure a byl jsem příjemně překvapen co tahle mrška dokáže. Ne jen že jsem nenašel po celou dobu jízdy žádné slabiny motoru ale co víc - dovolil jsem si vypnout kontrolu trakce a pořádně zatáhnout za plyn. Moje pocity? Připadal jsem si jako ve startu formule. Moje hlava se dostala po příjemné euforie kterou jsem zažíval pouze u supersportů a s úsměvem na tváři jsem si v ten moment řekl že tahle motorka je to co jsem po dlouhé době s nudným V-Stromem potřeboval. Zastavila mě rychlost 190km/h a musím říct že tahle motorka je snad s jiného světa.
Převodovka s antihoppingovou spojkou řadí s přesností Švýcarských hodinek a kroutící moment jen doplňuje pocit jistoty v jakýkoliv otáčkách, na 6 převodový stupeň můžete jet rychlostí 60 km/h ale taky 260km/h.
Inženýři v KTM si dali práci aby odstranili veškeré nedostatky s předchozího modelu 1190 a musím říct *přilby dolů vše co předchozím modelům chybělo se odstranilo, motor krásně táhne v plném spektru otáček až do omezovače žádné vibrace žádné hluché místo ve výkonu. Dosáhli to tím, že kompletně předělali klikovou hřídel a je vyvážená tvrdím si soudit že dokonale.
Žádné falešné neutrály, žádné řazení s meziplynem prostě jen kultivovaný chod. Tahle motorka se dere kupředu jako gepard za svojí potravou.
Co jsem osobně hodně ocenil je semiativní podvozek který funguje na výbornou. Schválně jsem si vyhledával cesty které jsou po zimně rozbité,aby mi tam sněhurka ukázala co umí. Při prvním přiblížení k ne zrovna malé díře jsem si připravil na tupou ránu jako jsem byl zvyklí dřív zhruba v 60ti kilometrové rychlosti ale co se stalo? Nestačil jsem vyjít s údivu když motorka díru proplula a všechnu nerovnost pobrali tlumiče a já jsem dostal jen minimální zhoupnutí. Na lepším podvozku jsem nikdy předtím neseděl, WP zkrátka ví co vyrábí. Navíc je přední vidlice vybavena funkcí "Antidive" česky je to - že se motorka při ostrém brždění neutopí a přední vidlice zůstane tvrdá, což ocením v krizových situacích.
Plexi štít funguje dokonale - i při vyšších rychlostech na mě nefouká a při správném nastavení štítu se nebojím jet i konstantní rychlostí přes 200km/h. Viděl jsem videa na kterém si borci sundavají čiré plexi a jezdí bez něj. Nevím jaký to má smysl ale, až bude počasí tak zkusím plexi sundat a vyrazit také bez něj, poznatky zde samozřejmě zaznamenám - ale přijde mi to jako nesmysl jako když máte chopper který disponuje 160 Hp a 140 Nm.
Někteří lidé vám budou opomíjet že BMW GS má přece jen měkčí sedlo a kdesi cosi, ale na to mám jednoduchou odpověď. U předchozí verze 990 možná platilo že jste seděli na tvrdé stolici, u 1190 se to snažili vylepšit širším posezem a pěnovou výplní ale teprv u 1290 nastala zásadní změna která už nikdy nebude pochybovat o tom, že tohle sedlo je stejně měkké a kvalitní jako v bavorských kamarádů. Nohy máte krásně schované za plasty široké nádrže, takže i při chladném dnu nebudete strádat na komfortu. Pokud si navíc zapnete vyhřívání prdele a rukou, tak vám bude i při 3 stupních celsia příjemně. "nebo lépe - bude se to dát snést"
Dalším příjemným plusem je přesné dávkování brzdného účinku - ač jsem jel na mokru nebo ještě na mírně prosolené cestě vždy mě brembo společně s ABS podrželo. Věděl jsem že veškeré elektronické asistenční systémy mám zapnuté tak jsem zkoušel co sněhurka zvládne, mokro,sůl,šotolina nevadí jí téměř nic a s elegancí kamzíka + blikáním konkrolek vždy bezchybně zastaví téměř na pětníku. Navíc je motorka vybavena funkcí rozjezdu do kopce kterou bych hodně uvítal u mé předchozí Suzuki která mi udělala trapas v Alpách když při plně naložené motorce a prudkém kopci mi nejednou popojela dozadu. - naštěstí jsem to ustál a nešvihl sebou..
Něměl jsem to štěstí a nemohl jsem si na delší cestu půjčit KTM 1190 ADV, o tomto motocyklu mě překvapilo že některé testy a uživatelé píší že 1190tka má lepší agresivnější odezvu na plyn... - může být ještě vůbec něco agresivnějšího než u tohoto stroje?
Při modu SPORT a při plném otevření plynu mám pocit že se v tu chvíli zatavil čas a na Ukrajině přestali v ten moment dávat lišky dobrou noc. Ta reakce na plyn je vážně okamžitá a tento motocykl mě prostě baví. Ač se jedná o mohutný a těžký motocykl tak se výborně ovládá ať už na místě nebo za jízdy. Při zařazení rychlosti a rozjetí se s čtvrt tunové motorky stává úžasně lehký a hravý bonbonek.
Musí se mít ovšem nastavené správné hodnoty pro jízdu - tzn jízda ve dvou , nastavím jízdu ve dvou - jízda solo, nastavím jízdu solo to jsou poznatky které hodně ovlivňují chování celého motocyklu a můžou v krizových situacích být rozhodující.
Co se týče spotřeby tak kolikrát mám pocit že řídím "Upíra s Feratu" při natantování plné nádrže a ujetí 100km svižnou jízdou zmizí pouze dva dílky nádrže. Kolikrát je až s podivem sledovat kolik motorka na plnou nádrž najede. Mám kamaráda který vlastní Suzuki Bandit 1250 a ten říká že se stane majitelem benzinové stanice pouze pro jeho potřeby. Sněhurka při sportovnější jízdě nevezme víc jak 6,5 litrů. Při normální jízdě si to budete muset změřit samy protože já jsem s ní ještě normálně nejel... TO SE FAKT NEDÁ...

Ale abych jen nechválil mám s prvních kilometrů pár negativních pocitů. - Moc jich není.
ale párkrát se mi stalo že jsem nechtíc zavadil o tlačítko dálkových světel - tlačítko je ihned za ukazováčkem levé ruky a jel jsem nějakou dobu s dálkovýma světlama. To bych při výrobě možná řešil jiným způsobem.
Dále jsem trošku zklamán při posouvání plexi štítu - při vlajkové lodi KTM ať už se jedná o adventura tak bych ocenil elektricky ovládaný štít (je to detail) ale detaily tvoří dokonalost. Je to jako když si koupíte Škodu Octavii v plné palbě a na zadní okénka vám dají švihadla...
Při brouzdání v MENU jsem měl kolikrát pocit že hraju tetris a volba nastavení banální věci výhřevu sedačky je otázka pro maturanty na gymnáziu. Ale po celodenním ježdění jsem si na to zvykl a nyní to dávám celkem obratně. Jen pozor při jízdě ať se do MENU moc nezakoukáte a neskončíte někde ve strouze.
A jako poslední - přítelkyně si po cca 200km dlouhém výletě stěžovala na bolest její sedinky, ano Suzuki měla měkčí polstrování ale to jen proto že byla od základu přešitá a měla možnost se opřít o kufr. Místo u řidiče je jak jsem psal komfortní ale na spolujezdce moc v KTM nejspíš nemysleli. Možná má přítelkyně moc rozmazlené pozadí - uvidím (možná svezu nějakou kamarádku aby to rozsekla a řekla jak to je) a taky teď doufám
!!ŽE TYTO ŘÁDKY PŘÍTELKYNĚ NIKDY NEBUDE ČÍST!! bo budu mít tichou domácnost a dlouho budu bez večeře.
Taťka má Yamahu FJR 1300 a místo pro spolujezdce oplývá luxusem hodný pro anglickou vévodkyni. Takže pokud plánujete výlet třeba Rumunsko s baťůžkem tak doporučuji trénovat její prdku dlouhými výlety a nebo nechat přešít sedlo za měkčí - popřípadě mám kamaráda v Chomutově který má zlaté ruce a vše okolo sedla zařídí.

Co na závěr dodat? Noo snad jen - těchto motocyklů není na cestách moc. Můžete si koupit okoukané a pro mě nudné BMW GS a nebo se stát majitelem o třídu lepšího a výkonějšího stroje. Po každé vyjížďce s tímto strojem jen spokojeně slezete s motorky a úsměvem kroutíte hlavou co tahle mašina dokáže. Zapomenout na neduhy dnešního světa a být šťastný? KTM vám to dopřeje.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tom-T5P
Tom-T5P napsal 06.08.18 v 08:05 10b.

Pehof
Pehof napsal 28.04.18 v 07:57 10b.

findejs1310
findejs1310 napsal 06.04.18 v 07:23 10b.

Pěknáá potvora
A celá rodina motorkářů hned od mala

Více komentářů



TOPlist