renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Husqvarna 701 Enduro (2021)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník HusKa701
Vloženo 8.2.2021
Aktualizováno 4.3.2024
Zobrazeno 4 409x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


4.3.2024 první letošní kilometry

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Promoto (Načeradec) - MAXIMÁLNÍ SPOKOJENOST. Zkušenost z provozu HQ 701 za 4 sezony. Perfektní přístup prodejce a špičková práce mechanika.

Výška jezdce: 187 cm

První dojmy - HQ 701 model 2017 jsem jezdil 4 roky, 65 000 km, nečekal jsem žádné výrazné "překvapení" ono ale bylo... něco k lepšímu něco naopak...popis, řešení a zkušenosti níže...

Recenze

V pátek mi z Husqvarny v Křížově u Vlašimi přivezli mojí starou 701 (model 2017) po celkovém servisu a také její nástupkyni, Husqvarnu 701 model 2021.
Hned jsem se pustil do "přemontování" osvědčených úprav ze staré na novou. Narazil jsem na pár "inovací", se kterými se nepočítalo. Není to ale nic neřešitelného. Dnes jsem práce končil nachystáním kol na výměnu pneumatik.
Vypadá to následovně.

Nová


Stará


13.3.2021
Dokončil jsem úpravy. Po neděli návštěva na dopravce, přihlášení, přidělení RZ a pak už snad brzy první výjezd.
701 (2017) bude čekat STK s prodloužením provozu na další 4 roky a potom nabídka k prodeji.
Pořízeno pár fotek obou mašin pro vzpomínku.
KOMPLETNÍ FOTO V GALERII.


26.3.2021 První výjezd.
Udělalo se hezky a tak jsem poprvé vyjel. Měl jsem obavy že se na průběhu výkonu negativně podepíší elektronické změny. Nic takového se naštěstí nepotvrdilo. Motor šlape stejně dobře jako na "staré" 701 (model 2017) Za to jsem moc rád! Zjišťoval jsem rozdíly výkonu (průběhu výkonu) na různou mapu. Na silnici zatím výrazné rozdíly nepociťuji. "2" mi připadá mírně ostřejší. Další novou funkcí je hlídání prokluzu zadního kola. Při volbě mapy 1 je prokluz (zahrabání) zřejmě hodně omezen. Tyto nové funkce se asi nejvíce projeví a nejlépe vyzkouší v terénu, na blátě ale to až bude motor alespoň trochu zajetý.
Učím se používat řazení pod plynem. Při sportovní jízdě SUPER VĚCIČKA. Když se "jen tak brblá" už to taková paráda není. Motorka si totiž VŽDYCKY PŘI ŘAZENÍ sáhne do plynu. Přidá nebo ubere a je úplně jedno jestli se spojka mačká nebo ne. Co se mi vůbec nelíbí, při "hledání neutrálu" na místě si motor taky přidá, když se neutrál nepovede najít...na nezaběhlý převodovce je někdy hledání neutrálu "peklo". Když jsme u neutrálu, tak je u modelu 2021 stejně jako u 2017 stále stejný problém s falešnými neutrály mezi 4-5 a 5-6 rychl. stupněm. Během 120 km mi tam spadnul několikrát. Přitom jde o stále se opakující, všeobecně známou závadu, která je ale snadno řešitelná. Při aktuální ceně motorky by tohle už mohli mít v KTM odstraněné.
2021 má nový tachometr. Je tam více údajů. Přesto že "budík" není velký, údaje jsou perfektně čitelné. Co se ale nepodařilo nebo tomu nerozumím, nebo nemám zatím správně seřízené... je "otáčkoměr".
Funguje to zřejmě tak, že se na displeji zobrazují "osmičky" "8". Podle toho kolik "osmiček" tolik otáček motor právě točí.
8 je 1000ot; 88 jsou 3000; 888 jsou 4000 ot...atd.. no prostě "za mně DIVNÝ" Budu určitě nahrazovat NORMÁLNÍM otáčkoměrem.
Proti staré ještě jedna nepatrná "vychytávka" která mně ale baví, asi taky proto že jsem na ní zvyklý z auta. Tlačítko pro start motoru se nedrží, jen se na něj "ťukne"...startuje si to samo.
Zatím jsem vůbec neladil podvozek. Přední i zadní tlumiče mají menší zdvihy a jsou údajně konstrukčně lepší. U předních tl. bych to i bez vyladění potvrdil. Nerovnosti "žehlí" lépe. Zadek mi připadá tvrdší než jsem byl zvyklý, ale jak píšu musím mrknout jak je nastaveno a poladit. Jinak nádherný výjezd, s motorkou maximální spokojenost. Jak bude něco nového zase sem pro Vás koho to zajímá napíšu.

5.4.2021
Minulý týden jsem dvakrát vyjel na krátké projížďky. Ladil jsem především podvozek směrem k pohodlnému cestování po vedlejších silnicích a rozbitých cestách, takže "více do měkka." Na předních tlumičích jsem pomocí kroužků zjišťoval jaká je rezerva k dorazu, když mají tlumiče menší zdvihy než u předchozích modelů. Zdá se, že pružení je progresivní. S přibývajícím tlakem se "progresivně" zmenšuje dráha tlumiče, neboli, pružina je progresivně tužší. Tím se "oddaluje" riziko, že tlumič "půjde na doraz." Nerovnosti místních silnic a polních cest přední tlumiče "žehlí" velmi pěkně. Zadní tlumení mi připadá stále příliš tvrdé. Opět byl "boj" s falešnými neutrály. Dokonce mi jeden "neexistující neutrál" zobrazil i budík v podobě pomlčky. Asi jsem neuvedl, že přístroj již ukazuje zařazenou rychlost, což jednoznačně chválím. Čísílka nejsou nijak velká, přesto jsou pěkně čitelná. Budík už také nemá externí baterii. Sice tím pádem bere trvale něco málo z centrální baterie, a při odpojení baterky se musí znovu nastavit, ale výhodou je, že se nemusí měnit baterky, což jsem u modelu 2017 dělal minimálně 2x za sezonu. Za mně tedy "krok správným směrem".
16.4.2021
Hledal jsem náhradu za malý tachometr. Nalezl jsem velký LCD displej se spoustou funkcí.
Dokonce bylo psáno, že je určen pro mojí motorku včetně modelového roku 2021. S nadšením jsem koupil. Minulý týden přišel čas abychom přístroj zapojili. Na zapojení jsem si netroufal a tak pomohl kamarád, který se věnuje auto-elektrice. Plánek zapojení byl celkem jednoduchý, ale některé části jsou nečitelné. Odkoukal jsem z jiných zařízení se shodnými konektorovými spoji. Zapojení podsvícení, kontrolek blinkrů, dálkových světel, šlo celkem pěkně. Pak se nám podařilo zapojit otáčkoměr, ale tím jsme skončili. Ať jsme laborovali jak jsme chtěli do LCD vede velké množství drátů, ale do originálního tachometru jen 8. Dospěli jsme k názoru, že nová elektroinstalace HQ 701 již využívá k přenosu různých informací jeden drát a LCD přístroj na tuto komunikaci není stavěn. Hrozně mně to zklamalo, protože LCD vypadá velmi dobře, obsahuje všechny potřebné funkce, údaje jsou výrazně větší než v orig. budíku a tím pádem i mnohem lépe čitelné. Údaj prodejce o možnosti využití pro můj motocykl, ale také např. pro KTM 690 je na jejich stránkách stále aktivní. Kontaktoval jsem ještě několik firem, ale vždy jsme se shodli že přístroj zřejmě není kompatibilní. Třeba děláme někde chybu. Pokud byste někdo měl s připojením zkušenost budu moc rád za jakoukoli pomoc.
Odkaz na LCD:
https://www.motea.co...acho-hitech-204959-0

Prozatím jsem ze staré 701, která je na prodej, odmontoval přídavný otáčkoměr s dalšími funkcemi a bez problému připojil stejně jak byl zapojen. Přístroj bezproblémově sloužil 4 sezony. Kdyby se ale přeci jen podařilo zapojit LCD byl bych moc rád.
20.4.2021
Udělalo se konečně trochu slušně a tak vyrážím zkontrolovat stroj po zapojení otáčkoměru co jsem měl na staré 701. Všechno šlape jak má. Začínám si zvykat kde co najít mrknutím oka. A je to dobré. Jen ukazatel zařazené rychlosti je pro mně fakt titěrný. Na staré jsem měl Gipro a to byla paráda.
V připojení LCD, které se zatím nezdařilo (text výše) se díky ochotným kamarádům z fóra "motorkáři" pomalu prokousáváme dál. Je neuvěřitelný, kolik fajn lidí se ozve s radou a snahou pomoci. Díky Vám přátelé!!! Jak tak jedu, zvykám si na sestavu budíků a říkám si, že se do toho LCD nemusím vůbec hrnout, že tohle není zase tak špatný. Navíc, když zvažuju co všechno bych musel podstoupit, když bych přecházel na LCD a co bych ze stávajících funkcí ztratil...zkusím jezdit zatím s touto sestavou...a třeba někdy se k připojení LCD vrátím.
Teď to vypadá takto: (nepodařilo se mi fotky správně otočit a tak ještě vkládám do galerie, snad to tam bude správně, pokud ne omlouvám se, je to nad mé síly ?)



28.4.2021
V 800 km měníme ve značkovém servisu poprvé olej, filtry, sítka... Olej je čisťoučkej, ani šponka. Měníme taky "ramínko řazení." Nové má proti originálu kvalitní ložisko a nejspíš malinko tvrdší pružinu. Odjíždím ze servisu a řadí se mi mnohem líp. Také řazení pod plynem funguje o poznání lépe. Kvalty tam krásně padají i v menších otáčkách motoru a za následujících 200 km ani jeden falešný neutrál. Nechápu proč to tak neumí rovnou v KTM. Pěkná vyjížďka. Sice foukalo ale zima nebyla a tak nakonec téměř 300 km.
26.5.2021 Delší čas jsem se trápil se zadním tlumičem. Odpružení je výrazně tužší než u předchozího modelu. Pořídil jsem měkčí pružinu, ale ani tím se projev odpružení nezlepšil. Nechal jsem tlumič upravit ve specializované firmě. Došlo k mírnému zlepšení. Při porovnání jízdy s tlumičem z předchozího modelu byl ale stále zadek příliš tuhý. Když jsem porovnával odpor tlumičů (bez pružiny) tlumič z nové kladl velký odpor. Na netu jsem našel zařízení kterým upravují tlumiče WP aby se daly tlakovat jako např. kayaba, jenže toto zařízení nebylo pro můj tlumič vhodné. Vyrobil jsem tedy zařízení vlastní, které umožňuje libovolně měnit tlak v tlumiči. Snížením tlaku jsem dosáhnul mnohem měkčí a jemnější funkci tlumiče a výrazně lepšího jízdního projevu. Bude samozřejmě ještě potřeba ladit a zkoušet jak nastavit pro silnici a lehčí terén a jak upravit tlak pro drsnější ježdění. Velkou pomoc při ladění mi také poskytuje zařízení pro plynulé nastavení předpětí pružiny Xtrig, kterým jsem tlumič dovybavil.
Další poznatek z provozu je k funkci ukazatele najetých km na rezervu. Od začátku mi byla divná jeho funkce a tak jsem se na ní více zaměřil. Ukazatel naskočí při prvním rozsvícení kontroly rezervy, což bych bral, ale naskočí tam rovnou určitý počet už ujetých km a to ne malý, klidně 49 km. Myslím , že by měla naskočit "0", protože jinak se nejedná o správný údaj. Při přepnutí tachometru se již k tomuto údaji nedá vrátit. Je to možné jedině po vypnutí motoru a následném znovu rozsvícení kontrolky rezervy. Nepochopitelné pak ale je, že se začne počítat ujetá vzdálenost znovu, takže podle tohoto ukazatele vůbec člověk neví kolik km na rezervu už ujel. Nechápu k čemu je taková funkce dobrá.
Už z předchozího modelu 701 sleduju nájezd na rezervu z dat v navigaci, tak mi nevadí že je tato nová funkce k nepotřebě. Spíše mně zaráží, že v dnešní době někdo něco takového vymyslí a pustí do světa.

23.11.2021
Delší dobu jsem nepsal, ale usilovně ladil, (hlavně tlumiče) zkoušel, jezdil...
Moto sezona 2021 je nejspíš u konce a tak pro vás koho zajímají moje zkušenosti s HQ 701 model 2021 píšu o mém prvním roce s tímto strojem. (Výhodou je, že mohu srovnávat s HQ model 2017 s nájezdem
přes 65 000 km za 4 sezony)
Jak už jsem zmiňoval největší problém byl s velmi tuhým podvozkem. Výrobce tlumiče zřejmě ještě více naladil na sportovní jízdu, na rally závody. To ale není "můj šálek kávy". Vždy po cca 150 km na našich rozbitých silnicích nejnižší třídy jsem cítil záda a to bylo VELKÉ ZKLAMÁNÍ.
(podvozek modelu 2017 byl pro moje užití výrazně vstřícnější!)
Když jsem ani v půli sezony sám nedokázal zajistit žádné zlepšení, poslal jsem zadní tlumič "na převýchovu" k odborníkovi. Po "úpravě" jsem ale nezaznamenal absolutně žádnou změnu. Transakce mně vyšla na 2 500Kč bez efektu. Až v srpnu se mi podařilo najít člověka který odborně zasáhnul do naladění šavlí i zadního tlumiče. Změna byla okamžitě a jasně vnímatelná. Odpružení výrazně "změkčilo". Motorka začala pěkně "žehlit" terén, žádný tvrdý rázy do páteře...jedním slovem paráda. Měl jsem z toho upřímnou radost. Ta však netrvala dlouho. Přední tlumiče po pár stech km začaly drhnout. Jakoby se zadírat. Naštěstí jsem měl informace o úpravách. Jednou z úprav bylo naplnění tlumičů menším objemem oleje. (To se u řady tlumičů běžně praktikuje.) Předpokládal jsem, že by díky tomu mohlo docházet k nedostatečnému mazání a "drhnutí". S kamarádem jsme tlumiče rozdělali a skutečně bylo na vnitřku horních trubek tlumičů vidět velmi slabé oděrky v místech kde chodí horní pouzdro spodní trubky. Promazali jsme speciálním tukem všechny gufera, tlumiče složili a naplnili origo olejem V PŘEDEPSANÉM OBJEMU. Drhnutí okamžitě přestalo.
(takže do těchto tlumičů vždy jen předepsané množství oleje!!!)
Po odzkoušení jsem se ještě rozhodnul pro výměnu oleje za řidší, pro ještě jemnější chod a větší propružení vidlice. Změna zafungovala podle mých představ a záměru. Poslední úpravou bylo zvětšení předpětí pružin vložením kroužků - podložek o tloušťce 8 mm. Na takto vyladěném podvozku končím letošní sezonu. Byla to neskutečná práce. Spousta zkoušek, "alchymie" ale výsledek je naprosto bombastický. Motorka funguje jak podle mých představ má. Při propružení na místě se stlačuje prakticky stejně přední i zadní část motorky a v provozu je to fakt paráda.
Tohle úsilí stálo za to.

Ostatní úpravy byly proti výše zmíněnému v podstatě kosmetické.
Řada majitelů 701(ale i jiných strojů) již dávno vyhodila uhlíkový filtr který má řešit nesmyslné nároky "zelených" na úpravu výparů z nádrže. Vymontování "bandasky" jsem dříve moc nerozuměl. Čím víc mi ale vadí nesmysly, které se zavádí jako že "pro dobro, pro ekologii"...a ony mají v praxi přesně opačný efekt... tím víc jsem cítil , že tahle věcička je fakt úplnej úlet! Nastal čas, kdy i u mojí motorky jednoho krásnýho dne šla do pryč. Bylo potřeba "uspokojit" elektroniku odporem, aby nesvítila kontrolka chyby motoru. Za chladičem vzniklo volné místo, takže dochází k lepšímu proudění vzduchu a tím lepšímu chlazení. Další výhodou je absence spousty gumových hadic. Když zvážím ekologickou zátěž spojenou s výrobou hadic, plastů, el. zařízení, el. instalace, atd...tohoto zařízení, s jeho konečným "efektem", je mi jasné, a snad to musí být jasné každému normálnímu člověku, že zařízení je neekologické, a to vůbec nemluvíme o tom, že ho bude třeba jednou "EKOLOGICKY" ZLIKVIDOVAT. Bylo by prostě fajn, takovéto nesmysly nevymýšlet, natož je vyrábět a montovat!

Mezi zamýšlené úpravy patřilo snížení těžiště a výšky stroje pro jistější došlápnutí a ovládání na místě. Ke snížení zadní části jsem použil díl do přepákování. Odpovídajícím způsobem jsem snížil přední tlumiče v brýlích. Motorka se chová citelně lépe - jistěji- na silnici v zatáčkách. V terénu který jezdím drobnou ztrátu světlosti podvozku nikterak nepociťuji. Ve stupačkách je rovněž lepší ovladatelnost a jistota.

Také jsem snižoval uchycení brašny, resp plotnu. Překáželi mi originální madla. Vyrobil jsem proto jednoduché madlo. Nejprve se mi nedařilo najít vhodný materiál. Vše se trhalo. Poslední verze je vyrobena z plochého řemene z osobního auta. Zatím drží dobře.

Přední tlumiče jsem vybavil ventilky pro odvzdušnění.

K přepínači map a trakce , jsem umístil také ovládání ABS, aby bylo vše pěkně "po ruce".

K padacímu rámu jsem připevnil plasty pro větší přívod vzduchu k chladiči. Mám nainstalovaný teploměr chladící kapaliny. Překvapilo mně, jak velký efekt na chlazení měla tato drobná úprava.

Využívám přímý pěnový filtr. Je schovaný hodně pod sedlem. Nabyl jsem dojmu, že k němu není dostatečný přívod vzduchu. Provedl jsem drobné úpravy pro lepší zásobení vzduchem.

Celkové ladění a směrování motorky bylo a je spíše k pohodlí, k poklidné a pohodové jízdě. K tomu vedla také moje snaha a bádání jak co nejvíce utlumit otevřený výfuk, aniž bych ho nějakým způsobem "ucpával". Po pravdě, těžká věc...Dospěl jsem ke kolínkům, které hluk "pustí - odvedou" pod sedlo a plotnu. Následně jsem ještě kolínka opatřil otvory pro "rozbití" hluku. To samozřejmě funguje jen při mírné zátěži...ale funguje to... Cestování je tak příjemnější.

Stejným směrem - k pohodlnému cestování, vedla i změna vzduchového polštáře sedla. Tady se podařilo skloubit nejen větší komfort při delších cestách, ale také lepší "enduro" posez tam kde to ještě jde, než je třeba jít do stupaček. Při jízdě ve stupačkách pak nic nepřekáží.
(foto úprav v galerii)

U někoho jsem četl, že na 701 sice ujede ve dvou denně 700 km po dálnici (nejspíš ještě s řádnou náloží zavazadel) a to třeba opakovaně, ale že je ta motorka poruchová. Dost mně překvapila výdrž kterou majitel udává, ale hlavně výběr stroje na takové ježdění. Myslím že k takovému ježdění 701 rozhodně NENÍ a že 701 při takovém využití NENÍ ÚPLNĚ DOBŘE!
Za letošní sezonu máme spolu odkroucených více než 16 000 km. Ani km ve dvou. Ani km po dálnici, zato šotoliny, enduro výjezdy, silničky nejnižší třídy...Rumunský Banát...NEMĚL JSEM JDINOU PORUCHU A JEDINOU OPRAVU, takže na 701 NEDÁM DOPUSTIT!
Dlouhodobá průměrná spotřeba kolem 3,5l/100 km. Nikdy jsem neměl potřebu doplňovat olej.
Jezdím osvědčené enduro gumy Motoz. Přední myslím vydrží další sezonu. Zadní gumu jsem přezouval ještě z HQ 701 model 2017. Nyní má celkový nájezd 24 000km a je zralá na výměnu.
"Spotřební materiál" je originál bez výměny. (brzdové kotouče, destičky, řetězová sada, svíčky,...)
17.12.2021 foto tachometru SEZONA 2021


Díky přátelům za krásné chvíle a Pánu Bohu za vždy šťastný návrat z našich cest.

8.2.2022 práce v dílně.
Motorka je v podstatě nachystaná. Nebyly žádný závady a tak se mi ani moc nechtělo do dílny. Jednu věc jsem si ale už delší dobu sliboval, a to, že vyměním vatu ve výfuku. Na staré fungoval Akrap 65 000 km a loni na nové 16 000 km, takže toho má za sebou celkem dost. Práce šla dobře od ruky. Jsem zvědav zda bude mít výměna vaty při provozu nějaký vliv na zvuk koncovky.


14.3.2022 PRVNÍ LETOŠNÍ VÝJEZD
Konečně se trochu oteplilo a hlavně přestalo foukat. Vyrazil jsem kolem komína. Na rybnících jsou ještě zbytky ledu. Kolem Javořice, ve stínu kam se nedostane sluníčko, leží sníh. Motorka na pohodu. Cena benzínu ne...48,80 Kč. Sluníčko svítilo celou cestu. Zima nebyla, byl jsem řádně nabalený. Jediné co budu muset upravit je úhel navigace. Displej se leskne. Nájezd 112 km. Pěkný výjezd.

21.10.2022
Sezona 2022
Po loňskám ježdění se na motorce měnila pouze vata ve výfuku. Nepocítil jsem žádnou změnu proti provozu se starou vatou. Během roku jsem nepsal. Vlastně nebylo o čem. Mašina opět celý rok fungovala naprosto perfektně. Neměl jsem jedinou závadu, jedinou opravu. Stroj mě nikde "nenechal", prostě paráda, ježdění "na jistotu".
V průběhu sezony bylo potřeba vyměnit zadní gumu. Jezdil jsem jí fakt na doraz. Nájezd neuvěřitelných 27 000 km. Výměna nastala před odjezdem do Rumunska. Dobře jsem udělal. Tloušťka pláště byla pár mm. Bylo s podivem, že jsem těch pár mm plátna někde neprorazil. Měnila se i přední guma. Vzorek sice nebyl špatný, ale byla už "probržděná". Myslím, že je správné měnit obě gumy najednou, pokud to tedy finanční situace člověku dovoluje. V cca 28 000 km bylo potřeba vyměnit řetězovou sadu. Vše ostatní je zatím originál z výroby a nebo osazeno jako úprava již při pořízení nové motorky.
Moc jsem si užíval upraveného měkčího podvozku. Ještě více si osvojil "a přišel na chuť" řazení pod plynem bez spojky...nádherný ježdění...
Při jedné z cest, kdy jsem jel něco koupit a využil přímé cesty po hlavních silnicích s dlouhými "nudnými", rovnými úseky (což běžně nejezdím) jsem dostal nápad na pořízení "tempomatu" nebo nějaké aretace plynové rukojeti. Nic co by se mi hodilo nebo líbilo jsem ale na netu v nabídce nenašel a tak jsem vyrobil vlastní aretaci. Chtěl jsem aby zařízení bylo jednouché a funkční. Vyrobil jsem "prstýnek" který se nalisuje na plynovou rukojeť. Do prstýnku se vyvrtá díra a po nalisování se provrtá i do rukojeti. Potom se vyřízne závit. (Zvolil jsem M8.) Do závitu se našroubuje šroub s upravenou hlavou k příjemnému ovládání. Jemné dotažení stačí k aretaci rukojetě. Zároveň umožňuje přidávat ale hlavně ubrat plyn (když by to bylo náhle potřeba) aniž by se nutně musel šroub povolit. Vyzkoušel jsem a funguje to podle mých představ. Využití hlavně na dlouhé rovné úseky, nebo třeba i v obci nastavím cca 50 km/h, mám obě ruce volné a motorka si drží rychlost. Funguje to suprově i ve spolupráci s řazením pod plynem. Po nějaké době zkoušek jsem musel s citem zakápnout závit aretačním tmelem (lepidlem). Při delším nepoužívání měl totiž šroub tendenci se díky vibracím řídítek vytáčet. Šroub se specielní hlavou bych samozřejmě nerad ztratil...foto úpravy viz níže.



Ke konci sezony mě začaly zlobit díly přilby Schuberth E1. Ulomila se ploška držáku sluneční clony. Provizorně se dalo opravit přelepením páskou. Za nedlouho nato se ulomilo ovládání aretace kšiltu - jinak moc fajn vychytávka polohovatelný kšilt! To opravit nejde. Přilba perfektní. Zatím nejlepší co jsem kdy měl. Mám ji 4 sezonu. Za tu dobu nájezd cca 60 000km. Díly mi zajistili a poslali z firmy Geneze. Naprosto perfektní jednání!!! Už mám vyměněné.

Taky začala zlobit navigace Garmin Zumo 595. Odlepila se těsnící guma na držáku navigace. Chvilkově se ztrácelo spojení s držákem. Docházelo k hlášení že měření ujetých km. funguje jen při upevnění v držáku navigace na motocyklu. Občas se ztratila celá obrazovka. Na kolíbku (držák) navigace jsem nalepil gumové pásky. Tím došlo k vymezení vůle a zmenšení vibrací. Problém s hlášením ustal. Navigaci používám od roku 2015. Teď už je na třetí motorce. Zažila toho fakt hodně. V km to bude jistě přes 100 000...no a jsem s ní spokojen. Neměnil bych. Jasně, nic nevydrží věčně...

Nejvíc jsem jezdil doma a v nedalekém Rakousku. Většinou "osamělý jezdec". I u nás je hezky a občas člověk natrefí na zajímavosti...

Pole před a po krupobití.


Pára z Dukovan.

Stezka nad vinohrady u Kobylí.


Hardegg v Rakousku.


Schneeberg (Vídeňský Sněžník) za dobré viditelnosti je pozorovatelný od nás z Vysočiny. Vzdušnou čarou asi 160 km.


S partou kamarádů jsme byli týden v Rumunsku.

Rovensko.


Sjezdovka Muntele Mic


Odtud jsme nakoukli do Srbska.

Trajekt přes Dunaj do Srbska.


Golubac


Soutěska Dunaje "Železná vrata"


Pozůstatky Trajánova mostu.


S dcerou jsme jezdili týden v Itálii úžasnou scenérií Dolomit. (každý na své motorce)




Marmoláda dva dny před utržením ledovce.


Zatím jsem nezazimoval. Doufám že pár výjezdů ještě bude...

18.11.2022
Závěr sezony 2022.
Minulou sobotu byl ještě pěkný výjezd. (cca 160 km) Od té doby teplota padá dolů. Dnes k nám na Vysočinu přišel první sníh a tak jsem motorku uložil k zimnímu spánku a udělal fotku tacháče. Počasí nám letos extrémně přálo. Za řídítky se mi dařilo být často a tak tomu odpovídá nejspíš největší km nájezd co jsem kdy zaznamenal. 20 385 km v sedle HQ 701 a cca 1 000 km záběhu Hondy CRF 300 R pro dceru. Parádní sezona...

Díky kámošům a Klárce za fajn zážitky "na dvou kolech".
Měl jsem letos několik krizových situací. Jedna byla hodně "za hranou". Mít jinou motorku, nemít na mašině "věci navíc" jako třeba tlumič řízení, nemít výborně nastavený podvozek a motorku celkově v top stavu...a hlavně, nemít rychlý anděly strážný a ochranu shora, na kterou věřím a kterou s přibývajícím věkem víc vnímám... nejspíš bych tady už nic nenapsal...
Takže velká pokora, respekt... a VELKÝ DÍK!!!

3.12.2022
101 990 km na HQ 701
Zavzpomínal jsem dnes na uplynulou sezonu. Na fajn zážitky. Taky na ty ne úplně dobré...ale díky Bohu s dobrým koncem... a tak nějak si uvědomil, že mi během této sezony, naprosto bez povšimnutí, padlo 100 000 km v sedle HQ 701. Na první to bylo 65 236 km za 4 sezony a na stávající 36 754 km za 2 roky. Už aby se dalo zase vyrazit...


21.4.2023 letos první výjezd, prvních cca 200 km...slunečno, na Vysočině teplota kolem 17 stupňů. Z Vysočiny mířím směr Znojmo. Tam místy kolem 20 stupni. Trochu fouká. V Lesné první letošní točená zmrzlina...návrat přes Vranov, kolem hranic s Rakouskem. Pěkný výjezd. Zítra možná výlet do Křížova na předváděcí jízdy HQ motocyklů.

4.9.2023
Už moc nepíšu, omlouvám se, ono vlastně není moc co psát. Motorka neuvěřitelně drží. Vlastní úpravy taky. Jediný co jsem musel vyměnit je přídavný otáčkoměr. V Itálii prošla motorka brutální bouřkou a to se na otáčkoměru asi podepsalo. Jeden zápis ale myslím stojí za to. Před pár dny jsem překonal hranici 50 000 km. Je to nájezd ve třetí sezoně. Tenhle motor mění moje mínění o 701 které jsem presentoval výše a nebo možná už u předchozí 701 model 2017, že totiž po cca 30 000 km bude asi nezbytné udělat vršek. (píst, kroužky, možná válec...) Motor má najeto přes 50 000km, nebere olej, šlape perfektně, prostě, nestačím se divit...


JAK BYLO LETOS...
Sezona 2023
Letošní sezona byla parádní. Při cestování nebyl žádný zásadní problém. Motorka šlapala úžasně, bez jediné závady.
Uklepal se sice jeden z úchytu štítu, ale to bylo chybou mojí výroby a další věc kterou jsem musel opravovat - vyměnit, byl přídavný budík otáčkoměru. O tom jsem se již zmiňoval výše.
Sezonu končím s počítadlem km...


Což znamená nájezd 20 696km.

Nejvíce výletů bylo u nás doma a v nedalekém Rakousku.

Sever ČR - Neratov kostel Nanebevzetí P. Marie...Pak kolem hranic Polskem.


Oblíbené místo výhledu na nádrž Nové mlýny nad Pavlovem.


Klášter Želiv


Dunaj - oblast Wachau.


V červnu jsme jezdili po Rumunsku. Velmi silným zážitkem byl přejezd Transfagaraš. Během cesty jsme totiž potkali 10 medvědů, z toho 3 medvědice s mláďaty.


V červenci jsem procestoval oblast trojmezí - Itálie, Rakousko, Švýcarsko, a také projel Lichtenštejnsko.
Úžasné!


Ke konci sezony jsme ještě navštívili pár míst u nás, v Německu a Rakousku.
Starobylá pec na pálení vápna u obce Zblovice.


Třístoličník a Nebelstein.


Mosty nedokončené Hitlerovy dálnice.


Vranovská přehrada - málo vody.


Kaple sv. Floriána nad Moravským Krumlovem.


Na motorce jsem dělal pouze drobné úpravy.
Začal jsem ve větším jezdit v autě s Waze...a v mnoha případech se mi to velmi osvědčilo. Chtěl jsem používat při delších cestách taky na motorce, ale z dřívějška jsem měl dost špatné zkušenosti s držáky telefonu. Na motorkářích se objevila nabídka držáků SP connect. Držáky se mi zamlouvali a tak jsem pořídil do auta, na motorku, na kolo a jeden dokonce do kanceláře. Zatím mohu jen chválit. V autě a na motorce se jedná o PEVNÝ držák s bezkontaktním nabíjením, což je super. Do kanclu jsem koupil jen bezkontaktní nabíjecí placku s magnetem. To je ale taky skvělé. Na motorce jde o odpružený držák. Odpružení bylo velmi měkké a tak jsem musel vibrace telefonu omezit nalepením mechové gumy ze spodu a z jednoho boku aby tel. neklepal o díly v jeho blízkosti. Od té doby perfektní.


Delší dobu jsem ladil koncovku výfuku. Najít kompromis mezi otevřeným ale pro cestování příliš hlučným výfukem a nebo zase tichým chodem ale minimálně pocitově ucpaným laufem je dost složité. Letos jsem dospěl ke kompromisu se kterým jsem spokojený. Kolínka odvádí částečně hluk pod sedlo a mají taky další význam. Za výfukem je držák pro kameru, když chci točit dění za sebou, a té by spaliny určitě nedělaly dobře.


Pořídil jsem taky duralový držák RZ. Ne že by bylo původní uchycení špatné nebo nevyhovující, ale přece jen tady je vidět pěkné strojní opracování a asi i pro pohled policisty je to schůdnější varianta než nerezová pásovina.


Poslední úpravou, kterou jsem ještě ani nevyzkoušel bylo definitivní zrušení molitanu v sedle a přechod na vzduchový polštář.
Dlouhou dobu využívám polštář pro "hlavní sezení" ale v zadní části jsem měl kousek původního sedla s molitanem. Při delším cestování a nebo při rychlejší jízdě využívám i tuto část sedla a i když je to jen na krátkou dobu, čím dál víc mi vadil nepoměr pohodlí. Našel jsem tedy polštář který by sem co možná nejlépe pasoval...a je tam. Zda to byla dobrá úprava se ukáže až příští rok.


Letos moc fajn ježdění! Kamarádům děkuju za super společné zážitky, mechanikovi Láďovi za ochotu vždy udělat potřebný servis a to precizně a rychle a Pánu Bohu velký dík že jsme nikdo z nás, co jsme spolu jezdili, neměli žádný zásadní problém.

25.11.2023
Jak vnímám HQ 701 po 7 sezonách a nájezdu 122 686km.
Máme za sebou 3 sezonu s druhou HQ 701. Celkový nájezd s oběma stroji za 7 sezon 122 686 km, a tak jsem si říkal že napíšu shrnutí poznatků jak tyhle stroje vnímám. Podle mého názoru a zkušeností je motorka z továrny postavena pro ježdění typu rally. Podvozek je laděný tak, aby pochytal i velké nerovnosti při velké rychlosti. Pokud člověk nechce vyloženě závodit, jezdí rozbité silnice nejnižších tříd "na kochačku" bude podvozek vnímat jako příliš tvrdý - nepohodlný. Hlavně u modelu 2021 jsem musel hodně změkčovat a ladit.
Motor. U modelu 2017 jsme 2x dělali vršek, vždy zhruba po 30 000 km. S motorkou jsem jezdil více v terénu na 1,2 rychl. stupeň. U modelu 2021 bylo jízdy za těchto podmínek minimum. Tachometr ukazuje 57 450 km a vršek nebylo třeba opravovat. Motor bude prakticky stejný. Myslím tedy, že motoru nevyhovuje pomalá jízda kdy se nejspíš nedostatečně chladí. Myslím že právě při takovém provozu dochází k největšímu opotřebení. Jinak motor funguje velmi dobře. Není ucukaný, dokáže pracovat i v nižších otáčkách, zvláště na nižší kvalty. Pravá zábava začíná zhruba od 4 000 ot...(především u větších kvaltů) pak je nástup výkonu, kroutáku a rychlosti značný. Nikdy jsem nezkoušel "kolik to vytáhne". Největší rychlost které jsem si všimnul při mazání dat z navigace byla 173km/h. Předjížděl jsem, trochu jsem to otevřel a podržel. Rozhodně to nebylo maximum co motor dokáže. I v této rychlosti se relativně lehká motorka na velkých kolech chovala normálně. Moje cestovní rychlost se motá kolem 90 - 100 km/h. Motorka ale klidně pojede 120 nebo 140. Žádný problém...
Pohodlí při cestování. Motorka je z továrny postavena bez štítu. Pro terén je to dobře, ale pokud chce člověk jezdit taky silnice nebo převážně silnice musí počítat, že bude foukat, bude bombardován hmyzem, za deště nulové krytí...atp. V nabídce jsou kity a nebo se dá "něco" vymyslet i doma. Pohodlí při cestování je pak úplně jinde. Motorka je vybavena úzkým rovným sedlem. (lavice) V terénu super, ale pro cestování nic pohodlného. Dá se s tím pracovat a sezení si přizpůsobit. Proti stupňovitým sedlům u strojů orientovaných víc na cestování má "lavice" velikou výhodu, že se podle potřeby dá při delších silničních přesunech využít celá délka sedla.
701 vnímám jako velmi universální stroj. Na trhu se těžko hledá konkurent. Zvláště když se podaří poladit potřebné "k obrazu svému" pak 701 nemá chybu! Není tu motorka s takovým výkonem, hmotností a třeba i velmi příznivou spotřebou (trvale jezdím kolem 3,5l/100km) Stroj se kterým se dá i do velmi těžkého terénu a člověka to díky váze stroje pořád ještě baví.(limity tady myslím nejsou ve stroji ale ve spojení mezi stupačkama a řidítkama) Motorka se kterou můžu jezdit kolem komína, a nebo se s ní klidně vydat na dlouhou cestu...Výměna oleje po 10 000km. Podle mých zkušeností stroj, s minimem závad. (na modelu 2021 za 3 sezony a 57 450 km ŽÁDNÁ ZÁVADA) Ano, bezesporu nesrovnatelně pohodlnější cestování je s velkými "endury", se stroji o 2 a více válcích...ale co s tím v těžším terénu? Je to pořád ještě zábava a nebo trápení se? Já vím, že bych se trápil...Do trénu by bylo mnohem lepší "ostré" endurko, ale kam se s tím podívám mimo terén? Delší cesta je nemyslitelná...(třeba už jen z důvodu výměn oleje) a doma je ježdění mimo silnice čím dál větší problém...jaké je pak využití takového stroje? Jednou za rok projížďka někde v Rumunsku, kam si motorku dovezu na vleku? To by mi přišlo málo...Jsem moc rád za 701. Když se trochu upraví je velmi dobrým kompromisem. Pokud moje řádky někomu pomohou v rozhodování budu rád. Když by měl někdo dotazy napište, co budu vědět rád zodpovím.

4.3.2024 první letošní kilometry
Přes zimu jsem nechal ve značkovém servisu HQ v Křížově udělat na motorce servis. Uvažoval jsem jak zlepšit chlazení motoru. Jako nejsnazší mi připadalo koupit nabízený větší větrák. Po servisu jsem větrák namontoval. Pasuje perfektně, jen jsem trochu měnil cesty drátů elektroinstalace a přitom jsem zřejmě špatně spojil některou ze spojek. Budík pak hlásil chybu F3 ECU a samozřejmě svítila kontr. motoru. Z funkcí nešlo přímé řazení, ABS, prokluz Z. kola a nefungovalo počítadlo km. Spojky jsem tedy zkontroloval a závada byla odstraněna. Pro správný režim je pak potřeba odpojení baterie a nebo 5x zapnout a vypnout klíček. Také jsem ladil tlumiče ve kterých byl měněn olej a některé části jako např. pouzdra a gufera. Měnil jsem řetězovou sadu. (zhruba po 30 000 km) Správnou funkci a celkový stav motorky po servisu jsem ověřil první vyjížďkou. Bylo nádherně. Teplota 15 až 19 stupňů. Během pěkné, cca 170km projížďky různými terény jsem si vychutnával perfektně vyladěný stroj, za což patří velký dík mechanikovi Láďovi. Moc děkuju! Perfektní práce!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Radus88
Radus88 napsal 04.12.22 v 07:57 10b.

Paradni stroj

-Jandys-
-Jandys- napsal 08.02.22 v 04:22 10b.

Krásné enduro dobře sis to postavil dle sebe, tak ať tě stále více baví a hodně skvělých zážitků cestou i necestou přeju

Honza-TA950
Honza-TA950 napsal 19.04.21 v 12:20 10b.

Pěkně, tyhle neviditelné "změny" mě taky trápí - tu jiný úchyt, tu jinde držák, tu posun od 2 cm

kain80
kain80 napsal 13.02.21 v 09:51 10b.

HusKa701
HusKa701 napsal 09.02.21 v 21:29

Díky.
Zatím můžu zmínit jen na co jsem "narazil" při výměně upravených dílů ze staré na novou. Zaskočilo mně spojení výfukového kolene s výfukem (koncovkou). Na staré byla klasika, takže jsem Akrapa nasunul na koleno a bylo hotovo. U nové je spoj jak bývá u aut. Jako by "natupo" stažený dvěma půlměsíci.
Na krku řízení nejsou navařené matky ze kterých jsem vycházel k uchycení štítu.
Jinak řešený spodek sedla, takže upravené sedlo ze staré budu muset také přizpůsobit.
To byly zatím zásadní věci které mi komplikují montáž. Budu muset vymyslet úpravy.
Jinak o takových těch viditelných změnách tady na MOTORKÁŘÍCH nedávno psali v článku.
Jinej budík s více údaji , včetně otáčkoměru a ukazatele kvaltu - dobrá věc , ale pro mně jsou čísílka tak mrňavý , že budu nahrazovat.
Volba 2 map.
Na motorce jsem ještě nejel , tak nemůžu posoudit jak to funguje. Na staré, v blátivém terénu, byla přemíra výkonu. (měl jsem ale výkon zvýšen na 90 koní +/- na brzdě jsem nebyl) Pokud bude na jedné z map výkon dávkován "přívětivěji" určitě dobrá věc.
Možnost řazení "pod plynem" RYCHLOŘAZENÍ - QUICK SHIFTER...vůbec netuším jak bude fungovat. Jsem "stará škola" s poctivým mačkáním spojky
O 25 mm menší zdvih na tlumičích ve předu i vzadu.
Zajímavé je, že uvádí sice menší výšku sedla, ale stejnou světlou výšku jakou měly 701 s většími zdvihy.
(zatím jsem se nedopídil v čem by to bylo, ale nejspíš tento údaj nebude úplně přesný)
Jinak řešený prostor pod sedlem. Myslím , že lépe, je to "takové víc učesané"
Trochu jiná maska. Jiné polepy. Na bočních krytech nádrže jsou FAKT POLEPY a jsou "takové tlusté, vysoké, vystouplé"...obávám se že se to bude odlepovat.
Modrá barva rámu - asi praktičtější ale bílá se mi líbí více.
No a z mého pohledu NEŠŤASTNÁ EURO 5, která se určitě musí podepsat na výkonu a běhu motoru. Vím jak se stará 701 rozjela když dostala otevřenýho Akrapa a sání + speciální palivovou mapu. Že byl s těmito úpravami "spokojen" i motor potvrdila menší spotřeba...uvidíme jak to bude fungovat. Určitě k motorce napíšu až uděláme "nějaký kilometry."
Tolik asi ke změnám které jsem zaregistroval. Více se ukáže až vyrazíme ...už se na to moc těším

Více komentářů



TOPlist