PROFIL MOTORKY

Triumph Speed Triple (2006)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník opic26
Vloženo 17.11.2017
Aktualizováno 26.11.2019
Zobrazeno 3 402x
HODNOCENÍ PROFILU OD 8 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Překvapivě dobrý naked z Britských ostrovů staršího data výroby. První tříválec a asi to co jsem na silnici vždy hledal, abych měl rohlík na hubě.(pominu-li SM)

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 SMC R: cena je za mladou podstatně jinde
KTM Duke 690 R: stejnej problem jako u SMC R
Husqvarna 701 Supermoto: identicky jako u Kačen

První dojmy - Zdálo se mi že je těžká a že moc jede vespod. Až tak težká není - 189 kg suchá a od 2-3tis táhne do 9,5 solidně. Na nové stroje ala Superduke, Tuono V4 apod.výkonem nemá, ale jistě jste o ní četli recenze Sršně, Karla Táborského a jiných frajerů. Absolutně použitelný motor, který svým nástupem odspodu strčí do kapsy nemálo dvouválců a navíc je zabalený do pevného, plně stavitelného podvozku.

Motorku bych doporučil pro - Komukoli kdo věří jako já, že i 130k je na silnici dost a chce si prubnout tříválec. Není to stroj vyloženě na okruh a lámání rychlostních rekordů. Street Triple RS 2017 mne na dálnici setřepal. Když se s ní ale umí, tak nadělá v horách na zatáčkách kupu radosti.

Doplňky na motorce - Kryt na prdel, který půjde asi do laku, Arrow píšťalky už tam byly. Motorka je zatím ve stavu jak jsem ji koupil. Původní majitel trochu bastlil černou barvou, tak se bude hlavně pucovat. Tradičně šly stupačky spolujezdce a zrcátka do h.jzlu. Na víčku nádrže je lock systém na uchycení tankvaku, který byl spolu s origo výfuky a př.štítkem k motorce.

Recenze

Motorku jsem koupil poměrně pozdě (srpen 2017) s necelými 25t km, zatím stačil najezdit cca 2500km a baví mne. Mimo jednodenní 450km výlet se o zkušenosti s cestováním a jízdou ve dvou opět nepodělím. Účel vlastnictví je sportovní jízda zatáčkami na horských silnicich ve výšce od 250 do 1500 m.n.m.
Moje dosavadní poznatky:
O agegátu jste už jistě slyšeli moc. Ten je opravdu se svým širokým pásmem použití už někde okolo 2t ot/min připraven ke spolupráci a bez nutnosti spojkovat člověka vytáhne ze zatáčky. Jízda po městě není až na otravný spínač ventilátoru žádný problém. Když je motor pěkně prohřátý je mu nejlépe mezi 6-ti a 10, kdy při jízdě asistuje špice krouťáku i výkonu. Myslím že je zbytečné jej přetáčet a rozsvěcet varovné diody se mně osobně daří jen sporadicky.
Překvapivě dobrého společníka dělá podvozek. Rám se mně zdá dostatečně tuhý. Z Husqvarny a silničních italek nejsem zvyklý na čitelnost podvozku a bylo to vždy tak nějak zapnuto/vypnuto. Tripl mi naopak i přes počáteční dojem váhy a masy poskytuje i s relativně tvrdým nastavením komfort, stabilitu a odezvu kterou potřebuju. Nekonají se žádné rány a odskakování kol. Bylo mi zhnilo investovat do gum, tak jsem původní sadu Michelin PilotPower 3 vzadu na bocích zhobloval do extrému. Možná by to chtělo vyvážit, protože jedna strana je sjetá více a směrem k okraji padá pod strmějším radiusem, ale motorka se pod zatížením chovala do poslední vyjížďky slušně (při dopor.tlaku pneu 2,3/2,9). Přední pneu na tom není o nic lépe. Z těchto starých závěsů mám pocit jako z WP, jen s menšími zdvihy. Fakt slušné. Člověk sedí na Triplu a ne v něm, jako třeba na Superduku 1290. Taky se s ním jako s KTM neotočím s nohama na stupačkách na vedlejší cestě. Ovladatelnost při sportovní jízdě je pocitovou záležitostí každého z nás a já nejsem geroj kovaný okruhem. Motorky tohoto kalibru jsou dnes opravdu už zase o kus dál, ale zase je nekoupíte za kilo. Pro mne je 1050 dost brko a vědět kam do toho plně stavitelného Showa podvozku sáhnout, potrápím sem tam i nějakou tu modernu.
Celková geometrie motocyklu není tak bojová jako u moderních Super Nakeds. Mám 175cm a sedím lehce natažený přes dlouhou nádrž s koleny v jejích vybráních. Stupačky jsou dle mého názoru poměrně vysoko a ještě jsem jimi o asfalt nehrábnul.
Brzdy jsou z fabriky doplněny pancéř.hadicemi a fungují dobře. Krizi jsem zatím neměl, ale samozřejmě by se mi dole líbily M50 monobloky, nebo alespoň ty Bremba z další generace. Tyhle Nissiny myslím nejsou brzdy na ovládání pouze ukazováčkem. V souvislosti s nimi a taky s celkovým šasi jsem zaznamenal, že motorka má lehkou tendeci se při brzdění v zatáčce jakoby rovnat. Může to být ale také otázka gum a já sezonu dojezdil na slicích .
Nevím přesně jak to vypadá pod sedlem u origo zádi, ale já našel na mé motorce vedle baterky jak pro tahač ještě nářadí a docela dost místa. Koho to ale zajímá?
Spotřebu neřeším ale když se tahá, tak žere solidně. Mám v plánu přezutí a zákl.servis si chci udělat sám. Na ventily půjde někam ke garážníkovi.
Použitím je Speed Triple trochu jako Monster. Možná bude pohodlnější na delší štreky, kde se člověk nenadře tolik jako na obludě s páčkou spojky.

5/2018 (cca 28900 km)
V zimě přezuto na Conti Road Attack 3 (měněny při 26844km), doplněn zadní blatník a objímky s pružinami na přechodech ke koncovkám.
Gumy jsou tak v půlce a na svůj sportovně-cestovní charakter fungují moc dobře - motorka je hezky obratná, gumy mají super grip a rychle se hřejí. Při teplotách nad 25C se dost žmolkují a začínají klouzat. Rádius by mohl být kulatější a vyšší, ale to až příště.
Tripla stále používám na zatáčkách do 150km/hod a po tom co jsem se jej zvykl ovládat nohama tlakem do stupaček se oba jen neustále bavíme.
Po těch +- 5000km mám tyhle techn.poznatky:
- brzdy by to chtělo lepší (nebo radial.pumpu) a doporučím proto třeba sáhnout po modelech r.v.08 apod i když u těch se mně osobně tolik nelíbí zadní podsedlová část
- převodovka je u dědka super a doposud jsem nikdy netrefil falešný neutrál
(z mé zkušenosti třeba u Ducati bohužel do dnešních dnů běžná věc)
- reakce na změnu zatížení motoru - plyn ON/OFF mne trochu štve. Možná je to otázka nastavení

6/2018 (29400 km)
Zadní guma kaput. Výměna řetězové sady za DID 530 ZVM-X + kolečko a rozetu s origo počtem zubů (nebylo třeba měnit poměr 18/42 - zdá se mi v pohodě).
Chystám se pomalu na větší servis, zvažuju co za gumy, motorka furt krájí zatáčky jak řeznický nůž, konečně tahám po zemi stupačky a ubývají mi botky...když se zapomenu .

8/2018 (30306 km)
Přední guma kaput a díky tomu má motorka v určitém úhlu tendenci padat do zatáčky. Bude se přezouvat na Metz Sportec M7 RR. Servis při 30t + kontrola ventilů a výměna chladící směsi spolu s brzdovkou. Zkrácená vůle plynu - ON/OFF chod vyřešen. Tripl nemá problém, jedeme dál.

8-9/2018 (cca 32000 km)
Co čert nechtěl - ve Schwarzwaldu mne na zamotaných serpentýnách vytlačilo auto v protisměru ze silnice a tak jsem to vzal v malé rychlosti rovně na trávu. Výjezd na pankejt Tripl dal, ale granitem obložený kanál už byl pro přední kolo tvrdý oříšek. Potom co z něj odletěl kus velký jak čepel travní sekačky se kolo na trávě zastavilo, Tripl si ustlal a já z něj vyletěl stylem Baron Prášil držkou napřed. Ustřihlý doraz brýli, stupačkovému kříži prasklo spodní oko úchytu, lehce podřená nádrž a bok, ohlý úchyt laufu (vědět to, tak vozím tu parcelu se stupačkami spolujezdce), pravý kotouč do vrtule (drobek má holt váhu). V zimě opraveno - zánovní přední kolo(ze Sprintu ST), nové kotouče a desky, nová ložisková sada hlavy řízení (možná nebyla třeba), stup.kříž, repase vidlí, nová M7 RR vepředu ... a cca 1000 EUR v hajzlu. Když jej ale miluješ, není...

3/2019 (32000 km a něco)
Jede jak urvaný z řetezu a už na něj čeká ve sklepě sada Conti Race Attack Endurance (zadek 60 vysoký). Na Schauinslandu se při výjezdech nahoru zas budu klepat po rameni že jsem jej zvolil namísto SM, kterému by tam chyběla pára pod kotlem a třásl by se, že jej upeču. Možná dostane malého bráchu - začínám koketovat s MX a kryty motoru od GSG Moto.

5/2019 (33070 km)
Zadní M7 RR sežraná a bude se zase přezouvat. Mám poměrně na měkko nastavený podvozek a chci jej přitvrdit. Všechno pobere, ale možná i proto jdou ty gumy tak rychle do ha.zlu. Pro ty z vás co zajímá srovnání se musím přidat k názoru že Conti Road Attack 3 jsou přeze své traktorové rytí jedny z nej cestovně-sportovních gum. M7 RR nemají problém, ale z CRA 3 jsem měl dojem přibitého předního kola a nekonečné zadní trakce...a to je na staříkovi bez elektro-pomocníků dost důležité.

6/2019 (cca 34500 km)
Nová přední M7 RR ožraná přesně po 1420 km . Laboruju s tlaky a snažím se nebrzdit do zatáčky. Metzeler dojedu, ale už do nich nepůjdu. Přitáhnul jsem lehce předek a ubral tlak, ale gumy se chovají pokaždé jinak. Venkovní teploty nad 30C jsou pro M7 RR stejně jako pro Conti RA 3 špatně - klouže to na nich.

7/2019 (35000 km)
Výměna oleje...a možná i stroje. Svezl jsem se na kamarádově Streetu 675 R a vypadá to, že černý chlapík půjde z domu. Na Speedu mám 11 000km a zakrojili jsme spolu pěknou řadu zatáček. Vývoj ale nezastavíš a dnes mi připadá moje motorka v porovnání se Streetem r.v.14-16 jako prehistorická věc. Plnění motoru a jeho reakce od středního pásma nahoru, obratnost, váha, brzdy (tam jde pouze o radiální Nissin pumpu nahoře), posaz, atd - chápu pomalu, jak může kluk s dvouletou zkušeností a schopností se rychle učit stíhat tempu vola, co sedí na motorce 25 let. Blbých 106 kobyl a chtělo to se mnou letět. Do toho všeho ten luxusní zvukový doprovod. Tam kde se pohybuju tomu nemám šanci ujet, a to držím Speeda od 6tis.ot/min po všechnu tu barevnou hudbu napravo od otáčkoměru. Těžká klika a všechna ta valivá hmota litru je mi v honbě za obratnějším strojem úplně k h.vnu. Zvláštní, že čím pomaleji a zamotanějšími zatáčkami, tím získává velký bratr navrch.

Tohle nemá být recenze na jinou motorku. Jen jsem zjistil, že věci jde dělat v pohodě a mnohem rychleji. Triumph Speed Triple 2006 je skvělý stroj který mi otevřel oči ve věci tříválcového konceptu motoru, jež se mi moc líbí. Zvažuju nástupce a kudla podobná Streetu RS visí zcela nahoře na mé listině kandidátů.

9/2019 (cca 38500 km)
S Triplem máme společně 14500 km, za léto prošpikovaný Schwarzwald a v druhém zářiovém víkendu nádherné Vogézy, kde jsme se královsky pobavili. Obutou sadu Conti Race Attack Endurance (120/70 + 180/60 ZR17) mohu do teplot 25C+ jen doporučit a zvláště předek bych si za tepla a sucha dovolil přirovnat k Supercorsám. Kvůli technické jsem měl na zadku chvili Michelin Pilot Power a byla sranda jak ta guma přední Conti nestíhala. I v sadě jsem předek stále nedostal na limit či do krize. Bomba lepidla. Motorka stále jede skvěle a momentálně vysí na inzerci, takže uvidíme.

24.11.2019
Pro mého Tripla si přišel nový majitel. Dnes se slzou v oku vzpomínám na tu fůru zatáček co jsme spolu v bezpečí a někdy v pekelném tempu zakrojili. Long life the king!
Vybírám zbraň na sezónu 2020.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
R8man
R8man napsal 04.03.20 v 16:28 10b.

Nádhera

opic26
opic26 napsal 10.04.19 v 19:22

Díky chlapi. Hříbek Ty se toho vůbec neboj - můžu jen doporučit...stejně jako ty "Kontiky 3-ky". Byl jsem v šoku z toho co ty gumy umí.

Hříbek
Hříbek napsal 10.04.19 v 07:58 10b.

Paradni recenze taky po nem pokukuju, jen ty gumy nejak zere

Brumbaal
Brumbaal napsal 08.04.19 v 11:02 10b.

Ať ti slouží! Super popis a dobrá volba. líbí se mi že si kovanej jednohrnkař jako já a uspokojil nás tenhle tří-anglán

BNDL-76
BNDL-76 napsal 24.04.18 v 15:35 9b.


Dobra volba

Více komentářů



TOPlist