Pár let pojezdím a uvidím co bude dál...zatím OK.
Výška jezdce: 185 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda NC 750X: Kdybych jezdil hlavně město bral bych ji, jeden kotouč vpředu mi nějak nesedí, mé 115kg já VS výkon motoru
Kawasaki Versys 650: Nesehnal jsem voňavku a na 1.ho italského majitele co najel 1000km za 5 let a po každém nastartování servisoval nějak nevěřím, 250tis kč za výbavu co jsem chtěl(fungle) bylo mimo moje možnosti
První dojmy - Příjemně překvapil podvozek a ovladatelnost. ABS mi nepřijde, že by moc hrabalo do brždění. Měkčí odpružení, i hodně rozbité silnice jsou v pohodě. Líbivý design(chápu že ostatní to můžou vidět jinak). Nebojím se, že ji někde odřu a to bych u Kawy asi viděl jinak.. S motorem není do 3.5tis moc řeč. Jinak mi příjde OK. Ze začátku mně dost štvala dlouhá dráha řadičky(hlavně řazení nahoru), ale zvyknul jsem si. Páčky na aretaci plexi skončily v koši a nahradily je křídlové matky... Myslel jsem, že jsou kluci z Číny mistry levných řešení, ale v tomto jsem je s náklady 6kč za funkční řešení zdá se předčil :D Délka plexi po prodloužení OK. Není to holt navržené pro lidi 180cm+
Motorku bych doporučil pro - Ten kdo se vrací po letech k moto, nepotřebuje lítat přes 200 a má omezený rozpočet. Začátečník nebo ten kdo nelpí na značce
Doplňky na motorce - Puig zvýšení plexi
Origo držák příslušenství(hrazda na řidítka)
Recenze
Vrátil jsem se k moto po cca 18ti letech a hledal jsem něco na vyježdění.
Vzhledem k tomu, že jezdím cca40tis/rok v plechovce bylo třeba si po letech osvojit jiné návyky.
Původně jsem o CF ani neuvažoval a chtěl jsem něco 3-5-ti letého bez preference značky abych zjistil co mi vyhovuje. Jen to měl být cesťák nebo cestovní enduro.
Nicméně inzeráty byly v té době humorného čtení o přeshraničních moto bez historie zato však zaručeně nepadlých, servisovaných a div ne ještě v přepravní krabici páč se na ni 1. majitel 5 let koukal v obýváku:)
Ve finále jsem zvažoval fungli s tím, že potřebuju i oblečením což mne finančně vrátilo k CF. Na rovinu, kdybych na to měl 3sta, volba by zcela určitě byla jiná.
Takže přátelé nakonec rozhodla cena spolu se slušnou recenzí a s tím, že naživo vypadala slušně co se týká zpracování+historie CF co se týká čtyřkolek... Podotýkám, že jsem i tak nečekal zázraky, ale nakonec nelituju.
Pokud cena spadne na nesmysl tak si ji nechám, s tím jsem do toho i šel.
Loni jsem stihl najezdit jen 3tis takže je tak akorát zajetá nicméně popravdě shrnu:
-Jediné co budu řešit na garančce je, že pod plastem palubky občas něco drnčí. Bude to blbost, ale ať se starají v rámci záruky blbě se to rozebírá. Mimochodem garančka co 6tis km.
-Některé věci jsou typicky čínské, jako palivové mapy co nic nedělají nebo to alespoň tak vypadá
-Ta aretace plexi- no to musel být inženýr co to vymyslel-řeší křídlová matka s 6kou nerez vratovým šroubem.Sedí tam líp než originál:)
-Sundal jsem z boku plasty a překvapilo mne že mají poctivě všechno na silent blocích včetně nádržky rekuperace benzínových par(ano i takové zázraky nám přináší Euro4) kabeláž pěkně vyvázaná nic nevisí což jsem popravdě nečekal
-Projel jsem i hodně rozbité cesty a nic se nepovoluje (až na tu palubku)
-Výkon motoru...s mými 115kg a naloženými kufry 184km/h víc ani ťuk ale to mi bohatě stačí
Jinak:
-Recenze co tvrdí, že je lepší jak Japonka kecá. Sorry prostě alespoň zatím není
-Recenze co tvrdí, že je to shit na který bych se měl bát sednout taky kecá fakt není špatná
-Nikomu ji nevnucuju. Ať si za své peníze každý koupí co uzná za vhodné a naopak
-PSANÁ recenze od Jindry Fáborského je nejblíž pravdě a dovolím si jeho závěr citovat:
Plusy
-pořizovací cena
-relativně zábavný a výkonově pro mnoho lidí dostačující motor
-v aktuálním modelu 2019 lepší ochrana proti větru a větší štítek
-LED světla
-v dané ceně relativně pohodlný stroj i pro jízdu ve dvou
-nízké ceny příslušenství (kufry, padací rámy)
-podvozek s možností nastavení
Minusy
nízké servisní intervaly
vibrace od motoru
hlasitá převodovka při řazení (1. a 2. stupně) – pravděpodobně lze řešit jiným olejem
dojem zastaralého displaye (digitální tachometr a otáčkoměr)
nedostatečné chlazení motoru a často spuštěný ventilátor
u čínského výrobce může být otázkou dostupnost náhradních dílů a servisu, tím spíše třeba při cestování po Evropě či po světě
pokles ceny může být rychlejší než u japonských motorek
pro spoustu lidí malá nebo žádná prestiž výrobce
---
Já bych doplnil že vibrace od motoru mi nepříjdou něják obtěžující a co se týká chlazení tak jsem v 35°C stál 15min zaseklý v koloně a jediný vařený jsem byl já, motor co si pamatuju na 98°C.
Rozhodnutí nelituju. Každopádně doufám, že příští moto ať už to bude jakákoli značka bude taky fungle i kdybych se měl upsat na x let, protože co je lepší než motorka...no ku...nová motorka! :)
Naprosto s tebou souhlasím a za ten peníz dobrá volba
Měl jsem ji půjčenou a velmi mě překvapilo zpracování i jízdní vlastnosti. Mám 120 kg a 180cm a jsem spíš na chopper/cruiser ale todle bych ještě do garáže nacpal.
Dobrý svezení ...
Sice se na to dívám jen z fotek, ale i tak se mi prostě líbí Vzhledem je k Versysu blízko jen hezčí.Jsem staromilec a většinou jezdím dnes už"veterány", kousek od nás je však prodejce tak si ji zajdu vyzkoušet Tak ať ti dělá jen radost
Já myslím, že se ta motorka povedla a jak píšeš, pokud někdo ví co a hlavně za kolik kupuje, je to velmi dobrá nabídka
Myslím, že si udělal dobře, něco pojezíš a pak se rozhodneš kam se vrtneš dále a propadu ceny bych se taky až tak moc nebál, ono levné až tak moc nepadá na ceně jako drahé a je to i u aut. Jednu z nejmenších strátovostí má třeba někým vysmívaná Dacia
Já jezdil kde co a i když mám teď doma novou KTM 1290 S nikdy bych nehanil takovéto moto
Přeji mnoho šťastných kilometrů