3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
A tím "globálním ekologickým hlediskem" mám na mysli to, že tady je prezentován víceméně jen provoz těchto vozidel a ano, ten je opravdu "čistý". Ale co znamená výroba a likvidace akumulátorů, elektroniky a podobných komponent tady nevidíme, jelikož se to odehrává v odlehlých asijských zemích a jak je to tam se zamořením a zničenými ekosystémy, snad každý ví. Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku.
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat
J.M.K. píše: ... Další věc je, že i tu elektriku pro elektrická auta je třeba nějak vyrobit. A jádro, vítr a voda ani zdaleka nepokryjí poptávku...
Pro lidske zdravi je v soucasnosti ale velmi dulezite kde ty emise vzniknou.
Zajed si do Sanghaje nebo Pekingu a pochopis. Jsou dny, kdy se opravdu venku neda dychat a clovek se davi pri kazdem nadechu. A to i na okraji mesta.
Mimochodem, Evropa uz neni nejprisnejsi. Nove Cinske emisni normy pro mesta preskocily Euro6 a jsou v podstate na urovni Euro7 (alespon pro CAT light off).
edit: k tematu monotronic a obecne vstrikovani vs. karburator vs. emise. Zkus si precist velmi dobry clanek "Die BMW TwinPower Turbo Ottomotoren Technologie als Enabler zur Erfüllung weltweiter Emissionsanforderungen. BMW TwinPower Turbo Gasoline Engine Technology - Enabling Compliance with worldwide Exhaust Gas Emissions Requirements" jestli se chces dostat do obrazu jake benefity nabizi nove technologie. Mel by byt verejne ke stazeni, prezentovali ho borci z Mnichova loni nebo predloni ve Vidni na Motorensymposium.
Naposledy editováno 07.02.2015 17:29:08
J.M.K. píše:
A ještě k té Paříži... když tedy chtějí zakázat dieselům vjezd do města, tak potom ke každému superhypermarketu postaví železniční vlečku, nebo to, co se vejde do kamionu, budou vozit malými elektrovozítky, která opět mají měrnou spotřebu na jednotku hmoty přepraveného nákladu mnohem vyšší, jak dieseltahač, schopný přepravit 40t najednou. Zkrátka smrdí to dalším "euroblábolem", jako např "normy" na zakřivení a velikost banánů. Stejně tak zákaz žárovek je kokotina největšího kalibru, díkybohu dovozci to dokáží hravě obejít.
jestli mas na mysli kamion, tak ten neuveze 40 tun ty vedatore
kdyby byli vsichni jako ty tak porad sedime na stromech a mlatime do zeme klackem