globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda NSR 250 Restomod
 
14.9.2018 v 12:28
Čau lidi,
po deseti letech se vracím k motorce. A protože jsem měl vždycky rád dvoutaktní pily, stavím si repliku GP 250. Jako základ poslouží dnes již relativně vzácná Honda NSR 250 MC 28 SP. Pokud vás zajímají dvoutakty a jejich tuning, můžete sledovat vše na facebookovem blogu Honda NSR 250 Restomod. Čeká mě ještě dlouhá cesta, ale takhle nějak by to mohlo ve finále vypadat.



Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 21
Následující

Honda NSR 250 Restomod

14.9.2018 v 14:27 | Nahoru | #1
Link?

Honda NSR 250 Restomod

14.9.2018 v 15:08 | Nahoru | #2
Ser na face a per to sem.

Honda NSR 250 Restomod

14.9.2018 v 15:41 | Nahoru | #3
Link je zde:

https://www.facebook.com/MilanosNSR

Dnes tam přibude nějaký obsah zase, dorazil další kus motorky.

Face ačkoliv ho nerad podporuji, tak má jednu zásadní výhodu, blog tam spravuji já, mohu si příspěvky, komentáře, fotky a videa jakkoliv spravovat a dělat tam s tím psí kusy. Vidí mě tam přátelé z celého světa. Tady lze jen vkládat fota.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

14.9.2018 v 18:23 | Nahoru | #4
Čau, nechcem nikoho uraziť, ale keď som mal šesť rokov roku pána 1966 som dostal knižku Octávia ide stovkou. Tam tiež chlapec našiel sviečku , jednu PAL 14-8 a sníval, že si poskladá auto, sviečku, jednu už mal. Ináč držím palce, a otázka, čo vlastne už máš?

Honda NSR 250 Restomod

14.9.2018 v 23:41 | Nahoru | #5
S tím jak už v podstatě zmizely větší dvoutakty také mi celkem chybí.
To NSR-ko nebývalo špatné. Měl jsem v životě štěstí potkat se jinými dvoutaktními stroji s charakterem. RD 350 YPVS - navíc trochu poladěnou = což už pak nebyla motorka do provozu=jelo to jen na vrchu, v omezeném rozsahu, a poměrně pořádně. Pak také první TZR250 - což byla taková o malinko hodnější varianta k Tvému NSR. Někde vyšel článek od Anglánů = jak nakoupily tyto starší ojeté dvoutakty a vyrazili napříč Anglií jako fandové na čumendu okruhového závodu (asi Motohouse).
Ale asi nejlepším potkaným dvoutaktním strojkem byl tříválec NS400R. To se v roce 1995 v pěkném stavu nedalo prodal za 35 000,-Kč - hlavně, protože to žralo 2x tolik co čtyřtakt dvojnásobného obsahu.
A když už je řeč o stavbě - na Slovakiaringu jsem někdy 2011-2012 potkal Maďara se svojí stavbou: velký dvoutaktní motor z vodního skútru/nějaký tříválec s výkonem cca 150HP, napojený na převodovku se spojkou z R1. To vše v rámu vlastní konstrukce a obalené kapoty v karbonu = moc pěkné provedení a nádherný zvukový a jízdní projev!!!

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 07:05 | Nahoru | #6
Jestli jsem to správně pochopil...ty chceš postavit NSRko z kupovaných dílů ? Nebo máš už nějaký a sháníš jen lepší díly ?
jestli to děláš tou 1 variantou tak ti garantuju že to bude nejdražší NSRko ve střední možná cele evropě..takhle po dílech v tom utopíš peněz jako za slušný byt
Ja ze taky zbláznil do 2 taktů..Yamaha R5 ale začal jsem tím že jsem koupil z anglie slušný základ a od něj se se vše odvíjelo... stálo to hodně peněz..a dneska mohu potvrdit že kdybych koupil hotovou jak mi tehdá někdo nabízel... tak by vyšla levněji.
každopádně držím palce
zkus se rozepsat jak to tedy je?

Naposledy editováno 15.09.2018 07:07:03

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 07:20 | Nahoru | #7
krokoš> Čau, tak už jen tím, že napíšeš “nechci nikoho urazit” naznačuješ, že tam nějaká pochybnost je. Ale nepitvejme se v tom. Není mi patnáct a příjem nemám patnáct, takže když jsem se do stavby pustil, zvážil jsem vše.

Vezmu to ve zkratce. Je to restomod stavba, čiže krom restaurování původních dílů, se objeví i modifikace. Modifikace ve smyslu, ze použiji některé HRC díly ze závodní Hondy RS250 NF5.

Co mám doma? Komplet rám a zadní kyvku včetně náboje. Mam doma spodek motoru z GP Hondy RS250 - byl to záložní kus motoru na konci sezóny kdy s tím jezdil Luca Cadalora. Mám závodní převodovku z téhož motoru. Na cestě mám válce s větším vrtáním a hlavy, takže to bude dávat 300 kubíků. Ještě mi jede z Anglie HRC chladič z NSR 250 TT F3. Pak se tu válí nějaká kabeláž. Ultra lehoučké ráfky z kovaného hliníku jsou momentálně na fréze v Holandsku a přijdou v říjnu.

Teď vymýšlíme s jedním angličanem systém Ram air do airboxu a další věci včetně karburace.

Jestli te to zajímá, sleduj tu stavbu na FB.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 07:29 | Nahoru | #8
gorkin> Bude to postaveny z dilů, ale protože zůstane původních dílů málo, bude to stát nějaké peníze. Jenže MC28 seženeš v Evropě na prodej tak 3 v Anglii a jednu v Řecku. Ceny v podstatě pod 200 dneska už nejdou. Dovezeš to a zjistíš že stejně potřebuješ udělat total repasi motoru, přepakování, karburátorů atd. Takže do toho stejně sypeš prachy. Je lepší koupit některé tuning díly protože už vycházejí levněji než origo.

Dalším problémem u NSR jsou magneziové ráfky. Supr, lehké ale hořčík neni trvanlivý a po 25 letech strašně rád praská, takže zase řešíš nové ráfky.

NSR je dnes investice a počítá se s financema které do toho pustím.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 07:35 | Nahoru | #9

Milanos píše: gorkin> Bude to postaveny z dilů, ale protože zůstane původních dílů málo, bude to stát nějaké peníze. Jenže MC28 seženeš v Evropě na prodej tak 3 v Anglii a jednu v Řecku. Ceny v podstatě pod 200 dneska už nejdou. Dovezeš to a zjistíš že stejně potřebuješ udělat total repasi motoru, přepakování, karburátorů atd. Takže do toho stejně sypeš prachy. Je lepší koupit některé tuning díly protože už vycházejí levněji než origo.

Dalším problémem u NSR jsou magneziové ráfky. Supr, lehké ale hořčík neni trvanlivý a po 25 letech strašně rád praská, takže zase řešíš nové ráfky.

NSR je dnes investice a počítá se s financema které do toho pustím.


Souhlas

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 07:59 | Nahoru | #10
Milanos> dík za info, práve, že som sa tam bol hneď pozrieť na FB. Ináč , ja som poskladal toto:

Našiel som to u romáčov v kriakoch na dvore, trčali z toho len laufi. Z válcov rástol mach a bolo to puzle, včítane kapot. Dobré delo, našťastie nemala NiCaSil,, ale len liatinové vložky , dal som vyrobiť nové vložky a paráda zvezenie 215 km/hod , síce tachometrových , ale paráda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 08:06 | Nahoru | #11
krokoš> Ani nevis jakej poklad mas. Tohle byl muj puvodni plan. Koupit ram z TZR 250 reverse cylinder a naroubovat do nej 350 ypvs. Ta se mimochodem da prevrtat az na 610 cc a diky tuningu z ni vymacknes 130 koni na standartnich karterech a prevodovce. Ale fakt to chce i jinej zbytek. Normalni ram a rafky co mas by s tim nesly. Uzivej si ji.

Pokud se mi podari sehnat ojnice do meho motoru tak s karburaci na Avgas by ta 300 cc mela davat 82-85 koni na zadnim kole. Kdyz pak pripocitas 110 kg suche vahy. Dostanes hodne zabavy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 08:15 | Nahoru | #12
Milanos> A roku pána 1983 som postavil toto:, síce fotka na hovno, vtedy sa začínalo fotiť vo farbe. Bola to Jawa 500 OHC, vyrobený rám, ľavý aj pravý kryt motoru, duralové ojnice, tie boli origo. Nádrž, kapoty, airbox, nádrž na olej , blatníky, všetko laminát Svetlo a prepínače Aprilia. Bolo to na značkách, hahaha. Ináč, nebol to sprznený vetrán (info pre veteránistov). Motor s tými ojnicami som našiel v Pčolinnom na záhrade , ležal tam od roku 1957.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 08:18 | Nahoru | #13
krokoš> Taky slusny. Obcas se najde poklad.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 08:24 | Nahoru | #14

Milanos píše: krokoš> Ani nevis jakej poklad mas. Tohle byl muj puvodni plan. Koupit ram z TZR 250 reverse cylinder a naroubovat do nej 350 ypvs. Ta se mimochodem da prevrtat az na 610 cc a diky tuningu z ni vymacknes 130 koni na standartnich karterech a prevodovce. Ale fakt to chce i jinej zbytek. Normalni ram a rafky co mas by s tim nesly. Uzivej si ji.

Pokud se mi podari sehnat ojnice do meho motoru tak s karburaci na Avgas by ta 300 cc mela davat 82-85 koni na zadnim kole. Kdyz pak pripocitas 110 kg suche vahy. Dostanes hodne zabavy.



Dobre viem, o čo šlo, bola na predaj taká istá posledne za 93 000 Kč. V čase, keď som to skladal roku 2004 ešte sa dali kúpiť za 15 000 Sk nepojazdné, totiž životnosť bola , aká bola. Moju zrušil syn, on prežil bez závad, motka nie. Predané.

Honda NSR 250 Restomod

15.9.2018 v 11:58 | Nahoru | #15
parada

2 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 05:37 | Nahoru | #16
Když jsi u toho, nechceš ji postavit ve dvou exemplářích?
Kamarád je dvoutaktový maniak a využil by ji na Gymkhanu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 09:23 | Nahoru | #17
Krejza> Nebyla by to skoda s tím třískat o zem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 09:59 | Nahoru | #18
Krejza> Mno jako postavit dvě je v zásadě v pohodě, jenže některé díly nemohu sehnat ani jednou natož pak dvakrát. Něco je custom made a třeba výfuky budu varit sám z titanu a dvakrát je fakt dělat nechci. Bude to hroznej pakec.

Takže postavit druhou MC 28 by šlo ale nebude stejná.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 10:06 | Nahoru | #19
Gahan37> S pořádnými padáky ani ne. Jak je lehká, tak se ji nic nestane

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 10:10 | Nahoru | #20
Milanos> Tak tahle by byla bez kapot, dost odstrojená. Vlastně jen motor, kola, rám, podvozek. Ale jak říkáš, dostupnost dílů a peníze jsou velké mínus.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 10:36 | Nahoru | #21
xichtbuk nemam, takze kdyz to budes prát sem budu jen rad

na MC28 dela TYGA peknej kit na 300ccm o kapotach nemluve...

spickovy "porno" napr. zde

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 10:36 | Nahoru | #22
Krejza> Tak to nestavim, to je zbytecna energie. Jestli chce nejakou pilu, at koupi Aprilii rs 250 a da tam motor z yamahy RD 350 s kitem athena na 490 cc. To ma sto koni a da to dohromady za par susnu.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 10:42 | Nahoru | #23
kerut> Jo o tom vím. Budu ho kupovat, respektive už ho mám koupenej, jen majitel Tyga perf. mi portuje kanály ve válcích na specifikaci HRC a upravuje trochu aby to šlo posadit na spodek z HRC. Hlavy pujdou snížit-bude to jezdit na Avgas. Až to bude mít hotový spasuju to doma se zakázkovýma ojnicema a motor bude hotov.

Od Tygy toho budu brat vic, dokonce vyvíjíme karbonovou nádrž s průduchy na Ram Air ve stylu hondy NX5.

Když to půjde budu cpát občas obrázky a info i sem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 10:53 | Nahoru | #24
Milanos> Že koupím rám s vidlama/kolama z RS250 a dám do toho motor z RDčka, jako "budget" stavbu jsem chtěl někdy loni/předloni. Kluk tady na motorkářích prodával holou RS250. Když jsem si pak zhruba propočítal co by to stálo, kolik by to bylo práce...navíc motor z RDčka není snadný sehnat, a levný taky ne. A to se nebavíme o kitu na pětikilo jak píšeš. Vykašlal jsme se na to. Skládat motorku díl po dílu je dle mě ta nejdražší a nesložitější varianta.

Když už stavět závodní repliku, tak bych šel cestou - koupit komplet motorku ze který se dají prodat originál díly. Jsou žádaný a dostaneš slušnou část peněz zpátky. Navíc to člověk vidí stát před sebou a má lepší představu co a jak udělat. Každopádně přeju pevný nervy a budu sledovat

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 11:12 | Nahoru | #25
Kocandak> Sehnat motor z RD lze - je to vlastně stejné jako Banshee - kartery cca 8-10 tisíc dle stavu, převodovka pasuje z RD - seženeš za dvojku, spojka chce tuningová, aby ti to vydrželo a přeneslo extra výkon. 500 cc válce a stojej deseti tisíce, to jako jo. Ale nejvíc necháš za pořádný karbce, co to nakrměj a výfuky, které to odvedou. V usa se prodávají plnotučný banshee třeba i 620 cc s karburátorama kolem 3000-3500 USD.

Jako jestli chceš stavbu dvoutakta a máš na to 100 tisíc, tak to je nesmysl, to to nikdy nepostavíš. Za 150 možná holátko. GP repliku počítej tak 300 a víc podle toho co vše tam chceš mít GP.

Pokud máš zbytečný milion, dám ti k dispozici motor z YZR 500 o kterém vím, vidlice z Yamahy M1, Tlumák Mupo, karbonový ráfky a podobný ptákoviny.

Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 11:14 | Nahoru | #26
hmm dvouvalcovej dvoutakt.... taky me napadlo z nostalgie si zpet koupit TDR250 na ktere jsem se kdysi malem zabil.... ale docela jsem koukal, kolik jich je na prodej a kam se dostaly ceny

..ze ja blbec ji tenkrat prodal....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 11:37 | Nahoru | #27
Milanos> Jo, tak nějak to je...uvědomil jsem si že je to pro mě moc starostí, a nemám na to ani čas. A on to je vlastně pořád takovej paskvil, ten motor z RDčka má taky svoje limity. Výhodu u toho RD vidím v jednodušší konstrukci, dílů je na to hromada, jednodušší motor na opravy/servis. Motor V2 z RS/RGV je pro "sport" použití vhodnější, výkonější, snese víc otáček...a je to prostě víc závoďák. Navíc osobně bych zůstal u objemu 250, kvůli charakteru motoru, chlazení atd.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 12:58 | Nahoru | #28
Kocandak> Ahoj, nevím jestli je V motor nebo řadový motor takový rozdíl, tedy alespoň u dvoutaktů asi ne. Tam je to v podstatě jedno a limitující bude vždycky to co snese klika a z jakého materiálu a jak dimenzovaný je válec s pístem. Otáčky neurčuje u dvoutaktů konfigurace (V, řaďák, atd) ale spíš to, jak je řešeno plnění a vyplachování a taky jak těžký je pístní čep, píst a ojnice.

Klasická NSR 250 má pístní čep 15 mm a píst váží někde kolem 200-220 gramů dle výrobce. Převrtaná 300 cc má pístní čep taky 15 mm, ale píst váží už přes 250 gramů a točí o cca 600 otáček méně a výkon má nástup spíš ve středu otáčkového spektra než ve vršku. Naproti tomu závodní RS má pístní čep 14 mm a váha pístu je 160 g a točí 13,5 tísíce. Takže pokud se bavíme o RD 350, tak válce můžeš udělat jak chceš dobrý, ale díky těžkým pístům bude trpět klika, proto při tomhle tuningu musíš sehnat závodní kliku aby to vydržela a když použiješ dobrá ložiska i na zbytek karterů a převodovku, není tam nic co by se mohlo rozbít. Je to fakt ale už o jinejch penezích.

Proto já šel cestou GP spodku, kde máš už kliku udělanou na tyhle výkony a válce jsou 300 cc potuněný. Když se to povede bude to dávat přes 80 kobyl.

1 reakcí na tento příspěvek Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 13:44 | Nahoru | #29
To jsem tak ani nemyslel, možná špatně napsáno. To véčko spíš bud mít výhodu rozložení hmotnosti v rámu a užší stavbu. To je právě ten rozdíl mezi 250 a 350, a jak píšeš ikdyž bys tu 350 udělal fakt hodně dobře aby spodek vydržel, pořád má ten motor víc "rotující hmoty" - dost pravděpodobně. Bude se za jízdy chovat jinak, a to dejme tomu i kdyby byl našponovanej na hodně otáček a neměl posunutout výkonovou křivku níž. Pocitově a za jízdy ty motory budou podle mě působit jinak, pokud bych chtěl něco přesně zreplikovat tak bych zůstal u původního objemu, to je co jsem psal.

(reakce na) Honda NSR 250 Restomod

17.9.2018 v 13:55 | Nahoru | #30
Kocandak> Jasný chápu, já nechci dělat přesnou repliku 250 GP, protože nemám rám ani další věci, navíc válce GP jsou tak našponovaný, že ti vydržej chvíli a musíš to dělat, navíc si musíš hrát pořád s karburací a to je naprd. To tam radši dám tu 300 cc sadu, má stejný výkon jako GP ale při nižších otáčkách a stačí jednou za rok udělat kroužky a tralala.

Mimochodem hodně high-tech co se týče dvoutaktů, byla Honda NSR 500V - dvouválec. Ten motor to je naprostá učebnicová ukázka toho jak vesmírný program kulhá za vývojem HRC ))
Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 21
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist