renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2008)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník nondrak8
Vloženo 11.8.2013
Aktualizováno 2.5.2016
Zobrazeno 5 174x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorka bez kompromisů. Tuhý podvozek, jedovaté brzdy, úžasný tříválcový motor, typický vzhled anglické legendy v blazing orange barvě.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 1000R: Nic moc vzhled a čtyřválcový motor
Kawasaki Z 1000: Model 2010 a výše je nádherný, nicméně je to čtyřválec a byl mimo finanční možnosti
Triumph Street Triple R: Hodně jsem o něm uvažoval, ale oproti speedovi je starší street s kulatými světlý opravdu malý a vzhledově takový nedozrálý (paradoxně se mi u streeta líbí nový model více než starý, což je u speeda přímo naopak). Po Z750 jsem chtěl něco co nemusím točit.

První dojmy - Odvezli jsme ji od prodejce večer v dešti. První co mne hned zaujalo byl samozřejmě motor, který jede víceméně skoro od volnoběhu, ale také tuhý podvozek, který je o několik tříd lepší než u bývalé Z750.

Motorku bych doporučil pro - Určitě není vhodná pro začínající jezdce bez zkušeností, případně po malorážce. Doporučil bych pro jezdce, kteří již mají zkušenosti s moto 600-1000ccm a chtějí něco jiného než klasického japonce nebo itala. Jen tak neomrzí :)

Doplňky na motorce - Laděný výfuk Zard (momentálně tam mám originály, které jsem nedavno dokoupil)
KN filtr
Nahraná mapa Tune Of Death přez TuneEcu
ARP přepakování
Ukazatel zařazené rychlosti Gipro
Padáky od Rutana
Pancéřové hadičky
Rukojeti Progrip
zrcátka do konců řídítek
nádobka na brzdovou kapalinu

Recenze

Proč právě speed:

Rok jsem si pročítal různé testy, zkušenosti majitelů a příspěvky na fóru o speed triplech a nemohl jsem jsem ji dostat ze svých snů. Tato anglická legenda není žádná tuctová motorka, která by byla na každém rohu, a proto sehnat pěkný kousek za slušný peníze je jako hledat jehlu v kupce sena. Nicméně snad se mi podařilo najít tu pravou.



Po 150 km v dešti:

V dešti a noci a využití asi 5% možností speeda mohu konstatovat pouze, že motor jede úžasně odspoda, od 2000 tisíc otáček reaguje okamžitě na každé otočení plynové rukojeti, kvalty tam zapadají úplně sami, brzdy mají okamžitý nástup (nicméně intenzivní brždění jsem nezkoušel), do zatáček jde úplně sama, nemusím ji přemlouvat a samozřejmě se nevlní jako Z750. Spotřeba dle budíků 5,1



Prvních 1000km za mnou:

Motor - srdce speeda:

Něco co nelze popsat slovy, mohu napsat cokoliv, ale dokud ho sami nezkusíte, tak stejně nepochopíte o čem to je. Nicméně motor jede víceméně od volnoběhu, při rozjezdu stačí opravdu minimum plynu, zde je znát ten objem a kroutící moment, který je vyšší než u Z750. Motorka jede přesně podle toho, jak kroutíte svým zápěstím. Na jednu stranu dokáže být opravdu jako hodný beránek, ale na stranu druhou, !! když chcete !! , tak se v něm probudí ďábel, který je snad nadopovaný zakázanými látkami na zvýšení výkonu. Jede pořád stejně, je jedno jestli tam máte 3. nebo 6. kvalt, 5000 nebo 9000 otáček za minutu, nikdy nemá dost.
Průběh motoru je zcela lineární, není zde žádný výkonový propad nebo skok, což by někomu mohlo vadit a působit nudně, ale to není můj případ. Nicméně výkonový skok u Z750, když od 7000 začal jet a jel až do omezovače, měl svoje kouzlo. Projev tříválce podporuje výfuková koncovka Zard ze které se line nádherný hutný zvuk, který budí respekt a nenechá nikoho v klidu.








Podvozek

Předek i zadek je plně nastavitelný, momentálně tam mám originální nastavení, plně mi vyhovuje a zatím nehodlám experimentovat. Nelze porovnávat houpající se podvozek Z750 a speeda. Je tuhý jako kámen a funguje na 100%, možná občas až moc tvrdý na horší cestě. V zatáčce drží stopu perfektně a ovladatelnost je úžasná. Zatím nemám pocit, že by byl potřeba tlumič řízení a ani o něm neuvažuji, u Zeda to bylo horší.



Brzdy

Bremba jsou skvělé, zakousnou se opravdu jedovatě a brzdí velmi dobře. Přední brzda se mi zdála gumová, šla stlačit skoro až k řídítku a tak jsem vyměnil brzdovou kapalinu a odvzdušnil, a už je to o trochu lepší. Musím je vyzkoušet někdy aspoň v Sosnový na okruhu, jak se budou chovat po pár kolech, jestli budou vadnout nebo nikoli.








Budíky a spotřeba

Budíky jsou dobře čitelné a jsou rozděleny na dvě hlavní části. Velký kulatý otáčkoměr pod kterým je displej ukazující aktuální rychlost a počet celkových najetých kilometů, Trip 1 nebo Trip 2. Na vedlejším displeji je ukazatel teploty motoru a čas, aktuální spotřeba, Trip 3, průměrná rychlost, průměrná spotřeba nebo čas Tripu 3. Úplně vlevo jsou kontrolky neutrálu, dálkových, blinkrů a ukazatel rezervy, který když začne svítit, zbývají 4 litry. Nechybí ani diody kolem otáčkoměru, které se postupně se zvyšujícími otáčkami rozsvěcují a upozorňují na přeřazení (mám pocit, že lze nastavit, kdy se rozsvěcují). Jediné co mi vadí je absence ukazatele množství paliva. Ukazatel průměrné spotřeby kecá zhruba o 1l, ukazuje 4,7 nicméně skutečná je 5,7l/100km při svižnější jízdě. Dojezd 220km a začne svítit rezerva.








Světla

Světla nejen že dobře vypadají (i když nelíbí se každému), ale svítí opravdu výborně a dokáží osvítit velkou plochu a vzdálenost.








Vzhled a aerodynamika - 1000 lidí 1000 názorů

Někomu možná přijdou dvě lampy již zastaralé, ale mě se hrozně líbí a ke speedovi prostě patří, stejně tak přední štítek je nutností bez které to prostě nejde. Lze dokoupit další doplňky, které se k němu neuvěřitelně hodí a v plánu mám klín pod motor, kryt sedla a také zrcátka na konce řídítek. Co se aerodynamiky týče, tak to není žádná hitparáda, je to naháč a s tím se musí počítat. Do 140km/h to jde, pak už je nápor vzduchu opravdu velký, vše jde přímo na helmu, objevuje se bolest za krkem a ani zalehnutí příliš nepomůže. Kdo chce jezdit 150km/h a výš ať si koupí supersporta, na tohle speed není určený.


SPEED TRIPLE je motorka s charakterem.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
opic26
opic26 napsal 01.02.18 v 21:40 8b.

Moc pěkný kousek .

context
context napsal 01.03.16 v 18:34 10b.

krásny speed přeji hodně najetých km bez nehod a krátkou zimu

Kuking
Kuking napsal 27.01.16 v 18:42 10b.

Ta orange mu sluší

Animals21
Animals21 napsal 03.10.15 v 19:47 10b.

Krásná motorka a krásná barva ... kde já to už viděl?

Starling
Starling napsal 03.06.15 v 23:17 10b.

Moc krásný bajk, opravdu moc

Více komentářů



TOPlist