Téma: Chcípat nebo nechcípat
 
4.2.2015 v 11:58
Ahojte, chtěl bych se zeptat na váš názor. Jak u aut, tak u motorek. Chcípat nebo nechcípat, myslím tím třeba na nějaké kratší přestávky jako 5 minut. Neřeším spotřebu na volnoběh ta je mi úplně fuk. Někde jsem četl článek, že (u aut) jak jsou kluzná ložiska mezi klikou a ojnicí a při chcípnutí klesne tlak a zmizí olejový film a při dalším startu to chvilku běží na sucho. Já věčně peskuju matčinýho přítele, za to že furt chcípá auto ( volvo xc 70 D5)i na kratičké pauzy, protože mě otec vždy říkal, že pokud není potřeba tak nechcípat myslím při tom i na turbo a podobně.. Jaký je váš názor jak u aut tak u motorek ? Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:18 | Nahoru | #1
assassin> Při dnešních "kvalitách" výrobků a manipulacích s životností se tomu vůbec nedivím. Ono je totiž dost zajímavé, že mně vydržel v autě akumulátor jugoslávské výroby skoro 12 let a to přežil dvě vybití zcela "do mrtva" (opomenutí světel na dílně - nezvyklé pozice spínačky). A kolegové, kteří před pár lety nedávno koupili nachlup tu samou baterkou, jen (samozřejmě) jiné značky-dovozce, s ní mají už po dvou letech provozu problémy a to nebyla vystavená "zkoušce smrtí". Stejně tak 15 let sloužily NiCd články v akumulátorech od vrtačky Einhell, před půl rokem jsem je teprve repasoval. Kdežto akumulátor ve šroubováku z kaufu už po necelém roce provozu vykazuje znatelnou ztrátu kapacity po týdenním "ležení", kdy je pak štonc povolit 3 - 5 šroubů. Tak to asi těžko bude náhoda. Nemluvě třeba o robotu UKS e23, který nám doma slouží už přes 60 let bez jediné poruchy, zatímco ty dnešní platové hračky by stejné nasazení nepřežily ani týden.

Bohužel - opravdu, ale opravdu nejsem ovce, co věří "oficiálně" předkládaným datům, natož reklamám. A ta opatrnost se velmi dobře vyplácí.

(reakce na) Chcípat nebo nechcípat

6.2.2015 v 21:44 | Nahoru | #2
J.M.K.> Na to je jednoducha odpoved - srovnej ceny (vuci platu ve stejne dobe) tech aut, vrtacek, atd tenkrat a ted a musi ti bejt jasny, ze to proste nemuze byt stejne kvalitni. Nemluve o tom, ze je levnejsi navzdory tomu, ze jsou vsechny veci mnohem slozitejsi a napechovany elektronikou.
Navic ja nejak nemam problem s tim, ze auta jsou staveny na zivotnost cca 300.000 km, jen malokdo najede nejak extra vic, tak proc si priplacet za to, ze by tam byly dily dimenzovany na milion kilaku, kdyz to po 10-15 letech bude srot tak jako tak.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist