motozem_rijen





Téma: Teplo do nohou a střední partie
Zdravím všechny.
Tenhle příspěvek bude směřovat zejména na vlastníky biků tov. zn. Triumph (ať současných nebo bývalých). Uvažuju o koupi novýho tygříka 900 ve verzi Rally Pro. Už mám objednánu zkušební jízdu na Pze 4 (bohužel "jen" na verzi GT Pro, páč Rally Pro prý nemají pro mně z těžko pochopitelných důvodů zajeto a nezajíždět prý asi nebudou? ...), nicméně, než se tak stane, rád bych se zeptal, zda někdo z vás již není vlastníkem nový 9tikule a pokud ano, jak je to s pověstným topením od motoru do nohou, resp. oblastí rozkroku?? Jeden můj kolega ze zaměstnání má 1200 XCA, ročník 2019 a dost si na to stěžuje Díky za příspěvky k dotazu

1 reakcí na tento příspěvek Teplo do nohou a střední partie

12.7.2020 v 12:29 | Nahoru | #1
Tak mít devatero koulí a uvařit si je na tvrdo...

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

12.7.2020 v 15:56 | Nahoru | #2
Drakl> I kdybych měl jen jednu (jakože zatím ne ), je to šumák. Mně zajímá, jestli někdo už má zkušenost s novou 900, popř. loňskou 800 a jestli vaří?

Teplo do nohou a střední partie

12.7.2020 v 21:46 | Nahoru | #3
To bude to ... individeulní. Jeden je chladnokrevník a je rád, že si zhřeje hnáty. Druhý je horkokrevný, a když mu to v hicu zatopí, nemůže vydržet.
Edit - a ještě vlky je potřeba zmiňovat.
" Rytíři! Na koně!"
"Nemůžeme, máme vlky!"
"Tak na vlky!"

Naposledy editováno 12.07.2020 21:49:53

1 reakcí na tento příspěvek Teplo do nohou a střední partie

13.7.2020 v 08:12 | Nahoru | #4
mno mam lonsky XRx a v hicu hreje na prave stehno (letos uz asi 2x), ale ze by to extremne topilo bych nerekl..... I kdyz bych rekl ze u 9tky to bude jinak - vzhledem k rozdeleni/tvaru chladice/u. Jesli lip nebo hur....tezko rict.

I kdyz co se tyce pripadneho topeni do urcitych mist....pokud ti bude topit GT bude topit i Rally - zas takovy rozdil v nich v techto mistech neni

edit: hreje opravdu jen vyjimecne a jen v malych rychlostech jako treba v kolone v omezeni, kde se neda jet a clovek musi popojizdet

Naposledy editováno 14.07.2020 12:55:39

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

14.7.2020 v 10:28 | Nahoru | #5
Sogeth> Mňo uvidíme Děkuju za sdělení postřehů.

1 reakcí na tento příspěvek Teplo do nohou a střední partie

14.7.2020 v 12:45 | Nahoru | #6
Mě vadí teplo na všem (i na mém Stromu, kterej v měřítcích normálních lidi moc netopí), každopádně 800 Tigři tím trpěli do roku snad 2015, pak o moc lepší, tak chci věřit, že 900 to bude mít vyřešené. Naopak 1200 čím novější, tím teplo horší. Dobrý je na tohle youtube, tam jsou vidět různé pokusy a měření a starej 800 je fakt peklo. na 900 tam v tomhle směru ale nic není, na googlu pak hlavně odkaz na advrider a tam teda si stěžují, že to bombí na kolena ... advrider.com/f/threads/tiger-900-rally-pro-engine-heat.1450824/

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

15.7.2020 v 15:13 | Nahoru | #7
Animals21> I Tobě, Animáči, díky za postřehy i za odkaz. O 900tikilu tam toho sice moc není, ale alespoň něco, jakkoliv neumím po anglicku, ale strejda google překladač byl sqělej
Tak nějak cejtím, že nemá cenu se v tom dál pídit. Zkusím v sobotu, i když nemá bejt nějaký extra teplo, nechat tygříka někde bokem nějakou dobu nastartovanýho, občas přidat (jakože popojíždím) atd. a uvidím. Zkrátka budeme improvizovat (šmejdi )
Ještě 1 díkes.

1 reakcí na tento příspěvek Teplo do nohou a střední partie

21.7.2020 v 09:12 | Nahoru | #8
Motor a chladiče v GT a Rally sú rovnaké, skús si jeden a budeš mať predstavu o tom, ako je to na tom druhom.

Ja som skúšal 900 Rally Pro a také teplo ako na 2011-kovom modeli som si nevšimol. Ale špeciálne na to som sa nezameriaval a po meste som moc nejazdil. Rozdiel je, že vývod vzduchu od chladičov je na kolená, nie do sedanky ako na 800-kách, to asi robí dosť.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

24.7.2020 v 12:48 | Nahoru | #9
Metric> Díkes Metricu. Vyzkoušeno 900 Rally Pro. Výška sedla 830 mm pro mně myslím ideální (ich 173 cm), měkkost sedla v poho, motoricky příjemná, neucukaná s plynulým nástupem (což se u eskový KTM 790 Adv říct nedalo = tam mě docela mrzela ta ucukanost, zejména u 1. st.), umí i upalovat. Ve stupačkách to zase na 2 str. nebylo pro tak vyhovující jako u zmíněné KTM. Display super - velký, dobře čitelný, tedy vyjma otáčkoměru, jehož design ve všech paliv. mapách je tak nějak divně čitelný (hůř odečítatelný, když chceš zjistit točky). Nejvíc mně ale zamrzelo, že mi nefungoval QS Má tam být oboustran, který je vypinatelný. Najel jsem cca 170 km a za celou dobu ani ťuk. I po tel. pokonzultaci s prodejcem, který mi radil, že musím být víc razantní (jakože víc pod plynem)...Nemám s QS vůbec žádný zkušenosti, a tak jsem dbal rad prodejce. Při výjezdu z první zastávky na pumpě jsem tomu naložil, tedy 1. st - 120 km = NIC, přeřadil jsem tedy nohou na 2 - 155 km = NIC!!! Na youtube jsem pár videí s testy nový 900 viděl a všiml si, že tam při řazení nahoru s QS malinko uberou plyn a pak zase přidají. U mně nefungovalo ani tohle Tak jsem to tam nahoru "dokopal " a dál to neřešil. Při příjezdu na prodejnu jsem mu řekl, že QS nefungoval, tak to jel vyzkoušet za barák. Prý jen krátce z 1 na 2, ale fungoval bez problémů?!...No nevím. Musím říct, že mě to docel rozladilo Prostě by to mělo plynule fungovat!!
Zajímalo by mne, jestli si to třeba Ty Metricu, neměl podobně u Rally Pro?

PS: Na prodejně (Pha) samozřejmě neměli Rally Pro. Chtěl jsem si vyzkoušet, jak budu "malej" na výšku sedla 850 mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

24.7.2020 v 13:29 | Nahoru | #10
RoSla> Ja som sa v stupačkách tak j**bol do stehna, že som mal asi 2 týždne modrinu. Nikdy predtým sa mi to nestalo, ani na žiadnej inej motorke, čo som testoval. Možno som len talent.

V niektorých zobrazeniach sa otáčkomer ťažšie odčítava, ja som si to prepol na také, kde mi tam behala ešte taká výrazná čiarka, no zasa bol zbytočne veľký a stavový riadok malý. Prial by som si, aby radšej vyvinuli jedno prehľadné zobrazenie než 4, každému z ktorých niečo chýba.

Čo sa týka QS, tiež som bol spočiatku prekvapený, páka bola ako zaliata do betónu, kým som nestlačil spojku, ani klasické preraďovanie so zatvorením plynu nefungovalo - až kým som nevliezol do menu a pod jednou z trojpísmenných skratiek sa skrýval quickshifter, ktorý bol vypnutý. Zapol som a odrazu to šlo normálne, teda žiadna extra razancia (hoci pod plynom je to plynulejšie, jedine KTM zvládalo preradzovať plynule v akomkoľvek jazdnom režime, ale to znamená, že to maximálne jemne cukne, no preradí) a žiadne uberanie plynu. Takže Ti poradím: Skús si pozapínať všetky asistenty, jeden z nich je QS a potom to ide. (Ak si ho skúšal zapnúť a aj tak Ti nejde, tak neviem.)

Poznámka: Pamätám si, že mi predajca ukazoval menu, bola tam jedna čudná skratka, ktorá sa dala vypnúť a zapnúť, no nevedel mi povedať, čo robí - a práve to bol QS.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

24.7.2020 v 17:27 | Nahoru | #11
Metric> Díly za odpověď Asi jsem nemehlo. Ale 1 vím jistě. QS bylo aktivní Nic, nemá cenu se v tom.babrat...Jestli můžu požádat, napiš mi pls, kde (prodejce, půjčovna...) sis vypůjčil Rally Pro?
Mám v plánu vokusit ještě KTM 790 Adv R. Je faktem, že je podle vyrobce víc zaměřený do terénu, ale chci ho zkusit i na okreskách vč dálnice, jak to bude s mojí prďkou po nějakých 200 km...Jestli se na ní dá obstojně i cestovat? A taky výška sedla, kt. začíná na 850 mm....

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

24.7.2020 v 19:04 | Nahoru | #12
RoSla> Tak to neviem. Keď bol QS vypnutý, tak bola radička ako v betóne, nešlo ani radiť ako na motorkách bez QS, že zatlačíš smerom nahor a zavrieš plyn. Keď som ho zapol, normálne fungoval. Bola to Rally Pro, mimochodom, nie som si istý, či náhodou QS nemajú iba Pro modely.

Požičiaval som si ho v Brne v Cartecu.

Mimochodom, KTM S a R sa ergonomicky tuším nelíšia, ak si kúpiš sedlo a plexi (predávajú sa ako power parts) - rozdiely sú v podvozku, rally mód (na S vraj nie je) atď. Je to veľmi malá (kompaktná) mašina, ale to Ti asi vadiť nebude. Ja som ho testoval so zníženým sedlom, tak pohodlné ako na MTS nebolo, ale v porovnaní s Tigrom a GS - všetky mi prišli ok.

1 reakcí na tento příspěvek Teplo do nohou a střední partie

26.7.2020 v 09:28 | Nahoru | #13
K teme teplo od motora na Tiger 800 XC-XR. vs. Tiger 900 .Mam modelovy rok 2018-2019 a nejake vyrazne,ci neprijemne horko som nezaznamenal ani po 13000km a v teplotach atakujucich 33’C.na juhu Europy.Samozrejme pomala jazda mestom,postavanie v kolonach je neprijemna,ale vo vseobecnosti na kazdej moto!V profile mam X moto ktore fakt kurili viac ako Tiger,specialne Ducati Dokonca by sompovedal,ze aj maly Strom kuril prinajmensom tak ako Tiger.Co sa tyka porovnania Rally Pro verzie a mojej XCA 800 nemenil by som.Len motor by ma nepresvedcil.Pride mi ze starsi je pohodlnejsi s lepsou ochranou a praktickejsi na cestovanie vcetne toho miesta pod sedackou spolujazdca. Novy Tiger 900 fakt kuri na kolena ako tu bolo spominane v prispevkoch.Jazdene zhruba pri 25 az 28’C.,no opat nic co by sa nedalo prezit.
K teme QS na Triumphe,pracuje fakt perfektne,ak je teda v novom Tigrovi 900 ten isty ako v Street Triplovi RS..Ten je neskutocne sametovy a funguje jedna radost..Podmienka je radit hore aj dole pod plynom a neuberat ani o milimeter.Proste otvoreny knipel a supat to tam.Chce to zvyk a potlacit navyk sahat na soojku a zaroven trosku uberat.
Tento tyzden by som si mal ist skusit KTM Duke 790,tak bude prilezitost porovnat oba systemy QS..

Naposledy editováno 26.07.2020 09:32:10

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

26.7.2020 v 12:07 | Nahoru | #14
bodus> Ja som mal 2011ku XC a okrem niektorých Ducati som nezažil nič, čo by tak pieklo. (Počul som ešte sťažnosti na veľké KTM, ale tie som neskúšal.) Strom ani zďaleka, 900ka na kolená trošku, ale vôbec mi to nevadilo. Možno to za tie roky zmenili.

Fakt je, že síce mala podľa mňa 900ka lepší motor a odpruženie ako 800ka, no horšie sedlo a ergonomicky to bolo zlé (menej pohodlné sedlo, kvôli úzkemu sedlu a širokému motoru sa na nej zle stálo a na boku to má všelijaké plastové prvky, do ktorých si človek furt udiera kolená a nohy).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

27.7.2020 v 09:57 | Nahoru | #15

RoSla píše: Metric> ......... Nejvíc mně ale zamrzelo, že mi nefungoval QS ..........., přeřadil jsem tedy nohou na 2 - 155 km = NIC!!!



jestli si nahodou nepletes QS s automatem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

27.7.2020 v 18:59 | Nahoru | #16
Sogeth> Neboj, nepletu. Princip obého řazení znám. Jednak díky tomu, že jsem vyuč. automechanik a pak tu máme pro méně tech. zdatné strýčka googla Prostě mi QS nefungoval. Fakt nevím, co jsem dělal špatně, ale dokážu se bez mučení smířit s tím, že chyba byla mezi "držátky" a sedadlem
Nicméně díky za možnost sebereflexe

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

27.7.2020 v 21:01 | Nahoru | #17
RoSla> Ale napísal si to divne, to je pravda.

Len tak zo zvedavosti, keď si skúšal radiť s QS, tak sa radička vôbec nepohla alebo o kúsok áno? Skúšal si aj radenie bez QS bez spojky, t.j. že zatlačíš a zavrieš plyn?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

28.7.2020 v 09:36 | Nahoru | #18
Metric> Nevím, možná můj popis vypadá divně, ale nic vymyšleného. Jinak při řazení jsem se na řadičku nedíval, nenapadlo mne to. Řazení bez spojky znám, řadil jsem tak kdysi u krosky, ale tady u tý nový motorky mě to ani nenapadlo, neměl jsem důvod...Nic, už to nebudu dál rozebírat. O víkendu mám půjčený KTM 790 Adv. R s QS, tak to snad proběhne za

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

28.7.2020 v 09:51 | Nahoru | #19
RoSla> Prečo dívať? To je cítiť. Keď máš motorku bez QS a zatlačíš na radičku, cítiš, že sa jemne pohne, a keď zatlačíš silno, drbneš to tam aj cez zuby - ak Ti nevadí, že si tým pomaly ničíš prevodovku. Keď na Tigrovi vypneš QS a zatlačíš na radičku, ani sa nehne, preto som písal, že je ako zaliata do betónu.

Tak uvidíš, ako Ti bude sedieť kachna, držím palce, nech si vyberieš dobre.

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

28.7.2020 v 11:50 | Nahoru | #20
Metric> Děkuju

1 reakcí na tento příspěvek Teplo do nohou a střední partie

28.7.2020 v 11:56 | Nahoru | #21
Tak 790 r je úplně jinde oproti tigrovi to nejde ani srovnávat

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

29.7.2020 v 06:54 | Nahoru | #22
foxdive> Zkus to pls rozvést. Zajímal by mne Tvůj názor, popis rozdílů detailněji, postřehy, klady vs zápory

Teplo do nohou a střední partie

Skvělá odpověď, děkuji! 29.7.2020 v 09:53 | Nahoru | #23
Tak jenom stručně, tiger je max na polnacku, s 790R odjedes hodně velký terén a budeš si to užívat, je to neskutečně povedený stroj, tiger je prostě na cestu a ji podobne komunikace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

9.10.2020 v 15:52 | Nahoru | #24
Ahoj mám novou GT 900.QS funguje prefektně.A když jsem jezdil zkušebku tak fungoval též.Je to silně návykové.Rychlosti tam padají defacto sami
Když chceš nahoru musíš mít tahat a pak trochu povolit.Dolů víceméně s citem sázíš brambory.
Co se týká topení ,ano trochu to topí ale nic výrazného spíš příjemné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teplo do nohou a střední partie

9.10.2020 v 17:24 | Nahoru | #25

poldaj píše: ano trochu to topí ale nic výrazného spíš příjemné.


Ano příjemné na podzim, ale on to psal když bylo o 15C víc.

(reakce na) Teplo do nohou a střední partie

9.10.2020 v 20:17 | Nahoru | #26
Pedl> bylo 29
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výber cestovného endura [1, 2] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 34 18.9.2020 v 13:51 trafika

TOPlist