PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Enamtide
Vloženo 28.4.2020
Aktualizováno 15.8.2020
Zobrazeno 1 601x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


První motorka, na které jezdím. Jednoduchá a univerzální na každodenní ježdění i cestování.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:JS Moto (Chabařovice) - Přístup prodejce příjemný.

Výška jezdce: 175 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW F 650 GS: Mám raději dvouválce.
Suzuki DL 650 V-Strom: Chtěl jsem něco víc tereního.
Honda XRV 750 Africa Twin: Je jich málo na prodej.
Honda XL 600V Transalp: Vlastně nevím proč jsem místo XL600v vzal XL650V :D
Suzuki XF 650 Freewind: Stejně jako u BMW F650GS. Raději dvouválec.
Aprilia Pegaso 650: Stejná jako BMW F650GS
Kawasaki KLE 500: Líbí se mi, možná by byla pro začátek vhodnější, ale tady vyhrála sympatie k Hondě.
Yamaha XTZ 750 SuperTenere: Je jich málo na prodej.

První dojmy - První dojmy z jízdy jsou neutrální. Hned se mi jelo příjemně. Ze začátku jsem si nemohl zvyknout na měkkost podvozku při brzdění a v zatáčkách. Ale motorka byla čitelná a rychle se na ní zvyká. Po pár kilometrech jsem se už více soustředil na jízdu jako takovou. Ale co vám k tomu řekne nováček co sedí na první motorce...

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoli kdo chce lehce ovladatelnou a univerzální motorku.

Doplňky na motorce - vyhřívané rukojeti (Oxford, jedna z nejlepší věcí co na motorku dokoupit), padací rám (Rdmoto), zvýšené plexi, držák telefonu, USB zásuvka, držák bočních kufrů + 2 malé kufry (22l).



Recenze

(Pravidelně aktualizováno, naposled 15.8.2020)

Chtěl jsem motorku na cestování, která mě zaveze všude. Tedy skoro všude. Nebude náročná na provoz a zvládne celou škálu různých cest. Volba padla na cestovní a terénně schopné motorky. V hledáčku tedy byla Suzuki XF 650, Kawasaki KLE 500 nebo BMW F650GS. Uvažoval jsem i o Suzuki V-strom, což je dosti populární mašina na cestování. Ale motorku jsem vybíral i pocitem. Říkám vžy: "jezdím na motorce protože chci, ne protože musím. Takže vybírám hlavně citem". Vždy jsem obdivoval japonské stroje a zejména původní Hondu XRV 750 Africa Twin. No a prostě ty sympatie k Hondě tu byly. A i když mám rád tvary motorek z devadesátek a proto mě hned zaujala XL600V, kvůli dostupnosti jsem sáhl lehounce jinam. Volba padla na Hondu XL650V Transalp (prostě musí mít nějaké příbuzenské vlastnosti se slavnou "Afrikou", že :D ).

Koupil jsem trochu zanedbaný kousek. Odhalit všechny nedostatky a vrhnout se na kompletní opravu.





Něco se o konkrétním stroji dozvím a naučím se trochu žít s pocitem, že nějakou tu poruchu dokážu opravit. Prostě výzva kancelářské krysy. Což se povedlo a vlastně opravit většinu nedostatků nebylo tak problematické. Plus namontovat vyhřívané rukojeti, padací rám a nalakovat zašlé plasty.







Tedy údržba: Lehce proveditelná. Náhradních dílů je hromada a nejsou nijak předražené.

Co vše se na jezděném Transalpu s přiznanými 50 tisíci musí udělat a není známá servisní historie:
- vyměnit takové to běžné, filtry, olej, chladící kapalina
- ložiska v krku řízení (dalo se jezdit už jen rovně :D) - hotovo
- řetěz ještě nevypadal vytahaně, ale byl nerovnoměrně vytahaný - hotovo
- svíčky, tahle mrcha jich má 4x, dva na válec, a vždy jedna na válci má horší přístup - hotovo
- problém s HISS (honďáckej imobilizér), problém byl jen v napětí akumulátoru, koupit nový a je po problému - hotovo
- spojka, nové lamely, plechy a pružiny - hotovo
- nové pneumatiky - hotovo
- přečalounit potrhanou sedačku - hotovo
- šnek náhonu tachometru, kdo ví jak dlouho jezdila bez funkčního tachometru - hotovo
- ložiska v kolech, přední cvakají - lajdák jsem to ještě neudělal
- hlučná převodovka nebo ložiska na výstupní hřídeli - zatím to jezdí :D
- výměna oleje v předních tlumičích - na přesdržku, že jsem to ještě neudělal
- gumička těsnění víčka nádrže, s každým položením způsobuji ekologickou katastrofu - dá se vůbec sehnat?

A jak se mi na ní jezdí? Jízda je pohodlná i když existují cestovnější motorky, ale zase to není sportovní posed. Pro mou velikost příjemné svezení. Na asfaltu to není žádná rychlovka a ve velkém náklonu je trochu nervózně neklidná. V terénu zase příjemně ovladatelná, je ale trochu cítit že lehké enduro to není. V kombinaci s mou malou výškou byla koupě a montáž padacího rámu více než užitečná. Občas prostě nedosáhnu a když, tak už je náklon motorky takový, že váha mě prostě stáhne k zemi. Zatracená gravitace :D. Celková ovladatelnost mi přijde velmi dobrá, jako že jsem začátečník. Manipulace v nízké rychlosti je přímo perfektní. Řídítka nikam netahají a rejd je super. Otočení na úzké cestě s lehkým vysednutím bez problému. Brzdy jsou trochu slabina, trochu dost. Jsou takové "tupé". Je třeba si zvyknout, že se přední vidlice musí dost stlačit než se přenese váha na předek. Ale to je obecně vlastnost cendur. Pak přijde brzda připomínající bláto. V nízké rychlosti bez potíží. Ve vyšší rychlosti mám ale pocit, že to nechce a nechce brzdit. Zdá se mi, že se brzda celkem brzy i "unaví". Seděl jsem na stroji co brzdil lépe. Výkon motoru je příjemně dávkovatelný, příjemné do terénu, i už relativně z nízkých otáček. Zátah od spodku tu je. Reakce na plynový pedál je okamžitý. Motor dokáže motorkou i slušně pohnout a brzda v provozu to není. Do nějakých 130 km/h. Ale formule to rozhodně není a se spolujezdcem nebo bagáží je předjíždění pomalejších, třeba kamionů, spíše nepříjemné. Je třeba hodně podřazovat. Na druhou stranu by 6. rychlostní stupeň rozhodně nepřekážel. Při táhlé jízdě po dálnici, nebo konstantní rychlosti po hezké okresce rozhodně mohl motor točit méně. 5000rpm při 100km/h mi přijde hlavní důvod vcelku "velké" spotřeby.

Jako spolujezdec jsem na motorce nejel, nemohu tedy hodnotit. Stejně tak jsem ještě nikoho nevezl. Takže jak se cítí spolujezdec nevím. Ono většinou ani není místo volné, má ho rezervovaný spacák se stanem :D

Zatím jezdím s průměrnou spotřebou 5.7 l/100km. "Jaj on si pořídí motorku a řeší spotřebu". Mám ji i na cestování a trochu už je třeba koukat na to, jak daleko dojede na jedno natankování plné nádrže, že. To mi zatím vychází na cca 300 km (nejvíc na nádrž 338km). Na cestování bych si představoval trochu větší dojezd (přídavný 2,5l kanistr, super věc :D).

Vypadá, že motorku spíš kritizuji. Ale opravdu v ničem nevyniká. V jedné věci ale ano. Je velmi univerzální! Můžu si užít zatáčky, jet po dálnici, projet krásné asfaltky, ale i sjet na polňačku a řádit v blátě. Vyrazit na západ Evropy po hezkých cestách i na východ Evropy na rozbité cesty. A stačí mi na všechno toto jediná motorka.

Plusy:
+ hromada náhradních dílů
+ náhradní díly nejsou nijak drahé
+ celkové provozní náklady v průměru
+ funguje v mrazu i pařáku bez potíží

Mínusy:
- na cestování by byl lepší větší dojezd
- poměrně populární, a konkurenční stroje jsou o něco levnější
- brzdy spíše horší průměr, nebo jen horší
- chybí 6. rychlostí stupeň

Závěrem:
Není nejlepší na silnici, není nejlepší v terénu, není nejpohodlnější na cesty, není ale ani nijak únavná na dlouhé cesty, není největší, ale uveze toho dost. Jenže je to velmi všestranná a univerzální motorka s jednoduchou ovladatelností za přijatelné náklady.




Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dušan_Sihelský
Dušan_Sihelský napsal 03.05.20 v 13:51 10b.

Přeji mnoho šťastných kilometrů , je to můj milovanej stroj!

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 02.05.20 v 23:51 10b.

5157
5157 napsal 02.05.20 v 21:39

měl jsem jí,byla absolutní nezmar. Ať ti to lítá

Pavel_T
Pavel_T napsal 30.04.20 v 20:00 10b.

Transalp 650 je super motorka pro cestovatele. Jen mě na ní vždy vadilo, že sundat všechny ty plasty je hodně komplikované. Třeba vyčištění filtru vzduchu je nadlouho. Ale je to suprovej dělník. Ať ti jezdí.

spike-cz
spike-cz napsal 29.04.20 v 16:05 10b.


Kolama dolů a ať to jezdí!

Více komentářů



TOPlist