bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

27.1.2023 v 21:59 | Nahoru | #1
Ducati Multistrada V2 950 je mimo? protože to máš do 900 a pak až od 1100. Na to co píšeš by stačil i Tracer 9,
Jestli chceš cestovní uni koráb GS jasná volba. Jestli chceš menší cestovní i mimo cestu tak KTM Adventure, Norden, GS, CF MT, zajímavý je i Desert X… Tenerka nebo Transalp (249k)… a nebo potom nějaký Tracer, Vstrom, Versys ve velké nebo i v malé kubatuře jen na cesty a cestování. Možnosti máš mnoho pokud neresiš peníze.
Pan Amerika za mě nádherné moto, Multistrada krásná a plna emocí. Stejně tak 1290SD. Honda ti nabízí Africu nebo NT,
Já bych s výběrem asi problém neměl, mám problém s tema penězma



Koukni jak po Evropě teď cestuje na SD1290, kolik km za den dokáže na tom natočit a jak ta motorka jede, neřešit finance tak bych šel do KTM.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

27.1.2023 v 22:14 | Nahoru | #2
No já mám Tigra 1200. Jsem velký chlap a neumím si představit cestovat na něčem menším. Když pominu výkon,tak se na něj komplet sbalim bez problémů na měsíc a stále mi zůstává pohodlí. Šotolinu zajedeš i na sportu,když na to přijde a pokud nemáš terénní ambice,proč si na dlouhých cestách nedopřát pohodlí,když neřešíš peníze. A na malé motorce já se prostě dobře necitím.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 00:57 | Nahoru | #3
mám 1290 a 890 by v pohodě stačila...je to zbytečně silný a těžký

ale třeba afrika 1100 je tak vyklidněný stroj, že bych jej dal až za 890

zkrátka vyzkoušej

jediné dvě výhody velkých objemů jsou:
- stabilita za vysokých rychlostí...a já jedu málokdy přes 160 (snažím se nejezdit dálnice)
- nemuset řadit když nechceš

plus větší objemy mají většinou větší stavbu, takže pro chlapy kolem dvou metrů jsou "přeslitry" pohodlnější než nižší kubatury. a k výkonu u 85tt - stejně většinu jedeš na krouťáku, takže pokud nejezdíš hodně nad doporučené rychlosti, výkon nad 75k nepotřebuješ

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 01:18 | Nahoru | #4
V prírode musí byť rovnováha, malý pindík=velká motorka atď.

Nalož čo vozíš na veľkú ťažkú motorku a uvidíš čo to spraví s ovládateľnosťou. Pripočítaj únavu, neznáme cesty, zlé počasie atď. a možno aj zistíš aká bola skvelá motorka na cesty ten malý stromček.

Pemik89 píše:
Pan Amerika za mě nádherné moto


Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 01:44 | Nahoru | #5
Mno, ja se zbavil R1250R... a koukam prave po 890.... 1290 mne nelaka, vykon mne nebavi, spis koukam, aby to bylo trochu hrave... tak az koupim, tak Ti reknu... nebo rekni Ty mne, jestli koupis driv

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 07:25 | Nahoru | #6
Tak kubatura je jen jeden z faktoru, pro me je důležitá velikost motorky.
Ja jsem docela nizkej (asi 179cm, ale nevim, uz jsem se snad 20 let neměril), ale vyhovuje mi, ze je ta moje afrika docela velká (i když furt docela drobeček ve srovnání s GSem apod.) a nedokázal bych si představit jezdit na něčem rozmerove menším. Motorku mam pouze na cestování, takže na ni vyjedu jen parkrat do roka, ale proste potřebují, abych na to mohl hodit tři kufry, tasku pres sedlo a tradaaaa.
Co se tyka vykonu - tady bych si zase docela dokazal predstavit, zeby mela ta motorka nejakych 20-30 koni vice. A to rikam jako nekdo, kdo jezdi fakt klidně a vyloženě na pohodu.
Afriku jsem koupil novou, najel na ni pres 70 tis. km a měnit nehodlám.
Ale kdyby něco, tak bych popremyslel o 1290

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 07:51 | Nahoru | #7
Ja mam 1200 kvuli tomu, ze 2x rocne jedu delsi trasu se spolujezdcem a kuframa (vozim stridave dceru i syna, letos chci Rumunsko nebo i Bulharsko).
Jinak solo by mi uplne stacila stredni trida Yamaha T7 nebo Tuareg 660. Merim 192cm, tak preferuju vysoky kozy.

2 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 10:08 | Nahoru | #8
volil jsem ATAS Hondu páč jsem hondista .. objem 1100 ale i litr je dle mně naprosto akorát .. krouťák super, nemusíš to točit jako slabší kubatůry a co se velikosti stroje týče při mých 180cm a 80kg nemám s ničím problém, jezdím sám, zatím jsem přítelku nepřemluvil .. afrika je z dobrých důvodů motorově lehce poddimenzovaná (krouťák) a jistě by šlo z 1100 vydolovat více koníků (více podčtvercový, vysokootáčkový motor) , ale vše by bylo na úkor životnosti .. dnes jsou lidi co mají najeto na nové pul mega https://www.varahannes.at/afrika%20twin.htm a bez zásadních problémů ..

neměnil bych .. není důvod ..

Naposledy editováno 28.01.2023 10:11:23

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 10:20 | Nahoru | #9

LuigiCB1300 píše: objem 1100 ale i litr je dle mně naprosto akorát



Pán je in a uskromnil sa, podvolil sa trendu downsizingu

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 10:44 | Nahoru | #10
Mám Guzzi V85TT. Byl jsem svého času pevně rozhodnut koupit Afriku (dokud dělali litry, tak novou. Jedenáctku už jsem nezvládal finančně, tak mírně jetou). Jenže přišla Guzzina, uhranula mě zjevem. Pak mě uhranula ještě jednou při testovací jízdě a bylo rozhodnuto. Mám jí skoro dva roky a nelituju jediné minuty. Afriku 1100 mi vloni na chvilku půjčil kamarád, abych to porovnal. Takle: je to nádherná, impozantní motorka, asi i absolutní technická špička. Ale patrně bych Guzzinu neopustil, i kdybych ten skoro půlmíč hypoteticky měl a mohl ho vyhodit. Ta Afrika byla moc mohutná, tak mi to připadalo , to byl první dojem. Guzza teda taky není zrovna nějakej pididrobeček, ale proti té Afře je to vyžle. Mě 850 ccm s 56kw úplně stačí, byl jsem s ní v Řecku, po dálnicích jsme nejeli a vůbec nemůžu říct, že by někde nezvládala nebo ztrácela dech. Takže dálkový cesty jdou realizovat i s 850 ccm a to úplně v pohodě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 11:04 | Nahoru | #11
Yura> Ahoj, já viděl V85TT poprvý na posledním motosalonu v Brně, než to všechno zavřeli a začal covid. Taky jsem na ni koukal jak puk, fakt se povedla a k tomu kardan!!! Jen je otázka, zda by to u mne nebylo stejný. On ten stromek má podobných 50 kW, když jsi sám, tak to táhne pěkně. Snad jen do kopce na dálnici s kufry proti větru si to při předjíždění hrábne na dno, pak už to fakt v určitou chvíli nejede. Určitě se na ni zajdu ještě kouknout.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 11:39 | Nahoru | #12
Edien> Keď uvažujete o motorke na turistiku, odporúčam neorientovať sa podľa kW ale podľa Nm a rovnako ako hodnota krútiaceho momentu je dôležitý jeho priebeh - o.i. či vrcholí až v blízkosti vrcholu výkonu, alebo už niekde v stredných otáčkach.

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 11:41 | Nahoru | #13
Chlapi díky za reakce. Z vašich příspěvků je vidět, že je to přesně to, co řeším i já. Někdo kdo měl výkonově velkou, zjistil, že je to zbytečný, že se na těch mašinkách do litru dá pěkně pojezdit, pohodlněji, líp se to parkuje, manipuluje, tahá z příkopu Na druhou stranu jestli právě na hodně dlouhý cesty napříč kontinentem, kdy člověk jede i po dálnici, aby měl rychlejší přesun do jiných zemí, jestli není vhodnější ta silnější.

Vidím, že jste spokojeni s Afrikou 1100. Je to jeden z mých favoritů a uvažuji o automatu, prý se už zlepšil a funguje parádně, tedy co jsem četl. Nejsem sportovní jezdec, nepotřebuji řadit Raději se kochám, fotím, skáču do jezera, tábořím u moře apod. A to všechno motorka umožní a fantasticky. Hrozně hezký je ten nový Tiger 1200, ten se povedl a zatopí géesu, myslím si. Že nechci velký GS je jasný. Je to prý dokonalá mašina, ale mně se nelíbí. Je tlustá, borci si na ní honí často ego, a jak jsem četl, tak jsou předražený servisy. Samo jsem uvažoval i o větším stromku 1050. Jenže ony ty mašiny typu Honda, Triumph, BMW atd. mají tu elektroniku, která člověka podrží, když se něco přihodí, a to bych chtěl. Už jsem se rozplácl při 50km/h na skútru a děkuji, nechci více. Takže bezpečnost. No a ty levnější značky ty asistenční systémy tolik nemají.

Taky řeším, že měřím 188 cm. Potřebuji vysokou mašinu, když sedím dole, není to ono. Papíry jsem dělal na Kawasaki ER6-N a připadal jsem si jako vosa na bonbóně. Vysoká na posez je KTM 1290 Super Adventure, toho výkonu má nadbytek, ale fakt se mi nelíbí, jak má přeplastovaný předek a oblast nádrže. Na obrázku to ani moc není vidět, ale naživo je to děsný.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 11:48 | Nahoru | #14
marna> Určitě dobrá připomínka. Nejdřív hrubá selekce a pak pojezdit a prozkoumat teoreticky i prakticky tohle. Když už člověk investuje, nechce to za chvíli měnit, když na to nakoupí další kupu harampádí za balík. Ona právě ta Honda Africa Twin 1100, je někde mezi. To by mohla být dobrá volba. Psal o tom tady LuigiCB1300. Dík.

2 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 11:53 | Nahoru | #15
To sme ešte nespomenuli rozdiel v spotrebe: V-Strom 650 jazdí za 4,5 l/100 km, možno do 5. Litrové objemy budú začínať tak od 6 l.

Triumph 1200 - pozrite si pozorne video redakcie o zosumarizovaní sezóny 2022, krátko tam o ňom hovoria, video je dlhé ale bude to pre vás možno cenné info. Nadšenie nad ním nejak nepanuje.

Ak ste taký pokojnejší jazdec, KTM nebude aj tak pre vás stroj.

Myslí si, že by ste si mali ísť požičať na prevezenie veľký VStrom ak je taká možnosť

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 12:04 | Nahoru | #16
Vstrom 800 DE muže být taky zajímavá volba, za mě celkem povedena. Zalezi jaká bude cena, protože nový transalp za 249 je v teto kategorii top.

Naposledy editováno 28.01.2023 12:07:42

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 12:12 | Nahoru | #17
marna> Jj, velký Strom už mám domluvený tady u nás v H3 moto, určitě vyzkouším. MOdel 1050-XT má už systém kontroly trakce, což je fajn, Suzuki=spolehlivost, ale ten tragický displej a malá nádrž Malý Strom mi jezdil kolem 4,2 na pohodu po okreskách, ale na delších cestách s dálnicí a kufry to bylo i více přes 5 litrů, záleželo, odkud fouká Ono, člověk nemá tolik času, takže se na delší cestu dostane párkrát za rok. Při cestě 3000 km dlouhé se bavíme o rozdílu 30-40 litrů benzinu u silnějších mašin, to opravdu neřeším. S tím KTM asi máte pravdu, je to pro drsňáky, prý hodně ostré, pro mne zbytečný výkon (160 koní/138 Nm). Na KTM se mi líbí jen ten vysoký posez. Sedl jsem si na něm na motosalonu v Brně a se svojí výškou jsem se na tom cítil opravdu dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 17:17 | Nahoru | #18
Edien> tříválec tě přesvědčí. Mě teda přesvědčil.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 17:58 | Nahoru | #19
Musíš si to sám vybrať, jeden chce výkon, jeden krásu, jeden dizajn, jeden len 21tku koleso.

Veľké cenduro motorky /ako rázvorom, tak aj objemom motora/: Nejazdí to len brzda a plný plyn. Keď chceš ísť 70km/h, tak pôjdeš aj celý deň. Zbytočne tu chalani takmer zavádzajú rečmi, že je to neskrotiteľné. Vedz, že výkon Ti chýbať nikdy nebude, zvládneš ako tak aj diaľnice a nohy budeš mať v kľude po 1000km denne. Áno, nebude to jazdiť za 4,2l/100km, ale do 5l sa zmestíš. Na čo by som sa zameral, je asi váha motorky. Či fakt pre sólo jazdca nebude nejaká 900vka stačiť a budeš -20 až 30kg /čo sa vždy počíta/.
V kľude by som si vedel predstaviť 900vkový objem. Keď jezdíš normálne 50-100-140km/h, tak sa tiež nemôžeš sťažovať na výkon. Napadá ma napr. Yamaha Tracer 9 GT, či nová MG V100. Ale ak treba prednú 19tku, tak iste si tiež niečo nájdeš, čo je krásne /a má krásnu palubku, na to sa dívaš a u mňa je to tiež podstatné/.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 18:03 | Nahoru | #20
Edien : Treba sa na tom úzkom výbere moto povoziť. Tiež sa mi na motosalóne najlepšie sedelo na Triumph Tiger 800, ale keď som to skúsil, tak mi to emóciami nedávalo viacej ako 600vkový naháč, originál plexi nebolo funkčné, jedine čo chválim je zvuk motora a výfuku /to tiež na salóne nezistíš/.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 20:17 | Nahoru | #21
Nepochopil jsem, jesli chceš novu nebo jetou. Jestli novou, tak velkýho Stroma bych nezatracoval - aktuální modely mají velice komplexní elektroniku a TFT display.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 22:03 | Nahoru | #22
BMW F850 GS. Jezdí zadarmo. Jezdí dobře. Výkonu dostatek. Výbava super. Kdybych chtěl jen jednu motorku a takovou na kterou je spolehnutí, byl by to horký kandidát.
Mně ty přeslitrový cendura přijdou pro jednoho zbytečně moc těžký, velký, neohrabaný.

Sám mám T7 a chrochtám si. Ale to si výkonově proti Stromku moc nepolepšíš. A nula asistentů.

Naposledy editováno 28.01.2023 22:03:32

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

28.1.2023 v 22:30 | Nahoru | #23
Co tady nekdo psal o tom, ze litry uz hodne zerou - tohle se afriky netyka. Pri idealnich podminkach jsem se dostal se spotřebou na celou nádrž pod 4 litry, tedy dojezd na nádrž byl cca 470-480km. Dlouhodobou spotřebu mam pod 5 litru.

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

29.1.2023 v 10:48 | Nahoru | #24
Jeden pěkný srovnávací test tří mašin je zde: https://www.motorka...m-1050xt-43722.html. Nic nenutí, jen konstatuje.

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

29.1.2023 v 19:13 | Nahoru | #25
Ono je to o tom co sám preferuješ. Osobně mám V85TT a výkon mi opravdu nechybí. Mám rád motorky max do litru, kvůli váze a lepší manévrovatelnosti. Taky si rád jízdu vychutnávám vklídku. Což třeba na KTM prostě nejde :D Ta motorka jezdí prostě jako hovado :D Afika mě přišla taková, že mě strašně obklopila. Kw navíc nejsou ten nejdůležitější údaj. Mrkni se taky krouťák. Koně jsou pěkná věc na blbnutí, ale na cestovní motorce prostě krouťák být musí. Ideální je rovnováha mezu výkonem a krouťákem :) No a potom už je to jen o tom, co tě osloví a co ti bude vyhovovat. Taky nezepomeň na to, že každá motorka je prakticky polotovar a teprve majitel si ji doplňkama dotváří k obrazu svému :)

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

29.1.2023 v 22:11 | Nahoru | #26
Sali750> jo .. není od věci si technické údaje porovnat třeba tady https://www.motorka...torek&technika=1
V850TT má o 4 kg větší pohotovostní hmotnost než CRF1100 ..

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

30.1.2023 v 00:16 | Nahoru | #27
Výkon nerieš. Dnes je pomaly v každej dedine viac kamier než obyvateľov... a na diaľnici vlastne tiež a tam ani nepotrebuješ nejak akcelerovať. Takže teoreticky môžeš počítať s max. nejakými 50/120/140 (okrem Nemecka) - teda teoreticky, lebo keď pôjdeš do Álp, v tých vracákoch sa moc rýchlo nedá, i keď sa do nich položíš. Teoreticky by výkon Stromku úplne v pohode stačil, také lacné mašiny ale majú iné nevýhody.

Lenže už kategória 800+ (s výnimkou malého GS, tomu sa vyhni) má výrazne lepšie odpruženie a zároveň nejaké asistenty (zatáčkové ABS a TC), ktoré si tuším písal, že chceš. 1200-ky majú aktívne odpruženie, lenže to mi nepríde až ako taký rozdiel, a niektoré (KTM, Ducati) adaptívny tempomat, čo môže byť dobré - neskúšal som.

Hlavná výhoda 1200-iek je veľkosť (vo všeobecnosti sú 800-ky menšie, ale závisí motorka od motorky), čo Ti jednak pomôže pri presunoch na diaľnici, jednak ak si trochu väčší, nebudeš sa tak tlačiť. Tigra 900 som musel zavrhnúť, lebo som sa naň nevošiel a ani 790 Adventure nie je moc veľká mašina. Na druhej strane, hoci Advík radšej "brúsi stúpačky" (bacha na to, lebo na niektorých pneu si pri tom už fakt takmer za hranou) v alpských priesmykoch, na diaľnici to celkom šlo, ak si človek raz za čas pretiahne skrčené nohy.

Ja osobne som pred cca 3 rokmi vyberal 800-900 ccm cenduro, v tejto téme som spísal moje dojmy po 1 dni testovania každej mašiny. Skončil som na 790 Adventure R. Až budem mať voľné peniaze, tak sa asi popozerám po niečo väčšom - z dôvodu, že sú fyzicky väčšie a človek nie je taký skrčený. Pre tých, čo sa spýtajú, prečo by som napríklad nešiel do Multistrady 950, úprimne, radšej by som hoci aj na poľňačke šiel na GSu, než na Multistrade, to je čisto cestný stroj. (V4 je údajne lepší v teréne, ale malá v nízkych otáčkach nefunguje a spojka sa horšie ovláda.) Ale ja mám 194 cm, takže potrebujem trochu viac miesta než priemerne vysoký človek. Ako som písal na začiatku, výkonovo by mi stačila aj nejaká 700-ka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

30.1.2023 v 07:38 | Nahoru | #28
Metric> Super, díky moc. Proletěl jsem ty tvoje testy a určitě se k nim vrátím. To jsou ty nejcennější rady. Jsem taky vysoký a na malé mašině se prostě člověk necítí dobře. Už když jsem po autoškole přesedlal z Kawasaki ER6N (výška sedla 805 mm) na svůj V-Strom 650 (830 mm), připadal jsem si na motorce o třídu jinde. Člověk si opravdu musí vybrat mašinu svým potřebám, svým rozměrům, své peněžence atd. A ten dojezd na malým Stromku je super, 400 km i více při pohodové jízdě. Samozřejmě jsem se jednou udělal a po 3 hodinové cestě z Maďarska po dálnici mi ještě na Slovensku za Malackami došel benál. Nikdo mi neřekl, že když se jede rovně a motorka se nenaklání, tak zrovna u Stromka nejsou propojeny ty komory nádrže a benál dojde na dálnici mnohem dříve, než když jsem byl do té doby zvyklý to kroutit někde v kopcích. Vůbec mi to nesedělo tomu, na co jsem byl zvyklý, tak jsem volal odtahovku s tím, že mám poruchu Naštěstí přijel borec, co rozumí motorkám. Tak mne natáhl na auto a jeli jsme na pumpu. Ostuda jako prase

Taky je pravda, co už někdo psal výše, že u cestovních mašin je důležitý i krouťák a zátah ve spodním pásmu. Člověk se u cesťáka 10x více za den potřebuje sebrat z nižších otáček, než to vyvalit do těch vyšších. Jestli je v tomhle dobrá Afrika, pak je to můj horký adept, ale vyzkouším až na jaře.

Já se mohu, alespoň stručně, podělit se zkušenostmi s tou HD PanAmerica 1250 . Měl jsem ji na celý dlouhý den. Po nějakých 400-500 km zadek v pohodě, parádní nálada, výborný dojmy. Motor má perfektní zátah v celým rozsahu. Co mne zaujalo, že mi řídítka přišly jakoby dál ode mne. Ta mašina má i velkej rozvor. Nejdřív jsem se trochu seznamoval, ale protože jsem velkej, pak to byla pecka a nechtělo se mi z ní dolů. Prostě opravdu kus stroje. Byl jsem s tím kousek v Polsku u nějakýho zlatýho dolu, a protože to byla celkem novinka, polští motorkáři tam po mně dost koukali. Pak někde u shoping centra u nás přišel borec a říká, jestli může kouknout, že ji na živo ještě neviděl. No, co vám budu povídat, ta motorka budí vášně. A teď k tomu horšímu. Vadily mi jen tyhle věci. Děsný horko od motoru. Je ale fakt, že bylo 31 stupňů, na podzim to třeba bude fajn. Není tam nijak extra řešen odvod tepla od toho obrovskýho motoru. Když zastavíš na křižovatce, je to peklo (teda uprostřed léta minimálně). Za mne taky blbý plexi. Má tři polohy, štelovat se to za jízdy dá v pohodě, ale při výšce 188 mi žádná poloha nevyhovovala. Jakmile jsem se lehce asi 5 cm přikrčil, tak totální pecka, ticho, žádnej vítr. Pro postavu do 180 cm to může za tím plexi být paráda. Nezjišťoval jsem, jestli existuje alternativa pro čahouny. No a poslední drobnost, která by šla možná poladit, byla tuhá řadička. Mám kožený boty Forma, ale i tak mne bolel palec. A nemá to quickshifter (za ty prachy). Jinak vše ostatní paráda. Mohu doporučit.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

30.1.2023 v 09:39 | Nahoru | #29

Kelišová1 píše: Edien> tříválec tě přesvědčí. Mě teda přesvědčil.



Nejde ani dole, ani nahoře, ani ve středním pásmu.
mě taky přesvědčil...

... a šel

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

30.1.2023 v 09:48 | Nahoru | #30
Edien> Pár poznámok k tomu Harykovi:
Na teplo od motoru sa dá zvyknúť, ale na druhej strane počítaj s tým, že viac budeš jazdiť v lete než v zime... teda pravdepodobne.
Plexi sa obvykle dá kúpiť iné, zasa za vyšším sa môže všelijak víriť vzduch, ale to by som úplne nezatracoval.
Tento rok by už vraj quickshifter mal mať, to len prvý ročník nemal a ani sa nedá nijak domontovať, počul som.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 Včera v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 5 8.4.2024 v 20:33 Roman2bk


TOPlist