Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 16:05 | Nahoru | #1
Redguy> Děkuju za odkazy... nemám sice čas číst je celé, ale ten titulek "vyměňte naftu za elektro a přispějeme Vám 280000Kč" mě upřímně rozesmál ... odhaduju, že to bude tak čtvrtina, když hodně dobře, tak třetina ceny vozu, přičemž každé 2 - 3 roky bude třeba vyměnit akumulátory, což je opět třetina až polovina ceny vozu. A hlavně - co bude stát energie a ekologické zátěže (chemických zplodin a odpadů) výroba a následná likvidace baterek, že? Stejně tak elektrika není zadarmo a "tankování" na elektropumpách" rovněž určitě nebude bezplatné. Takže hrubě odhadnuto je taková dotace úsměvná, přijde mně to subjektivně, jako by mi chtěli přispět 100Kč na poslední model Fabie, když ji vyměním za letitou Š120, která ovšem stále slouží a hlavně za dobu své a "mé životnosti" mě její provoz bude stát stále méně, než pořízení té Fabie. Takže ve finále opět těžký prodělek, danajský dar jako vyšitý.
A tím "globálním ekologickým hlediskem" mám na mysli to, že tady je prezentován víceméně jen provoz těchto vozidel a ano, ten je opravdu "čistý". Ale co znamená výroba a likvidace akumulátorů, elektroniky a podobných komponent tady nevidíme, jelikož se to odehrává v odlehlých asijských zemích a jak je to tam se zamořením a zničenými ekosystémy, snad každý ví. Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku.
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 20:36 | Nahoru | #2
těch článků je v elektroautu tolik, že likvidace toho množství bude problém.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

7.2.2015 v 16:28 | Nahoru | #3

J.M.K. píše: ... Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku...



Pro lidske zdravi je v soucasnosti ale velmi dulezite kde ty emise vzniknou.
Zajed si do Sanghaje nebo Pekingu a pochopis. Jsou dny, kdy se opravdu venku neda dychat a clovek se davi pri kazdem nadechu. A to i na okraji mesta.
Mimochodem, Evropa uz neni nejprisnejsi. Nove Cinske emisni normy pro mesta preskocily Euro6 a jsou v podstate na urovni Euro7 (alespon pro CAT light off).

edit: k tematu monotronic a obecne vstrikovani vs. karburator vs. emise. Zkus si precist velmi dobry clanek "Die BMW TwinPower Turbo Ottomotoren Technologie als Enabler zur Erfüllung weltweiter Emissionsanforderungen. BMW TwinPower Turbo Gasoline Engine Technology - Enabling Compliance with worldwide Exhaust Gas Emissions Requirements" jestli se chces dostat do obrazu jake benefity nabizi nove technologie. Mel by byt verejne ke stazeni, prezentovali ho borci z Mnichova loni nebo predloni ve Vidni na Motorensymposium.

Naposledy editováno 07.02.2015 17:29:08

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

8.2.2015 v 00:21 | Nahoru | #4

J.M.K. píše:
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.



jestli mas na mysli kamion, tak ten neuveze 40 tun ty vedatore
kdyby byli vsichni jako ty tak porad sedime na stromech a mlatime do zeme klackem
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist