globalmoto_kveten





Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík
Předchozí
1 2 3 4
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 22:47 | Nahoru | #91
Trochu postrádám smysl těch ekokurvítek, když v konečném důsledku je díky nim spotřeba vyšší. A ať mi nějaký "ekorádobyvědátor" zkusí tvrdit, že spálením většího množství benzinu/nafty vnikne objemově méně exhalací. U benzinu je důležitý správný stechiometrický poměr směsi, pak není co řešit. Samozřejmě i předstih, časování, komprese, teploty - ale to vše jde vyladit i u motoru s karbcem, záleží na šikovnosti mechanika a i obsluhy - podobně, jako když diletant spálí v kamnech kopu uhlí, zamoří kouřem celou ulici a paradoxně kamna mu vytopí kvartýr méně. Bodejť by ne, když nesprávnou obsluhou z nich udělá de facto milíř. Je třeba fedrovat častěji po menších dávkách, aby se udržela správná teplota "žhavého jádra", pak se zplynují i všechny zbytky. Toť k důležitosti obsluhy, byť z trochu vedlejšího tématu.
A u nafty záleží krom kvality na tlaku-rozprášení, předstihu (předvstřiku), kompresní teplotě... ale jinak je regulace plně kvalitativní (ne kvantitativní jako u benziňáku) a od určité pozice plynu zkrátka není ve válci dost kyslíku a motor začne kouřit, nedá se tomu zabránit. A paradoxně jsou v tomto ohledu moderní motory s vysokotlakými commonraily horší, jelikož saze jsou tak nepatrné, že se nezachytí a projdou plícemi až do krve, jak tu někdo nakousl to karcinogenní hledisko. A DPF filtr je jen zástěrka, jelikož se zanáší a čas od času ECU redukuje výkon, nutí tak řidiče více šlapat na plyn a podřazovat, filtr se rozpálí a co pochytal, ze sebe "vychrchlá" jako po ránu dědek, co kouří tři krabky denně. Takže v globálu opět žádná úspora, nehledě na energie potřebné na výrobu těch moderních, složitějších a náročnějších komponent motoru, natož potřebné elektroniky. Nic naplat, nejlepší diesel je klasika s řadovým čerpadlem, komu by vadil tvrdý chod přímovstřiku, existují komůrky. Ale tam už je zase třeba žhavení a ztrácí se tak základní přednost motoru a sice, že se zcela obejde bez elektriky.
Ještě detail k benzinu - i s jednobodovkou Bosch MonoMotronic byala spotřeba vyšší a zátah horší, než když se na stejný motor namontoval správně volený a seřízený karbec.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 22:55 | Nahoru | #92

Redguy píše: PetrL3> Ten problem je v tom, ze se pocita jen s emisema CO2 a ty zavisi jen na spotrebe, takze naftaky maji tyhle emise nizsi. Ekofasos povazuji CO2 za satana, protoze je to sklenikovej plyn, ale diesely produkuji jeste oxidy dusiku, saze a jiny castice, ktery zpusobujou rakovinu plic, ale jejich emise nikoho moc nezajimaj a meri se malokdy



Přesně, ti diletanti koukají akorát na CO2, ale že víc, než všechny motory, toho "naprdí" krávy, velbloudi a podobní přežvýkavci, to už jaksi "nevidí". I když před pár lety se objevovaly zvěsti, že dávali návrhy na hubení zdivočelých velbloudů v Austrálii, právě skrz jejich "emise". Díkybohu to nedošlo realizace, snad každému člověku, co nemá v palici zelenou sračku, musí docvaknout, že by to velmi pravděpodobně dopadlo jako Mao C' Tungovo hubení brabčáků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 23:13 | Nahoru | #93

J.M.K. píše: Trochu postrádám smysl těch ekokurvítek, když v konečném důsledku je díky nim spotřeba vyšší. A ať mi nějaký "ekorádobyvědátor" zkusí tvrdit, že spálením většího množství benzinu/nafty vnikne objemově méně exhalací. U benzinu je důležitý správný stechiometrický poměr směsi, pak není co řešit. Samozřejmě i předstih, časování, komprese, teploty - ale to vše jde vyladit i u motoru s karbcem, záleží na šikovnosti mechanika a i obsluhy - podobně, jako když diletant spálí v kamnech kopu uhlí, zamoří kouřem celou ulici a paradoxně kamna mu vytopí kvartýr méně. Bodejť by ne, když nesprávnou obsluhou z nich udělá de facto milíř. Je třeba fedrovat častěji po menších dávkách, aby se udržela správná teplota "žhavého jádra", pak se zplynují i všechny zbytky. Toť k důležitosti obsluhy, byť z trochu vedlejšího tématu.
A u nafty záleží krom kvality na tlaku-rozprášení, předstihu (předvstřiku), kompresní teplotě... ale jinak je regulace plně kvalitativní (ne kvantitativní jako u benziňáku) a od určité pozice plynu zkrátka není ve válci dost kyslíku a motor začne kouřit, nedá se tomu zabránit. A paradoxně jsou v tomto ohledu moderní motory s vysokotlakými commonraily horší, jelikož saze jsou tak nepatrné, že se nezachytí a projdou plícemi až do krve, jak tu někdo nakousl to karcinogenní hledisko. A DPF filtr je jen zástěrka, jelikož se zanáší a čas od času ECU redukuje výkon, nutí tak řidiče více šlapat na plyn a podřazovat, filtr se rozpálí a co pochytal, ze sebe "vychrchlá" jako po ránu dědek, co kouří tři krabky denně. Takže v globálu opět žádná úspora, nehledě na energie potřebné na výrobu těch moderních, složitějších a náročnějších komponent motoru, natož potřebné elektroniky. Nic naplat, nejlepší diesel je klasika s řadovým čerpadlem, komu by vadil tvrdý chod přímovstřiku, existují komůrky. Ale tam už je zase třeba žhavení a ztrácí se tak základní přednost motoru a sice, že se zcela obejde bez elektriky.
Ještě detail k benzinu - i s jednobodovkou Bosch MonoMotronic byala spotřeba vyšší a zátah horší, než když se na stejný motor namontoval správně volený a seřízený karbec.



Na to ze ses ochotnej u nekterejch technickejch zarizeni zkoumat jak funguji - tak tady predvadis naprostou zpatecnickou zatvrzelost. Diky tomu si ani nenastudujes jak kterej ten system funguje a zbytecne ze sebe delas blbce.

U benzinaku samozrejme jdou emise ruku v ruce se spotrebou - a garantuju ti ze to co dokazi ty moderni ekoudelatka s karbcem nedosahnes... Ono dnes staci jet za nakym starym kramem bez katu a je to smrad co zamori siroke okoli - bejt takovy vsechny auta, tak se neda v cr dejchat nikde - stejne jako v praze koncem 80tych let - protoze ted je takovej provoz na vesnici.

U dieselu je samo potreba palivo pridat, protoze jde o filtrovani pevnejch casti ve vyfuku a ono kdyz motoru ucpes vyfuku tak se zadnymu moc nechce bezet. To ze by regenerace DPF spocivala v tom ze to nahromadene saze vyplyve do pvzdusi - opet "propagandistickej" blabol na tema jak je to na hovno a jak driv bylo lip

Naposledy editováno 05.02.2015 23:20:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 23:21 | Nahoru | #94
assassin> Info o chování DPF mám přímo od mechanika se školením pro tyto motory a spotřeba a chování motoru jednobodovka vs karbec odzkoušeno v praxi. Ne vždy nové=lepší, tak to holt v praxi bývá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 23:23 | Nahoru | #95

J.M.K. píše: assassin> Info o chování DPF mám přímo od mechanika se školením pro tyto motory a spotřeba a chování motoru jednobodovka vs karbec odzkoušeno v praxi. Ne vždy nové=lepší, tak to holt v praxi bývá.



Jo jako to info od cloveka ze skodovky ze nekde na sklade lezi statisice motoru tsi co skodovka sem tam tajne montuje do novych vozu?

Mechanik na skoleni slysel ze pri regeneraci ti ten nachytanej bordel vypusti hromadne do ovzdusi?

Jo ona jednobodovka je vykrik techniky kterym se v soucasnosti snizuje spotreba benzinaku....

Naposledy editováno 05.02.2015 23:24:57

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 23:36 | Nahoru | #96
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:06:10

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 07:16 | Nahoru | #97
assassin> DPF je skvela vec, videl jsem jak filtr garaznik cisti wapkou a co z toho teklo za sracky, to by dychat nechtel ani hornik. Jen skoda, ze vetsina cechacku tuhle vec z auta pri prvni prilezitosti vymlati
A na oxidy dusiku snad funguje ta mocovina, co pouziva MB. Takze pomalu se diesely v emisich zlepsujou, ale i tak je to na me az moc pomalu, takze fandim Parizi v tom uplnym zakazu dieselu

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 12:15 | Nahoru | #98
Cože, žabožrouti uvažují o zákazu dieselů? Že by ti sódruzi z Brusele měli až tak likvidační vliv? Jinak ohledně té močoviny (AdBlue) je opět otázkou, jakým způsobem se tato vyrábí a co to stojí energie (tím pádem potažmo opět i emisí) a hlavně jaké jsou z toho odpady.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 12:41 | Nahoru | #99
J.M.K.> No zeleni se roztahujou jako mor vsude po EU, takze podobnych lahudek se jeste dockame

http://auto.idnes.cz..._000524_automoto_fdv

http://ekonomika.idn...5335_eko-doprava_suj

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 16:05 | Nahoru | #100
Redguy> Děkuju za odkazy... nemám sice čas číst je celé, ale ten titulek "vyměňte naftu za elektro a přispějeme Vám 280000Kč" mě upřímně rozesmál ... odhaduju, že to bude tak čtvrtina, když hodně dobře, tak třetina ceny vozu, přičemž každé 2 - 3 roky bude třeba vyměnit akumulátory, což je opět třetina až polovina ceny vozu. A hlavně - co bude stát energie a ekologické zátěže (chemických zplodin a odpadů) výroba a následná likvidace baterek, že? Stejně tak elektrika není zadarmo a "tankování" na elektropumpách" rovněž určitě nebude bezplatné. Takže hrubě odhadnuto je taková dotace úsměvná, přijde mně to subjektivně, jako by mi chtěli přispět 100Kč na poslední model Fabie, když ji vyměním za letitou Š120, která ovšem stále slouží a hlavně za dobu své a "mé životnosti" mě její provoz bude stát stále méně, než pořízení té Fabie. Takže ve finále opět těžký prodělek, danajský dar jako vyšitý.
A tím "globálním ekologickým hlediskem" mám na mysli to, že tady je prezentován víceméně jen provoz těchto vozidel a ano, ten je opravdu "čistý". Ale co znamená výroba a likvidace akumulátorů, elektroniky a podobných komponent tady nevidíme, jelikož se to odehrává v odlehlých asijských zemích a jak je to tam se zamořením a zničenými ekosystémy, snad každý ví. Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku.
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 20:36 | Nahoru | #101
těch článků je v elektroautu tolik, že likvidace toho množství bude problém.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 20:57 | Nahoru | #102
JMK: zivotnost clanku 2-3roky? Zase varis z vody?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:18 | Nahoru | #103
assassin> Při dnešních "kvalitách" výrobků a manipulacích s životností se tomu vůbec nedivím. Ono je totiž dost zajímavé, že mně vydržel v autě akumulátor jugoslávské výroby skoro 12 let a to přežil dvě vybití zcela "do mrtva" (opomenutí světel na dílně - nezvyklé pozice spínačky). A kolegové, kteří před pár lety nedávno koupili nachlup tu samou baterkou, jen (samozřejmě) jiné značky-dovozce, s ní mají už po dvou letech provozu problémy a to nebyla vystavená "zkoušce smrtí". Stejně tak 15 let sloužily NiCd články v akumulátorech od vrtačky Einhell, před půl rokem jsem je teprve repasoval. Kdežto akumulátor ve šroubováku z kaufu už po necelém roce provozu vykazuje znatelnou ztrátu kapacity po týdenním "ležení", kdy je pak štonc povolit 3 - 5 šroubů. Tak to asi těžko bude náhoda. Nemluvě třeba o robotu UKS e23, který nám doma slouží už přes 60 let bez jediné poruchy, zatímco ty dnešní platové hračky by stejné nasazení nepřežily ani týden.

Bohužel - opravdu, ale opravdu nejsem ovce, co věří "oficiálně" předkládaným datům, natož reklamám. A ta opatrnost se velmi dobře vyplácí.

1 reakcí na tento příspěvek Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:31 | Nahoru | #104
JMK: ano vrtacky z kauflandu pouzivaji na chlup stejne clanky jako elektromobily ...
Favorit s jednobodovym vstrikovanim zral vic nez karbec = moderni beziny jsou ekokramy co vic zerou a hur jedou (

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:41 | Nahoru | #105
assassin> Netvrdím, že na autech budou stejné aušusakumulátory, jako ve vrtačkách, ale ta manipulce z životností tam bude každopádně a pár takových případů už v praxi bylo. Podobně nějaký hybrid od Fordu, který měl v reálu o 20% větší spotřebu, jak "klasika", přestože výrobce tvrdil opak. A to srovnání bylo zkoušeno na motorech Škoda a na motorech Fiat řady FIRE. Na oba šly v pohodě naroubovat karbce a s karbcem měly by menší spotřebu. Dá se to dohledat i na netu. Až teprve vícebod s geometricky stejným sáním nad karbcem vítězí.
Ale hlavní, co mě zvedá ze židle, jsou ty katalogové údaje spotřeby, získané v laboratorních a co nejideálnějších podmínkách, kdežto realita je samozřejmě jiná. A zrovna Hyundai v tomto ohledu čelil i pár žalobám - toť příklad, abys viděl, že ač pár vozů této značky vlastním, rozhodně nejsem jejím zarputilým obhájcem, neuznávajícím, že by mohla mít i nějaká negativa.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:44 | Nahoru | #106
J.M.K.> Na to je jednoducha odpoved - srovnej ceny (vuci platu ve stejne dobe) tech aut, vrtacek, atd tenkrat a ted a musi ti bejt jasny, ze to proste nemuze byt stejne kvalitni. Nemluve o tom, ze je levnejsi navzdory tomu, ze jsou vsechny veci mnohem slozitejsi a napechovany elektronikou.
Navic ja nejak nemam problem s tim, ze auta jsou staveny na zivotnost cca 300.000 km, jen malokdo najede nejak extra vic, tak proc si priplacet za to, ze by tam byly dily dimenzovany na milion kilaku, kdyz to po 10-15 letech bude srot tak jako tak.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:50 | Nahoru | #107

J.M.K. píše: assassin> Netvrdím, že na autech budou stejné aušusakumulátory, jako ve vrtačkách, ale ta manipulce z životností tam bude každopádně a pár takových případů už v praxi bylo. Podobně nějaký hybrid od Fordu, který měl v reálu o 20% větší spotřebu, jak "klasika", přestože výrobce tvrdil opak. A to srovnání bylo zkoušeno na motorech Škoda a na motorech Fiat řady FIRE. Na oba šly v pohodě naroubovat karbce a s karbcem měly by menší spotřebu. Dá se to dohledat i na netu. Až teprve vícebod s geometricky stejným sáním nad karbcem vítězí.
Ale hlavní, co mě zvedá ze židle, jsou ty katalogové údaje spotřeby, získané v laboratorních a co nejideálnějších podmínkách, kdežto realita je samozřejmě jiná. A zrovna Hyundai v tomto ohledu čelil i pár žalobám - toť příklad, abys viděl, že ač pár vozů této značky vlastním, rozhodně nejsem jejím zarputilým obhájcem, neuznávajícím, že by mohla mít i nějaká negativa.



Jenze to furt tahs z klobouku auta vyvojove desitky let stara a technologie ktere jsou davno za zenitem...

Ad laboratorni parametry - ty testy jsou jsou za jasne danejch podminek, ze kdyz franta z horni dolni sedne do auta ktery ma v papirech 5 a nedokaze se dostat pod 7 nic neznamena protoze jsou lidi co se stejnym autem umi za 3...

Spousta tech nedodrzenejch parametru je casto v obsluze...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

7.2.2015 v 16:28 | Nahoru | #108

J.M.K. píše: ... Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku...



Pro lidske zdravi je v soucasnosti ale velmi dulezite kde ty emise vzniknou.
Zajed si do Sanghaje nebo Pekingu a pochopis. Jsou dny, kdy se opravdu venku neda dychat a clovek se davi pri kazdem nadechu. A to i na okraji mesta.
Mimochodem, Evropa uz neni nejprisnejsi. Nove Cinske emisni normy pro mesta preskocily Euro6 a jsou v podstate na urovni Euro7 (alespon pro CAT light off).

edit: k tematu monotronic a obecne vstrikovani vs. karburator vs. emise. Zkus si precist velmi dobry clanek "Die BMW TwinPower Turbo Ottomotoren Technologie als Enabler zur Erfüllung weltweiter Emissionsanforderungen. BMW TwinPower Turbo Gasoline Engine Technology - Enabling Compliance with worldwide Exhaust Gas Emissions Requirements" jestli se chces dostat do obrazu jake benefity nabizi nove technologie. Mel by byt verejne ke stazeni, prezentovali ho borci z Mnichova loni nebo predloni ve Vidni na Motorensymposium.

Naposledy editováno 07.02.2015 17:29:08

Chcípat nebo nechcípat

7.2.2015 v 16:32 | Nahoru | #109
pro lidstvo bude dobré to jednou chcípnot menší kapesní atomovkou a bude klid

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

7.2.2015 v 21:42 | Nahoru | #110
Dawe02> O tom vím, jak to vypadá v Pekingu a podobných městech a což teprve v průmyslových čtvrtích. Dále špinavé čínské řeky, v kterých se navíc v podvodních klecích, krmeni chemickými granulemi, chovají sumečci žraločí, kteří jsou následně nám zde servírování jako "superzdravý pangas". To je předně to, co mám na mysli, že veškerá "špína", kterou výroba těch "ekologických" technologií stojí, se odehrává daleko, takže to zde "není vidět". Podobně je de facto "podvod" fotovoltaika. Umístit panely někam na střechu, kde je to jinak "mrtvá plocha", prosím, ale zaplnit s nimi pole a louky, tedy zemědělsky aktivní plochy, je nesmysl, ale hlavně je problém v tom, že ten panel si "na sebe nevydělá" = za dobu své životnosti vyrobí méně energie, než kolik jí padne na jeho výrobu a následnou likvidaci, o ekologické zátěži nemluvě. Podobně likvidace vyloužilé elektroniky - opět do dělají nádeníci v asijských fabrikách, vystaveni vlivu olova a dalších toxických kovů, jež eln. obsahuje. A u těch čínských emisních norem, čertví, zda nakonec nebude háček v tom, že se sice vyrobí vozidla s nízkými emisemi, ale jaké exhalace vypustí fabriky vyrábějící technologie k tomu potřebné? To ovšem jde velmi těžko předpokládat s předstihem, ale v historii už Čína mnohokrát "šlápla do slepé uličky".
Jinak za odkaz na článek děkuju, německy sice nevládnu, ale snad něco vytuším.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

8.2.2015 v 00:21 | Nahoru | #111

J.M.K. píše:
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.



jestli mas na mysli kamion, tak ten neuveze 40 tun ty vedatore
kdyby byli vsichni jako ty tak porad sedime na stromech a mlatime do zeme klackem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

8.2.2015 v 12:25 | Nahoru | #112
J.M.K.> pangase už snad nikdo nepovažuje za zdravoý jídlo. Ještě se to myslím vozí z podobně kontaminovaných vod z vietnamu.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

8.2.2015 v 12:37 | Nahoru | #113
PetrL3> Ano, je to převážně z Vietnamu. Ale ty řeky jsou tam špinavé a kontaminované vším možným. Jak na tu rybu dnes většina veřejnosti pohlíží, nevím, nestarám se o to a v krámech po tom už dávno neštěknu. Ale ještě docela nedávno okolo toho byl hrozný "boom", jak je to zdravé - a jaká pak vyjde najevo pravda.

Chcípat nebo nechcípat

8.2.2015 v 13:35 | Nahoru | #114
.

Naposledy editováno 11.05.2015 13:05:48

Chcípat nebo nechcípat

12.2.2015 v 10:36 | Nahoru | #115
Tak díky borci za dopovědi. Aspoň jsem si tu početl o rybách. Ale ne pár věcí jsem se tu dozvěděl ... a chcípat nebudu nadále
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist