renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2003)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Bogasss
Vloženo 6.1.2010
Aktualizováno 7.10.2013
Zobrazeno 12 084x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.1

Popis motorky


Moje v pořadí asi pátá motorka, cestovní "Talpík" - Honda XL650V Transalp - ideál na delší trasy

Více fotografii

První dojmy - První dojmy vemu v kostce. Příjemná spotřeba (6 a míň litrů), rozumný výkon (53 vraníků), s trochou vzručnosti i schopnost porvat se s polem a loukami, polykač dálek bez opruzenin - toť ve stručnosti mé zážitky touhle krasavicí... :-)

Recenze

Po prodeji předchozí srdeční záležitosti jménem Honda Dominátor (1992), následovalo omlazení v podobě cestovnější Hondy Transalp (2003). Důvod koupě byl jasný. Strávím přeci jen více času na silnici než blbnutím na polních cestách a v lehčím terénu. Na delší trasy nebylo "domino" přeci jen stavěné, což mi po cca 100 km vždy připomnělo jak sedlo, tak řidítka, ze kterých jsem si občas připadal jak epileptik. Ale i tak jsem si ho nemohl pro jeho jednoduchost a spolehlivost vynachválit. Mám rád vzpřímený posaz (takže volba cestovního endura byla jasná), vyžaduju nenáročnou údržbu (páč do značkovýho servisu nepujdu a nepujdu), spolehlivost, pár vraníků ať to jede, a schopnost vyškrábat se na kopec. Že to bude Honda jsem věděl hned. Pochopitelně konečné slovo měla cena... Srdce volalo po Africe... bohužel mam stále v paměti, jak mi jí kamarád půjčil a já měl co dělat, abych se svými 177 cm se vyškrábal do sedla a zahýbal s cca 240 kilogramy. Áfa si drží cenu dost vysoko, je malej výběr a všechny maj dost najeto. Smutek v mém srdci odehnal až pohled na inzerát Talpika, jež se za pár dní ustájil v rodinné garáži. Splňoval vše co jsem od něj očekával. Pověst držáka. Střední postavy se tu za řidítky uvelebí rychle, nižší těžiště poskytne dobré ovládání dvousetkilové motorky a pohodlné sedlo zaručí klidné cestování i na delší vzdálenosti.

První dojmy vemu v kostce. Příjemná spotřeba (6 a míň litrů), rozumný výkon (55 vraníků), s trochou vzručnosti i schopnost porvat se s polem a loukami, polykač dálek bez opruzenin - toť ve stručnosti mé zážitky touhle krasavicí...

Motor - vodou chlazený dvouválec do V, 647 ccm, 53 koní. Tenhle počin se Hondě fakt povedl. Však jeho historie spadá až k roku 1987 a postupně se zněj vyloupl i objem 742 ccm, jež je použit v modelu Africa Twin (mimo jiné můj sen, ale jel jsem na ní a jsem na ní malej - 177 cm). Servisní intervaly (i když to chce stejně cit) 12 tis. (olej a filtr) mluví za sebe. Není to žádný trhač rukou, ale jet s timhle motorem dynamicky problém není. Odměnou je příznivá spotřeba, nulová spotřeba oleje, spolehlivost ala Toyota u aut apod..

O jízdních vlastnostech není pochyb. Tahle motorka miluje zatáčky. Čím víc tim líp. Nejsem jezdec typu "Praha-Brno a kdo dá víc", ale pohybuju se na klikatých kopcovitých okreskách, kterých je v Lužických a Jizerských horách dostatek. Proto výkon 53 koní a krouťák 53 Nm(5500ot.) bohatě dostačují. Ze širokého sedla zadek ani po dlouhých trasách nebolí a velké plexi (za příplatek) dobře odhání (spíš dává KO) dotěrnej hmyz. Moc jsem toho za 5 let nenajel, jen nějakých 7600 km, protože chodim do práce a mam i jiný záliby, díky kterejm si nemusim každou sezonu kupovat větší hadry Ale o to víc jsem si chvíle v sedle užíval.
Hodně jsem ocenil podsedlový prostor. Co tam se všechno vejde. Na "dominu" jsem měl všechno pavoukem na nosiči Žárovky, nářadí, tlak. lahev na opravu píchlý duše, pláštěnka, lékárnička, hever atd...

Základní servis zvládne každý sám, o spolehlivosti značky a zejména tohoto modelu bylo již popsáno mnoho stránek a recenzí. Nejsem vědma sama, takže brzy po koupi, v v říjnu 2008, nastalo shánění manuálu a dílenskejch příruček. Díky bohu za internet Jen co jsem jí opatřil český TP (dovoz z Itálie), tak jsem honem vyměnil olej (Motul) a filtr, nahodil novou zadní gumu (ehm...pneuservis nahodil) a hurá...Talpík měl tou dobou najeto jen 7 tisíci km . Z motoru se dalo jíst. Těch pár oděrek, které vznikly převozem, jsem jí hned prominul. Řetězovka a kotouče s destičkama byly taky v dobrym stavu.

6.10.2013 Talpík prodán. Snad bude novému majiteli dělat aspoň tolik radosti jako mě.

23.4.2010
Tak mám za sebou výměnu vzduchového filtru, oleje (Motul 5100 10W-40 Ester) a olej. filtru. Olej a olej. filtr v poho. Výměna vzducháče je ale oříšek. Z týhle činnosti má snad každej majitel TA husinu... Já si na to udělal dopoledne. Docela mě překvapilo, že to nebylo až tak strašný.

Tady je můj stručný návod na výměnu vzducháče s benzínem v nádrži. (foto v galerii)
1) Sundat sedlo
2) odšroubovat šrouby kterými je přichycena kapotáž k nádrži a rámu + 2 na každé straně budíků, pootočením šroubovákem vyndat 4 malé trny (vypadaj jak šroubky - křížák) nad krytem motoru (černý plast spojující levý a pravý díl kapotáže, u chladiče)
3) opatrně uvolnit kapotáž - vytáhnout trny kapotáže (2 na každé straně)
4) povolit šroub nádrže (pod sedlem)
5) připravit si nějaký stolek, stojan, plochu vedle motorky (zleva) na odložení nádrže
6) opatrně vytáhnout nádrž ze silentbloků (pozor, na konci nádrže jsou 2 hadičky, tu slabší možno vytáhnout, nic nepoteče, tu druhou nechat)
7)nádrž položit zleva motorky (foto) tak aby nikam neujela (pozor na hadičky vpředu, neni tu ventil)
8) povolit 8 šroubů krytu vzduch. filtru, vyndat starý filtr (pozor na těsnění)
9) očistěte prostor po starém filtru ( nepoužívat čistící prostředky) čistým hadříkem co nepouští chlupa
10) nasaďte nový filtr (v mém případě naimpregnovaný KN, filtr se prodává naimpregnovaný, za 400 Kč se dá koupit sada na údržbu filtru, takže ho máte "nadosmrti")
11) zašroubujte kryt filtru
12) nasaďte hadičku přepadu do nádrže (nutno kontrolovat během nasazování nádrže její možné vypadnutí)
13) nasadit nádrž + přišroubovat
14) zacvaknout trny kapotáže ... prostě pokračujte od bodu 4) k 1)

Zabralo mi to hoďku a čtvrt a to jsem byl jak šnek, páč nebylo "knou-hau".
Doporučuju použít filtr od KN (Hilfo Filtro je jen o 300 Kč levnější a nedá se prát). Dá se prát, líp propouští vzduch a přitom zachycuje menší částečky prachu než obyč filtr.
Odměnou je lepší zátah. Trochu se zvedne výkon. A ten, kdo časem zauvažuje o laďáku, se už nemusí starat o vzducháč.
Původně jsem se bál, jestli mi to nerozhodí motorku, ale známí mě přesvědčili, a výsledek stojí za to...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Syste
Syste napsal 01.12.17 v 14:23 10b.

Dobrá recenze krásné motorky.

Motofoto
Motofoto napsal 10.11.15 v 10:44

Také jsem si pořídil alpíka, recenze je super a s mašinou jsem taktéž naprosto spokojený. Samozřejmě díky i za návod na výměnu filtru, uděla jsem to dle toho a šlo to jak po drátkách. Hlavně bych vyzdvihl pasáž se stolečkem, to opravdu pomohlo - jinak bych se s tím trápil nepřipraven. Díky

Andreman
Andreman napsal 13.09.14 v 23:29 10b.

Výborný výběr , pěkná recenze , 10b a přeju spoustu pohody a veselých km

BLASTA2
BLASTA2 napsal 14.09.13 v 11:37

moc ti dík za postup u vyměny vzduchače prosím tě a kde sis objednal ten nový filtr diky mam transalpa tyden tak to okukuju

DejvaKovar
DejvaKovar napsal 07.06.13 v 13:56 10b.

Děkuji za potřebnou radu, jdu na ten filtr. U přímě se přiznávám že jsem alpa pořídil včera a škrábal sem se za uchem ve stylu: kde je kua ten filtr :´- , dík.

Více komentářů



TOPlist