PROFIL MOTORKY

Husqvarna 701 Enduro (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HusKa701
Vloženo 27.3.2017
Aktualizováno 2.12.2020
Zobrazeno 9 217x
HODNOCENÍ PROFILU OD 46 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


7.11.2020. poslední výjezd. Info o sezoně 2020 v textu u motorky.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Promoto (Křížov) - Maximální spokojenost. Vstřícnost. Profesionální přístup. Co se domluví platí!!!

Výška jezdce: 187 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XR 650: malá nabídka zachovalých strojů, servisní interval,5 kvaltů, jen nakopávačka - nemá starter
KTM 690 Enduro R: Husqvarna 701 (model 2017) má vylepšený motor
BMW HP2 Enduro: asi bych tak silný stroj nezvládal v těžším terénu, v lehčím to ale musí být velká paráda...

První dojmy - březen 2017 Zajíždím motor. Ujeto 550 km. Seznamuji se s motorkou. Zatím maximální spokojenost. Velmi solidní výkon. Perfektní podvozek. Jemné řazení. Páčka spojky ovladatelná jedním prstem. Dobré brzdy, jen když sjedu ze silnice nejsem zvyklý na ABS a zapomínám ho vypnout. Příjemné technické vymoženosti. Po dvou měřeních průměrná spotřeba 4,2 l /100km. Sériové drapáky drží pěkně i na silnici. Jediný mínus je sériový výfuk. To je fakt děsný! Testuji své úpravy. Suprová aerodynamika štítu. I na takto vysokém stroji, při 150 km rychlosti a mojí výšce 187 cm, není žádný problém - příjemné cestování.

Motorku bych doporučil pro - Určitě pro jezdce vyšší postavy. Pro ty, co hledají stroj s velkým výkonem, menší váhou (oproti dvouválcům) ale zároveň stroj který se nelekne delších silničních přesunů. (k solidnímu komfortu na delší přesun jsou však nutné značné úpravy)

Recenze

Chtěl jsem motorku s větším výkonem. ( předchůdce stará dobrá Yamaha TT 600 E) Odhad a výběr stroje byl správný. Tahle "Huska" má výkonu až dost. Byla obava že tak silný jednoválec (75 koní) bude "ucukaný", že s ním bude těžké jezdit plynule především po silnicích. Překvapilo mně jak pěkně, kultivovaně, motorka jede. Do cca 4000 ot je cítit síla i slušný zátah. Ve větších otáčkách se pak výkon projevuje v celé své síle, naprosto brutálně. Velmi příjemná je úzká stavba stroje. Dobré brzdy se systémem ABS . Nádrž pod sedlem zvyšuje stabilitu. Motorka sama o sobě není těžká. (140 kg) Po rozjezdu jakoby zmizí všechna váha. Je velmi dobře ovladatelná. Podvozek má široké možnosti nastavení. Hodně překvapuje spotřeba , která s postupným zajížděním neustále klesá. Poslední denní nájezd byl 300 km. Dost foukalo. Kombinoval jsem vedlejší silnice s polními a lesními cestami. Spotřeba klesla na 3,8l/100km, přitom vyhodnocená průměrná rychlost byla 62 km/h. Motorka je hodně vysoká. Pro menší postavy to není dobrá volba z hlediska manipulace na místě. Jinak za jízdy naprosto v pohodě. Nemyslím si že je jednoválcový stroj určen pro kvalitní cestování ve dvou. Motorka je koncipována především do terénu. Na trhu chybí lehká endura s variabilním využitím. Dvouválce jsou do hrubšího terénu těžké a jednoválce zase nemají odpovídající vybavení pro cestování a na silnici jim občas chybí výkon. Tento motocykl jsem vytypoval jako vhodný, aby po úpravách splňoval oba požadavky. Pro příjemné cestování po silnici jsem vyrobil štít. Horní část je posuvná. Jezdec si jí nastaví podle svojí výšky, povětrnostních podmínek, terénu atd...Dalším chybějícím prvkem u motocyklů bývá úložný prostor. Na lehkém enduru se mi nelíbí velké kufry. Úložný prostor řeším brašnami. V oblasti štítu je vytvořen prostor z cyklo brašen o celkovém objemu asi 18l. Mezi řídítky a štítem jsou dva boxy. Jsou připraveny k odložení různých věcí které je dobré mít rychle po ruce. (Využívám pro lahve s vodou na pití nebo pro odložení foťáku.) V zadní části je brašna s kompresí pro celodenní cesty. Místo bočních kufrů používám vodotěsné brašny, ale pro tuto motorku ještě nemám vyrobeny závěsné rámy. Stroj jsem vybavil 12V zásuvkou, zásuvkou s dvojitým USB, navigací, budíkem s měřením teploty vody a vzduchu, stavu baterie a otáček motoru. Otáčky motoru se mi zatím nedaří dobře měřit. Při zapojení podle výrobce ukazatel velmi kolísá. Když byste někdo měli s tímto zkušenost prosím o radu. Ještě chci stroj vybavit ukazatelem zařazené rychlosti. Namontoval jsem ukazatel který snímá zařazenou rychlost podle pohybu řadící páky. Pro tuhle motorku se ale tento systém nehodí. Nefunguje, nedá se vyladit. Na předchozí mašině jsem měl GIPRO. Fungovalo skvěle. Nyní čekám na dodání setu. Také ještě musím upravit sedlo. Na delší cestování je příliš tuhé. Jak budu pokračovat v úpravách přidám fotky.

15.11.2017
DALŠÍ ÚPRAVY A ZKUŠENOSTI SE STROJEM (ZA SEZONU 2017)
Snažil jsem se především jezdit , zvykat si na nový stroj. Po pravdě ani nebylo co upravovat a opravovat. Samozřejmě došlo k vychytání výše zmíněných problémů s otáčkoměrem, počítadlem kvaltů...atd. Úprava sedla se také zdařila. Svědčí o tom fakt , že i na tak vysoké "koze" s poměrně úzkým sedlem - jsem po úpravě "useděl" i jednodenní výlet přes 600 km. Taky jsem pořídil "Akrapa" a vyrobil vlastní koncovku. Hodně to změnilo průběh výkonu hlavně v nízkých otáčkách.





Sezona vyšla náramně. Byli jsme třikrát v Rumunsku. (vždy týdenní pobyt)






Doma jsem procestoval různé části republiky a navštívil zajímavá místa.






Časté cesty byly v blízkém, na cestování velmi příjemném Rakousku.






Nahlédnul jsem "k sousedům" do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska. Závěrem sezony jsme byli v Chorvatsku, Bosně, Černé Hoře a Albánii.






Motorka šlapala bez jediného zaváhání. Stále mně překvapuje špičková spotřeba. Při jízdě po silnici se průměr ustálil na 3,7 l /100 km. Ani v terénu to není špatné. Při posledním ježdění v Rumunsku - vyloženě terén- polní, lesní cesty , turistické značky atd...jsem naměřil spotřebu 4,2 l /100 km. Úpravy stroje se také osvědčily. Jediná špatně zvolená věc je čočka na tlumená světla. Moc špatně svítí. Už pracuju na výměně za klasickou parabolu. Že se na Husce jezdí moc fajn potvrzuje můj zatím rekordní nájezd. Bez cca 150 km, 17 000 km ! První výjezd někdy v březnu, poslední v říjnu a ani km po dálnici !
Během sezony jsem nestihl vyrobit padáky a závěsné rámy na boční brašny. Nejel jsem ale žádný několikadenní výlet , takže to nebylo potřeba. Na těchto doplňcích chci zapracovat přes zimu. Jak bude něco nového, provedu zase aktualizaci, třeba to může někoho zajímat...Tahle motorka , když se trochu upraví na silnici, je super kompromis mezi velkým cestovním endurem a lehkým "terénním" endurem...tedy dle mého názoru a zkušeností. V Rumunsku jezdím s klukama kteří mají stroje kolem 100 kg a jsou vyježdění.(řada z nich jezdí motocross) Bejt mezi řiditkama a stupačkama "lepší materiál" asi by je i pěkně pohonil...no a horský silničky zase s partou s dvouválcema - KTM, BMW ...udržím tempo i když jedu třeba jako poslední. Čas ukáže jaká bude výdrž stroje. Je to přece jen nabouchaný elektronikou...vyhnaný kompresí, otáčkama,...atd...

Kamarádům děkuju za společně prožité super chvíle a Pánu Bohu , že jsme vždy dojeli bez problému a ve zdraví !

20.2.2018
Pro sezonu 2018 jsem provedl několik úprav stroje. Postupně je představím včetně fotodokumentace.
Začínám výměnou boxu vzduchového filtru. Originál box jsem vyměnil za mnohem menší s pěnovým filtrem.






Vznikl obrovský úložný prostor do kterého se vejde spousta potřebných věci na cesty.







Další drobnou úpravou je kloubový, plně seřizovatelný úchyt kamery.











28.2.2018
Upravil (zeštíhlil) jsem pohyblivé plexi štítu takže nyní mám dvě varianty.
Jednu s lepším krytím na dlouhé cesty.





Odlehčenou variantu pro kratší cesty.






Také výměna čočky tlumeného světla za klasickou parabolu. Čočka velmi špatně svítila.

2.4.2018
První letošní výjezd a tak zároveň pár fotek ohledně úprav pro letošní sezonu.
















Hlavním úkolem přes zimu bylo přizpůsobit stroj na delší cesty s plnou bagáží. Nejsem zastáncem kufrů. Nakreslil jsem si brašny , které by perfektně pasovaly na Husku 701, ale nenašel jsem nikoho, kdo by je dokázal vyrobit tak, aby byly vodotěsné. Nezbylo mi tedy nic jiného , než hledat sériově vyráběnou brašnu (vodotěsný vak) který by se co nejvíce přiblížil mým představám. Zkusil jsem to s velkými 60 l vaky "Drybag". Šlo mi hlavně o to , aby motorka nenarostla příliš do šířky. Díky obrovskému prostoru,( v součtu je to 155l !) který vaky nabízí a který zřejmě nebude nikdy plně využit, je možné zavazadla rozmístit tak , že se vak vytvaruje dle potřeby. Jednak pěkně "obejde" tvar motorky, čímž nenaroste šířka, a potom také díky velké délce vaku dojde ke správnému rozloží. K doladění tvaru slouží popruhy. Vak je zavěšen na rámu závěsným systémem. Je tedy možné vaky během chvilky z motorky sejmout. Popruhy jsou další "pojistkou" aby nedošlo k posunu nebo uvolnění brašny. Příčný "horní" vak o obsahu 35l je upevněn k rámu dvěma popruhy, Obsah tohoto vaku je velmi rychle (snadno) dostupný. Tam se budou umisťovat věci které jsou během cesty často třeba. Přes každý vak je ještě napnuta sít s malými oky. Je to jednak další jištění vaku, ale hlavně super věc pro bezpečné odložení nebo rychlou výměnu třeba rukavic, termo vložek, bundy/dresu...atd...Vaky je možné také zamknout, ale myslím , že tuto možnost využívat nebudu. Zatím mám dobrou zkušenost, nikdy mi nic na našich cestách neukradli...

Další úprava je také pro delší cesty. Jedná se o padací rám , který je doplněn sklopnými stupačkami. Moc fajn věc. Využíval jsem to již na předchozím stroji.
Znáte to. Když je člověk už dlouho v sedle a neví jak by si sednul , jak by změnil polohu, pak si prostě sklopí stupačky na padáku, "předkopy" a pěkně si na ně natáhne nohy...a to je paráda...foto viz níže.






3.12.2018
Sezona 2018.

První společnou akci s partou kamarádů bylo jarní ježdění v našem oblíbeném Banátu.





Mám to tam moc rád.





Staré, ale přitom krásné...






Další akcí byly Italské Dolomity.
Na této motoakci jsem zužitkoval všechny výše zmíněné úpravy. Především dostatek místa pro přepravu věci a to s hodně velkou rezervou.







Za deště velmi dobře zafungoval velký štít. Akci jsem pro nás připravoval se značným předstihem. Vše jsem měl solidně naplánováno, ale asi to mělo být jinak. Navečer, den před odjezdem, jsem jel tankovat. Na benzině jsem ale nenastartoval. Zjistili jsme, že motorka nedobíjí. Kamarád , mechanik, který byl také členem týmu nabídnul, že "pojedeme na baterku" a jak se vybije , že si baterie vyměníme a cestou se nám třeba podaří problém vyřešit. Po 150 km nastala první výměna baterie. Další den jsme dojeli na místo ubytování v Itálii aniž bychom závadu odstranili. Tak to pokračovalo i další dny. Motorka fungovala dobře. Jen jsem odpojil všechny spotřebiče aby baterie vydržela co nejdéle. V Bolzánu jsme našli zastoupení KTM (Huska 701 je hodně podobná s KTM 690) Vyrazili jsme tam s nadějí že nám pomohou. Zjistili spálený stator...na výměnu neměli potřebný díl.





Tak jsme dál jezdili NÁDHERNÁ, Italská, vysokohorská sedla, NEJVÝŠE POLOŽENÁ MÍSTA V ALÁCH





a pokračovali ve výměnách baterií. Nakonec jsem takto odjel celou akci cca. 3000km. Hlavní dík patří kámošovi Václavovi, který na své KTM 1090 dobíjel vybité baterie a trpělivě baterku měnil vždy, když "mi došla šťáva". I když závada mého stroje zcela jistě komplikovala výlet, nemyslím si že by to naší akci zhoršilo . Naopak nás to stmelilo a bylo zde jasně vidět jak si umí lidi pomáhat. Mám z toho moc dobrý pocit. Jedná se o první vážnější poruchu stroje. Nastala v cca 25 000 km. Stator byl vyměněn a motocykl šlape dál naprosto perfektně. Chybu předpokládám ve statoru, protože všechny "spotřebiče" v síti mají chránění pojistkou, takže při zkratu by jako první shořela pojistka. U tohoto stroje jsem zřejmě "průkopníkem". Jde o model (2017) a je dost pravděpodobné že mezi majiteli mám jeden z největších nájezdů. (aktuálně, za sezonu a půl, cca 26 000 km).

S přáteli jsem si užíval několik krásných výletů po naší domovině.
Zavedli mně například do pekla.






Sezona vrcholila. V plánu bylo ještě jednou Rumunsko, potom jih Balkánu a závěrem sezony Istrie. Můj stroj ale začal vykazovat poruchu. Ztráta oleje, kouřivost a především při zahřátí a následné pomalejší jízdě v městském provozu nebo v terénu (1,2,3,) ztráta výkonu a chování jako by mělo dojít k zedření .Zajímavé bylo, že následně, po ujetí několika set metrů na vyšší rychlostní stupeň, ve větších otáčkách, se motor dostal do normálního režimu a motorka šlapala naprosto perfektně. Tak se to stále opakovalo. V servisu vyměnili píst, ale již při cestě domů jsem zjistil že ono podivné "zadírání" přetrvává.
Horší bylo , že cestou z opravny domů jsem měl nehodu. Když nad tím nyní uvažuju, byl to zázrak , že jsem z této nehody vyváznul pouze z těžkými zhmožděninami.

Když se zdravotní stav zlepšil, a dalo se vydrápat do sedla, zkoumal jsem příčinu závady. Všimnul jsem si, že když přijedu domů v chybovém režimu, v okénku měrky je stav oleje na minimu. Když přijedu a motorka šlape jak má, tak je oleje půlka okýnka. Z toho jsem usoudil , že olej se do určité chvíle hromadí pod pístem a to také způsobuje těžký chod jak na plyn , tak při jeho zavření. Motorku jsem s tímto popisem předal k opravě. S ničím podobným se zatím nesetkali. Dnes jsem komunikoval s majitelem opravny. Potvrdil mi , že skutečně šlo o něco podobného jak uvádím a bylo to způsobeno poškozením klapky oleje pod kterou se dostala malá špona.
Nehoda a zvláštní, zajímavá porucha stroje mi pokazili závěr sezóny. Nájezd za 2018 cca 16 000 km. Celkový něco přes 33 000 km.
Hlavní je, že všichni moji kamarádi sezonu přežili bez újmy na zdraví a ani já nemám žádné následky po nehodě.

Díky kamarádům, majiteli opravny, mechanikovi a všem kteří se podíleli na našich akcích a na zdárném průběhu letošního ježdění.

Díky Bohu že jsme všichni v pořádku a můžeme se těšit na ježdění v příštím roce.

(průběžně doplním foto)

16.2.2019 První letošní projížďka. Motor po opravě šlape perfektně. Závada zřejmě odstraněna. Nájezd cca 100 km.

8.3.2019 Po dvou letech jsem se konečně dostal ke zvážení mašiny se všemi úpravami, palivem,(asi 10 l) nářadím, 0,7l vody na cestu, dešťák, ….prostě stroj nachystanej na běžnou projížďku. Přesná váha ukázala 165 kg. Vzhledem k tomu že suchá váha je uváděna 145 kg (samozřejmě tovární verze, bez úprav) mi to připadá jako velmi solidní výsledek. (doplňky vyrobené doma "na koleně" nejsou těžké)
Je pravda , že jsem proti sériovce něco málo váhy ušetřil lithiovou baterií a Akrapem, ale zase jsem toho hodně přidal...např. plnohodnotný štít, padací rámy, odpružená řídítka, stabilizátor řízení, navigaci, brašny na věci, plotnu a brašnu...a další drobnosti. Takže mohu být i s váhou doplňků vcelku spokojen.

24.4.2019 Výroba výfuku.
Dva roky jsem nosil v hlavě myšlenku , že se musím pokusit vyrobit krátký výfuk. Představa byla aby se téměř schoval pod boční plastový kryt, aby nikde nečouhal...prostě vize zadní části "bez doutníku". Když se letos po prvním ježdění zase ochladilo pustil jsem se do práce. Nejprve jsem vyrobil maketu z papíru. Šablony pak přenesl na nerez plech no a začal vařit. Chtěl jsem aby byl výfuk co nejlehčí a tak jsem pracoval s plechem o tloušťce 0,8 mm. Díly jsem neměl ideálně spasované (taky jsem svářeč samouk) a tak se práce moc nedařila. Materiál se mi propaloval, pak jsem musel brousit čímž docházelo ke ztenčení míst svarů. Práci jsem přes značné obtíže dokončil. Začalo ladění zvuku.
Byl problém dosáhnout většího tlumení. V místech obroušených svarů začal výfuk praskat.
Nevzdal jsem to a začal znovu. Těleso výfuku jsem zvětšil. Vznikl větší prostor pro tlumící výplň - vatu. Pracoval jsem s plechem o tloušťce 1 mm a pohrál si se spasováním dílů. Také jsem upravil šablony tak, aby se vařilo co nejméně. Po stránce zpracování jsem byl s výsledkem vcelku spokojen. Také vizuálně se realizace dost přiblížila mým představám.










Při delší cestě a sportovní jízdě byl ale výfuk až nepříjemně hlučný a to se mi zatím nepodařilo změnit. Samozřejmě je vždy otázkou jak by dopadla silniční kontrola, zvláště když zvuk nejde "umravnit" do "přijatelných mezí". No a tak je zase zpátky "doutník od Akrapa"... ale na té kraťoučké věcičce ještě budu pracovat a když se podaří posunout se dál dle mých představ tak to sem pro Vás co sledujete moje úpravy zase napíšu.

5.5.2019 Minulý rok jsem vyrobil rámy a zavěsil brašny pro přepravu velkého množství bagáže. (o tom je info výše) Nyní jsem hledal určitý kompromis pro přepravu menšího objemu zavazadel aniž bych musel použít rámy. Našel jsem nepromokavý motovak ve tvaru "U". Řešení se mi zalíbilo a tak jsem vak pořídil. Montáž konkrétně na Husku 701 je snadná a zabere jen pár minut. Upevnění je velmi dobré. Obsah se dá rozčlenit např. do vodáckých válců. Tři jsou v ceně vaku. Dovnitř se to "souká" samozřejmě hůř než třeba do kufru, ale určitě má toto řešení spoustu výhod. Náklad je rozložen rovnoměrně. Motorka nenaroste moc do šířky a ani do výšky, takže se nezvedá těžiště. Při lehčím pádu třeba v terénu "se to asi podá" na rozdíl od kufru nebo rámu, který se utrhne , nebo praskne. Vak jsem ještě doplnil síťkou, protože mám rád když jsou na cestě některý věci rychle "po ruce". (třeba výměna rukavic podle počasí) Mrkněte na foto. Jak to bude fungovat ověřím a pak sem napíšu.






















26.8.2019
Delší dobu jsem nepsal, zato jezdím. Po opravě (tedy za letošní sezonu) zatím nájezd 15 000 km. (táhneme to spolu třetí sezonu a máme za sebou téměř 50 000 km.) Mašina šlape perfektně. Jediná závada - přestala fungovat kontrolka rezervy paliva. Nájezd sleduji nezávisle na tachometru a ještě v navigaci.Když je ujeto cca 300 - 340 km je dobrý natankovat. (opravíme zřejmě až po sezoně) Také všechny úpravy fungují jak se od nich očekává a bez poruch...dá se tedy říci "že se prozatím vývoj zastavil".

11.11.2019 Zřejmě konec sezony a tak píšu pár řádků. Motorka neměla jedinou poruchu krom výše zmíněné signalizace rezervy paliva. Letos rekordní nájezd více než 19 000 km.

Jezdili jsme "kolem komína".












V létě v Rumunsku šotoliny, taky kolem Dunaje a Transfagaraš a Transalpinu.

















Doma návštěva zajímavých míst.











Na podzim ještě Banát "na špuntech".











Trochu se padalo, ale nikdy to nebylo nic vážného pro jezdce ani pro stroj.
Vydařená sezona.
Dík kamarádům za krásné, společně prožité chvíle a Pánu Bohu za ochranu na všech cestách a za vždy šťastný návrat.

14.4. ÚPRAVY STROJE PRO SEZONU 2020
V zimě byla Huka u mechanika na servisu. Během roku přestala fungovat kontrolka rezervy paliva. To byla JEDINÁ závada při loňském nájezdu téměř 20 000 km, a celkovém nájezdu 52 000 km za tři sezony. Nechal jsem také zkontrolovat tlumiče a vyměnit náplně, přejít celkově motor - samozřejmě výměna oleje a filtrů...prostě kompletní servis. Mechanik nenašel žádný jiný problém , žádnou chybu.
Na mých úpravách bylo potřeba také pouze drobných oprav. Na dvou místech byl naprasklý hliníkový rám masky a byla zde mírná deformace...zřejmě ještě z nehody na konci sezony 2018.
Měl jsem v plánu mírně upravit masku. Také jsem se dočetl o předních světlech s VÝRAZNĚ VĚTŠÍ SVÍTIVOSTÍ. Jde o český výrobek! Na vývoji se podílela firma Rade Garage. Od této firmy používám řadu upravených dílů. Jsou naprosto perfektní. Rozhodl jsem se světla pořídit. Zatím jsem nejel v noci, tak nemohu napsat recenzi na svítivost, ale jak vyzkouším , určitě sem napíšu.
Vizuálně úprava masky dopadla takto:










Další nutnou úpravou byly nové úchyty kamery. Originální plastové uchycení bylo vyklepané takže kamera už neměla stabilitu. Podařilo se mi najít kvalitní uchycení vyrobené ze slitiny hliníku.
Použil jsem na přední i zadní úchyt.










Delší dobu mně lákaly KRÁTKÉ frézované páčky přední brzdy a spojky. Pořídil jsem je a upravil tak aby se daly ovládat jedním nebo dvěma prsty.





Při úpravách masky jsem také zjednodušil uspořádání kontrolek v prostoru "okolo budíků".






31.5.2020 ÚPRAVA PŘEPÁKOVÁNÍ A SNÍŽENÍ MOTORKY
Četl jsem pojednání o snížení od majitele 701 tady z fóra 701 na Motorkářích.(který to vzhledem ke své výšce asi potřeboval) Pak jsme kolem toho spolu komunikovali.
Poslal mi odkaz na díl z UK ...(moc děkuju!)
Tím to u mně na nějakou dobu skončilo.
Mám mírně povolenou zadní pružinu. Motorka se při zatížení více sníží, ale bylo mi jasné , že toto řešení NENÍ SPRÁVNÉ minimálně co se týká změny postavení předních tlumičů za jízdy. Moje výška je 701 odpovídající. Za jízdy naprostá pohoda, ale na místě už pár karambolů bylo. Na silnici byl problém jen jednou v nepříjemné situaci v Kotoru kdy jsem musel uhnout autu co si vynutilo přednost...byla krátká noha. V terénu bylo pádů "na krátkou nohu" více. Tak jsem si řekl, že to prostě jen tak zkusím , jak se bude chovat snížená motorka a objednal jsem snížení v přepákování. Taky byla v dílně "dlouhá chvíle". Motorka vyladěná, nebylo co řešit...a jezdit se nedalo - mizerný počasí...Díl přišel asi za 14 dní. Montáž celkem snadná a časově nenáročná. Po montáži jsem vyladil SPRÁVNĚ předpětí pružiny zadního tlumiče - jak má být a snížil také o 3 cm přední tlumiče posunutím v brejlích. Snížení na tak vysoké mašině bez zatížení není moc vidět. Když se posadím, dotýkám se země pohodlně celými chodidly a to ještě s rezervou - manipulace na místě je výrazně příjemnější. (výška sedla cca 910 mm) Jízdní projev se mi zdá také lepší. Řekl bych , že dotažením zadního péra nyní jako by lépe funguje přední odpružení. Motorka lépe pochytává nerovnosti - zatím testováno pouze na rozbitých siničkách a polních cestách u nás na Vysočině. V zatáčkách na kvalitním povrchu se mi jeví motorka také o něco lépe ovladatelná a taková jako by jistější, klidnější, i když i původní ježdění bylo naprosto suprové, rozhodně mu nemůžu nic vytknout, ale zdá se mi to přece jen "o fous" lepší. V hrubém terénu zatím nevím , to uvidíme asi až pojedeme do Rumunska nebo někam "tam dolů, na jih". Koukal jsem na nové modely 2020, kde snížili zdvihy tlumičů (myslím že z 270 na 250, předpokládám , že se tím motorka snížila o cca 3 cm) ...a to bude
podobné jak to mám nyní nastavené, tak asi i v továrně uvážili že by to mohlo být ku prospěchu věci. -:)

18.7.2020 drobné úpravy a info o pneu MOTOZ
Po snížení motorky jsem sáhnul ke snížení stupaček. Podařilo se snížení asi o cca 30 mm. V poslední době se pohybuji převážně na vedlejších silnicích a na polních cestách. Těžší terén už jsem dlouho nejel a proto tato úprava. Těch pár centimetrů změní úhel nohou a cestování je příjemnější. Taky jsem po neuvěřitelných 21 000 km měnil zadní gumu MOTOZ GPS , kterou mohu doporučit. Nájezd větší než u předchozího pneu Heidenau. Na silnici srovnatelné, spíše lepší vlastnosti, za mokra lepší vlastnosti no a na terén to chce asi nejen u 701 poctivej krosovej drapák, takže tady si nedovolím porovnávat.






9.8.2020 dnes stav tachometru 1000 mh.
Po příjezdu z krátké projížďky "kolem komína" (asi 160 km) koukám na budík a nestačím se divit. Rovných 1000 mh . Km ukazuje počítadlo 61 099. Motorka šlape líp jak po záběhu. Mám radost při každém výjezdu.






Sobota 7.11. 2020 - poslední výjezd. Po neděli už 701 putovala na přívěsu za autem na každoroční posezónní servis.
Rok 2020 byl "zvláštní". Nejspíš nejen pro nás.
V zimě, jsem koupil motorku pro dceru. Těšili jsme se, jak budeme jezdit. První výjezdy "kolem komína" byly fajn. Očekávali jsme "něco většího". Pak začaly být problémy s cestováním mimo republiku a tak jsme nakonec podnikli jen dvě několikadenní akce a to pouze v rámci ČR.
(sem patří fotky, ale údajně v Chromu zavedli změny že nelze přenášet tak foto UMISŤUJI DO GALERIE

Vyjeli jsme na na Ještěd.
...
Podívali se na nádhernou přehradu Les království.
...
Navštívili jsme vyhlídku nad soutokem Labe a Vltavy a další zajímavá místa u nás doma.
...
Občas jsme si dali něco dobrého k snědku.
...
S přáteli jsme se zajeli mrknout na zajímavosti v okolí Lipnice nad Sázavou.
...
Zatavili se v Kácově v pivovaru...na pito...
...
Jak můžu - jedu...a to znamená že dost často sám.
Oblíbený okruh "kolem Pálavy".
...
"Malá Hluboká" a zničené porosty silným krupobitím.
...
Po dlouhé době se u nás, po deštích, vylila z břehů řeka Dyje.
...
Hřeben s vrcholovým kopcem "Bába" a odtud smutný pohled na místa kde bývaly hluboké lesy.
...
701 šlapala naprosto úžasně. Průměrná spotřeba při běžných výletech po vedlejších silničkách s rychlostí kolem 90 Km/h stále kolem 3,4l/100km.(vím, není to podstatné, ale u jednobuchu s takovým nájezdem, výkonem atd...je to alespoň pro mně překvapivé, má to samozřejmě souvislost s dojezdem na nádrž, což už důležité je) Velmi mně překvapil nájezd téměř 30 000 km na přední gumě MOTOZ GPS, a hlavně to , že i při hodně "probržděné" gumě motorka drži i v relativně velkých rychlostech krásně stopu a nevlní se. (nejvíc navigace zaznamenala rychlost 173km/h) Při jízdě v noci se potvrdily špičkové reference na světla od Rade/Garage. Svítí nesrovnatelně lépe v porovnání s čímkoli co jsem dříve používal.
Osobní úpravy se téměř zastavily. Něco málo jsem měnil na sedle. Vše fungovalo dle mých představ a požadavků.
Při nájezdu cca. 64 000 km jsem začal pozorovat úbytek oleje. Dával jsem na to pozor a během posledních 1000 km jsem raději dvakrát doplňoval. Na jednobuch s těmito parametry výkonu je to myslím výdrž úctyhodná. Předpokládám výměnu pístu, kroužků, ale rozhodnutí, nebo doporučení bude na mechanikovi značkového servisu. Motorku chci dát do 100% stavu pro nového majitele. Čekám totiž na nový stroj. Jak jinak než na 701, modelový rok 2021.
Dlouho jsem zvažoval "něco lehčího", ale zatím jsem na trhu nenašel žádný lehčí stroj s takovou výdrží jakou má 701/690 KTM. Tyhle motorky se fakt povedly. Poměr výkon/hmotnost, interval výměny oleje, výměny dílů který mají "omezenou" dobu životnosti, (jako třeba výměna pístu-kroužků) dostupnost a rychlost dodání náhradních dílů, užitný vlastnosti - fakt široký využití strojů jak na silnici , tak v terénu... Navíc mám NAPROSTO PERFEKTNÍ SERVIS !!!
Upřímně, nenašel jsem nic co by se s těmito stroji a mým "zázemím" dalo rovnat!
Pokud tedy bude "nějaké zítra", pak bude pro další sezonu 701 model 2021. (už se moc těším)
Většinu svých úprav přenesu na nový stroj a Husku 701, modelový rok 2017 uvedu do továrního stavu. Na jaře bude připravena pro nového majitele. Některé úpravy (výbava navíc) zřejmě zůstanou , protože mi připadá škoda likvidovat i věci které možná nebudu na novou potřebovat.
Nejspíš zůstane ukazatel zařazené rychlosti. Dost pravděpodobně sdružený ukazatel - otáčkoměr, napětí baterie...další funkce... Zcela jistě díl v motoru který zabraňuje zařazení "falešného neutrálu".
Díly které jsem nahradil svými úpravami budou nové, neježděné. Také zde budou některé fungl nové díly z nové motorky, jako třeba originál pneumatiky, protože mám dvě sady kol. Jednu "enduro" sadu a druhou s poctivými krosovými špunty.
Sám jsem na tu "fúzi" zvědav.
Motorka bude prodávána S PRODLOUŽENOU PŘENOSNOU ZÁRUKOU od Husqvarny. Funguje to skvěle. Mohu všem doporučit.
Na jaře předpokládám podání inzerátu na prodej. Pokud by měl někdo VÁŽNÝ zájem o informace již nyní, napište.
Huska 701/690 KTM - ÚŽASNÝ STROJE !

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RostaZahel
RostaZahel napsal 07.12.20 v 21:28 10b.

nádherný stroj, za 10 DD ať ti to frčí

Radkis_1
Radkis_1 napsal 27.09.20 v 18:23 10b.

moto paradna, nech este dlho sluzi. tiez nad nou uvazujem ...

HusKa701
HusKa701 napsal 07.04.20 v 00:00

Děkuju. Vám, přátelé jedné stopy . Potěší to, když je odezva, zvláště když je kladná a když dlouhodobý postřehy třeba někomu i pomohou například ve volbě stroje. Díky

O.N.E.
O.N.E. napsal 31.03.20 v 22:35 10b.

To je mazec

RedNRacer
RedNRacer napsal 24.02.20 v 16:35 10b.

Pěkná práce, jak najeté km tak úpravy. Pokukuji po adventure bike. Obecně by mě zajímalo porovnání s dnešní Tenére 700 pro dlouhé adventure dovolené. Obratnost a komfort v terénu vs. přesuny po silnicích. Zda by jsi i dnes šel do stejného stroje. Přeji hodně najetých km s vysmátým návratem.

Více komentářů



TOPlist