PROFIL MOTORKY

Honda XL 650V Transalp (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Fiko
Vloženo 18.4.2014
Aktualizováno 12.8.2015
Zobrazeno 4 398x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná, velká, pohodlná motorka, pro ty, co mají rádi pohodlí a nejde jim o lámání rychlostních rekordů.

Více fotografii

Motorka koupena od millousch (Jamné) - Kéž by každý prodejce dokázal tak bravurně komunikovat a jednat na rovinu. Moc příjemný človíček, ochotný, výborně se s ním vše domlouvalo moc rád bych mu touto cestou znovu poděkoval za výborných prodej. Byl jsem moc spokojený s jeho jednáním a doufám že i nadále zůstaneme v kontaktu.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki XF 650 Freewind: Kamarád mě přesvědčil a přesvědčil mě dobře :-)

První dojmy - Obrovská, těžká, asi to neunesu, asi nedosáhnu na zem, ježiši co jsem si to koupil... :-) Ale věřím že se s ní brzy dobře spřátelím :-) A taky že jsem se spřtelil rychle, vše je otázka cviku. Měla ověřitelný nájezd (10.000 km) vypadala překrásně a neváhal jsem ani minutu i přes vyšší cenu. A vyplatilo se.

Motorku bych doporučil pro - Jsem klidnější typ jezdce a myslím, že tahle motorka je vhodnou přestupní stanicí mezi malým motocyklem a výkonnými litrovými motory. Není to rekordman v rychlostech, ale pro velmi pohodlné svezení na dlouhých výletech je užasný. Pohodlný posez, řidítka akorát, dobrý dojezd, bezproblémová motorka.

Doplňky na motorce - Vysoké plexi Ermax, centrální stojan SW Motech, zadní a boční kufry Kappa, progresivní pružiny v přední vidlici.

Recenze

Budu doplňovat průběžně, 17. dubna 2014 jsem ji koupil. Zatím tedy zkušenosti nulové. Předchozí majitel byl pán středního věku z Vysočiny, moc v pohodě chlapík. Říkal že s ní byl na Grossglockneru s partou, ale že kvůli práci na domu na ní neměl čas a že je už ve věku kdy by chtěl začít chopprařit

Tuto motorku jsem si vybral kvůli tomu, protože nechci skákat hned na bůh ví jak silný stroj a tato kubatura se mi zdála po všech směrech ideální. Navíc cestovní enduro je jako stvořené na naše úžasné silnice a tak věřím že tam kde mají "supersportaci" naražené zadky, tak Tranďák přejede bez problémů.
P.S. - fotky jsem prozatím použil z inzerátu, pokud by to původnímu majiteli anebo adminovi webu vadilo, odstraním je, zbytek je už ale můj.

Motorka měla při nákupu stav tachometru 10.927 km, kterým sem nechtěl moc věřit, ale když jsem ji viděl poprvé a měl možnost viděl i předchozí doklady z prohlídek STK, uvěřil jse. Bohužel se k ní nedochovala sevisní knížka ani manuál, prý už nebyly předány od prvního majitele. Při první STK v roce 2010 měla něco kolem 7.000 km, zbytek připadl na druhého majitele. Vše na motorce je původní z výroby, řetězovka, rozety, brzdy, svíčky, jen pneumatiky jsou již jiné, druhý majitel si tam nechal dát silniční pneumatiky, za což mu děkuju, protože mi přesně padly k mému stylu. Při nákupu měly najeto cca. 100 km, já je sjel do doby prodeje (po 10.000 km) na polovinu = 4 mm.

Svůj dobrý výběr jsem si pochválil hned po vyjetí mezí vesničky královéhradeckého kraje, když jsem se se svojí novou motorkou začínal učit. Na těch našich slavných silnicích si člověk připadá jako když jede po nové asfaltce, výborné tlumení mě opravdu mile překvapilo. Motorku jsem kupoval v "plné polní" takže jsem vlastně nemusel dokupovat žádné další příslušenství. Padáky Givi, 3 kufry, včetně držáků, hlavní stojan SW motech, vysoké plexi Ermax, a výborná péče předchozích majitelů. Preventivně jsem vyměnil olej, i když měl najeto jen pár set kilometrů, ale já tam chtěl mít svůj .
Když jsem měl najeto 12.345 km říkal jsem si že to je určitě šťastný nájez kilometrů a že mě čeká něco velkého. Nečekal jsem ani dlouho když jsem v garáži v croxech dával motorku na hlavní stojan, mírně se převážila a díky své hmotnosti jsem jí tak hezky pomalu pokládal na zem . Naštěstí to zvládla bez sebemenšího poškrábání, ještě že jsem zapoměl v garáži vyhodit hromadu igelitů, do kterých si lehla, odneslo to jen prasklé sklo zrcátka, když se dotklo země.





V 08/2014 jsem měl drobnou kolizi při výletu do Karlovy Studánky, kdy se paní v Citroenu Berlingo na rozhodla zastavit za horizontem kopce kvůli údajnému protijedoucímu vozidlu. V úleku jsem chytnul za přední brzdu, zablokovalo se mi přední kolo, jel jsem 3 metry s kousnutým kolem a když už jsem skoro stál 5 cm za ní, tak se mi zlomily řidítka a já si lehnul na levobok. Díky tomu že se jelo po objížďce rychlostí asi 30 km/h nešlo vcelku o nic vážného. Zlaté padáky, vše pohltili sice to odnesli trošku škrábanci a rejha na plastu, ale jinak vše OK po opravě nepoznatelné.





Při příležitosti přestříknutí padáků a jednoho plastujsem se rozhodl, že preventivně vyměním vzduchový filtr a svíčky (iridiové Denso) a přesvědčil jsem se že skutečně nájezd motorky odpovídá, byl tam ještě filtr originál Honda z roku 2006 a nebyl ani moc zanesený. Od této doby již k žádné další kolizi nedojde.
Zbytek sezony (vlastně celou sezónu 2014) jsem jezdil převážně jen kolem komína (královéhradeckého kraje), parťáka jsem neměl a tak jsem se na nějaké dálavy nepouštěl. Samotnému se mi nechtělo. První rok jsem tedy uzavřel s nájezdem 3.816 km.
---
Sezóna 2015:
Zde se spoustu změní, tři kamarádi si pořídí motorky a blýská se na lepší, cestovní časy

V 03/2015 jsem opět vyměnil olej, i když na něm bylo najeto opravdu málo a nebyl to ještě ani rok. S kamarádem, který si pořídil BMW F650 GS (2004) jsme nejdřív znovu pojezdili královéhradecký kraj.

Na konci 06/2015 jsem se rozhodl vyměnit pružiny v předních vidlicích za progresivní. Důvod byl jasný, originály jsou příliš měkké a při brždění se dost boří do vidlic. V terénu je to možná užitečné, ale nám asfalťákům se to moc nehodí do krámu. Pružiny jsou z pérovny Kunvald. Při první projížče naprosté nadšení, při brždění se motorka vůbec neboří a mnohem lépe drží do zatáček, přičemž komfortu na špatných silnicích či přejezdech to neubralo ani trochu. Úplně jiný zážitek z cestování, byla to velmi dobrá investice, doporučuju ostatním "Talpistům" ! Současně s tím jsem nechal zkontrolovat ventilové vůle, krk řízení, vyvážit obě kola, zkontrolovat utažení drátů. Kola byla rozvážená, nyní již bez vybrací do řidítek, super. Vše udělal autorizovaný Honda servis Nokamoto v Hradci Králové.

Na začátku 07/2015 naplánovali okružní 4 denní jízdu Slovenskem - můj první vícedenní výlet na motorce.





Nájezd 1.525 km v úporných vedrech (35°C), krásnou krajinou pod Vysokými a třetí den i pod Nízkými Tatrami. Prostě labůžo a splněný sen. Pneumatiky Continental Conti Trail Attack držely v každé zatáčce jako přibité a nikdy mě i při větších náklonech nenechaly na holičkách.
Koncem července jsme naplánovali dalši výlet, tentokrát za krásami Šumavy.





Nájezd 1.054 km a akorátného počasí, kdy se člověk skoro ani nezapotil. Výlet lepší než první slovensko.

První výlet však byl v něčem zlomový, krom toho, že byl první. Kolega, který v danou chvíli měl své BMW cca. 3 měsíce a zjistil, že je na něj malé se rozhodl, že svůj stroj prodá. V tu chvili se ve mě vcelku ještě nic nedělo. Po druhém výletě (1.8. 2015) už svou myšlenku natolik zdůrazňoval, že se ve mě něco pohlo a začal jsem uvažovat o svém původním vysněném "Olymu" Hondě XL1000V Varadero, 2. 8. jsem danou myšlenku přijal, 3. 8. jsem si našel inzerát, 4. 8. mi stála na zahradě

A to je celý příbeh mé Hondy Transalp a mě samotného, byl to úžasný rok a 5 měsíců, který člověka posunoud dál a nyní je čas, aby můj "Talpík" udělal radost zase někomu jinému a naučil ho to, co naučil mě.







Trošku statistických dat (na to mě užije):
celkový nájezd: 9.544 km
motorem prošlo: 467 litrů benzínu
průměrná spotřeba: 5,5 l/100 km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Syste
Syste napsal 01.12.17 v 14:22 10b.

Fiko
Fiko napsal 07.08.15 v 22:26

stomcolt: je na prodej !!!

Stomcolt
Stomcolt napsal 07.08.15 v 21:21

Zrovna takovýho ťalpíka nutně potřebuju k mojí nový modrý bundě
Moc pěkný kousek

wsbk
wsbk napsal 07.08.15 v 19:03 10b.

Andreman
Andreman napsal 17.08.14 v 19:59 10b.

Fešácký TA. Blahopřeju , výborný výběr a dobrá investice . Přeju hodně pohodových kilometrů bez problémů

Více komentářů



TOPlist