PROFIL MOTORKY

Honda XL750 Transalp (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník nous
Vloženo 19.7.2023
Aktualizováno 4.10.2023
Zobrazeno 6 763x
HODNOCENÍ PROFILU OD 14 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


V kolovně, když se chlubím kolegovi s novým strojem:
Já: pojď, něco ti ukážu
Kolega: co? "šok" - tobě žena dovolila motorku???
Já: áááále, to byl několikaletý boj a ještě pořád má strach, že ji budu zanedbávat
Kolega: tu motorku???
Všichni: smích :)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:FOMI (Vendryně) - zatím velice pozitivní, půjčili mi hned ochotně Horneta (TA ještě nebyl), ochotny a rozumný prodejce mi dal slevičku na stroj, na který se stoji fronty a nakonec vše předala hezká a příjemná Daniela.

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 790 Adventure: je Rakušák nebo Číňan? Mně se strašně nelibí, pro mě nejškaredší motorky.
Kawasaki Versys 1000: - bohužel jsem se trefil do období kdy mají dlouhé okno bez vývoje, Versys 1000 je monstrum a nehezké
Kawasaki Versys 650: 650 je málo a je stará.
Yamaha Tracer 7 / 700: moc hezká, ale jen na hezkou silnici a je trochu koncepčně stará.
Yamaha MT-09: - krásná, ale pro mě divoká a moc rychlá, rozum říká NE, chtíč ANO.
Yamaha Tenere 700: jen do doby, než jsem se na ni pokoušel vylézt.
Suzuki V-Strom 800DE: nepadla mi do oka a ty barvy jsou opravdu strašné a asi je i vice do terénu což já nepotřebuju.
Suzuki DL 1050 V-Strom : je pro mě moc velká.
Honda CRF1100L Africa Twin: - srdeční záležitost a sen, ale já moc nenarostl a chtějí za ni navíc přesně půlku Transalpa
Honda NC 750X: - měl jsem ji cely den a strašně se mi líbila. Ale svedla mě XL750.
BMW F 850 GS: - nesmyslné ceny, to jim nedám.

První dojmy - Nervózní, natěšený, šťastný, překvapený, dojatý že už. . . .

Motorku bych doporučil pro - Jenom pro mě, nekupujte si ji!

Doplňky na motorce - -QS, zbytek az dodam, nezapomenu se pochlubit

- padací rám Hepco&Becker (SW-motech děla jen černý, škoda)

- plech SW-motech - naštěstí se mi libí a jsem spokojen, originál je možná o chlup hezčí, ale za 20 000? děkuji, nechte si.

- tankbag SW-motech - parádní, ale kompromis v nastavení, když otáčím řídítky tak v krajních mezích se ovladače zaryjí do brašny, jde vyřešit posunutím dozadu, ale pak se mi to nelíbí. Mechanismus nasazováni a zabezpečení je perfektní, ukažte mi lepší.

- hlavni stojan SW-motech - noooó nadřu se pořádně než ji na něj nahodím, sem tam po přejetí nerovnosti ho slyším, že klepne o gumový tlumič. Víc času tráví na hlavním než na bočním stojanu, ta stabilita je perfektní (jinak mě na bazoši nasral borec co teď začal prodávat stojan za 2500kč, kdyby si pospíšil s výrobou, tak vezmu ten z bazoše, kdo nemá tak si ho tam hned pořiďte)

- držák mobilu DR2 – relativní spokojenost, někdy se třese, je to na dlouhé páce, ještě ho budu muset asi vypodložit, nevím jestli by nebylo lepší koupit nějakou hrazdu. Se svislým umístění taky výrobce zrovna moc nepočítal a asi to bude chtít ještě nějakou úpravu, zkusím mu napsat a uvidím, jak se k tomu postaví. Jinak zamykání je super, chvíli jsem měl jiný držák na řídítkách, ale nad kaplickou je to umístěni v zorném poli opravdu dokonalé.

- nosič kufrů a kufry SW-motech - chtěl jsem bighusky, ale nevýhody mě vehnaly k SW-motech a jak jsem uviděl mechanismus demontáže nosičů, bylo rozhodnuto. A moc dekuji, že se mi dostalo osvícení a nekoupil jsem 45l. Jak já jsem rád, mamon říkal ber vetší, bordelu povezeš moc a rozum říkal, no ono těch 10 cm navíc je dost, jsem šťastny za 37l.

Recenze

Proč jsem koupil novou? Já jsem věčný vybírač, trvalo mi to asi 4 roky, než jsem se rozhoupal, ten záběr typu motorek byl tak široký, že když jsem to někomu řekl, čuměl s otevřenou pusou. Nejpřesněji to vystihuje manželka, když o mně říká "tobě se libí každá !!!“ , vztahuje se to sice k ženám, ale ta vidina že můžu mít každou byla opojující (motorku samozřejmě). Procitáním inzerce zejména zde, jsem se nestačil divit mentalitě inzerentu.

Typický inzerát vykazoval několik zásadních a stejných položek:

1.Odborně a poctivě jsem ti ji zajel (dnešní motory už není třeba zajíždět)
2.máš ji rok až dva PO záruce
3.vybral jsem ti barvu a doplňky co se líbí mně
4.najel jsem ti na ní 10-20 000km
5.a třešnička na závěr "dám ti velkorysou slevu z nového stroje 20-30 tisíc na motorce za 300"

A těchto inzerátů já jsem viděl mraky. Chápu, že nikdo nechce svoji pro něho hezkou motorku prodat rozumně, ale tím pádem mi nedal jinou možnost, než si zajit pro novou. Přihodil jsem tedy těch 20-30litru a mám novou, v záruce, nezajetou a s poctivou historií.

Jsem velmi rád, že jsem ji nakonec vybral. Jsme národ Škodovkářů a Dakaristů , ale ne . Od začátku jsem si představoval poměr 99,5% české specifické silnice a když se svezu půl kilometru ze 100 na šotolince, tak budu šťastný. Ten poměr z mých právě ujetých 200 km jsem ještě nedodržel a z vysněného 1km (0,5%+0,5%) Dakaru, jsem odjel jen 30 metrů (zatím se bojím ji brát do prachu).

Recenze:
No, co napsat po 200km? Píšu to hlavně proto, aby se CELÝ SVĚT dozvěděl, že už mám konečně motorku. Připadá mi, že je ona víc zajetá než já, pořád se seznamujeme, pořád ji šetřím na RAIN a točím do 4,5tisic, řadím bez QS a jezdím sám.

Nevýhody:
- nádrž podle ukazatele vydrží asi 900 km, protože po ujeti 150 zmizel jeden dílek
- neumí spočítat dojezd na palivo
- všichni básní, jak je lehká, ale já se s ní teda udřu dost, je vysoká a třeba manipulace s 230kg ZR 7 mi připadala lehčí (je možné že jsem i zeslábl) jak bych zápasil s Afrikou si snad ani nedovedu představit.
- nejdou vypnout hlavní světla
- mimořádně odbytý manuál, ve kterém není skoro nic, nedívejte se na manuál ke KTM, protože to co dodává Honda je výsměch a plivanec do přilby. Nejenom že ho nikde nestáhnete, ale pro jistotu se nedozvíte ani jakým momentem máte utáhnout šroubek.
- ceny náhradních dílu a příslušenství (plech na motor za 19 000 ???, display na Transalp za 27 000 ??? display na Afriku za 90 000 ???) to má byt trest za to, že si člověk dovolil kupit Hondu? (jestli jsou tak zvrácené ceny všude nevím)

Výhody:
- to, jak žehli rozbité cesty je šok. Cesty, po kterých musím jezdit (dojebaný a děravý asvaltoštěrk) jsem na skútru zdolával s drkotajícími se zuby a málem se mi zavírala vyklápěčka když jsem tam letěl 20km/h rychlostí, ale teď se směju a valím tam 50. Rozdíl je úplně stejný, jako když přesednete z městského neodpruženého kola na celopéro horáka. (tímto zdravím svého miláčka MERIDU). A to je asi skoro vše co můžu napsat, jak rve do kopce nevím, jaká je na vršku otáček nevím, jaká je se spolujezdcem nevím.
- prožívám dobu zamilovanosti, takže i vzhled, už má na sobě dvě vrstvy vosku
- automatické vypínání blinkru (ale stejně ho kontroluji)

- update 3000 km 4.10.2023

Tak z fotek je možná patrné, že jsme přibrali nějaké ty kila. Ano, určitě oba.

Diletantismus HONDY v 21 století bez uměle inteligence, bez inteligence konstruktérů a bez 3D.

Spolujízda
- katastrofální přístup k nastavení světla. Japonec absolutně nepočítá s tím, že by někoho nebo něco na té motorce vozil. Je to zajímavé, ale když si vezmete spolujezdce a třeba i náklad, začne světlo svítit do nebe. Proto, ale nemají pochopení protijedoucí řidiči. Nevím, jestli standardní Japončík váži 40 kg a jeho gejša 30, tak to opravdu světlu nevadí, ale jak to mám dělat, když večer povezu kamaráda? Ahoj kamaráde, chvíli počkej, já tě vezmu, ale musím udělat generálku na motorce, než si sedneš. Vytáhnou vercajk a opravím tlumiče, a pak začít laborovat se světlem s geniálním přístupem. Odvézt kamaráda 20 km a pak zas vercajk do ruky a komplet předělat. Hmmm, tak to je výsledek vývoje 21 století s gigantickou podporou umělé inteligence v 3D prostředí?

Podběh
- má cenu psát o diletantovi, který navrhoval kryty podběhu zadního kola s milionem záhybů, kde se drží bordel a člověk to myje neskutečně dlouho? Ten osel co to navrhl nikdy podběh nemyl nebo to má byt pořád zasrané a nemyje se to?

Řetěz
-čisti Japonec řetěz nebo to dá do servisu jako vysoce odbornou práci? Je normální, že musím sundat quickshifter a řadičku, povolit 10 šroubu a 3 kryty, abych se dostal k pastorku nebo tam se to čistit nemusí?


Kolik desítek let vývoje ještě zabere vyřešit takové prkotiny? Dožije se toho alespoň můj syn, že si konstruktér vyzkouší paskvil co navrhne? Je to moje lenost? Je to debilita vývojového odděleni? Je to záměr?

V recenzích všichni brečí, že to nemá tempomat . Ano, taky neznám nic krásnějšího než se prohánět po nádherně prázdné české dálnici konstantní rychlostí a bohužel jen 380 km v kuse na jednu nádrž, což správnému recenzentovi s ocelovou prdelí musí zákonitě vadit, že nemůže ujet přes 600 km na jeden zátah, protože je nádrž strašně malá . Ale štelovat světlo, čistit řetěz, štelovat tlumiče a mýt podběh to jsou činnosti jen pro servis. To musím opravdu vyhodit ještě o další stovky tisíc za jinou motorku, kde to bude už trošku použitelné?

Konektivita
- potěšila a nasrala zároveň. Alespoň nějaké připojeni na motorku, i když to má na míle daleko k dokonalosti. Je to v klasickém stylu jeden krok kupředu, dva vzad. Super že připojíš telefon na mašinu, vidíš historii tras i s mapou v telefonu, ale jen pokud je telefon pořád připojený a s minimem údajů, ale alespoň něco. Aplikace ti přečte SMS, ale ne Telegram ani WhatsApp. Má tam navigaci, ale jen Google mapy. Nejstrašnější vlastností je, když se telefon přihlásí na motorku, to si řekneš že uděláš jednou za jízdu a je to, ale ne. Pokaždé co otočíš klíčkem, tak na telefonu vyběhne IDIOTSKÁ HONDA hláška s idiotským upozorněním jako na AFRICE, ano i v tomto je HONDA jedinečná. V létě když cestujete po uzavírkách a čekáte na semaforech, tak musíte vypnout motor, pak následuje idiotská hláška na telefonu, kterou je třeba potvrdit, (sundat rukavice, protože mám na telefonu gesta a telefon v tom držáku zrovna přepínáni aplikací většinou neumožní v rukavici) minimalizovat a vybrat zpátky použitelnou navigaci a to na celodenním výletě hodně nasere. Tak jak byl kritizovaný display na Africe pro jeho dlouhý boot, tak jsem na tom ve výsledku úuuuplně stejně neli hůř, protože motor běží a já nemůžu jet a hraju si s telefonem, aby mi to navigovalo jak potřebuju a Afrika už je za zatáčkou než já vyjedu. Ve výsledku hledáte důvody, jestli tu motorku párovat nebo ne. (když někdo vola, tak jen tlačítkem buď přijmu nebo odmítnu hovor, počasí to taky řekne, na telefonní číslo to taky zavolá a vyhledá v seznamu, když strpíte Google mapy tak to taky v nouzi naviguje. No prostě nevím co si o tom mám myslet.

Sedlo.
Dva celé dny (po sobě) jsem jel tam a dva dny zpět. Byly okamžiky kdy jsem cítil zadek, ale rychle to přešlo (ze které židle vás nebolí zadek po 6 hodinách ?) a druhý den jsem to taky neřešil, nedá se to srovnat s kolem, kdy už nevíte jak si sednout a další den už vůbec ne, tak já bych řekl, že sedlo je dobré.

Podvozek.
Super, pořád si myslím že podvozkově je super, špatná cesta nevadí vůbec, vlakové přejezdy přibržďuju pro jistotu, ale zbytečně.

Výkon
- je naprosto dostatečný, od 5500 nahoru výborný.

Vibrace.
Nooo, popravdě to mě teď tíží nejvíce, jak jsem si myslel že nebyly a ony do 4000 nejsou, tak v 4300 jsou nejhorší do 4450 a vadí mi to. Když jsem po celém dnu cestováni unavený jak pes a vibruje mi rukojeť i stupačky tak mě to už fakt vadilo a furt jsem se na to zaměřoval. Nevím, jestli to má na svědomí ten rám co jsem přidal nebo ten plech. Možná si to celé sedne, někdy mi to vadí víc jindy méně. Zkusím to podložit nějakou gumou.

Spotřeba
průměr mám 4,2 skoro přesně jak říká Japončík, na dálnicí při 130 s kuframa a naloženy brala 4,5 (ano i takovou prasárnu jsem udělal, musel jsem jet 170km po dálnicí) jinak na FB koluju fotky jak borci jezdí i za 3,4 nechápu jak je to možné, ale ukazuje jim to.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MGR_MGR
MGR_MGR napsal 06.08.24 v 10:54 10b.

Vlnič
Vlnič napsal 10.10.23 v 12:03

Chápu uhranutí strojem a myslím si, že by to tak mělo být. Jo, tyhle zmíněné detaily Tenere vyřešené má, ale třeba Tenere World raid už má to nastavování světel taky na hovno, že musí dolů display.
Tak hodně pohodových km.

nous
nous napsal 10.10.23 v 07:33

- to vlnic, jo pere se to ve mne jestli ji odparovat nebo ne, Bluetooth mam na interkom ten mit musim a to jsem jeste nepsal o tom, ze ta aplikace je agresivni, že cas od casu behem jizdy mi tam ten navigacni infopanel na motorku sama nahazuje, ikdyz ho predtim vypnu, tak za 50km 2-3x urcite. Ono v salůnu te nenapadne podivat se na podbeh, mrknout se na to jak budes serizovat svetla a uvedomit si opruz s nastavovanim odpruzeni, tam mas uplne TEMNO ! Tam se ti tak zatmi hlava, jako kdyz se o tebe zacne zajimat kočička z uplne jine ligy nez hrajes ty a vidina, ze ji muzes mit doma a hrat si s ni je tak silna, ze nevidis nic jen zevnejsek. Ja sice brecim, ze to ci ono, ale koupil bych ji znova. Tou pořešenou motorkou jsi myslel tvoji Tenerku? - na tu ja jsem malicky.

Vlnič
Vlnič napsal 09.10.23 v 08:36

No, jako upřímně, co popisuješ s tou konektivitou bych vyřešil tím, že bych to nepároval.
To jsou přesně věci, které nechci aby moje motorka dělala. Měl jsem dva Transalpy, ale na tu 750 jsem se nebyl ani kouknout. A co se týče údržby řetězu a mytí podběhu, či nastavení světel, tak existuje stroj ve stejné cenové kategorii, který to má vyřešené. Transalp vypadá ale už od pohledu jako pohodlnější varianta. :)

nous
nous napsal 06.10.23 v 09:32

to zuzaSV650s:
No některé věci mě serou a udivuje mě, že to nesere nikoho jiného. Tak jsem spíš čekal, že mě někdo schladí větou „tobě vadí 10 šroubu a 3 kryty, ale já sundávám 11 šroubu a 4 kryty“ tak to by mě určitě potěšilo. Je to můj pohled na stroj z 21 století z roku 2023 kam jsme se posunuli a co nám můžou závidět majitelé 20 let starých strojů, které vyvíjeli ještě blbci, co třeba na Kawasaki ZR7 se povolilo 5 šroubů a dva kryty a řetěz byl obnažený. A nebo rada, „měl jsi ještě došetřit dalších 400 000 za nove BMW 1300“ a řetěz je vyřešený a podběh alespoň co jsem viděl nějaký záběr asi taky navrhoval někdo už s maturitou, protože byl hladký.
Takže když nečistím a nepřipojuji se a jen jezdím, je nálada úplně jiná. Holt je rozdíl moto za čtvrt milionu a za třičtvrtě.
Ať se ti daří a Afrička ti děla jen radost.

Více komentářů



TOPlist