Pokračování ságy 690/701 - po 690/2009, 690/2012, 701/2018 teď 701/2019
Motorka koupena od FIRMA:Miroslav Křeček - Benemoto (Benešo - Domluva platila, motorka odpovídala popisu, vyřídili přihlášení. Zapomněl jsme tam zadní blatník, nebyl problém si ho vyzvednout později.
Výška jezdce: 175 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
KTM 690 Enduro R: důvod neuveden
První dojmy - Po desítce tisíc kilometrů na Sertau v Jižní Americe byla jízda na 701 opět jako z jiného světa. Vysoká úzká terénní koza. Hned během testovací jízdy jsem si dal málem na držku když jsem zkoušel rám/motor tak jsem to rozjel na 140 a když jsem prudce zaklapl plyn tak se rozkmitaly řidítka. No ustál jsem to, ale byl hnědý poplach. Terénní geometrie, terénní gumy a bez tlumiče řízení na to tyhle modely trpí.
Motorku bych doporučil pro - Jako všechny 690 - lehčí než mastodonty a těžší než ostré - na silnici zábavná a v terénu schopná, zvládne i delší cesty, ale na dálnice to není.
Doplňky na motorce - nic, originální stav. oproti nastrojené 2018 mě to tady bude čekat - zase od Radeho ale můžu nainstalovat novější verzi tj. karbonový tower a novější airboix. Plech pdo motor mi zůstal, nosiče taky.
Recenze
další pokračování 690 strojů - když vyšla 701 řekl jsem že je to 690 v bílém - je i není. Je to spíš další generace 690 a až 690/2019 má pak s 701 hodně společného.
Když jsem se chytal do ameriky tak jsem 701/2018 prodal, aby nestála rok v garáži nevyužitá. Za stejnou cenu co jsme ji prodal jsem teď koupil 2019, ale nevybavenou takže do ní ještě něco budu muset nacpat. Pak snad vydrží a na cestu na Pamír bych si vzal 701.
690/701 a nově i gasgas700 mají v podstatě následující generace:
2008-2011 - 654ccm, 46 kW - dvě verze normální (250mm zdvihy) a vyšší R (275mm zdvihy) s pitomým světlem z exc (35W žárovka)
2012-2013 690ccm, 49 kW
2014-2016 690ccm, 49 kW elektronický plyn a dvou svíčková hlava, ABS
2016-2017 -701 motor identický s 690 49 kW
2017 a dál 701 - motor 55 kW - nový hlava s vyvažovákem, jiné tlačné vahadla bez rolen a s novou ostřikovou tryskou oleje přímo v hlavě což životnosti jen prospěje - motor má méně vibrací, lepší mazání hlavy - má menší zdvih a je víc točivější a výkonný, jedna ECU bez možnosti volby palivových map
podvozek na 4CS vidlici, zdvihy pořád vysoké
690 - 2019 - motor 55kW jako 701 doplnění další elektroniky jako je TC atd.
701 - 2019 - nová přední vidloice Xplor oroti přecghozí 4CS co byla docela kritizovaná, vysoké zdvihy 275mm
701 2020 byla i verze LR s druhou velkou nádrží vepředu - super dojez, není třeba řešit další, ale je jich málo, potkal jsem ji i na cestách v americe
změna ve rámu - modrý bez úchytů kapotáže, musí být klema - kapotáž na modely 2017-2019 nejde jednoduše použít,elektornika s TC jako u 690/2019
701 a 690/2021 a dál - dvě mapy, TC, budík s otáčkoměrem, inovované náklonové ABS atd. EURO5 - jiné ECU dost oblbovánků elektorniky nefunguje.
Tady je i Gasgas700 - základ společný liší se cca jak 701 od 690 v detailech, plasty, sedlo, barva...atd.
Dál k 701 - zase ji nastrojím - kapotáž, nádrž, šusplech s úložnmým prostorem, výfuk Wings se silent kitem, předělám sedlo,...
naistaluju ABS dongle - to se osvědčilo - nechá ABS na předním kole a vypne na zadním.
Hodně uvažuju nad tím, že tam zase dám snížení co mi zůstalo + jsem pořídil ještě jiné kosti takže mohu laborovat - tohle je fakt hooodně vysoké.
Přeju kopec zábavy
pěkná motokrossová mašiny draku. Tak ať ti dělá jen samé potěšení.
Hnědý poplach mě dostal