globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

2 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 11:53 | Nahoru | #1
To sme ešte nespomenuli rozdiel v spotrebe: V-Strom 650 jazdí za 4,5 l/100 km, možno do 5. Litrové objemy budú začínať tak od 6 l.

Triumph 1200 - pozrite si pozorne video redakcie o zosumarizovaní sezóny 2022, krátko tam o ňom hovoria, video je dlhé ale bude to pre vás možno cenné info. Nadšenie nad ním nejak nepanuje.

Ak ste taký pokojnejší jazdec, KTM nebude aj tak pre vás stroj.

Myslí si, že by ste si mali ísť požičať na prevezenie veľký VStrom ak je taká možnosť

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 12:12 | Nahoru | #2
marna> Jj, velký Strom už mám domluvený tady u nás v H3 moto, určitě vyzkouším. MOdel 1050-XT má už systém kontroly trakce, což je fajn, Suzuki=spolehlivost, ale ten tragický displej a malá nádrž Malý Strom mi jezdil kolem 4,2 na pohodu po okreskách, ale na delších cestách s dálnicí a kufry to bylo i více přes 5 litrů, záleželo, odkud fouká Ono, člověk nemá tolik času, takže se na delší cestu dostane párkrát za rok. Při cestě 3000 km dlouhé se bavíme o rozdílu 30-40 litrů benzinu u silnějších mašin, to opravdu neřeším. S tím KTM asi máte pravdu, je to pro drsňáky, prý hodně ostré, pro mne zbytečný výkon (160 koní/138 Nm). Na KTM se mi líbí jen ten vysoký posez. Sedl jsem si na něm na motosalonu v Brně a se svojí výškou jsem se na tom cítil opravdu dobře.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2023 v 19:37 | Nahoru | #3

marna píše: To sme ešte nespomenuli rozdiel v spotrebe: V-Strom 650 jazdí za 4,5 l/100 km, možno do 5. Litrové objemy budú začínať tak od 6 l.

Triumph 1200 - pozrite si pozorne video redakcie o zosumarizovaní sezóny 2022, krátko tam o ňom hovoria, video je dlhé ale bude to pre vás možno cenné info. Nadšenie nad ním nejak nepanuje.

Ak ste taký pokojnejší jazdec, KTM nebude aj tak pre vás stroj.

Myslí si, že by ste si mali ísť požičať na prevezenie veľký VStrom ak je taká možnosť



1290sas (model 21) jezdí do 5,5 a neloudám se (stejný styl na 990adv nebo 990sm-t byl kolem 6,5-7)...spíše je to o řetězovce, gumách, pojištění, apod., tam jsi na dvojnásobku oproti japonské motorce střední kategorie (malý strom, apod.).
jak píšu výše, 1290 je zbytečně silná a těžká...ale pořídil bych si ji znovu (i když si nechávám i 990adv na cokoli s příchutí cestování i trochu mimo asfalt)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 Včera v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 5 8.4.2024 v 20:33 Roman2bk


TOPlist