PROFIL MOTORKY

ČZ 175/477 (1969)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník leopold
Vloženo 7.1.2021
Aktualizováno 9.1.2021
Zobrazeno 3 417x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Někdy v roce 2017 se objevila na inzerátu.
Z počátku jsem nevěnoval inzerátu žádnou pozornost, ale když se objevil znovu, už jsem si ho prohlédl.
No, moc jsem nad tím neuvažoval, zavolal kamarádovi s dodávkou a už jsme pro ni jeli.

Více fotografii

Výška jezdce: 175 cm

První dojmy - Stav byl celkem hrůza, rám ohnutý po bouračce, ale motorka jezdila a majitelé jezdili i s nakopnutým rámem.

Doplňky na motorce - Zrcátko do konce řidítka - kovoplast.

Recenze

A proč jsme moc neuvažoval a rovnou kupoval?
Po bližším ohledání obrázků jsem totiž zjistil, že se jedná o náběhovou sérii ČZ 175/477 z počátku roku 1969, kdy ještě na motoru byly nálitky pro zamýšlený páteřový rám. Někdy od poloviny roku 1969 už nálitky na motoru nebyly.
No, přivezl jsem ji domů, zhrozil se, co jsem si přitáhl, přehlásil ji a odložil do rohu garáže.
Pak se mi naskytl nějaký volný čas a pustil jsem se do ní. Dohledal jsem 1. majitele, vyptal se ho na nějaké detaily a pustil jsem se do ní.
Trochu k postupu renovace:
Vše omýt Arvou, rozebrat a posoudit, co vlastně půjde použít a co bude potřeba zakoupit nové, nebo lepší.
No, po rozebrání toho k použití moc nezbylo.
Rám byl po havárii ohnutý, tak jsem ho vzal do práce srovnat.
No, nahřáli jsme ho autogenem v ohnutých místech, pak jsme za to páčili 3 a měli jsme co dělat, abych s tím vůbec hnuli, ale nakonec se podařilo.
S dalšími díly to bylo horší.
Přední blatník pokroucený a rovnaný snad kamenem ze škarpy, zadní blatník v místě bočních výztuh prohnilý, sedlo shnilé, airbox s potrhanými závity, nádrž vyrezlá do hloubky, přední světlo neoriginál a já nevím co ještě.
No, nakonec se mi zdá, že jsem kupoval ještě 1 motorku v dílech, ale podařilo se sehnat vše.
Nejhorší byla nádrž, protože tato neměla mít podélný lem navrchu a těch je skutečně málo.Naopak světlo Aprilia se shánělo samo a to vč. přepínače.
No, když jsem to měl po kupě, tak jsem v práci vše otryskal a doma vše nalakoval.
Barva byla při lakování oříšek, přeci jen metalíza, kterou byla motorka původně lakovaná žádnou recepturu nemá, tak jsem musel sehnat díl v původní barvě a nechat to namíchat, ale pak to šlo už bez problémů.
Chromy jsem samozřejmě nechal udělat - jednak proto, že to neumím a kdybych se o to snažil, mohl bych ještě něco zkazit.
Hliníkové díly jsem nechal chemicky vyčistit, vypadají výborně a bordel se na nich vůbec nedrží.
Když jsem to měl vše po kupě, začal jsem skládat.
Podle manželky to vypadá jak velký Merkur a ono to v podstatě tak je.
Když člověk alespoň trochu ví, co kam patří a proč to tak funguje, je to hračka.
Motor jsem si také složil sám, není na tom nic složitého.
Skládal jsem doma v obývacím pokoji, popřípadě jednotlivé sestavy v garáži a pak je doma namontoval na rám.Motorka je zatím v obývacím pokoji.
Má to jednu podmínku - nesmí smrdět po benzínu a nesmí z ní nic kapat.
Proto je v podstatě suchá - olej jen na místa, co se mají hýbat, ale jinak v ní nic není.
Výsledek posuďte sami.
Zatím ještě nebyl start, protože stojí v obýváku a nechce se mi s ní ven.
Ale časem to také přijde.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
koy
koy napsal 05.09.22 v 10:08

Dobry den,
restauruji podobnou, jenom se nejsem schopne dostat dal s lakem. Jaky odstin jste prosim pouzil pro cervenou a hlavne na sede blatniky? Dekuji

Ordox
Ordox napsal 16.12.21 v 10:34 10b.

Moc povedená renovace, krásný stroj.Stání v obýváku by každému neprošlo ??

plachejD
plachejD napsal 20.10.21 v 16:17 10b.

No je naaadherna pripomina mi trosku moji i s tim pribehem Jasnych 10

Chorche66
Chorche66 napsal 14.01.21 v 14:32 9b.

Jako mlaďíče jsem takovou moc chtěl, ovšem chtít neznamená mít ... Čo bolo bolo ...

Milan1963
Milan1963 napsal 14.01.21 v 10:33 10b.

Moc hezké ! Mít ji místo nábytku - proč ne ?

Více komentářů



TOPlist