globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

30.1.2023 v 00:16 | Nahoru | #1
Výkon nerieš. Dnes je pomaly v každej dedine viac kamier než obyvateľov... a na diaľnici vlastne tiež a tam ani nepotrebuješ nejak akcelerovať. Takže teoreticky môžeš počítať s max. nejakými 50/120/140 (okrem Nemecka) - teda teoreticky, lebo keď pôjdeš do Álp, v tých vracákoch sa moc rýchlo nedá, i keď sa do nich položíš. Teoreticky by výkon Stromku úplne v pohode stačil, také lacné mašiny ale majú iné nevýhody.

Lenže už kategória 800+ (s výnimkou malého GS, tomu sa vyhni) má výrazne lepšie odpruženie a zároveň nejaké asistenty (zatáčkové ABS a TC), ktoré si tuším písal, že chceš. 1200-ky majú aktívne odpruženie, lenže to mi nepríde až ako taký rozdiel, a niektoré (KTM, Ducati) adaptívny tempomat, čo môže byť dobré - neskúšal som.

Hlavná výhoda 1200-iek je veľkosť (vo všeobecnosti sú 800-ky menšie, ale závisí motorka od motorky), čo Ti jednak pomôže pri presunoch na diaľnici, jednak ak si trochu väčší, nebudeš sa tak tlačiť. Tigra 900 som musel zavrhnúť, lebo som sa naň nevošiel a ani 790 Adventure nie je moc veľká mašina. Na druhej strane, hoci Advík radšej "brúsi stúpačky" (bacha na to, lebo na niektorých pneu si pri tom už fakt takmer za hranou) v alpských priesmykoch, na diaľnici to celkom šlo, ak si človek raz za čas pretiahne skrčené nohy.

Ja osobne som pred cca 3 rokmi vyberal 800-900 ccm cenduro, v tejto téme som spísal moje dojmy po 1 dni testovania každej mašiny. Skončil som na 790 Adventure R. Až budem mať voľné peniaze, tak sa asi popozerám po niečo väčšom - z dôvodu, že sú fyzicky väčšie a človek nie je taký skrčený. Pre tých, čo sa spýtajú, prečo by som napríklad nešiel do Multistrady 950, úprimne, radšej by som hoci aj na poľňačke šiel na GSu, než na Multistrade, to je čisto cestný stroj. (V4 je údajne lepší v teréne, ale malá v nízkych otáčkach nefunguje a spojka sa horšie ovláda.) Ale ja mám 194 cm, takže potrebujem trochu viac miesta než priemerne vysoký človek. Ako som písal na začiatku, výkonovo by mi stačila aj nejaká 700-ka.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

30.1.2023 v 07:38 | Nahoru | #2
Metric> Super, díky moc. Proletěl jsem ty tvoje testy a určitě se k nim vrátím. To jsou ty nejcennější rady. Jsem taky vysoký a na malé mašině se prostě člověk necítí dobře. Už když jsem po autoškole přesedlal z Kawasaki ER6N (výška sedla 805 mm) na svůj V-Strom 650 (830 mm), připadal jsem si na motorce o třídu jinde. Člověk si opravdu musí vybrat mašinu svým potřebám, svým rozměrům, své peněžence atd. A ten dojezd na malým Stromku je super, 400 km i více při pohodové jízdě. Samozřejmě jsem se jednou udělal a po 3 hodinové cestě z Maďarska po dálnici mi ještě na Slovensku za Malackami došel benál. Nikdo mi neřekl, že když se jede rovně a motorka se nenaklání, tak zrovna u Stromka nejsou propojeny ty komory nádrže a benál dojde na dálnici mnohem dříve, než když jsem byl do té doby zvyklý to kroutit někde v kopcích. Vůbec mi to nesedělo tomu, na co jsem byl zvyklý, tak jsem volal odtahovku s tím, že mám poruchu Naštěstí přijel borec, co rozumí motorkám. Tak mne natáhl na auto a jeli jsme na pumpu. Ostuda jako prase

Taky je pravda, co už někdo psal výše, že u cestovních mašin je důležitý i krouťák a zátah ve spodním pásmu. Člověk se u cesťáka 10x více za den potřebuje sebrat z nižších otáček, než to vyvalit do těch vyšších. Jestli je v tomhle dobrá Afrika, pak je to můj horký adept, ale vyzkouším až na jaře.

Já se mohu, alespoň stručně, podělit se zkušenostmi s tou HD PanAmerica 1250 . Měl jsem ji na celý dlouhý den. Po nějakých 400-500 km zadek v pohodě, parádní nálada, výborný dojmy. Motor má perfektní zátah v celým rozsahu. Co mne zaujalo, že mi řídítka přišly jakoby dál ode mne. Ta mašina má i velkej rozvor. Nejdřív jsem se trochu seznamoval, ale protože jsem velkej, pak to byla pecka a nechtělo se mi z ní dolů. Prostě opravdu kus stroje. Byl jsem s tím kousek v Polsku u nějakýho zlatýho dolu, a protože to byla celkem novinka, polští motorkáři tam po mně dost koukali. Pak někde u shoping centra u nás přišel borec a říká, jestli může kouknout, že ji na živo ještě neviděl. No, co vám budu povídat, ta motorka budí vášně. A teď k tomu horšímu. Vadily mi jen tyhle věci. Děsný horko od motoru. Je ale fakt, že bylo 31 stupňů, na podzim to třeba bude fajn. Není tam nijak extra řešen odvod tepla od toho obrovskýho motoru. Když zastavíš na křižovatce, je to peklo (teda uprostřed léta minimálně). Za mne taky blbý plexi. Má tři polohy, štelovat se to za jízdy dá v pohodě, ale při výšce 188 mi žádná poloha nevyhovovala. Jakmile jsem se lehce asi 5 cm přikrčil, tak totální pecka, ticho, žádnej vítr. Pro postavu do 180 cm to může za tím plexi být paráda. Nezjišťoval jsem, jestli existuje alternativa pro čahouny. No a poslední drobnost, která by šla možná poladit, byla tuhá řadička. Mám kožený boty Forma, ale i tak mne bolel palec. A nemá to quickshifter (za ty prachy). Jinak vše ostatní paráda. Mohu doporučit.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 10 Včera v 15:53 Petersky
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 18.4.2024 v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR


TOPlist