globalmoto_kveten





Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 23:13 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: Trochu postrádám smysl těch ekokurvítek, když v konečném důsledku je díky nim spotřeba vyšší. A ať mi nějaký "ekorádobyvědátor" zkusí tvrdit, že spálením většího množství benzinu/nafty vnikne objemově méně exhalací. U benzinu je důležitý správný stechiometrický poměr směsi, pak není co řešit. Samozřejmě i předstih, časování, komprese, teploty - ale to vše jde vyladit i u motoru s karbcem, záleží na šikovnosti mechanika a i obsluhy - podobně, jako když diletant spálí v kamnech kopu uhlí, zamoří kouřem celou ulici a paradoxně kamna mu vytopí kvartýr méně. Bodejť by ne, když nesprávnou obsluhou z nich udělá de facto milíř. Je třeba fedrovat častěji po menších dávkách, aby se udržela správná teplota "žhavého jádra", pak se zplynují i všechny zbytky. Toť k důležitosti obsluhy, byť z trochu vedlejšího tématu.
A u nafty záleží krom kvality na tlaku-rozprášení, předstihu (předvstřiku), kompresní teplotě... ale jinak je regulace plně kvalitativní (ne kvantitativní jako u benziňáku) a od určité pozice plynu zkrátka není ve válci dost kyslíku a motor začne kouřit, nedá se tomu zabránit. A paradoxně jsou v tomto ohledu moderní motory s vysokotlakými commonraily horší, jelikož saze jsou tak nepatrné, že se nezachytí a projdou plícemi až do krve, jak tu někdo nakousl to karcinogenní hledisko. A DPF filtr je jen zástěrka, jelikož se zanáší a čas od času ECU redukuje výkon, nutí tak řidiče více šlapat na plyn a podřazovat, filtr se rozpálí a co pochytal, ze sebe "vychrchlá" jako po ránu dědek, co kouří tři krabky denně. Takže v globálu opět žádná úspora, nehledě na energie potřebné na výrobu těch moderních, složitějších a náročnějších komponent motoru, natož potřebné elektroniky. Nic naplat, nejlepší diesel je klasika s řadovým čerpadlem, komu by vadil tvrdý chod přímovstřiku, existují komůrky. Ale tam už je zase třeba žhavení a ztrácí se tak základní přednost motoru a sice, že se zcela obejde bez elektriky.
Ještě detail k benzinu - i s jednobodovkou Bosch MonoMotronic byala spotřeba vyšší a zátah horší, než když se na stejný motor namontoval správně volený a seřízený karbec.



Na to ze ses ochotnej u nekterejch technickejch zarizeni zkoumat jak funguji - tak tady predvadis naprostou zpatecnickou zatvrzelost. Diky tomu si ani nenastudujes jak kterej ten system funguje a zbytecne ze sebe delas blbce.

U benzinaku samozrejme jdou emise ruku v ruce se spotrebou - a garantuju ti ze to co dokazi ty moderni ekoudelatka s karbcem nedosahnes... Ono dnes staci jet za nakym starym kramem bez katu a je to smrad co zamori siroke okoli - bejt takovy vsechny auta, tak se neda v cr dejchat nikde - stejne jako v praze koncem 80tych let - protoze ted je takovej provoz na vesnici.

U dieselu je samo potreba palivo pridat, protoze jde o filtrovani pevnejch casti ve vyfuku a ono kdyz motoru ucpes vyfuku tak se zadnymu moc nechce bezet. To ze by regenerace DPF spocivala v tom ze to nahromadene saze vyplyve do pvzdusi - opet "propagandistickej" blabol na tema jak je to na hovno a jak driv bylo lip

Naposledy editováno 05.02.2015 23:20:09

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

5.2.2015 v 23:21 | Nahoru | #2
assassin> Info o chování DPF mám přímo od mechanika se školením pro tyto motory a spotřeba a chování motoru jednobodovka vs karbec odzkoušeno v praxi. Ne vždy nové=lepší, tak to holt v praxi bývá.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist