rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.
Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.
Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.
Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.
1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Jestli chceš cestovní uni koráb GS jasná volba. Jestli chceš menší cestovní i mimo cestu tak KTM Adventure, Norden, GS, CF MT, zajímavý je i Desert X… Tenerka nebo Transalp (249k)… a nebo potom nějaký Tracer, Vstrom, Versys ve velké nebo i v malé kubatuře jen na cesty a cestování. Možnosti máš mnoho pokud neresiš peníze.
Pan Amerika za mě nádherné moto, Multistrada krásná a plna emocí. Stejně tak 1290SD. Honda ti nabízí Africu nebo NT,
Já bych s výběrem asi problém neměl, mám problém s tema penězma
Koukni jak po Evropě teď cestuje na SD1290, kolik km za den dokáže na tom natočit a jak ta motorka jede, neřešit finance tak bych šel do KTM.
ale třeba afrika 1100 je tak vyklidněný stroj, že bych jej dal až za 890
zkrátka vyzkoušej
jediné dvě výhody velkých objemů jsou:
- stabilita za vysokých rychlostí...a já jedu málokdy přes 160 (snažím se nejezdit dálnice)
- nemuset řadit když nechceš
plus větší objemy mají většinou větší stavbu, takže pro chlapy kolem dvou metrů jsou "přeslitry" pohodlnější než nižší kubatury. a k výkonu u 85tt - stejně většinu jedeš na krouťáku, takže pokud nejezdíš hodně nad doporučené rychlosti, výkon nad 75k nepotřebuješ
Nalož čo vozíš na veľkú ťažkú motorku a uvidíš čo to spraví s ovládateľnosťou. Pripočítaj únavu, neznáme cesty, zlé počasie atď. a možno aj zistíš aká bola skvelá motorka na cesty ten malý stromček.
Pemik89 píše:
Pan Amerika za mě nádherné moto
Ja jsem docela nizkej (asi 179cm, ale nevim, uz jsem se snad 20 let neměril), ale vyhovuje mi, ze je ta moje afrika docela velká (i když furt docela drobeček ve srovnání s GSem apod.) a nedokázal bych si představit jezdit na něčem rozmerove menším. Motorku mam pouze na cestování, takže na ni vyjedu jen parkrat do roka, ale proste potřebují, abych na to mohl hodit tři kufry, tasku pres sedlo a tradaaaa.
Co se tyka vykonu - tady bych si zase docela dokazal predstavit, zeby mela ta motorka nejakych 20-30 koni vice. A to rikam jako nekdo, kdo jezdi fakt klidně a vyloženě na pohodu.
Afriku jsem koupil novou, najel na ni pres 70 tis. km a měnit nehodlám.
Ale kdyby něco, tak bych popremyslel o 1290
Jinak solo by mi uplne stacila stredni trida Yamaha T7 nebo Tuareg 660. Merim 192cm, tak preferuju vysoky kozy.
2 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
neměnil bych .. není důvod ..
Naposledy editováno 28.01.2023 10:11:23
1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Vidím, že jste spokojeni s Afrikou 1100. Je to jeden z mých favoritů a uvažuji o automatu, prý se už zlepšil a funguje parádně, tedy co jsem četl. Nejsem sportovní jezdec, nepotřebuji řadit Raději se kochám, fotím, skáču do jezera, tábořím u moře apod. A to všechno motorka umožní a fantasticky. Hrozně hezký je ten nový Tiger 1200, ten se povedl a zatopí géesu, myslím si. Že nechci velký GS je jasný. Je to prý dokonalá mašina, ale mně se nelíbí. Je tlustá, borci si na ní honí často ego, a jak jsem četl, tak jsou předražený servisy. Samo jsem uvažoval i o větším stromku 1050. Jenže ony ty mašiny typu Honda, Triumph, BMW atd. mají tu elektroniku, která člověka podrží, když se něco přihodí, a to bych chtěl. Už jsem se rozplácl při 50km/h na skútru a děkuji, nechci více. Takže bezpečnost. No a ty levnější značky ty asistenční systémy tolik nemají.
Taky řeším, že měřím 188 cm. Potřebuji vysokou mašinu, když sedím dole, není to ono. Papíry jsem dělal na Kawasaki ER6-N a připadal jsem si jako vosa na bonbóně. Vysoká na posez je KTM 1290 Super Adventure, toho výkonu má nadbytek, ale fakt se mi nelíbí, jak má přeplastovaný předek a oblast nádrže. Na obrázku to ani moc není vidět, ale naživo je to děsný.
2 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Triumph 1200 - pozrite si pozorne video redakcie o zosumarizovaní sezóny 2022, krátko tam o ňom hovoria, video je dlhé ale bude to pre vás možno cenné info. Nadšenie nad ním nejak nepanuje.
Ak ste taký pokojnejší jazdec, KTM nebude aj tak pre vás stroj.
Myslí si, že by ste si mali ísť požičať na prevezenie veľký VStrom ak je taká možnosť
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Veľké cenduro motorky /ako rázvorom, tak aj objemom motora/: Nejazdí to len brzda a plný plyn. Keď chceš ísť 70km/h, tak pôjdeš aj celý deň. Zbytočne tu chalani takmer zavádzajú rečmi, že je to neskrotiteľné. Vedz, že výkon Ti chýbať nikdy nebude, zvládneš ako tak aj diaľnice a nohy budeš mať v kľude po 1000km denne. Áno, nebude to jazdiť za 4,2l/100km, ale do 5l sa zmestíš. Na čo by som sa zameral, je asi váha motorky. Či fakt pre sólo jazdca nebude nejaká 900vka stačiť a budeš -20 až 30kg /čo sa vždy počíta/.
V kľude by som si vedel predstaviť 900vkový objem. Keď jezdíš normálne 50-100-140km/h, tak sa tiež nemôžeš sťažovať na výkon. Napadá ma napr. Yamaha Tracer 9 GT, či nová MG V100. Ale ak treba prednú 19tku, tak iste si tiež niečo nájdeš, čo je krásne /a má krásnu palubku, na to sa dívaš a u mňa je to tiež podstatné/.
Mně ty přeslitrový cendura přijdou pro jednoho zbytečně moc těžký, velký, neohrabaný.
Sám mám T7 a chrochtám si. Ale to si výkonově proti Stromku moc nepolepšíš. A nula asistentů.
Naposledy editováno 28.01.2023 22:03:32
1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
V850TT má o 4 kg větší pohotovostní hmotnost než CRF1100 ..
1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Lenže už kategória 800+ (s výnimkou malého GS, tomu sa vyhni) má výrazne lepšie odpruženie a zároveň nejaké asistenty (zatáčkové ABS a TC), ktoré si tuším písal, že chceš. 1200-ky majú aktívne odpruženie, lenže to mi nepríde až ako taký rozdiel, a niektoré (KTM, Ducati) adaptívny tempomat, čo môže byť dobré - neskúšal som.
Hlavná výhoda 1200-iek je veľkosť (vo všeobecnosti sú 800-ky menšie, ale závisí motorka od motorky), čo Ti jednak pomôže pri presunoch na diaľnici, jednak ak si trochu väčší, nebudeš sa tak tlačiť. Tigra 900 som musel zavrhnúť, lebo som sa naň nevošiel a ani 790 Adventure nie je moc veľká mašina. Na druhej strane, hoci Advík radšej "brúsi stúpačky" (bacha na to, lebo na niektorých pneu si pri tom už fakt takmer za hranou) v alpských priesmykoch, na diaľnici to celkom šlo, ak si človek raz za čas pretiahne skrčené nohy.
Ja osobne som pred cca 3 rokmi vyberal 800-900 ccm cenduro, v tejto téme som spísal moje dojmy po 1 dni testovania každej mašiny. Skončil som na 790 Adventure R. Až budem mať voľné peniaze, tak sa asi popozerám po niečo väčšom - z dôvodu, že sú fyzicky väčšie a človek nie je taký skrčený. Pre tých, čo sa spýtajú, prečo by som napríklad nešiel do Multistrady 950, úprimne, radšej by som hoci aj na poľňačke šiel na GSu, než na Multistrade, to je čisto cestný stroj. (V4 je údajne lepší v teréne, ale malá v nízkych otáčkach nefunguje a spojka sa horšie ovláda.) Ale ja mám 194 cm, takže potrebujem trochu viac miesta než priemerne vysoký človek. Ako som písal na začiatku, výkonovo by mi stačila aj nejaká 700-ka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Taky je pravda, co už někdo psal výše, že u cestovních mašin je důležitý i krouťák a zátah ve spodním pásmu. Člověk se u cesťáka 10x více za den potřebuje sebrat z nižších otáček, než to vyvalit do těch vyšších. Jestli je v tomhle dobrá Afrika, pak je to můj horký adept, ale vyzkouším až na jaře.
Já se mohu, alespoň stručně, podělit se zkušenostmi s tou HD PanAmerica 1250 . Měl jsem ji na celý dlouhý den. Po nějakých 400-500 km zadek v pohodě, parádní nálada, výborný dojmy. Motor má perfektní zátah v celým rozsahu. Co mne zaujalo, že mi řídítka přišly jakoby dál ode mne. Ta mašina má i velkej rozvor. Nejdřív jsem se trochu seznamoval, ale protože jsem velkej, pak to byla pecka a nechtělo se mi z ní dolů. Prostě opravdu kus stroje. Byl jsem s tím kousek v Polsku u nějakýho zlatýho dolu, a protože to byla celkem novinka, polští motorkáři tam po mně dost koukali. Pak někde u shoping centra u nás přišel borec a říká, jestli může kouknout, že ji na živo ještě neviděl. No, co vám budu povídat, ta motorka budí vášně. A teď k tomu horšímu. Vadily mi jen tyhle věci. Děsný horko od motoru. Je ale fakt, že bylo 31 stupňů, na podzim to třeba bude fajn. Není tam nijak extra řešen odvod tepla od toho obrovskýho motoru. Když zastavíš na křižovatce, je to peklo (teda uprostřed léta minimálně). Za mne taky blbý plexi. Má tři polohy, štelovat se to za jízdy dá v pohodě, ale při výšce 188 mi žádná poloha nevyhovovala. Jakmile jsem se lehce asi 5 cm přikrčil, tak totální pecka, ticho, žádnej vítr. Pro postavu do 180 cm to může za tím plexi být paráda. Nezjišťoval jsem, jestli existuje alternativa pro čahouny. No a poslední drobnost, která by šla možná poladit, byla tuhá řadička. Mám kožený boty Forma, ale i tak mne bolel palec. A nemá to quickshifter (za ty prachy). Jinak vše ostatní paráda. Mohu doporučit.
Na teplo od motoru sa dá zvyknúť, ale na druhej strane počítaj s tým, že viac budeš jazdiť v lete než v zime... teda pravdepodobne.
Plexi sa obvykle dá kúpiť iné, zasa za vyšším sa môže všelijak víriť vzduch, ale to by som úplne nezatracoval.
Tento rok by už vraj quickshifter mal mať, to len prvý ročník nemal a ani sa nedá nijak domontovať, počul som.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Android Auto - padání komunikace Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports | Rosta75 | 7 | 8.10.2024 v 20:07 Rosta75 |
Automat v SUV motocyklu Honda CRF1100L Africa Twin, Honda CRF1100L Africa Tw... | Deadman | 24 | 8.10.2024 v 08:59 puffybodie |
Transalp xl 750 2023 Honda XL750 Transalp | TransalpXL750 | 15 | 30.9.2024 v 00:53 ombudsman |
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp | Roman2bk | 148 | 28.9.2024 v 09:57 Palomoto |
Moto Guzzi V85TT - MIA [1, 2] Moto Guzzi V85 TT | Yura | 41 | 20.9.2024 v 07:27 Yura |