bonmoto_srotovne



PROFIL MOTORKY

CFMOTO 650MT (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hon_za_King
Vloženo 21.4.2023
Aktualizováno 23.5.2023
Zobrazeno 2 545x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Co je lepší než motorka? Nová motorka.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:THROTTLE PUNKS (Praha 10-Uhříněves - Přátelská atmosféra, aktivní přístup

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 900 XR: cena
Yamaha MT-07: byla mi malá (nedokázal jsem si na ní představit delší cesty)
CFMOTO 650GT: stejný základ, vhodná pro menšího jezdce, od polokapoty jsem očekával lepší ochranu
Yamaha Tracer 7 / 700: rozměrově OK, zvláštní pocit z nastavení podvozku (r.v. 2018)

První dojmy - Motocykl jsem si vyzkoušel už v loňském roce v rámci víkendové zápůjčky (rentmoto.cz) a celkově pozitivní pocity přetrvaly i po víkendovém poježdění na Traceru 7 (MY2021) a sezónní zápůjčce cfmoto 650GT.

Motorku bych doporučil pro - Motocykl se stále velmi dobrým poměrem value for money je vhodný jako vstupní model do kategorie "velkých" motorek, pro začínající a klidnější motorkáře lehce nadprůměrné tělesné výšky, kteří mají "cestovatelské" ambice a zvládnou i trochu větší hmotnost stroje. Nižší užitečná hmotnost nenahrává cestování ve dvou.

Doplňky na motorce - Jedná se výbavový stupeň Premium s bočními kufry Shad a robustním padacím rámem. Ještě před odběrem nového stroje jsem si nechal nainstalovat centrální stojan a kryty rukojetí z originálního příslušenství a tank bag Shad.

Průměrná spotřeba - 4.71905 l/100km

Recenze

Svou první sezónu po získání řidičáku (Yamaha MT-07) jsem absolvoval při testovacích jízdách (Honda CB 500 X, BMW F 900 XR, BMW G 310 R) a na zapůjčených motorkách (CFMOTO 650 MT a 650GT, Yamaha Tracer 7), na nichž jsem najezdil přibližně 5 tisíc kilometrů. Pro letošní sezónu jsem si už však chtěl pořídit vlastní stroj.
Nejprve jsem se poohlížel po zánovních strojích, jelikož se ve svých motorkářských začátcích nechci rovnou stát také motomechanikem. A také to mnohem více konvenovalo mým finančním možnostem. Po nějaké chvíli padlo, s přihlédnutím k výše uvedenému, rozhodnutí pořídit si nový stroj a aspoň nějakou dobu si užívat "bezstarostnosti" tovární záruky. A že ta záruka může být až pětiletá, je příjemný bonus.
Už během první kratičké jízdy (10 km) od prodejce jsem se zbavil panické hrůzy z čekání na první oděrku a současně jsem zjistil, že 650MT je takový malý tank. Ano, ty padací rámy jsou opravdu široké a tak trochu mimo zorné pole a při projíždění mezi dvěma stojícími kolonami vozidel je potřeba dbát zvýšené opatrnosti.
Teď mě čeká prvních 1.000 km zajíždění motorky a následná 1. garančka s instalací sportovního sání od Throtlle Punks, takže později rád doplním další informace.

23.5.2023 Takže update! Mám za sebou první tisícovku kilometrů a zatím nikde nic neupadlo. (Ne, že by to měla být nutnost, ale je to přeci jenom čína, že?) Tedy ... neupadlo??? ..., no, jak se to vezme. Mojí nešikovností se mi svalila celá mašina. Nějak stále hledám správný grif, jak ji dostat na centrální stojan. A když jsem na šikmé ploše, snažím se jí potáhnout proti svahu a ještě stojím nad ní, celkem hravě mě ta kila přetáhnou. Ale zase se ukázalo, že ty padací rámy (a bohužel i kufry) dokážou stroj při takovéto nehodičce bez problémů ochránit.
Zajíždění (záběh) motorky: prvních 500 km výrobce doporučuje točit do 4 tisíc otáček a to rozhodně není na nějaké dlouhé přesuny, protože to odpovídá cca 85 km/h na šestku. Druhých 500 do garančky už je povoleno 6 tisíc otáček (cca 135 km/h) a s tím už si já tak nějak plně vystačím. Jinak pokud jde o techniku, motor, elektroniku, ... všechno úplně v pohodě, respektive jsem nenarazil na žádný problém. Startování bez problému, běh motoru je vyrovnaný, neblikají na mě zběsile žádné kontrolky. Pokud jde o spotřebu, celkové číslo je potřeba zatím brát hodně s rezervou, protože v úvodu jsem netankoval do plné a první stav spíš tak nějak jenom odhadoval a teď naposledy tam bylo hodně postávání s běžícím motorem při tréninku na polygonu s Týmem silniční bezpečnosti.

NEGATIVA:
- prvních 500 km se mi povolovala stopka zrcátka, které se potom sklápělo dovnitř
- citlivost plynu (reakce na otočení) v první části rozsahu není bůhví jaká, asi to bude vyžadovat trochu seřízení
- nečistoty (voda, "bláto") od zadního kola odstřikují až na sedlo, to jsem u CFMoto 650 GT nezaznamenal
- samotné sedlo, resp. jeho koženkový potah na mě nepůsobí nijak festovně, docela se hrne, a časem asi budu uvažovat o nějakém přečalounění
- čitelnost displeje při zadním slunci není zrovna oslnivá, uvidím, jak to ovlivní montáž stínítka z příslušenství
- garančka i instalace "sportovního sání zdarma" bude něco stát, asi je to normálka, ale na začátku jsem s tím úplně nepočítal
POZITIVA:
- každá projížďka, byť jenom kratičká na dotankování benzínu, je radost
- připojení motorky k aplikaci v telefonu (iOS), včetně zobrazení šipkové navigace, funguje bez problémů, další přínos však teprve budu muset vychytat
- jízdní vlastnosti na téměř jakémkoliv silničním povrchu; podvozek je, podle mě, nastavený na vynikající kompromis mezi pohodlím a jistotou; na nekvalitním asfaltu plném záplat a spár nemám pocit, že by motorka jakkoliv plavala nebo chtěla uskakovat

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
JanVentura
JanVentura napsal 09.06.23 v 11:28 10b.

Taky jí mám už něco přes rok a zatím v pohodě. Zatím se mi po cestách jen pár šroubků uvolnilo (2). Nicméně to se stává i na motorkách jiných výrobců. Radost dělá, jen jsem udělal párkrát tu chybu, že jsem se projel na Africe twin a ta radost na ní je teda znatelně větší no... Ale za ty prachy je to takt fajn motorka. Jediná reálná nevýhoda, kterou vidím já, je cena při následném prodeji. Tam to asi trochu zabolí no.

Guzo
Guzo napsal 28.04.23 v 20:16

Tak chalan si kúpil čínu,netreba na ňu hneď pľuvať.
Pribúdajú,aj čínske autá...
Len by som ocenil,keby sem písali majitelia čín objektívne aj ich životopis...Všetky radosti a strasti .
Redakcia mala na dlhodobý test CF 650 . Rozpadla sa im a oni to potichu zahrali do autu.
Prajem veľa šťastných km.

libac22
libac22 napsal 28.04.23 v 15:32 10b.

Tak gratulace k super výběru CFa jedou bomby

Mates0256
Mates0256 napsal 26.04.23 v 09:23 9b.

Pěkná mašinka, tak užívej bez nehod Já zvažoval tu 800MT ale zvítězil rozum a jako první mašinu na naučení zvolil raději ojetého Stromka 650
Tak Kolama dolů

Lucasbiker
Lucasbiker napsal 26.04.23 v 07:23

Nadpis mi stačil-tyhle Sršňovo rady z Autosalonu Přesně svědčí o okruhu zájemců o tyto stroje, kteří si nedovedou udělat svůj názor a neprokouknou neserióznost podobných testů/pořadů. Hlavně když je to "levný" a Jarda Šíma nebo ten magor Sršeň řekli že je to super, tak to musí být pravda
Jinak si prosím neber můj comment osobně, gratuluji ti k novému stroji, ze kterého máš logicky radost. Jen já bych touto cestou nešel, toť vše

Více komentářů



TOPlist