bmw_renocar_srpen



PROFIL MOTORKY

Husqvarna 701 Enduro (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HusKa701
Vloženo 8.2.2021
Aktualizováno 14.3.2022
Zobrazeno 2 440x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


14.3.2022 první letošní výjezd

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Promoto (Načeradec) - MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST. Zkušenost z provozu HQ 701 za 4 sezony. Perfektní přístup prodejce a špičková práce mechanika.

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - Zatím žádné, pracuji na přenesení úprav ze staré na novou. Překvapilo mně několik změn.

Recenze

V pátek mi z Husqvarny v Křížově u Vlašimi přivezli mojí starou 701 (model 2017) po celkovém servisu a také její nástupkyni, Husqvarnu 701 model 2021.
Hned jsem se pustil do "přemontování" osvědčených úprav ze staré na novou. Narazil jsem na pár "inovací", se kterými se nepočítalo. Není to ale nic neřešitelného. Dnes jsem práce končil nachystáním kol na výměnu pneumatik.
Vypadá to následovně.

Nová


Stará


13.3.2021
Dokončil jsem úpravy. Po neděli návštěva na dopravce, přihlášení, přidělení RZ a pak už snad brzy první výjezd.
701 (2017) bude čekat STK s prodloužením provozu na další 4 roky a potom nabídka k prodeji.
Pořízeno pár fotek obou mašin pro vzpomínku.
KOMPLETNÍ FOTO V GALERII.


26.3.2021 První výjezd.
Udělalo se hezky a tak jsem poprvé vyjel. Měl jsem obavy že se na průběhu výkonu negativně podepíší elektronické změny. Nic takového se naštěstí nepotvrdilo. Motor šlape stejně dobře jako na "staré" 701 (model 2017) Za to jsem moc rád! Zjišťoval jsem rozdíly výkonu (průběhu výkonu) na různou mapu. Na silnici zatím výrazné rozdíly nepociťuji. "2" mi připadá mírně ostřejší. Další novou funkcí je hlídání prokluzu zadního kola. Při volbě mapy 1 je prokluz (zahrabání) zřejmě hodně omezen. Tyto nové funkce se asi nejvíce projeví a nejlépe vyzkouší v terénu, na blátě ale to až bude motor alespoň trochu zajetý.
Učím se používat řazení pod plynem. Při sportovní jízdě SUPER VĚCIČKA. Když se "jen tak brblá" už to taková paráda není. Motorka si totiž VŽDYCKY PŘI ŘAZENÍ sáhne do plynu. Přidá nebo ubere a je úplně jedno jestli se spojka mačká nebo ne. Co se mi vůbec nelíbí, při "hledání neutrálu" na místě si motor taky přidá, když se neutrál nepovede najít...na nezaběhlý převodovce je někdy hledání neutrálu "peklo". Když jsme u neutrálu, tak je u modelu 2021 stejně jako u 2017 stále stejný problém s falešnými neutrály mezi 4-5 a 5-6 rychl. stupněm. Během 120 km mi tam spadnul několikrát. Přitom jde o stále se opakující, všeobecně známou závadu, která je ale snadno řešitelná. Při aktuální ceně motorky by tohle už mohli mít v KTM odstraněné.
2021 má nový tachometr. Je tam více údajů. Přesto že "budík" není velký, údaje jsou perfektně čitelné. Co se ale nepodařilo nebo tomu nerozumím, nebo nemám zatím správně seřízené... je "otáčkoměr".
Funguje to zřejmě tak, že se na displeji zobrazují "osmičky" "8". Podle toho kolik "osmiček" tolik otáček motor právě točí.
8 je 1000ot; 88 jsou 3000; 888 jsou 4000 ot...atd.. no prostě "za mně DIVNÝ" Budu určitě nahrazovat NORMÁLNÍM otáčkoměrem.
Proti staré ještě jedna nepatrná "vychytávka" která mně ale baví, asi taky proto že jsem na ní zvyklý z auta. Tlačítko pro start motoru se nedrží, jen se na něj "ťukne"...startuje si to samo.
Zatím jsem vůbec neladil podvozek. Přední i zadní tlumiče mají menší zdvihy a jsou údajně konstrukčně lepší. U předních tl. bych to i bez vyladění potvrdil. Nerovnosti "žehlí" lépe. Zadek mi připadá tvrdší než jsem byl zvyklý, ale jak píšu musím mrknout jak je nastaveno a poladit. Jinak nádherný výjezd, s motorkou maximální spokojenost. Jak bude něco nového zase sem pro Vás koho to zajímá napíšu.

5.4.2021
Minulý týden jsem dvakrát vyjel na krátké projížďky. Ladil jsem především podvozek směrem k pohodlnému cestování po vedlejších silnicích a rozbitých cestách, takže "více do měkka." Na předních tlumičích jsem pomocí kroužků zjišťoval jaká je rezerva k dorazu, když mají tlumiče menší zdvihy než u předchozích modelů. Zdá se, že pružení je progresivní. S přibývajícím tlakem se "progresivně" zmenšuje dráha tlumiče, neboli, pružina je progresivně tužší. Tím se "oddaluje" riziko, že tlumič "půjde na doraz." Nerovnosti místních silnic a polních cest přední tlumiče "žehlí" velmi pěkně. Zadní tlumení mi připadá stále příliš tvrdé. Opět byl "boj" s falešnými neutrály. Dokonce mi jeden "neexistující neutrál" zobrazil i budík v podobě pomlčky. Asi jsem neuvedl, že přístroj již ukazuje zařazenou rychlost, což jednoznačně chválím. Čísílka nejsou nijak velká, přesto jsou pěkně čitelná. Budík už také nemá externí baterii. Sice tím pádem bere trvale něco málo z centrální baterie, a při odpojení baterky se musí znovu nastavit, ale výhodou je, že se nemusí měnit baterky, což jsem u modelu 2017 dělal minimálně 2x za sezonu. Za mně tedy "krok správným směrem".
16.4.2021
Hledal jsem náhradu za malý tachometr. Nalezl jsem velký LCD displej se spoustou funkcí.
Dokonce bylo psáno, že je určen pro mojí motorku včetně modelového roku 2021. S nadšením jsem koupil. Minulý týden přišel čas abychom přístroj zapojili. Na zapojení jsem si netroufal a tak pomohl kamarád, který se věnuje auto-elektrice. Plánek zapojení byl celkem jednoduchý, ale některé části jsou nečitelné. Odkoukal jsem z jiných zařízení se shodnými konektorovými spoji. Zapojení podsvícení, kontrolek blinkrů, dálkových světel, šlo celkem pěkně. Pak se nám podařilo zapojit otáčkoměr, ale tím jsme skončili. Ať jsme laborovali jak jsme chtěli do LCD vede velké množství drátů, ale do originálního tachometru jen 8. Dospěli jsme k názoru, že nová elektroinstalace HQ 701 již využívá k přenosu různých informací jeden drát a LCD přístroj na tuto komunikaci není stavěn. Hrozně mně to zklamalo, protože LCD vypadá velmi dobře, obsahuje všechny potřebné funkce, údaje jsou výrazně větší než v orig. budíku a tím pádem i mnohem lépe čitelné. Údaj prodejce o možnosti využití pro můj motocykl, ale také např. pro KTM 690 je na jejich stránkách stále aktivní. Kontaktoval jsem ještě několik firem, ale vždy jsme se shodli že přístroj zřejmě není kompatibilní. Třeba děláme někde chybu. Pokud byste někdo měl s připojením zkušenost budu moc rád za jakoukoli pomoc.
Odkaz na LCD:
https://www.motea.co...acho-hitech-204959-0

Prozatím jsem ze staré 701, která je na prodej, odmontoval přídavný otáčkoměr s dalšími funkcemi a bez problému připojil stejně jak byl zapojen. Přístroj bezproblémově sloužil 4 sezony. Kdyby se ale přeci jen podařilo zapojit LCD byl bych moc rád.
20.4.2021
Udělalo se konečně trochu slušně a tak vyrážím zkontrolovat stroj po zapojení otáčkoměru co jsem měl na staré 701. Všechno šlape jak má. Začínám si zvykat kde co najít mrknutím oka. A je to dobré. Jen ukazatel zařazené rychlosti je pro mně fakt titěrný. Na staré jsem měl Gipro a to byla paráda.
V připojení LCD, které se zatím nezdařilo (text výše) se díky ochotným kamarádům z fóra "motorkáři" pomalu prokousáváme dál. Je neuvěřitelný, kolik fajn lidí se ozve s radou a snahou pomoci. Díky Vám přátelé!!! Jak tak jedu, zvykám si na sestavu budíků a říkám si, že se do toho LCD nemusím vůbec hrnout, že tohle není zase tak špatný. Navíc, když zvažuju co všechno bych musel podstoupit, když bych přecházel na LCD a co bych ze stávajících funkcí ztratil...zkusím jezdit zatím s touto sestavou...a třeba někdy se k připojení LCD vrátím.
Teď to vypadá takto: (nepodařilo se mi fotky správně otočit a tak ještě vkládám do galerie, snad to tam bude správně, pokud ne omlouvám se, je to nad mé síly ?)



28.4.2021
V 800 km měníme ve značkovém servisu poprvé olej, filtry, sítka... Olej je čisťoučkej, ani šponka. Měníme taky "ramínko řazení." Nové má proti originálu kvalitní ložisko a nejspíš malinko tvrdší pružinu. Odjíždím ze servisu a řadí se mi mnohem líp. Také řazení pod plynem funguje o poznání lépe. Kvalty tam krásně padají i v menších otáčkách motoru a za následujících 200 km ani jeden falešný neutrál. Nechápu proč to tak neumí rovnou v KTM. Pěkná vyjížďka. Sice foukalo ale zima nebyla a tak nakonec téměř 300 km.
26.5.2021 Delší čas jsem se trápil se zadním tlumičem. Odpružení je výrazně tužší než u předchozího modelu. Pořídil jsem měkčí pružinu, ale ani tím se projev odpružení nezlepšil. Nechal jsem tlumič upravit ve specializované firmě. Došlo k mírnému zlepšení. Při porovnání jízdy s tlumičem z předchozího modelu byl ale stále zadek příliš tuhý. Když jsem porovnával odpor tlumičů (bez pružiny) tlumič z nové kladl velký odpor. Na netu jsem našel zařízení kterým upravují tlumiče WP aby se daly tlakovat jako např. kayaba, jenže toto zařízení nebylo pro můj tlumič vhodné. Vyrobil jsem tedy zařízení vlastní, které umožňuje libovolně měnit tlak v tlumiči. Snížením tlaku jsem dosáhnul mnohem měkčí a jemnější funkci tlumiče a výrazně lepšího jízdního projevu. Bude samozřejmě ještě potřeba ladit a zkoušet jak nastavit pro silnici a lehčí terén a jak upravit tlak pro drsnější ježdění. Velkou pomoc při ladění mi také poskytuje zařízení pro plynulé nastavení předpětí pružiny Xtrig, kterým jsem tlumič dovybavil.
Další poznatek z provozu je k funkci ukazatele najetých km na rezervu. Od začátku mi byla divná jeho funkce a tak jsem se na ní více zaměřil. Ukazatel naskočí při prvním rozsvícení kontroly rezervy, což bych bral, ale naskočí tam rovnou určitý počet už ujetých km a to ne malý, klidně 49 km. Myslím , že by měla naskočit "0", protože jinak se nejedná o správný údaj. Při přepnutí tachometru se již k tomuto údaji nedá vrátit. Je to možné jedině po vypnutí motoru a následném znovu rozsvícení kontrolky rezervy. Nepochopitelné pak ale je, že se začne počítat ujetá vzdálenost znovu, takže podle tohoto ukazatele vůbec člověk neví kolik km na rezervu už ujel. Nechápu k čemu je taková funkce dobrá.
Už z předchozího modelu 701 sleduju nájezd na rezervu z dat v navigaci, tak mi nevadí že je tato nová funkce k nepotřebě. Spíše mně zaráží, že v dnešní době někdo něco takového vymyslí a pustí do světa.

23.11.2021
Delší dobu jsem nepsal, ale usilovně ladil, (hlavně tlumiče) zkoušel, jezdil...
Moto sezona 2021 je nejspíš u konce a tak pro vás koho zajímají moje zkušenosti s HQ 701 model 2021 píšu o mém prvním roce s tímto strojem. (Výhodou je, že mohu srovnávat s HQ model 2017 s nájezdem
přes 65 000 km za 4 sezony)
Jak už jsem zmiňoval největší problém byl s velmi tuhým podvozkem. Výrobce tlumiče zřejmě ještě více naladil na sportovní jízdu, na rally závody. To ale není "můj šálek kávy". Vždy po cca 150 km na našich rozbitých silnicích nejnižší třídy jsem cítil záda a to bylo VELKÉ ZKLAMÁNÍ.
(podvozek modelu 2017 byl pro moje užití výrazně vstřícnější!)
Když jsem ani v půli sezony sám nedokázal zajistit žádné zlepšení, poslal jsem zadní tlumič "na převýchovu" k odborníkovi. Po "úpravě" jsem ale nezaznamenal absolutně žádnou změnu. Transakce mně vyšla na 2 500Kč bez efektu. Až v srpnu se mi podařilo najít člověka který odborně zasáhnul do naladění šavlí i zadního tlumiče. Změna byla okamžitě a jasně vnímatelná. Odpružení výrazně "změkčilo". Motorka začala pěkně "žehlit" terén, žádný tvrdý rázy do páteře...jedním slovem paráda. Měl jsem z toho upřímnou radost. Ta však netrvala dlouho. Přední tlumiče po pár stech km začaly drhnout. Jakoby se zadírat. Naštěstí jsem měl informace o úpravách. Jednou z úprav bylo naplnění tlumičů menším objemem oleje. (To se u řady tlumičů běžně praktikuje.) Předpokládal jsem, že by díky tomu mohlo docházet k nedostatečnému mazání a "drhnutí". S kamarádem jsme tlumiče rozdělali a skutečně bylo na vnitřku horních trubek tlumičů vidět velmi slabé oděrky v místech kde chodí horní pouzdro spodní trubky. Promazali jsme speciálním tukem všechny gufera, tlumiče složili a naplnili origo olejem V PŘEDEPSANÉM OBJEMU. Drhnutí okamžitě přestalo.
(takže do těchto tlumičů vždy jen předepsané množství oleje!!!)
Po odzkoušení jsem se ještě rozhodnul pro výměnu oleje za řidší, pro ještě jemnější chod a větší propružení vidlice. Změna zafungovala podle mých představ a záměru. Poslední úpravou bylo zvětšení předpětí pružin vložením kroužků - podložek o tloušťce 8 mm. Na takto vyladěném podvozku končím letošní sezonu. Byla to neskutečná práce. Spousta zkoušek, "alchymie" ale výsledek je naprosto bombastický. Motorka funguje jak podle mých představ má. Při propružení na místě se stlačuje prakticky stejně přední i zadní část motorky a v provozu je to fakt paráda.
Tohle úsilí stálo za to.

Ostatní úpravy byly proti výše zmíněnému v podstatě kosmetické.
Řada majitelů 701(ale i jiných strojů) již dávno vyhodila uhlíkový filtr který má řešit nesmyslné nároky "zelených" na úpravu výparů z nádrže. Vymontování "bandasky" jsem dříve moc nerozuměl. Čím víc mi ale vadí nesmysly, které se zavádí jako že "pro dobro, pro ekologii"...a ony mají v praxi přesně opačný efekt... tím víc jsem cítil , že tahle věcička je fakt úplnej úlet! Nastal čas, kdy i u mojí motorky jednoho krásnýho dne šla do pryč. Bylo potřeba "uspokojit" elektroniku odporem, aby nesvítila kontrolka chyby motoru. Za chladičem vzniklo volné místo, takže dochází k lepšímu proudění vzduchu a tím lepšímu chlazení. Další výhodou je absence spousty gumových hadic. Když zvážím ekologickou zátěž spojenou s výrobou hadic, plastů, el. zařízení, el. instalace, atd...tohoto zařízení, s jeho konečným "efektem", je mi jasné, a snad to musí být jasné každému normálnímu člověku, že zařízení je neekologické, a to vůbec nemluvíme o tom, že ho bude třeba jednou "EKOLOGICKY" ZLIKVIDOVAT. Bylo by prostě fajn, takovéto nesmysly nevymýšlet, natož je vyrábět a montovat!

Mezi zamýšlené úpravy patřilo snížení těžiště a výšky stroje pro jistější došlápnutí a ovládání na místě. Ke snížení zadní části jsem použil díl do přepákování. Odpovídajícím způsobem jsem snížil přední tlumiče v brýlích. Motorka se chová citelně lépe - jistěji- na silnici v zatáčkách. V terénu který jezdím drobnou ztrátu světlosti podvozku nikterak nepociťuji. Ve stupačkách je rovněž lepší ovladatelnost a jistota.

Také jsem snižoval uchycení brašny, resp plotnu. Překáželi mi originální madla. Vyrobil jsem proto jednoduché madlo. Nejprve se mi nedařilo najít vhodný materiál. Vše se trhalo. Poslední verze je vyrobena z plochého řemene z osobního auta. Zatím drží dobře.

Přední tlumiče jsem vybavil ventilky pro odvzdušnění.

K přepínači map a trakce , jsem umístil také ovládání ABS, aby bylo vše pěkně "po ruce".

K padacímu rámu jsem připevnil plasty pro větší přívod vzduchu k chladiči. Mám nainstalovaný teploměr chladící kapaliny. Překvapilo mně, jak velký efekt na chlazení měla tato drobná úprava.

Využívám přímý pěnový filtr. Je schovaný hodně pod sedlem. Nabyl jsem dojmu, že k němu není dostatečný přívod vzduchu. Provedl jsem drobné úpravy pro lepší zásobení vzduchem.

Celkové ladění a směrování motorky bylo a je spíše k pohodlí, k poklidné a pohodové jízdě. K tomu vedla také moje snaha a bádání jak co nejvíce utlumit otevřený výfuk, aniž bych ho nějakým způsobem "ucpával". Po pravdě, těžká věc...Dospěl jsem ke kolínkům, které hluk "pustí - odvedou" pod sedlo a plotnu. Následně jsem ještě kolínka opatřil otvory pro "rozbití" hluku. To samozřejmě funguje jen při mírné zátěži...ale funguje to... Cestování je tak příjemnější.

Stejným směrem - k pohodlnému cestování, vedla i změna vzduchového polštáře sedla. Tady se podařilo skloubit nejen větší komfort při delších cestách, ale také lepší "enduro" posez tam kde to ještě jde, než je třeba jít do stupaček. Při jízdě ve stupačkách pak nic nepřekáží.
(foto úprav v galerii)

U někoho jsem četl, že na 701 sice ujede ve dvou denně 700 km po dálnici (nejspíš ještě s řádnou náloží zavazadel) a to třeba opakovaně, ale že je ta motorka poruchová. Dost mně překvapila výdrž kterou majitel udává, ale hlavně výběr stroje na takové ježdění. Myslím že k takovému ježdění 701 rozhodně NENÍ a že 701 při takovém využití NENÍ ÚPLNĚ DOBŘE!
Za letošní sezonu máme spolu odkroucených více než 16 000 km. Ani km ve dvou. Ani km po dálnici, zato šotoliny, enduro výjezdy, silničky nejnižší třídy...Rumunský Banát...NEMĚL JSEM JDINOU PORUCHU A JEDINOU OPRAVU, takže na 701 NEDÁM DOPUSTIT!
Dlouhodobá průměrná spotřeba kolem 3,5l/100 km. Nikdy jsem neměl potřebu doplňovat olej.
Jezdím osvědčené enduro gumy Motoz. Přední myslím vydrží další sezonu. Zadní gumu jsem přezouval ještě z HQ 701 model 2017. Nyní má celkový nájezd 24 000km a je zralá na výměnu.
"Spotřební materiál" je originál bez výměny. (brzdové kotouče, destičky, řetězová sada, svíčky,...)
17.12.2021 foto tachometru SEZONA 2021


Díky přátelům za krásné chvíle a Pánu Bohu za vždy šťastný návrat z našich cest.

8.2.2022 práce v dílně.
Motorka je v podstatě nachystaná. Nebyly žádný závady a tak se mi ani moc nechtělo do dílny. Jednu věc jsem si ale už delší dobu sliboval, a to, že vyměním vatu ve výfuku. Na staré fungoval Akrap 65 000 km a loni na nové 16 000 km, takže toho má za sebou celkem dost. Práce šla dobře od ruky. Jsem zvědav zda bude mít výměna vaty při provozu nějaký vliv na zvuk koncovky.


14.3.2022 PRVNÍ LETOŠNÍ VÝJEZD
Konečně se trochu oteplilo a hlavně přestalo foukat. Vyrazil jsem kolem komína. Na rybnících jsou ještě zbytky ledu. Kolem Javořice, ve stínu kam se nedostane sluníčko, leží sníh. Motorka na pohodu. Cena benzínu ne...48,80 Kč. Sluníčko svítilo celou cestu. Zima nebyla, byl jsem řádně nabalený. Jediné co budu muset upravit je úhel navigace. Displej se leskne. Nájezd 112 km. Pěkný výjezd.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
-Jandys-
-Jandys- napsal 08.02.22 v 04:22 10b.

Krásné enduro dobře sis to postavil dle sebe, tak ať tě stále více baví a hodně skvělých zážitků cestou i necestou přeju

Honza-TA950
Honza-TA950 napsal 19.04.21 v 12:20 10b.

Pěkně, tyhle neviditelné "změny" mě taky trápí - tu jiný úchyt, tu jinde držák, tu posun od 2 cm

kain80
kain80 napsal 13.02.21 v 09:51 10b.

HusKa701
HusKa701 napsal 09.02.21 v 21:29

Díky.
Zatím můžu zmínit jen na co jsem "narazil" při výměně upravených dílů ze staré na novou. Zaskočilo mně spojení výfukového kolene s výfukem (koncovkou). Na staré byla klasika, takže jsem Akrapa nasunul na koleno a bylo hotovo. U nové je spoj jak bývá u aut. Jako by "natupo" stažený dvěma půlměsíci.
Na krku řízení nejsou navařené matky ze kterých jsem vycházel k uchycení štítu.
Jinak řešený spodek sedla, takže upravené sedlo ze staré budu muset také přizpůsobit.
To byly zatím zásadní věci které mi komplikují montáž. Budu muset vymyslet úpravy.
Jinak o takových těch viditelných změnách tady na MOTORKÁŘÍCH nedávno psali v článku.
Jinej budík s více údaji , včetně otáčkoměru a ukazatele kvaltu - dobrá věc , ale pro mně jsou čísílka tak mrňavý , že budu nahrazovat.
Volba 2 map.
Na motorce jsem ještě nejel , tak nemůžu posoudit jak to funguje. Na staré, v blátivém terénu, byla přemíra výkonu. (měl jsem ale výkon zvýšen na 90 koní +/- na brzdě jsem nebyl) Pokud bude na jedné z map výkon dávkován "přívětivěji" určitě dobrá věc.
Možnost řazení "pod plynem" RYCHLOŘAZENÍ - QUICK SHIFTER...vůbec netuším jak bude fungovat. Jsem "stará škola" s poctivým mačkáním spojky
O 25 mm menší zdvih na tlumičích ve předu i vzadu.
Zajímavé je, že uvádí sice menší výšku sedla, ale stejnou světlou výšku jakou měly 701 s většími zdvihy.
(zatím jsem se nedopídil v čem by to bylo, ale nejspíš tento údaj nebude úplně přesný)
Jinak řešený prostor pod sedlem. Myslím , že lépe, je to "takové víc učesané"
Trochu jiná maska. Jiné polepy. Na bočních krytech nádrže jsou FAKT POLEPY a jsou "takové tlusté, vysoké, vystouplé"...obávám se že se to bude odlepovat.
Modrá barva rámu - asi praktičtější ale bílá se mi líbí více.
No a z mého pohledu NEŠŤASTNÁ EURO 5, která se určitě musí podepsat na výkonu a běhu motoru. Vím jak se stará 701 rozjela když dostala otevřenýho Akrapa a sání + speciální palivovou mapu. Že byl s těmito úpravami "spokojen" i motor potvrdila menší spotřeba...uvidíme jak to bude fungovat. Určitě k motorce napíšu až uděláme "nějaký kilometry."
Tolik asi ke změnám které jsem zaregistroval. Více se ukáže až vyrazíme ...už se na to moc těším

Barney
Barney napsal 09.02.21 v 08:37 10b.

A jaké jsou tedy ty rozdíly?

Více komentářů



TOPlist