1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
J.M.K. píše: Trochu postrádám smysl těch ekokurvítek, když v konečném důsledku je díky nim spotřeba vyšší. A ať mi nějaký "ekorádobyvědátor" zkusí tvrdit, že spálením většího množství benzinu/nafty vnikne objemově méně exhalací. U benzinu je důležitý správný stechiometrický poměr směsi, pak není co řešit. Samozřejmě i předstih, časování, komprese, teploty - ale to vše jde vyladit i u motoru s karbcem, záleží na šikovnosti mechanika a i obsluhy - podobně, jako když diletant spálí v kamnech kopu uhlí, zamoří kouřem celou ulici a paradoxně kamna mu vytopí kvartýr méně. Bodejť by ne, když nesprávnou obsluhou z nich udělá de facto milíř. Je třeba fedrovat častěji po menších dávkách, aby se udržela správná teplota "žhavého jádra", pak se zplynují i všechny zbytky. Toť k důležitosti obsluhy, byť z trochu vedlejšího tématu.
A u nafty záleží krom kvality na tlaku-rozprášení, předstihu (předvstřiku), kompresní teplotě... ale jinak je regulace plně kvalitativní (ne kvantitativní jako u benziňáku) a od určité pozice plynu zkrátka není ve válci dost kyslíku a motor začne kouřit, nedá se tomu zabránit. A paradoxně jsou v tomto ohledu moderní motory s vysokotlakými commonraily horší, jelikož saze jsou tak nepatrné, že se nezachytí a projdou plícemi až do krve, jak tu někdo nakousl to karcinogenní hledisko. A DPF filtr je jen zástěrka, jelikož se zanáší a čas od času ECU redukuje výkon, nutí tak řidiče více šlapat na plyn a podřazovat, filtr se rozpálí a co pochytal, ze sebe "vychrchlá" jako po ránu dědek, co kouří tři krabky denně. Takže v globálu opět žádná úspora, nehledě na energie potřebné na výrobu těch moderních, složitějších a náročnějších komponent motoru, natož potřebné elektroniky. Nic naplat, nejlepší diesel je klasika s řadovým čerpadlem, komu by vadil tvrdý chod přímovstřiku, existují komůrky. Ale tam už je zase třeba žhavení a ztrácí se tak základní přednost motoru a sice, že se zcela obejde bez elektriky.
Ještě detail k benzinu - i s jednobodovkou Bosch MonoMotronic byala spotřeba vyšší a zátah horší, než když se na stejný motor namontoval správně volený a seřízený karbec.
Na to ze ses ochotnej u nekterejch technickejch zarizeni zkoumat jak funguji - tak tady predvadis naprostou zpatecnickou zatvrzelost. Diky tomu si ani nenastudujes jak kterej ten system funguje a zbytecne ze sebe delas blbce.
U benzinaku samozrejme jdou emise ruku v ruce se spotrebou - a garantuju ti ze to co dokazi ty moderni ekoudelatka s karbcem nedosahnes... Ono dnes staci jet za nakym starym kramem bez katu a je to smrad co zamori siroke okoli - bejt takovy vsechny auta, tak se neda v cr dejchat nikde - stejne jako v praze koncem 80tych let - protoze ted je takovej provoz na vesnici.
U dieselu je samo potreba palivo pridat, protoze jde o filtrovani pevnejch casti ve vyfuku a ono kdyz motoru ucpes vyfuku tak se zadnymu moc nechce bezet. To ze by regenerace DPF spocivala v tom ze to nahromadene saze vyplyve do pvzdusi - opet "propagandistickej" blabol na tema jak je to na hovno a jak driv bylo lip
Naposledy editováno 05.02.2015 23:20:09