renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Hopppy
Vloženo 21.3.2018
Aktualizováno 21.3.2018
Zobrazeno 2 903x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je úplně mroží a sexy. každý by ji chtěl.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: Cenovka
Aprilia Pegaso 650: RENAULT ve světe motorek, a hlavně mi na ní nějak nebyl pohodlný posez.
Honda VT 750C Shadow: trochu překvapující, že. Na počátku jsem nechtěl do terénu ale honit kilometry a vypadá fakt super. Instinkt bahnomila ale převládl.
Honda XRV 650 Africa Twin: zrovna nebyla žádná k mání se slušnou cenovkou.

První dojmy - Pocity ze setkání s první životní motorkou má asi každý stejné. Objel jsem pár inzerátů, na něco sednul, něco omrknul a porát nevěděl esli jooo a nebo nééé. Pak jsem přešlapoval v obchodě s ojetinama z Itálie, tři kousky mne nechali projet a když jsem pak sedl na Mloka, bylo jasno. Když motorka sedne jako parťák, tak se to prostě pozná. To všechno ostatní přijde časem.

Motorku bych doporučil pro - Doporučuji všem, kdo chtějí nesmrtelnou motorku. Na stroji se dá honit bambilión kilometrů po silnici i terénem. Motorka je absolutně nezákeřná a ledacos i odpustí. Proto je ideální pro začátečníky a pro nerozhodnutý jezdce. Taky je vhodná pro lidi, kteří se chtějí vozit po celý rok a za každého počasí nejen třikrát ročně o víkendu, když je hezky a sucho. Nic pro divočáky, ten stroj prostě odpich nemá.

Doplňky na motorce - pomaloučku polehoučku ledacos.
padáky - ty jsem měl koupit jako první, pro příště. Kapsu do nich jsem si spíchl doma na stroji a padáky nastříkal na žluto, černě oděný jezdec na černém stroji je sice elegantní, ale v provozu NENÍ vidět!
vyhřejvaný hefty - největší kámoši do studeného rána. Obyčejné od Oxfordu, ovšem službu dělají epesní a vůbec do nich neteče, jak jsem se dočetl výhružky na různých fórech.
držák na navigaci - made in v garáži
nosič hliníkových kufrů - od Big Huskyho. Sice jsem si musel skoro půlrok počkat a třikrát urgovat, ale nakonec stojí za to.
hliníkové kufry - když už je ten nosič.
husto enduro stupačky - vyrobeno ve svěráku, svařeno kamarádem. už druhý rok se přemlouvám, že je předělám. jezdí se na nich super, vypadají strašně.
řidítka s hrazdičkou - vypadají super a na rozdíl od těch původních nejsou ani trochu ohnuté.
zásuvka 12V - tu dneska potřebuje každý, kdo nechce jezdit jen kolem komína.
figurka mloka skvrnitého - teprve s ní byla motorka úplná.

Recenze

Tuhle část budu muset doplňovat postupně, jak se mi budou vybavovat zážitky.
Motorka je trochu vysoká, takže se může snadno stát že čahoun jako já bez cviku a zkušeností nedosáhne na zem. Ano, přesně to se mi několikrát stalo.
Popis zkušeností s Jízda, motor, brzdy, podvozek, ovladatelnost, spolujezdec, úložný prostor, spotřeba, servis a poruchy.:
jízda převážně vpřed, motor je do véčka, brzdy přední a zadní a tak dále. Taková informace podle mne nikomu nic neřekne a dost záleží na tom jak si motorku pilot nastaví. Transalp tu byl navíc popisována už sto a jednakrát.
Nejprve jsem jezdil jen na silnici. Motorka má hrozně pohodlné sezení a umístění řidítek, denně se na ní dá najet stovky kilometrů aniž by člověk večer slézal s pláčem. Terénu zvládne více, než by se na první pohled zdálo, je to ale dost o pilotovi, takže dřevák mého kalibru má problémy i s vyprahlou polňačkou. Že dokáže projet kdejakou šotolinu v Alpách, na Balkánu i lomy a krosové dráhy v okolí domova jsem otestoval na vlastní kůži. Na učení endura to sice fakt není ideální stroj, s trochou trpělivosti se dá ale odjet všelicos. Běda tomu, kdo o ní řekne, že je to obyčejnej cesťák. Problémek je akorát v tlumičích předního kola, možná by pomohli nějaký progresivní pružiny, já to nezkoušel. Motorka se velice ráda potápí za předním kolem v sebemenší díře a nepřipravený jezdec pak ohryzává plexík. Skákat se s ní taky dá, ale je fakt těžká a navíc ty nespolupracující vidle, takže žádný extra polety.
Co jsem vozil spolujezdce, tak pohoda pro oba. S bagáží, miliardou kravin a ve dvou je stroj samozřejmě línější a nižší, jenom ve dvou na projížďce to na motorce skoro nebylo znát a Mlok si bručel tu svou pomalu stále vpřed. Tak bacha, když se vyjede mimo asfalt. To zběsilé plácání batůžka, když jste si stoupli do stupaček a chechtali se radostí může avizovat tichý večer s oddělenou ložnicí.
Není to stroj na dálnici. Tak mě ale napadá že mě nenapadá motorka, která by byla vhodná na dálnici. Průměrná cestovní rychlost Alpa je 100 km/h a na dálnici 140. Pak už to není pohodlné, 160 km/h je max.
Servis se musí dělat na každém stroji, na Transalpu se nic nesere a při slušném chování a pravidelné výměně provozních kapalin a údržbě filtrů sveze i vaše pravnoučata. Jeden z posledních exemplářů motorek co nemají počitadlo na každou blbinu.
Pro ekonomy, spotřeba 5-8l/100 km. Kdo chce při ježdění na motorce šetřit, nechť si koupí skůtr. Motorka je koníček a ten stojí peníze, takže spotřeba je to poslední co sleduji. Pouze její výrazné výkyvy by mohli naznačit, že něco není vpoho.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Hopppy
Hopppy napsal 08.04.18 v 18:15

to už dává větší smysl holt oči jeli rychleji než mozek. Nakonec jsme to vymysleli z hliníku. Kamarád to vysoustruží a esli to nebude fungovat, vím za kým jít.

rocker78
rocker78 napsal 29.03.18 v 20:33

a nebo fakt ten dub , ale kamosi se mi pak smali, ze jezdim na Lopatě :)

rocker78
rocker78 napsal 29.03.18 v 20:32

čudlo, silon, ne silicon :) takovy to bily tvrdy
polyaamid
https://www.zbozi.cz...va-silon-pr-35mm-1m/

Hopppy
Hopppy napsal 26.03.18 v 22:27

Dík za tip. Mohl bych tam něco zkusit plácnou, když to mám navíc zrovna otevřené na výměnu oleje. Nějak si úplně nejsem jíst co, nechci aby se mi dělali piliny a padalo to do tlumičů, silikon mi taky nepřijde jako úplně šťastné řešení. Ta dřevěná násada by mohla být dobrá. Fr fr frrrr, to se musí promyslet.

rocker78
rocker78 napsal 24.03.18 v 21:00

a progresivni pruziny?

vim ze je to asi ne uplne koser, ale kdyz z vidli sundas ty zatky nahore a das mezi ne a pruzinu nejakou podlozku (ja uriznul kus dubovy nasady od lopaty a ten pak naporcoval na dva kousky o tloustce 20mm) a pak to zase zesroubujes, tak se s tim da rajtovat i polese a na dorazy si ani nesahnes
Podlozky se daj udelat i ze silonu , nebo pokud je pan fajnsmekr, daj se koupit zátky se sroubem a predpeti pruziny se da nastavit dle potreby. Progresy jsou zbytecne drahy a pokud nejedes dakar, nemyslim, ze by to bylo potreba. jezdim s podlozkama uz treti rok a v poohode. hodne stastnych km

Více komentářů



TOPlist