bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290
Ahoj motorkáři,

rád bych věděl váš názor na kubaturu cestovní motorky. Chci vyměnit V-stromka 650 (2016) za nový silnější model. Na jaře si chci popůjčovat různé mašiny, co půjde. Na podzim jsem stihnul pouze HD PanAmerica 1250 a bylo to sado maso, pecka. Výběr motorky je o emocích, o peněžence, o názoru. Co by mne ale zajímalo, je kubatura. Jestli jít do těžké cestovní kubatury, kde mám v merku především nový Triumph Tiger GT nebo Rally 1200, Hondu Africa 1100 Twin, případně toho Harleye PanAmerica 1250, pokud by přidali quickshifter, nebo KTM 1290 Super Adventure, pokud by ubrali plastů. Nebo jít do kubatury 850-900 ccm, kde se nabízí spousta krásných mašin? Nádherná je třeba Moto Guzzi V85 TT, která má 850 ccm, ale nechápu, jaktože má výkon "jen" 56kW, když můj V-Strom 650 má 50 kW. Krásná je BMW 850 GS 70kW (velkou BMW nechci, je moc tlustá) nebo menší Honda Transalp, KTM 890 Adventure atd. atd.

Otázka zní takto. Pokud cestuji sám a vím, že manželka na to nevleze, nestačí na trajdání po Evropě ty menší kubatury? Zvláště mě zajímají názory vás, co máte ty menší 850-900 kubatury, jestli byste šli do větší (pomiňme peníze), a vás, co máte ty větší 1100-1290 kubatury, jestli byste napříště volili menší, řekněme praktičtější moto. Dejme tomu, že fakt neřešíme prachy a nepotřebujeme si honit ego s tou největší mašinou. Není výkon těch menších dostatečný, praktičtější, jsou přece lehčí, obratnější. Je tam nějaký problém? A jaký je důvod jít do té větší? Na té PanAmerice, když jsem to osolil, jsem myslel, že uletím. Přijde mi toho výkonu až moc. Určitě si to všechno vyzkouším, ale nyní už pátrám po zkušenostech vás, než se do toho zkoušení pustím.

Ještě poznámka: nemám ambice jezdit po kamenech v lese s těžkou, drahou mašinou. Ani by mne to drkotání nebavilo. Spíše vymetám zapadlé kouty světa, kde je maximálně nějaká šotolinka. Kdybych chtěl lítat po lese (a jak někdy vidím borce ne videích, jak se trápí s těžkýma bavorákama kdesi v potoku a na kamenité horské cestě), tak na to si určitě koupím jinou, lehčí enduro mašinu. Takže hlavně normální komunikace od NordKappu po Gibraltar.

Díky moc za názor i za tipy na další stroje, případně jakékoliv info k těm, co jsem uvedl.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

Skvělá odpověď, děkuji! 5.2.2023 v 16:13 | Nahoru | #31
Mam KTM 890 Adv, predtim BMW GS1150. Vyzkousel jsem i par jinych, pred koupi 890 ADV.

Pokud mas strach z nedostatku vykonu, KTM 890, BMW 850, Tiger 900, obecne cokoliv v teto kategorii ma sily dost a dost, zejmena pokud jedes sam. Preci jen to vse okolo 100 koni. Nemam problem predjet cokoliv, co potrebuji, stacim na silnici mnoha silnicnim motorkam. V zatackach mam 21 predni kolo, coz je znat, ale vubec mi to nevadi, nebot v terenu se mi hodi a proto to prekousnu.

Vyhoda GS byla obrovske sedlo a giganticky predni stit, rozhodne vetsi pohodli. Nevyhoda byla nizsi vykon, zrychleni, obratnost, ovladani, atd. Ale 1150 GS mela cca 80 koni, moderni nadlitrovy cendura tenhle problem nemaji.

Proto myslim, ze hlavni vyhodou pro tebe bude vetsi pohodli na vetsich motorkach, ten rozdil vykonu samozrejme existuje, otazkou je, jestli pro tebe bude tak dulezity, kdyz i endura okolo 800-900 ccm maji sily hromadu a diky kroutaku nizko maji silu v nizkych otackach.

Pokud mas strach z prilis velke sily u 1290Adv, neboj, ten motor je krasne plynuly a naprosto bez problemu v nizsich rychlostech.

Z toho co pises si myslim, ze pohodli pro tebe bude dulezity faktor a tim padem jsou velka cendura vhodnejsi. A vzhledem k tomu, ze o terenu moc nepises, myslim, ze velka cendura s 19 prednim kolem budou to, co ti bude nakonec delat nejvetsi radost, pokud nemas zajem o cestaky jako zminovany Tracer, velky Versys apod.

Jako vzdycky plati, ze je treba zkouset.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

6.2.2023 v 10:39 | Nahoru | #32
CloudJumper> Ahoj, díky za super rozbor. Já se pomalu dostávám přesně k tomu, co píšeš. Každej si musí motku navolit na svoje styly a potřeby. Na dlouhý přesuny po Evropě asi člověk uvítá silnější kubaturu, ale současně chápu, že ta kubatura 800-900 může být zcela dostatečná kolem komína. Teď mám V-Strom 650 a nemůžu si stěžovat, když jedu po lehku, že bych měl nedostatek výkonu na běžné předjíždění apod.

Jak už tady chlapi psali, je to také o rozložení toho výkonu a na cesty se hodí asi dobrý krouťák v nižším a středním pásmu, kde se člověk většinu času motá, a celkově dobrý výkon v celém rozsahu... O tom GS se všude píše, jak je to vychytaný, jaký to má super plexi, pohodlí, že je to nejlepší mašina ze všech v cendurech atd. Já to ale nechci čistě z pocitu. Je to moc mačo a strašně se mi nelíbí, jak je ta motorka široká. Navíc objektivně budu s těmi níže uvedenými o 100.000 níže.

Co bych se tě rád zeptal, jestli bys popsal, jak je to s tím 21" kolem ve předu. To, že je to v terénu lepší, o tom žádná, to je v každým testu řečeno, ale strašně by mne zajímalo, jestli prostě na silnici není to menší 19" přední kolo prostě lepší, pocitově, objektivně, a o kolik. Protože jestli by mělo být na silnici lepší než velký kolo, šel bych určitě do nižšího. Tiger 1250 se dělá v obou verzích 19 i 21 (ale zadní 18:), Afrika se dělá tuším jen ve 21 verzi předního kola, PanAmerica také jen 19. A tohle jsou moji favorité pro výběr v té vyšší kubatuře. Samozřejmě si to chci ještě vyzkoušet. Já to přední velký kolo asi moc nepotřebuji. S těžkou mašinou za půl míče opravdu nechci jezdit někde po kořenech v lese nebo po skalách, a popravdě mne to ani nebaví. Baví mne cruisovat po pobřeží po jakžtakž slušný cestě, baví mne asfaltky v horách, ale i okresky v zapadlých koutech Evropy. Terén a drkotání fakt ne. Díky za názor.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

6.2.2023 v 11:37 | Nahoru | #33

Edien píše: Co bych se tě rád zeptal, jestli bys popsal, jak je to s tím 21" kolem ve předu.

Ono sa to v tom teréne podľa mňa trochu preceňuje, ak budeš jazdiť len po poľňačkách, tak Ti musí stačiť aj 17-ka, len aby sa na nej dalo jazdiť postojačky. Na druhej strane u tej 21-ky sa tie zotrvačné sily prejavujú až tak nad 100 km/h vo výjazde zo zákruty (pretože pri nájazde brzdíš, pri výjazde pridávaš, tým sa Ti zmení geometria), keď je treba za riadidlá ťahať už slušnou silou. Plus to silnejšie reaguje, ak narazíš na nejakú prekážku na ceste, ale väčšina takých strojov má tlmič. Ďaľším faktorom, ale to sa týka pomaly všetkých vyšších mašín je to, že pri preklápaní zo strany na stranu to ide citeľne hore a dole.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 08:54 | Nahoru | #34
Edien> Ahoj

Zaprvé popsat 900 ccm motorku na "jízdy okolo komína" je trochu drsný, asi stav doby? Můj zatím nejdelší jednodenní trip na 890 Adv byl 450km za den, žádná dálnice, vše okresky. Výkonu jsem měl mnohem víc, než jsem potřeboval. Ale zjistil jsem, že se snažím krčit pod windshieldem, protože je prostě moc nízkej. A z toho mě začaly bolet záda po cca 350km. Výsledkem tohoto pokusu bylo, že nemám problém s výkonem, sedačkou, řidítky, ovládáním, řazením atd. ale s malým štítkem (resp. blbě tvarovaným, řeší se to u 890 Adv řady na fórech, KTM v novém modelovém roce provedlo změny, snad je to teď lepší). BMW bylo v tomhle lepší, protože prostě mělo windshield obrovskej.

Tvůj problém s BMW chápu, sám jsem přemýšlel o BMW, ale prostě na mě nedělalo dobrý dojem koupit si GS. Navíc bych si ho teď nekupoval už jen proto, že má přijít nové velké GS a počkal bych si na něj. Přemýšlel jsem i o HD PanAm, ale jednak se mi moc líbilo svezení na 890 Adv a jednak jsem si řekl, že nebudu kupovat novou nevyzkoušenou věc v její první edici (nejsem nedobrovolný betatester). Navíc servis byl daleko a navíc jsem usoudil, že tak velkou motorku nevyužiju, a taky potom fakt, že 890 ADV je mnohem víc rošťácká a zábavnější.

Pokud jde o přední kolo a jeho velikost - musím říct, že na silnici nemám problém s drátovanou 21kou, nemyslím, že bych byl nějak zásadně méně obratný, pomalejší v překlápění atd., protože 890 Adv se řídí prostě suprově. Tam, kde rozdíl mezi 19 a 21 kolem poznáš spíš, je terén, kde větší kolo prostě je lepší. Pokud tě ale terén netrápí, resp. nemáš terénní ambice, 19 kolo v alu snese polní nebo lesní cestu v klidu a prostě není důvod pořizovat motorku s drátěnou 21kou, protože, byť to možná ani nepoznáš, je 19 kolo prostě menší, lehčí, obratnější. Navíc variace motorek s drátěnými koly bývají dražší a proč platit navíc, ne?

Proto jsem psal, že bych to, podle toho, co píšeš, viděl na něco pohodlného a silničně zaměřeného. Typicky 1290 Super Adv (19 kolo, bez výpletu), MultiCultistrada (19, bez výpletu), Tiger v GT variaci (19 kolo bez výpletu), PanAm (19 kolo bez výpletu), velký V-Strom (to samé) apod. a možná i něco ještě cestovnějšího, jako Versys, BMW 1250 RT apod. pokud je terén úplně mimo?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 15:19 | Nahoru | #35
CloudJumper> Ahoj, díky za info. Přesně to s tím nízkým štítkem jsem zažil na HD PanAmerice. To originál plexi je nízký pro 188 cm výšky a nutilo mne to v protivětru se pořád krčit do polohy o 5 cm níže, kde byl najednou klid a ticho. Už jsem zjistil, že na PanAm se dělají alternativní trochu větší plexi. Já nechápu, proč výrobci nedělají rovnou dvě, člověk si dokoupí a vymění si rychle, co momentálně potřebuje.

Koukám, že ta tvoje KTM 890 Adv R má prakticky stejný výkonový poměry jako Honda Africa 1100 Twin. To bude asi solidní poježdění. Kdybych byl fanda do úplných dálav - Maroko, Irán a takovýhle destinace, asi bych šel do těchto dvou. Ten výkon bohatě a v terénu to obě mašiny umí. Na ty poznávačky po Evropě mě to spíše táhne k těm větším, silnějším. Pokud bych jezdil po srazech, hradech, zámcích a do kempů, asi by stačila i silniční mašina (Versys apod.), ale když člověk rád na divoko táboří, tak sjet si někde dolů k moři nebo zajet na krátko do lesů, pak vítězí cenduro Ale jak už jsem psal, drkotat se celý den offroad mne nebaví a neplánuji to.

K tomu drátěnýmu kolu - ono se možná i hůře umývá. Ale velikostně asi bude stačit 19" na předek, v tom už mám jasno.

U Tigera 1200 GT ještě řeším, zda tu větší nádrž 30l nebo stačí 20l. Navíc má ta větší verze Tiger Explorer detekci slepých úhlů zezadu a ještě jakousi ptákovinu, což nepotřebuji. Nárůst ceny ja pak dalších tuším 40 kKč. U HD PanAmerica jsem zase nyní procházel diskuze někde ve státech a dost borců řešilo různý závady typu uvolněný šrouby apod. Tady místní prodejce prodává jen tu S verzi, ty levný "ne eS" verze se prý neberou. KTM 1290 Super Adventure S má z těch velkých silných motorek asi nejlepší cenovku. Ta je fakt lákavá, tak o 50 níže, než srovnatelný Tiger nebo PanAmerica. Z těch výkonově trochu níže položených pak ta Afrika (tu bych vzal určitě v automatu) a to tvoje KTM 890 Adv, taky vypadá moc dobře... Podle testů asi nepůjdu do velkýho Stroma, taky ne do drahé Multistrady. Problém je, že než si to člověk rozmyslí a vyzkouší, budou současný akční zimní nabídky pryč a pak to bude za plný kule. U PanAmeriky už vím, že model 2023 bude tak o 2000€ dražší, než současně nabízené modely 2022, při tom nic moc novýho nemá. No strašný, strašný je to rozhodování

P.S: budu nabízet brzy svůj Suzuki V-Strom 650 v plný palbě, ročník 2016, 52 tis. km najeto, nebourané, jako nový, s 3 GIVI kufry, domazáváním řetězu, vyhřívané hefty, tankvak 5l, kovový kryt motoru, Givi doplňky, Airflow plexi atd. atd...Mám tam nyní po metzelerkách, které nic moc nebyly, výborné zánovní gumy Pirelli Scorpion Trail II, ty jsou bomba. Kdyby měl někdo už nyní zájem, vymění se olej a může jet třeba do Portugalska - perfektní stav.
Je to ta modrá

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 16:17 | Nahoru | #36
Edien> Špatný motorky se dnes už asi nevyrábí, je to spíše o příchutích jednotlivých modelů. V Adventure motorkách je úplně všechno. Jedno enduro je víc terénní (Africa Twin, KTM890 Adv R), jedno víc sportovní (Multistrada), jedno víc cestovní (Tiger GT) jedno má víc chuligánských genů (KTM 1290), jedno má boxer. Najdi si svoji příchuť.

Abych řekl pravdu, pouhá výměna pneu udělá se schopnostmi/zaměřením motorky víc, než třeba velikost předního kola. Takže bych se moc netrápil ničím jiným, než že na ní budeš mnít ten správnej pocit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 17:15 | Nahoru | #37

Edien píše: U Tigera 1200 GT ještě řeším, zda tu větší nádrž 30l nebo stačí 20l. Navíc má ta větší verze Tiger Explorer detekci slepých úhlů zezadu a ještě jakousi ptákovinu, což nepotřebuji.

Myslím, že jediné, čo sa nedá dokúpiť do pro verzie Pro, je ten zadný radar (uňho pozor, že to predraží zrkadlá, ak ich náhodou rozbiješ) a nádrž. A po tom, čo som týždeň jazdil na boxeri GS s 30l nádržou, by som už nechcel. Zbytočne široké, v teréne až nepríjemne a fakt sa mi nechce veriť, že by sa nedala nájsť na 300 km či koľko to prejde na tú 20l žiadna benzínka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 18:41 | Nahoru | #38
Metric> Pravda, taky si myslím, že 30 l nádrž asi není nutnost, a že stačí Tiger 1200 GT (neExplorer).

Zrovna jsem jen tak pro zajímavost procházel nabídky ojetých velkých cendur r. 2017-2020. A je docela legrace, že třeba KTM Superadventure 1290 nebo Triumph Tiger 1200 se pohybují kolem 300-390 tKč a BMW GS 450-550 tKč Tvl, ještě, že naštěstí po BMW vůbec netoužím. A dát za ojetou motku tolik co za novou srovnatelnou - nevím nevím. Tam bude něco divně. Neplatí se u géesa za značku???

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 19:04 | Nahoru | #39
Edien> Rozdíl je v tom, že GS se za ty prachy prodávají. Kdežto ty levnější KTM a Triumphy tam i tak visí půl roku

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 19:32 | Nahoru | #40
At si kdochcecochce rika, GSa jsou proste dobry motorky, maji auru, maji servisni sit a ten motor mozna pamatuje Hitlera, ale to spis svedci o tom, jak je dobry, kdyz ho porad vyrabi. Telelever je pohodlny, motor ma uzasnou silu, motorka je blbuvzdorna, prvni vlastnik casto vyjezdeny stary vlk, klidas nebo rozumny clovek, co mel kazdopadne na servis v origo siti, takze novejsi GSa jsou vetsinou v dobrem stavu. A tim padem drzi cenu.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.2.2023 v 20:03 | Nahoru | #41
Edien> BMW je holt značka, rozdiel som videl aj u 800 GS a Tigra 800, hoci je ten druhý lepší, medzi zrovnateľnými kusmi je bol rozdiel pár desiatok tisíc. U veľkých strojov k tomu ešte pristupuje ten faktor, že BMW je lepšie ako Triumph (myslím ten starý, nový si netrúfam zrovnávať).

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

Skvělá odpověď, děkuji! 18.2.2023 v 19:37 | Nahoru | #42

marna píše: To sme ešte nespomenuli rozdiel v spotrebe: V-Strom 650 jazdí za 4,5 l/100 km, možno do 5. Litrové objemy budú začínať tak od 6 l.

Triumph 1200 - pozrite si pozorne video redakcie o zosumarizovaní sezóny 2022, krátko tam o ňom hovoria, video je dlhé ale bude to pre vás možno cenné info. Nadšenie nad ním nejak nepanuje.

Ak ste taký pokojnejší jazdec, KTM nebude aj tak pre vás stroj.

Myslí si, že by ste si mali ísť požičať na prevezenie veľký VStrom ak je taká možnosť



1290sas (model 21) jezdí do 5,5 a neloudám se (stejný styl na 990adv nebo 990sm-t byl kolem 6,5-7)...spíše je to o řetězovce, gumách, pojištění, apod., tam jsi na dvojnásobku oproti japonské motorce střední kategorie (malý strom, apod.).
jak píšu výše, 1290 je zbytečně silná a těžká...ale pořídil bych si ji znovu (i když si nechávám i 990adv na cokoli s příchutí cestování i trochu mimo asfalt)

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

Skvělá odpověď, děkuji! 21.2.2023 v 08:27 | Nahoru | #43
Ahoj Edien. V podstatě sis odpověděl sám. Jestli neřešíš peníze, tak si kup 1290. Podobným výběrem jsem prošel koncem 2018. Oseděl jsem toho dost. Pro mě byla nejduležitější ergonomie posedu a nadlitr. Poloha stupaček a šířka řídítek mi prostě sedla nejlépe. Dal jsem o 2cm vyšší ERGO sedlo a je to akorát. Měřím 183. Při 188 cm si nedovedu představit nic nižšího. Design KTM je specifický, ale najdeš tam spoustu zajímavých detailů a je vidět, že stroj má soutěžní kořeny a není to žádná slátanina plná zbytečností. Já jsem koupil 1090, protože jsem tenkrát ušetřil asi 100 tis. Motor i u 1290 (1301) je jak beránek a nechá si líbit i nějaké podtočení. Spotřeba klidně do 5 litru když jedeš podle předpisů. Jelikož jezdím i dlouhé přesuny po dálnicích 900 km, tak mi chybí tempomat a kdybych jezdil ve dvou i výkon. Takže nejlepší voba cena a výkon je SA 1290. Přeju hodně štěstí při výběru.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

21.3.2023 v 10:24 | Nahoru | #44
Bradkoun> design je skutečně specifický, ošklivější motorku jen tak nepotkáš

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

4.5.2023 v 11:53 | Nahoru | #45
Edien> záleží jak rychlej přesun po Evropě chceš, do 130 stačí I střední objemy. Když chceš jezdit 150, tak ber nad litr. Na silnici a lehkou šotolinu bych doporucil přední kolo 19

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

4.5.2023 v 11:55 | Nahoru | #46
Tak jak, uz je vybráno a neco najeto, neno aspin proběhlo testování?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

4.11.2023 v 10:02 | Nahoru | #47
LuigiCB1300> Neviem ci sa o tomto motore bude aj po rokoch hovorit ze ma vybornu zivotnost. Tym ze navysili zdvih piestov az na 81,5 mm a otacky ponechali ako u AT 1000, tak celkom sa zdvihla piestova rychlost. A to az na uroven supersportov. A kedze prave piestova rychlost je jeden z hlavnych ukazatelov zivotnosti motoru, tak neviem neviem.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

4.11.2023 v 17:15 | Nahoru | #48
amos158> Jedněmi dveřmi tě vykopnou , už druhými se vracíš ...

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

4.11.2023 v 19:49 | Nahoru | #49
amos158> Kolik toho najezdíš za jeden rok? Nevím jestli jsi to někde psal. Dle příspěvků mě připadáš jako všeználek, který se snaží vnutit svoje moudrá o pístové rychlosti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 17:07 | Nahoru | #50
Palomoto> Ahoj, jsem si všiml, že se tady oživilo mnou založené vlákno. Ano, už jsem motorku vybral na jaře a shrnul jsem své pocity do hodnocení motorky až po pár tisících kilometrech zde: https://www.motorka...motorka/?mid=135775. Asi recenzi ještě doplním o nějaké dobré i horší zkušenosti, ale v zásadě bych si vybral tohohle Tigera zase a to asi z těchto důvodů: krásná vysoká mašina (jsem dlouhej), levnější než GS a V4S, točí líp než HD PanAmerica (tu jsem si projel dost tak mohu srovnat), nevím co bych chtěl více k výbavě, mám tam skoro vše. Jeden kolega mi tam psal, že jde do řídítek Tigera trochu vibrací při otáčkách kolem 6000. Teď jsem absolvoval 6000 km dlouhou cestu a řeknu k tomu tolik, že je možné, že to jaksi vibruje, ale tak lehce, že to nijak neregistruji, a kolem 6000 otáček tam mám snad jen když předjíždím, jinak jezdím v pásmu 3000-5500 ot/min. Po dlouhé cestě žádná bolest v rukách, v zádech, čehož jsem se obával, ten posez na téhle vysoké mašině je famózní. Jak jsem kdesi už psal, pokud bych jezdil terén, šel bych do Afriky s automatem, tím, že jezdím spíše silnice, volil jsem takto a spokojenost.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 18:03 | Nahoru | #51

Edien píše: Jeden kolega mi tam psal, že jde do řídítek Tigera trochu vibrací při otáčkách kolem 6000.

To som bol ja a nepísal som "trochu vibrácií", ale že to vibruje dosť (v +/- 6000 a vyšších otáčkach). Asi najviac z motoriek, čo som skúšal a to mám 790 Adventure. Paradoxne dvojválce ako SAS alebo Pan Am vibrujú menej.

V každom prípade to nebol hlavný dôvod, prečo by som si Tigra nekúpil - je mi príliš malý. Na druhej strane mám extrémne dlhé nohy, takže drvivej väčšine ľudí asi bude vyhovovať.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 18:31 | Nahoru | #52
Metric> To jsi musel mít nějaký špatný kousek mašiny. Půjčím ti svoji a můžeš zkusit. Nevibruje to nijak hodně, vůbec to nevnímám, jen jsem uznal, že tam možná něco malého v těch řídítkách je. Kdyby to bylo nějaké hodně zlé, určitě by to výrobce na trh nedal a nebylo by tolik pozitivních recenzí. Viděl jsem jich od jezdců i novinářů (hlavně v angličtině) možná 30 než jsem motku koupil. Nepřeháněl bych to s tímto tvrzením a všude bych to nepsal, protože se možná pleteš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 20:19 | Nahoru | #53

Edien píše: Metric> To jsi musel mít nějaký špatný kousek mašiny.

Dva kúsky (GT Pro a Explorer Pro). A niečo som, ak sa dobre pamätám, čítal aj v recenziách, ale na detaily si už nespomínam. Napríklad preložená recenzia z Motorradu v časopise Motocykl spomína, že motor je "hrubiánsky". Plus majiteľ jedného zo spomínaných kúskov (šéf firmy, ktorá ich prenajíma) sa mi okrem iného práve na to sťažoval.

Samozrejme to môže byť individuálne, niekomu to vadiť nemusí. Ten istý pán spomínal aj strašné cukanie pri prechode medzi zatvoreným a otvoreným plynom v nízkych otáčkach - pravda, cukalo to výrazne, ale mne to prišlo ako niečo, čo sa dá zniesť. (Mimochodom, to isté popisuje vo svojej recenzii Schaaf, redaktor rakúskeho kanála 1000 PS, ktorý v nej Tigra doslova zhodil.) Možno to bolo aj tým, že som druhú polovicu dňa jazdil na litrovom Versyse, ktorý bol zjavne vyrobený za účelom ustanoviť svetový rekord v cukaní, na druhej strane je fakt, že napríklad 1250 GS či MTS V4 v porovnaní s týmito dvoma necukali vôbec.

V konečnom dôsledku by som asi nechal každého potenciálneho kupca Tigra sa rozhodnúť, či je to niečo, čo mu vadí, tak ako v prípade toho cukania, ale pri testovacej jazde by som sa na to určite zameral. Nájsť si nejakú rýchlu cestu a podržať tie otáčky nad 6 000 povedzme 5 minút. Ideálne ešte porovnať napríklad s 1250 GS alebo Multistradou V4, ktoré vibrujú menej než Pan Am či 1290 SA.

Naposledy editováno 05.11.2023 20:19:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 21:34 | Nahoru | #54
Metric> Souhlasím. Ať si každý rozhodne. Kromě PanAm nemám ty další mašiny najeté, tak nevím jak se chovají. U GS prý je na nic třeba quickshifter, tady je úplně vymazlený a pracuje parádně. To cuknutí v nízkých otáčkách tam je, to mohu potvrdit, ale stane se mi to celkem zřídka, třeba 2x za celý den, ale naštve to. Je to takový lehký kopanec do kardanu když si člověk nedá pozor na plynu. Ty vibrace já fakt nevnímám. Každopádně jsem si vybral jak jsem si vybral. Mám tu GT PRO verzi doplněnou o další výbavu, všechny origo kufry, padáky, vyhřívání sedla a další, a i v nějaké super akci to stálo 550 tKc. Na Nové GS nebo MTS V4 bych možná měl, ale asi už bych dalších 100 tKc navíc do motorky nedal. Nechci si Tigera nějak obhajovat, když už ho mám, ale jsem opravdu spokojený. Má to sílu jako k*áva, kardan, sedí se mi parádně, žádné bolesti po ujetých 6000 km ujetých za 19 dnů. Prostě pohoda. Sezení je pro mne jedno z nejdůležitějších kritérií. Navíc to dobře vypadá, štíhlá, vysoká, to denní světlo je luxus. Kolik lidí za mnou přijde a dá se se mnou o mašině do řeči. Nevím jestli se to děje taky majitelům GS. Je to ještě neokoukané, dálniční jízda paráda. Dík za info, třeba tahle naše diskuze někomu pomůže ve výběru mašiny.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

5.11.2023 v 22:05 | Nahoru | #55

Edien píše: U GS prý je na nic třeba quickshifter

No to máš pravdu, obzvlášť pre človeka, ktorý je zvyknutý na quickshifter od KTM (zatiaľ asi najlepší, čo som testoval) ako ja, je to dosť nepríjemné prekvapenie. Pan Am má vraj ešte horší (info z recenzie od Schaafa), ale mnou testovaný kus nemal QS vôbec. (Možno to naznačuje, že HD tuší, že sa im nepodaril.)

No ale Pan Am je samé prekvapenie a pravdupovediac, zvykol som si na niektoré luxusné vlastnosti, ako že sa vo zvislej polohe dá zaklapnúť stojan. Alebo že keď máš zaradenú rýchlosť a vypnutý motor, môžeš sa vŕtať v menu. Alebo jednoducho nastaviteľné plexi ako má Tiger a MTS.

V každom prípade majú aj iné motorky to svoje, možno v menšej miere, ale určite sa o tom nebojím rozprávať - a to ani u motoriek, ktoré mám alebo som mal a som alebo som bol s nimi spokojný. Veď aj tu som napísal, že 790 Adventure vibruje (vo vyšších otáčkach), inde píšem, že sa nedá používať mimo cesty (kvôli ergonómii) - to je možno trochu nadsádzka, ale naozaj je mi to dosť nepríjemné i v porovnaní s napr. 850 GS, ktoré je ťažšie a horšie vyvážené. Napr. o Tigrovi 800, ktorého som mal predtým, som sa negatívne vyjadroval ohľadne stability pri pomalej jazde...

Z tých motoriek sa mi zatiaľ najviac páčila Multistrada, prišlo mi, že sa oplatí investovať trochu viac, ale je pravda, že zatiaľ som ju nezobral na môj testovací okruh, ktorý obsahuje aj "trochu" rozbité cesty, aby som videl, ako niečo také zvláda v 90-ke. Ale bohužiaľ ju miestny dealer nemá v testovacej flotile (na jar plánujú nakúpiť), a nové 1300 GS je pre veľký záujem možno požičať len na hodinu, takže si počkám do jari. Tebe prajem, aby si si užil Tigra a dúfam, že aj ja budem so svojím výberom tak spokojný ako Ty.

PS: Fakt si zcenzuroval slovo kráva?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

6.11.2023 v 08:09 | Nahoru | #56
Metric> není KTM, jako KTM, někde ten QS stojí dost za prd. Mne se třeba zdál lepší na BMW 1250 a 850 než na KTM. Možná model od modelu, nebo dokonce kus od kusu

Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

6.11.2023 v 08:47 | Nahoru | #57
On se ten QS tak nějak zajíždí. Nevím, jestli u všeho, ale u KTM jo. A u Moto Guzzi taky jo. Nový to řadí úplně na prdlačku. Teď mám u KTM asi 4 tis. km a už si to pěkně sedá. U MG V100 říkají, že 5000km trvá, než si QS sedne.

Nicméně jel jsem třeba na zánovní XSR 900 a tam ten QS fungoval hezky už od novoty.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

6.11.2023 v 10:54 | Nahoru | #58
Palomoto> Hmm, ja som skúšal 790 Adv R (teraz 40 000 km, takže sú možno moje spomienky nepresné) a 1290 SAS (10 000) a na oboch funguje perfektne. U BMW (1250 a 850 GS) bolo treba držať moto pod plynom, inak to cukalo - a smerom dolu samozrejme tiež.

1 reakcí na tento příspěvek Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.3.2024 v 22:34 | Nahoru | #59
Zdar,dokud se nesvezeš tak nevíš.Motorku si na fotkách v technickejch tabulkách můžeš vybrat ale svézt se je jiná.Máš to trochu z ruky ale letos zase v Soběslavi moto test camp 18.-19.5.Svezeš se a uvidíš.

(reakce na) Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290

8.3.2024 v 23:39 | Nahoru | #60
tomek-ktm> Určite Ti Edien bude vďačný za radu, ale už sa zviezol aj si kúpil, ako konieckoncov píše v tejto téme... Treba si pozrieť, ako staré to je.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vzdálenost stupaček jezdce a spoluj... KTM 1290 Super Adventure bikerp 10 Dnes v 15:16 truk
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Cukání plynu KTM 890 Adventure R Pizzy1 7 15.4.2024 v 17:08 crestik
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 4, 5] Honda XL750 Transalp Roman2bk 137 14.4.2024 v 13:54 JAVR
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 5 8.4.2024 v 20:33 Roman2bk


TOPlist