Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 12:41 | Nahoru | #1
J.M.K.> No zeleni se roztahujou jako mor vsude po EU, takze podobnych lahudek se jeste dockame

http://auto.idnes.cz..._000524_automoto_fdv

http://ekonomika.idn...5335_eko-doprava_suj

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 16:05 | Nahoru | #2
Redguy> Děkuju za odkazy... nemám sice čas číst je celé, ale ten titulek "vyměňte naftu za elektro a přispějeme Vám 280000Kč" mě upřímně rozesmál ... odhaduju, že to bude tak čtvrtina, když hodně dobře, tak třetina ceny vozu, přičemž každé 2 - 3 roky bude třeba vyměnit akumulátory, což je opět třetina až polovina ceny vozu. A hlavně - co bude stát energie a ekologické zátěže (chemických zplodin a odpadů) výroba a následná likvidace baterek, že? Stejně tak elektrika není zadarmo a "tankování" na elektropumpách" rovněž určitě nebude bezplatné. Takže hrubě odhadnuto je taková dotace úsměvná, přijde mně to subjektivně, jako by mi chtěli přispět 100Kč na poslední model Fabie, když ji vyměním za letitou Š120, která ovšem stále slouží a hlavně za dobu své a "mé životnosti" mě její provoz bude stát stále méně, než pořízení té Fabie. Takže ve finále opět těžký prodělek, danajský dar jako vyšitý.
A tím "globálním ekologickým hlediskem" mám na mysli to, že tady je prezentován víceméně jen provoz těchto vozidel a ano, ten je opravdu "čistý". Ale co znamená výroba a likvidace akumulátorů, elektroniky a podobných komponent tady nevidíme, jelikož se to odehrává v odlehlých asijských zemích a jak je to tam se zamořením a zničenými ekosystémy, snad každý ví. Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku.
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist