renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Deauville (2000)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník OldCrow
Vloženo 22.10.2017
Aktualizováno 1.3.2024
Zobrazeno 11 687x
HODNOCENÍ PROFILU OD 29 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Líbí se mi vzhledově. Jedná se o Hondu, tedy prověřenou kvalitu.

Více fotografii

Výška jezdce: 172 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW R 1100 RT: vyšší cena, dražší náhradní díly, vyšší hmotnost, vyšší sedlo

První dojmy - Dobrá volba, klidný motor, dost výkonu pro mě a spolujezdce. Pohodlné sedlo, není tak těžká, jak jsem myslel, s plnou nádrží ztěžkne! Velký poloměr otáčení. Dá se jezdit i na "kochačku".

Doplňky na motorce - Turistický plexi štít firmy Powerbronze,






USB zásuvka, držák navigace, osvětlení pod sedadlem






za brašny do kufru - nepromokavé vaky na věci.

2019 - srpen : velká víka kufrů.

Recenze

Honda koupena na podzim roku 2017 bez STK - sezóna začne po renovaci a opravě. Doufám, že to bude na jaře roku 2018. Motorku, kterou jsem pořídil musím celou odstrojit, seznámit se celkově s její konstrukcí. Musím si sám osahat všechny součástky, abych věděl, jak na tom motorka je. Vše, co bude zapotřebí se opraví, upraví či vymění. Vše musí řádně fungovat.

Chci ze starší, poškozené motorky, udělat stroj, který bude zachovalý, plně funkční a bude mě spolehlivě vozit.

Motorka bude sloužit mi a mé manželce k cestování po naší republice, za krásami přírody a měst. Hlavně klidně a bezpečně, bez zbytečného ohrožování sebe a ostatních. Myslím si, že pro nás je Deauville tím nejlepším možným modelem, a to vzhledem ke všem okolnostem.
Celkové náklady za motorku a opravu 51.000,- Kč. STK hotovo 23.4.2018, motorka po 3 letech bez technické opět vyrazila na silnice. "Leť stará vráno."

První dojmy po 1 500,- Km. Hladká koženka na sedadle, kloužu moc dopředu, tlačím se moc na nádrž. Hrozně slabá svítivost kontrolek blinkrů, za slunného dne nejsou skoro vůbec vidět. Plexi štít Powerbronze materiál i zpracování OK, proud vzduchu jde přes něj do horní části přilby nad štít. Jízda s kapotáží Deauville na horších površích některých silnic a ( čiči stouns ) = hrůza. Motorka je tvrdá a celá se na kostkách klepe. Samozřejmě, že v převodovce chybí ta 6tka. Chybí mi ukazatel teploty vody. Ale jinak velká spokojenost. Prvotně jsem měl problémy postavit motorku na hlavní stojan, tahal jsem jí za řidítka a zadní madlo spolujezdce. Zjistil jsem, že pokud využiji madlo pod sedlem, které je za zadní kapotáži, jde to skoro samo.

Spotřeba? Při testu od rezervy do rezervy, na natankovaných 5 litrů, najeto 130 km, při běžném způsobu jízdy sólo, jak v městě, tak mimo město, max 120 km/h.






Zadní tlumič, mám nastavený na pozici č. 4, (jízda se spolujezdcem do 150 kg). Na dírách to je hrozně tvrdé. Buď je ten tlumič - netlumič nebo značení neodpovídá do 150 kg. Po povolení tvrdosti, je jednoznačně poznat, že tlumič funguje. Takže spokojenost.

Po 1700 km najetých po opravě, jsem při kontrole zjistil, že jsou povoleny šrouby, které drží kufry ( ty čtyři, co jsou uvnitř a drží kufry k "rámu" ). Dal jsem lepidlo na závity, uvidíme, jestli se opět povolí nebo ne. Ještě jeden postřeh ke kufrům, nedávat do kufru volně nealkoholické pivo v plechovce. S plechovkou to třepe, až dojde k proražení obalu a pivo z kufru vyteče.

Ještě zkušenost se šroubem, který u zadní stupačky drží výfuk. Pokud se dá delší šroub, který je nasazen od stupačky směrem k zadnímu kolu a bude od nosníku stupaček přečnívat více jak o 2 cm, tak při vjetí do vetší díry, jak půjde kyvka nahoru, tak narazí do toho šroubu. Šroub výfuku zásadně nasadit od zadního kola ke stupačce !!! Mezi úchytem výfuku a kyvnou vidlicí je opravdu malý manévrovací prostor.

Po 4000 km najetých po opravě. Při teplých, letních dnech a delších cestách nevím ještě přesně, jak po zastavení nastartovat. Někdy chytne bez plynu, někdy musím trochu plynu přidat. Nevím proč to tak je. Kromě lití benzínu a čistění, hlavně plexi štítu - žádné opravy.

Do ozubeného převodu mezi kardanem a zadním kolem dejte vždy předepsané mazivo a množství, jaké je dáno, jinak vám za teplých dnů začne nesprávné mazivo vytékat a kapat z pod kardanu na disk kola.

Jinak Deauville umí brázdit Slovenské, Polské, Maďarské a Rakouské silnice, stejně parádně jako ty naše !!!

Hranice mezi Maďarskem a Rakouskem.






Po 5000 km jsem s motorkou opravdu spokojen. Na silnicích s dobrým povrchem perfektní. Jediné snad, co mi fakt vadí je, že na větších nerovnostech, takové ty lesní asfalty a lepené povrchy s dírami jedna vedle druhé, se ta kapotáž, všechny ty plasty, otřásají. Po dírách se musí jet pomalu. Dodatečně jsem zjistil, že se otřásal a dělal hluk zadní GIVI kufr, který na dírách klepal o spodní držák. Dal jsem gumovou podložku, a je klid. S těmi plasty to není tak hrozné, jak jsem prvně uvedl!!! A taky v těch vyšších otáčkách, vibrace. Prostě jsou! A na originálním sedle mě začíná bolet prdelka asi od 250 - 300 km.

V Polsku, v Pszczyně, Deauville parkoval vedle stejného továrního stroje.






Vyměnil jsem originální přední brzdové kotouče za Kyoto DIS1056 a dal nové brzdové desky Brenta FT3090. Účinnost a kvalitu, po těch všech informacích z netu, si vyzkouším sám a uvidím, jak dlouho mi vydrží. Uvedená kombinace brzdových komponentů po 1000 km - naprosto normální brzdový účinek, bez jakýchkoliv abnormalit. Já jsem spokojený, nepozoruji žádné zaprášení předního disku kola po jízdách od materiálu předních brzdových destiček, tak, jak tomu bylo před výměnou.
Po sezóně, ve které jsem najel 7100 km bez poruchy, jsem s relativně starou motorkou, spokojen. Pravda je, že byla na sezónu dobře připravena. Motorka mě překvapila spolehlivostí. Žádné výkyvy funkčnosti, vše fungovalo jak mělo. Chlapi, co se mnou jezdili, říkali, že blinkry na Deauvillu nejsou tak dobře vidět, jako na klasických naháčích, kde jsou blinkry trčící na tyčkách z motorky. Sám jsem si všiml, že přední světlo taky nemá moc velkou svítivost. Asi to je tou parabolou a sklem, i když nemám chrom uvnitř paraboly poškozený a sklo je taky v pořádku.

Co se týká kufrů a jejich velikosti, tak pro jednoho stačí. Pokud se cestuje ve dvou, tak toho prostoru nenabízejí moc, spíše málo. Takže na delší trasy ve dvou je třeba řešit další úložné prostory, ale to už záleží na každém jednotlivci, jak si poradí.

Jak jsem už psal výše, tak z originálního potahu sedla sklouzávám ze svého optimálního posedu směrem k nádrži. Možná by to chtělo vyzkoušet nový potah nebo částečnou úpravu sedadla, jak se dá dnes nechat udělat na zakázku. Chtělo by to vyzkoušet, abych mohl porovnat.

Hurá k posezónní údržbě a zimním drobným úpravám na míru svého pohodlí.
Zjistil jsem, že benzínový ventil z nádrže do hadičky řádně netěsnil. V poloze zavřeno propouštěl. Roznýtoval jsem spoje ventilu a zjistil jsem, že pružina, která tlačí na ocelovou kuličku, sloužící jako uzávěr průchodu benzínu, je slabá. Našel jsem novou pružinku, která má podobnou sílu jako originál, použil ji. Místo nýtu jsem do těla ventilu navrtal závity M4 a dotáhl plech s páčkou k ventilu. Nyní ventil už těsní a nemusel jsem kupovat nový díl za mnoho peněz. Pokud bych použil použitý díl, beztak by měl tu pružinku taky unavenou. Koupil jsem nové hadičky od ventilu k čerpadlu, aby nikde benzín nevzlínal, ty staré šly moc lehce nasadit na hrdla. U originálních dílu od výroby, je zapotřebí s únavou různých materiálu, u tak staré motorky, počítat.





Za rok 2018 najeto 7.097 km natankováno celkem 271,1 litrů benzínu, tj. spotřeba 3,819 litrů na 100 km. To není moc, jsem spokojen. Navíc ještě musím odečíst 18 litrů benzínu v nádrži po ukončení sezóny. Začínal jsem s prázdnou nádrží, to by spotřeba byla kolem 3,6 l na 100 km. Nejlevnější benzín byl za 31.40 Kč nejdražší byl za 33.90 Kč. Tedy benzín na sezónu cca 9.100 Kč.

Při rozebírání kapotáže, abych mohl udělat údržbu, tak jsem zjistil, že některé šrouby kapotáže, hlavně, ty co drží nádrž, byly částečně povoleny. Nově se budou muset natřít Loctitem zajišťovačem šroubů. Povolení šroubů mohlo mít vliv na vibrace stroje.





Už jsem začal kupovat nové díly a věci údržby na zimu. Na sezónu 2018 jsem koupil nové rukojeti Ariete Suzuki 120 mm, SUPER SOFT s dírou za cenu 245,- Kč. Po jedné sezóně jsou tak vytlačené, že se musí opět vyměnit. Tyto rukojeti jsou na dotek příjemné, plní svůj účel, ale nevydrží. Vzhledem k tomu, že se mi s nimi dobře řídilo, pořídím si opět ty stejné na novou sezónu.





Tady jsou vidět nové do sezóny 2019.











Po koupi a první sezóně byl zkontrolován olej v předních tlumičích. Kdy byl naposledy měněn se neví. Jeho barva a konzistence je děsivá. Množství bylo dost.





Nový tlumičový olej použiji Repsol 10W.

Rozebral jsem krk řízení, abych vyměnil věnečková ložiska řízení za kuželíková. Věnečky už při otáčení drhly. Co se týče uložení ložisek v rámu, tak není nic poškozeno, takže výměna hračka. Takto vypadá Deauville bez kapotáže a předních tlumičů.





Nová ložiska v Deauvillovi.





Jak vypadá karburátor Deauville.






Před sezónou 2018 jsem měnil všechna těsnění chladicího systému a těsnění vodního čerpadla v bloku motoru. Těsnění jsem kupoval jak na Partsdepot tak na wemoto. Klepu na dřevo, žádné z těsnění nic nepropouští, vše absolutně bez propouštění vody či oleje. Potřebná těsnění byla, podle mě, sice trochu dražší, ale když fungují, jak mají, tak proč tu cenu nezaplatit.
Kupoval jsem i spoustu gumových průchodek, těsnění a dalších dílů, vše od uvedených společností a všechny díly jsou po jedné sezóně bez změny stavu. Řekl bych že se jedná o kvalitní náhradní díly.
Po nových brzdových kotoučích a brzdových destičkách jsem koupil nové prachovky a těsnění pístků předních třmenů. Měnil jsem je preventivně, abych věděl, že jsou nové a plně funkční. Stará těsnění a prachovky byly mírně vytahané.










Díly přední brzdy:



Před sezónou 2018 jsem nasadil dozadu novou pneumatiku Pirelli Angel GT. Po 7000 vzorek ubyl o 2 mm. Na přední byla Michelin Pilot Road 3, kterou jsem sjel na zbylých 2 mm. Nově jsem nakonec dopředu vybral Pirelli Angel ST.
Místo svíček NGK DPR8EA-9 jsem si vybral naše svíčky Brisk. Koupil jsem náhradu BR12YC-9 Super. Problém nastal, když jsem chtěl svíčky Brisk dotáhnout. NGK má matici 18 mm a Brisk 16 mm. Vzhledem k tomu, že klíč na svíčku je specifický u Deauville, tak jsem si musel vyrobit prvně 18 mm a poté také 16 mm. Svíčky NGK najely cca 11.000 km, byly bez problémů.

Do karburátoru jsem koupil nové těsnění, sady CAB H3 a CAB H7. Vyberu potřebné těsnící díly, a celý karburátor přetěsním a seřídím. Tělo karburátoru vyčištěno a profouknuto, nikde jsem nezjistil žádné poškození, což mě těší.

Hondu Deauville jsem koupil roku 2017. Přes zimu 2018 jsem udělal převážnou část oprav. Po jedné sezóně jsem nakoupil zbylé díly k výměně starších opotřebených součásti. Za náhradní díly, veškerý vedlejší, pomocný materiál jsem do dnešního dne, kdy už mám doufám všechno koupené, zaplatil od srpna 2017 celkem 28.000,- Kč. V uvedené ceně jsou spreje, šrouby, dráty, smirkové papíry, ředidla, prostě vše a tím myslím vše potřebné k opravě, ( elektrickou energii ke svícení při pracích jsem nepočítal ). Po pracích v zimě 2019 by na motorce měly být hotové veškeré opravy a mělo by být hotovo. Důležité prvky, zajišťující spolehlivost motorky jsem kupoval jako originální díly. Myslím si, že mi mýma rukama prošla převážná část komponentů, která tvoří Deauvilla. Teď už vím, kde co na motorce je, jaká je funkce skoro každého dílu, odkud kam co vede. Deauville není složitý stroj, hodně servisních prací se dá udělat doma.

Zhodnocení těsně před vrcholem. Za dva roky od koupi motorky jsem do ní investoval 61.000,- Kč. Mám radost, že se mi podařilo dát stroj do pořádku a můžu tvrdit, že je v dobrém technickém stavu. Najetých 7.000 km v roce 2018 mi taky udělalo radost.

Za tu celkovou sumu, kterou jsem investoval, bych mohl koupit motorku ve stavu, kdy bych nemusel nic z toho, co jsem udělal, dělat. Ale to by mě nebavilo. Měl jsem myšlenku a cíl, který jsem splnil.

S Deauvillem jsem spokojen ! A to přesto, že se jedná o 18 let starý model. Prostě dospělá motorka.

4.3.2019 - po rozebrání, výměně jehlových ventilů a přetěsnění karburátorů motor opět nastartoval! Po zimě jsem k čerpadlu přidal pomocné relé. Pomocné relé i čerpadlo funguje. Při prvním startování po rozebrání jsem nedal do karburátorů ani do hadice žádný benzín. Benzín si čerpadlo natáhlo samo z pomocné nádobky s 0,5 litrů benzínu. Motor nastartoval na třetí pokus, první a druhý pokus byl dlouhý cca 4 sekundy. Před nastartování si natáhl karburátor 100 ml benzínu a napotřetí se motor roztočil, dvakrát střelil a potom už to jelo!!! Čerpadlo jen občas dalo impuls relé k čerpání, jen sporadicky. Nechal jsem to zahřát na 86 °C a seřídil bohatost a tlaky, vše při venkovní teplotě 15 °C.




































Jaro 2019 - první jízda po přetěsnění karburátoru a seřízení byla bezproblémová, motor šlape jak má. Uvidíme jak se osvědčí těsnící sady z Polska. Také řízení s kuželíkovými ložisky je optimální, bezproblémové. Nepozoruji žádnou změnu, mezi originály ložisky a ložisky kuželíkovými. Akorát nová ložiska nezadrhávají při otáčení.
Těsnící sady z Polska zatím vše OK, žádné problémy nejsou.

Zadní pneumatika Pirelli Angel GT po 7.500 km





Přední pneumatika Michelin Pilot Road 3 ke konci své životnosti, nevím, kolik má najeto






Přední pneumatika Michelin dosloužila a teď už je místo ní nová Pirelli Angel ST 120/70 R17 58W. Musím potvrdit všeobecně známou informaci, že motorka jedoucí na nových pneumatikách má úplně jiné ( lepší ) jízdní vlastnosti než jízda na značně opotřebovaných pneu, jak se říká: " je to nebe a dudy"






Vzhledem k tomu, že při cestování ve dvou na delší trasy s ubytováním je zapotřebí větší úložný prostor, zakoupil jsem zde na motorkářích starší a poškozená, velká víka kufrů. V tuto chvíli před 10 denní moto akci po Balkánu, velice žádána. Rychle jsem provedl opravu poškození. Do prasklých části víka jsem zatavil nerezovou kovovou mřížku a vše zatmelil. Do tmelu jsem vložil perlinku a po vybroušení zastříkal barvou. Pod nosnou části povrch nevyžaduje zvláštní úpravu. Spoje poškozených části drží perfektně. Narychlo jsem udělal povrchovou úpravu a prozatímní nástřik, aby se kufry daly v září použít. V zimním období předpokládám, že udělám kvalitní, nový nástřik. Jsem zvědavý na změnu velikosti úložného prostoru a ovladatelnost motorky s širokými kufry.







Pro dobrý pocit jsem koupil nový filtr paliva. Nevím, jestli ten starý je od novoty nebo byl měněný. Nemám ani informace o tom, že by ten starý měl nějaký problém. Prostě starý vyměním a uvidíme, jestli ty nově vyráběné filtry fungují.







Deauville druhou sezónu po opravě najel 5 000 km, bez problémů. Občas při teplém počasí a pomalé jízdě v koloně si karburátor střelí. Za těch 5 000 km asi tak pět krát. Nevím čím to je, ale jinak jede jak má. Taky se při vysokých teplotách venku, kolem 32 °C a výš, někdy stane, že po delší jízdě a po zastavení nenastartuje na první natočení. Na druhé už chytne. Jinak všechno je OK. Sezóna pokračuje, tak doufám, že spolehlivost stroje, bude taky pokračovat. Jezdím tuto sezónu na svíčky Brisk a nepozoruji žádný rozdíl mezi NGK. Po 5 000 km kontrola elektrod a barvy, vše je perfektní.
V průběhu druhé sezóny jsem velmi spokojený, nechci to zakřiknout a doufám, že spolehlivost Deauvillky bude pokračovat.
Ještě k sedlu s originálním potahem. Opravdu ( v obyčejných riflích ) stále kloužu dolů k nádrži, chtělo by to úpravu sedla a nový potah. Závidím, těm, kteří už mají sedlo přešité. Zatím se na to nechystám, možná časem. S protiskluzovým povrchem na motorkářských kalhotách je to bez problému, sedím jako přibitý.

Baterie značky EXIDE POWERIDER YTX14-BS z konce roku 2012 začíná být slabší, tzn. startovací proud už není takový, aby nastartoval motorku se zapnutými světly. Dává najevo, že se brzy bude muset vyměnit za novou. Do této doby jsem s ní byl naprosto spokojený, i když jsem ji zažil dvě sezóny. S odstupem času musím říct, že baterka stále drží, měla jen problém s tím, že se jezdilo hodně po dírách a protekla kyselina přes špunty, po dolití je zase bez problémů a startuje i se světly.

Motorka v září projela Rumunsko, celkem kolem 3.600 km během 8 dnů. Co se týká spolehlivosti vše OK. Já sám za sebe musím říct, že pohodlí na motorce při cestách jsem měl velice dobré, nemůžu si na nic stěžovat, i to sedlo se dalo. Na Deauvillovi se jezdí dobře! Deauville není do terénu!!! Deauville je fakt spíše na kvalitnější silnice, než na kotary.

Slovensko cesta do Rumunska




Příjezd k moři




Mangalia





Směr Bulkarsko Kaliakra





Ještě info k jízdě po rozbité silnici za motorkami, kterým to nevadí. Při cca 90 km/h po rozbité cestě o délce asi 20 km mi z odvzdušňováku kardanu prskal olej na ráfek. Jak jsem psal výše v roce 2018 mi tekla ze zadního ozubení nesprávná vazelína na ráfek, to bylo odstraněno správným typem vazelíny.

Postřehy k jízdě s velkými kufry. S velkými kufry se jezdí naprosto normálně, je třeba dávat pozor při průjezdu užším prostorem, jakýmkoliv, ať už mezi auty, mezi překážkami nebo do úzké branky. Při rychlostech nad 120 km/h jsem občas při poryvech větru zaznamenal jakési neznámé pohyby motorky - pohyby do stran. Možná to dělaly ty široké kufry, ale nebylo to nic, co by bylo nebezpečné. Při tom, když se motorka vyvrátí na bok, tak velké kufry slouží taky jako padací rám, zachrání všechny boční plasty, chacha. Místa pro věci ve velkých kufrech je taky hodně proti obyčejným standardním. Manželka při nastupování občas zavadí při přehazovaní nohy přes sedlo, podrážkou o velké víko, tak asi ty víka nemusí mít krásný lak, aby to potom nemrzelo při poškození pěkného laku.

Po tom, co jsem si motorku rozebral, opravil a seřídil, mi na delší cestě sloužila tak, jak jsem po ní požadoval, jsem spokojený s motorkou i se svou prací, kterou jsem do ní dal.

Letošní sezonu jsem ukončil, najeto 9.000 km. Po najetí 16.000 km ( dvě sezóny ) se blíží konec zadní pneumatiky PIRELLI Angel GT 150-70 ZR 17 69W TL. Podle vzorku počítám, že ještě 4.000 km najede. Spotřeba Deauvilla během této sezóny je okolo 4,5 l/100, ale spíše méně. Spotřeba je taky moc dobrá. Celkem spokojenost. Přes zimu se Deauvillovi dostane provozních oprav, čištění a inovace potřebného.

3.11.2019 se oteplilo na 18 °C a tak ještě malá "100 km" kolem komína.






Takže poslední projížďka 2019 byla 22.11., fakt teplé počasí.

Za rok 2019 najeto 9.526 km natankováno celkem 371 litrů benzínu, tj. spotřeba 3,89 litrů na 100 km. To není moc, jsem opět spokojen.

V motorce jsem měl baterii EXIDE 12V 8 Ah, o rozměrech 149 x 86 x 144 mm. Díky té výšce ( 14.4. cm ), byla horní část nad vymezeným prostorem pro baterii v zadním blatníku a to zapřičinilo to, že když mi při netěsnosti vyteklo pár kapek kyseliny, tak kyselina tekla mimo ten prostor baterie a kapala na kyvku. Na kyvce byly potom puchýře. Podotýkám, že při této vložené baterii, na ní nebyl originální plastový kryt, baterka byla volně nezakrytovaná. Proměřil jsem prostor baterie, a zjistil jsem, že baterie by měla mít rozměry 150 x 87 x 90-105 mm. Při originální výšce, když vyteče kyselina, může se stát - podle typu baterie, tak tato může potom odkapat odtokovým kanálkem, co je na dně, mimo motocykl. Navíc je baterka v Deauvillovi mírně šikmo, takže je dobré baterku koupit takovou, která může být provozovaná nakloněná.

Česká náhrada BRISK BR12YC-9 do Deauville místo NGK DPR8EA-9.

Takto vypadají Brisky po najetých 9.000 km.






Údržba hnacích prvků a kyvné vidlice. V Číně jsem koupil korunkový klíč na matku čepu kyvné vidlice a vyšrouboval jsem oba šrouby . Oba čepy kyvky jsou bez problému. Ložiska kyvky byly asi dlouho nemazané a neměněné. Jedna strana byla málo namazaná a uvnitř byly nečistoty. Vše šlo rozebrat lehce. Při rozebrání hnacího hřídele jsem narazil na problém, kdy kardan nešel z diferenciálu vytáhnout. Přestože jsem kardan v průběhu sezóny mazal. Použil jsem mazací a povolovací sprej a po několika minutách jsem hřídel vytáhl lehce. Ozubení diferenciálu je bez většího opotřebení, jen na začátku zubů je asi 1 cm vidět větší opotřebení než na konci výstupu. Žádná hrůza. Na funkci ( rostlináře ) to nemá žádný vliv. Samotný kardan je taky bez viditelného opotřebení. Hnací tyč u kardanu taky v normě. Zadní část hnacího hřídele má zuby bez vroubkování, což nevím, jestli je správně. Záběr zubů v sekundárním převodu ovšem nemá problém, tak zuby neřeším. Zjistil jsem opotřebený zajišťovací kroužek na hnacím hřídeli u sekundárního převodu, Hřídel uvnitř nedrží pevně, dá se lehce vysunout. Koupí se nový a vymění. Při provozu nebyl s tímto žádný problém. Na ozubení zadního kola jsem zjistil opotřebený o-kroužek, taky bude nový. Gumy záběru v zadním kole jsou ještě dobré, ale příště už možná bude zapotřebí výměna, což se teprve uvidí. Takže se vymění zadní brzdové destičky, zajišťovací kroužek, o-kroužek, vše se vyčistí, kyvka se nově nastříká, převody namažou, vše se složí a kus práce hotovo. Olej v sekundárním převodu měním každý rok, byl jen trochu kalný.
Zadní brzda je taky v pořádku, kapalina vypuštěná, vše vyčištěno. Staré brzdové destičky zůstaly na šíři 6,1 a 6,4 mm. Nevím, jak dlouho byly v provozu. Destičky jsem koupil nové Brenta FT3073, které mám odzkoušení ze přední brzdy. Nepráší, nežerou disky, nepískají a brzdí pro mě dost dobře.



























Pokus o zvednutí řídítek o pár centimetrů - nevyšel. Nástavce z Alliexpresu viz obrázek není možné použít, neboť řidítka se dostanou do takové pozice, kde nelze připojit originální brzdová hadice přední brzdy. Hadice je krátká, odhadem je zapotřebí hadici o 3 cm delší. Pokud by se hadice našponovala, připojit by se dala, ale toto určitě není vhodné řešení. Jak již bylo psáno v jiných postřezích uživatelů Deauville, tak by bylo zřejmě i krátké i lanko spojky. Takže pokud zvýšit řídítka, tak zřejmě jen o dva centimetry a pouze kolmo nahoru od původní polohy, ne zvýšení nahoru a posunutí k sedadlu.
Po opakovaném pokusu zvednout řídítka jsem dospěl k tomu, že nástavce z obrázku je možné použít za podmínky, že se brzdová hadice vytáhne z úchytů originálního vedení. Kovové vodítko hadice co je u blatníku se řízne, navaří přímo vzhůru k řídítkám a tak originál hadice vychází. Spojkové lanko z Deauville je pak při takovém zvednutí krátké a musí se použít lanko spojky a Hondy Varadero ročník něco kolem roku 2002, které je o 5 cm delší. Pak vše funguje !!!









Do nové sezóny jsem vyčistil brzdy, jak přední, tak zadní a budou mít novou brzdovou kapalinu.












Za dobu, co mám Deauville, tak jsem se naučil snadno sundat a nasadit kapoty. Proto závěrečné práce na opravách a údržbě v zimě 2019 - 2020 proběhly hladce. V motorce je nová baterka Exide Bike AGM Ready 12V, 8.6Ah, jsou seřízené karburátory, vložený nový filtr vzduchu, vše vyčištěné a připravené na novou sezónu.
A je to!!!











Konec sezóny začátkem listopadu 2020. Za rok 2020 najeto 10. 227 km natankováno celkem 421 litrů benzínu, tj. spotřeba kolem 4,1 litrů na 100 km. To není moc, spokojenost.
Během roku 2020 dvě poruchy, jedna na náhonu tachometru, kde se sám, mi záhadným způsobem, přihnul hnací plech a packa nedoléhala do šneku. Po rozebrání se plech vrátil do původní polohy a tachometr fungoval a funguje dále.
Druhá porucha se ukázala ke konci října, kdy začal protékat ventil benzínu z nádrže. Těsnění ztratilo funkčnost. Těsnění jsem sehnal na internetu. Jedná se o gumový kroužek o rozměrech 28,5 x 1,8 x 1,8. Po výměně zase bez jakýchkoliv problémů.
Sezóna 2020 bez poruch na cestách, Deauville vždy dojel po svých a svou silou domů. Během roku 2020 jsem musel vyměnit zadní pneumatiku Pirelli Angel GT za stejnou značku a model. Stará najela 17 879 km.
V předních tlumičích je olej Repsol Moto Fork Oil 10W a tlumiče se mi zdají být tužší. Proto v sezóně 2021 zkusím 7,5W. Uvidím, co se změní. Jinak jistý problém byl také začátkem sezóny, kdy jsem měl trošku více dotažené ložisko krku řízení. Motorka se třepala na řidítkách. Ložisko řízení nesmí být fakt moc dotažené. Prostě akorát ani málo ani moc.
Oproti minulé sezoně jsem Deauvilla letos ani jednou nepoložil na bok ani se mi ho nepodařilo skopnout při nasedání jako minule. Ovšem kvůli koronaviru byla sezona chudší o zahraničí a delší cesty. Velké kufry se jednoznačně osvědčily, s malými si cestování už nedovedu představit. Ty velké kufry byly lepené, když jsem je koupil bourané. Ocelová mřížka zatavená do plastu a zatmelená se jako oprava spoje osvědčila na 100 %. Drží, bezproblémově. Ani náznak praskání či pohybu.
Jak jsem už uváděl výše, tak jistý problém jsou kontrolky blinkrů v palubní desce. Ty kontrolky jsou úzké a jsou za slunečního svitu neviditelné při signalizaci. Na sezónu 2020 jsem budíky podsvítil LEDkami, což se osvědčilo, jasný svit budíků proti žárovkám je zřejmý.
Stále přetrvává problém s poklesem napětí při zapnutí blinkrů. Přes zimu budu řešit tento problém a sednu si na to. Bez opravy tohoto problému příští rok nevyjedu. Problém může už být jen ve spínačce, v spojovacím uzlu tzv. fáze ze spínačky do pojistek nebo relátkem blinkrů, vše ostatní jsem už eliminoval. Pro jistotu jsem koupil jinou elektroinstalaci. Co se týče elektřiny, tak jsem zjistil, že kontakty na zadním kufru Givi jsou opálené. Kufr na nerovnostech poskakuje a mezi kontakty to jiskří, pružiny v kontaktech to nestíhají vyrovnávat. Proto udělám pevný rozpojitelný spoj místo toho pružinového spoje. Kabel vede do kufru k přídavným brzdovým světlům.

Letos to jsou tři roky, co se dělaly ventily, a měnila se chladicí kapalina. Takže tuto zimu je zapotřebí zkontrolovat vůle ventilů, rozvody, hlavy válců, vyměnit chladivo a další jednoroční práce. Svíčky Brisk se druhou sezónu osvědčily, takže budou opět nainstalované.
Jinak vše fungovalo tak, jak mělo. Přední pneumatika Pirelli Angel ST 120/70 R17 58W TL má najeto 20 000 km. Není moc sjetá, ale tvoří se po bocích plošky, takže taky se blíží její výměna.
Uvažované doplňky, jako jsou čidlo teploty vody, čidlo stavu benzínu v nádrži, čidlo tlaku v pneumatikách, výstražné blinkry a podobné jsem nakonec zavrhnul, vyhodnotil jako zbytečné. Jediné nad čím uvažuji, je kontrolka sepnutého ventilátoru chladiče. Za celou dobu, co mám Deauvilla, jsem ho slyšel točit jen dvakrát.

S E R V I S 2020 - 2021 během následujících 4 měsíců by všechno mělo být hotové a připravené na novou sezónu, snad ne koronavirovou!!! "Tak hlavně zdraví a tělo v teple".

Po 3 letech provozu se částečně rozhodily vůle ventilů, byly:
Přední sací oba 0,10, výfuk 0,20
Zadní sací oba 0,18, výfuk 0,22

Příručka praví sací 0,13-017 výfuk 0,18-0,22

Dle manuálu by se měly vůle kontrolovat co rok provozu nebo co každých najetých 12 tisíc kilometrů.

Podle schémat pro Deauville 650 je vidět, že do lešení pod kapotáž do trubek má být vloženo závaží na gumových kroužcích ( stejné závaží jako je na koncích řidítek ). Toto závaží má zamezit vibracím. Sám jsem v lešení závaží neměl a nevím, zda ho tam někdo od výroby má, co jsem se ptal, nikdo o něm neví. Proto jsem improvizoval. Do trubky se vleze hadice na ropné produkty o průměrech 10/18 mm. Do lešení se vejde asi 25 cm hadice z každé strany. Do hadice jsem dal kulatinu 10 mm a to celé jsem strčil do trubek lešení. Sedí to přesně, není to vidět. Jestli to pomůže snížit vibrace na kapotáži - uvidíme.

Po výměně originálních kabelů elektrického rozvodu v těch nejvíce zatížených větvích, již nedochází ke kolísání napětí v systému. Dá se říct, že je problém odstraněn. V novém rozvodu jsem však použil současné konektory k žárovkám. Určitě by bylo dobré vyměnit i konektory u žárovek či dát nové patice k žárovkám T20. To zase příště, možná.
Přední tlumiče na tlumičový olej 7,5 W jsou měkčí a chodí perfektně. Snad se osvědčí i v provozu.
LED žárovka v parkovacím světle se v sezóně osvědčila, a proto jsem dal LEDky i do kontrolek blinkru ( zelené LED ), do dálkových ( bílou lED ) a do neutrálu ( zelenou LED ). Svítí jasněji a snad za denního světla budou kontrolky blinkrů lépe vidět. Oprava, protože LEDky svítí mnohem jasněji než původní žárovky, tak jsem usoudil, že by mohly při jízdě v noci zbytečně oslňovat, a tak jsem nechal LEDky jen v blinkrech a podsvícení.
Chladicí kapalina Kuler K2 - polské firmy, vyměněna, nikde neteče, uvidíme, jak se osvědčí v sezóně 2021.
Během provozu od roku 2017 se na spojkovém lanku roztřepil kus u spojkové páčky. Bylo to od koupě 2017, ale postupně se roztřepení zvyšovalo. Letos už roztřepené lanko nebude nasazeno. Bude dáno nové lanko, koupené v běžném moto obchodě, bez vnitřní teflonové vložky, tedy naprosto obyčejné.
Olej v "kardanu" po roce celkem špinavý, vyměněný za nový. Myslím, že za tři roky provozu můžu s klidným svědomím říct, že měnit olej v kardanu každý rok nikoho neuvede do finanční krize a podle mě, to stojí za to.
Při provozu Deauville s velkými víky kufru se stává, že já nebo spolujezdec podrážkou o víko zavadí. Na víku se udělá šmouha od podrážky. Vzhledem k tomu, že lak na víkách není originál, jsou šmouhy neodstranitelné, ty hlubší. Proto jsem se rozhodl nastříkat víka bezbarvým lakem s tužidlem. Tento lak jsem použil už na přední blatník, kde se osvědčil, ale nic není na věky. Kameny za jízdy i s K2 lakem udělají své rýhy a důlky. Ne však tak hluboké jako do obyčejného laku.
Během údržby jsem ocelovým kartáčem a leštičem od Kuleru K2 odstranil fialové skvrny na svodu výfuku vytvořené vysokou teplotou. Svody jsou nyní krásně vyleštěné. Těsnění mezi svody a výfukem použiji opakovaně už potřetí, nejsou poškozená a jsou grafitová. Jako vychytávku používám na přechody svodů a výfuku na výfuk pod objímky přechodů, hliníkový pruh, aby neunikaly plyny kolem. Hliníkový pruh používám z hliníkového obalu od nápojů, který obyčejnými nůžkami rozstřihnu na pásy a ty použiji.


Ze zkušenosti dále můžu říct, že tepelně odolné gumové podložky chromovaného chrániče spoje svodů výfuku vydrží asi jen 3 sezóny. Jsou ty malé gumy, co se dávají do těla výfuku, do těch malých pacek. Gumy jsou po třech sezónách opotřebené a vymačkané a tudíž neplní už řádně svou tlumící funkci. Samo, že se dají i dále použít, ale není to už 100%. Trochu určitě přeháním, ale já jsem koupil raději nové, jedna stojí 65,- Kč.

Podtlaky po 3 letech provozu byly rozhozeny jen o kousek, ale po seřízení byl znát rozdíl plynulosti chodu motoru. Podtlaky jsou opravdu dost důležitá věc, pro správný chod motoru. Není to nic, co by se mělo zanedbat. A podle manuálu, fakt kontrola každý rok.
Motorka měl sundané karburátory každou uplynulou sezónu. Vždy na jaro startuji s prázdnými karburátory a tak si benzín musí čerpadlo natáhnout od sucha. Vždy mi chytla na třetí startování, přičemž první dvě startování trvají asi 4 sekundy. Po krátké pauze znovu. Teda na potřetí ze sucha a jede. Každý rok stejně. Můj Deauville nemá na základní nastavení dle manuálu bohatosti šroubu, správný chod. Musí mít vyšroubováno cca o 3 otočky. Mám to v těch třech sezónách odzkoušeno a směs je na tyto otáčky dobrá. Při seřizování podtlaků jsou karburátory bez vzduchového filtru a bez zapojení sekundárního vzduchu. Protože hadice sekundárního vzduchu jsou otevřeny, tak je slyšet velký šelest a pískot. Pískání vychází ze zadního víka hlavy, z odvzdušnění motoru a z hadice sekundárního vzduchu vychází takový chrapot. Po nasazení vzduchového filtru se zvuk ztiší. Je třeba mít na paměti, že seřízení bohatosti směsi musí být opětovně uděláno po nasazení filtrboxu, a to před prvním výjezdem a potom opětovně po najetých několika více kilometrech.


Protože se mi osvědčil 2K Colour Matic ( dvousložkový ) bezbarvý sprej, rozhodl jsem se letos nově nastříkat boční kapoty a jako vrchní vrstvu dát právě uvedený lak. S výsledkem jsem spokojený, i když je jasné, že jako amatér to nemůže být 100%.

Na dvě kapoty jsem spotřeboval 3 x 200 ml spreje.
Na kapoty budou jasně že nalepeny polepy, které nejsou originál. Polepy mám z Polska z Allegra za cenu asi 400,- Kč. A k polepům ještě jedna speciální nálepka na objednávku.


V sezóně 2021 jsem ujel po složení asi 200 km, kdy jsem zjistil, že mi kape z otvoru za mechanickou ucpávkou vodního čerpadla chladicí kapalina. Kapalina Kuler K2 se neosvědčila a tak jsem nalil novou Lavio Antifreeze G12+. Po složení s novou kapalinou bez kapání. Tedy Kuler K2 není vhodný pro Deauville, je drsnější na omak než G12+, která je mastnější a hladší. Před nalitím K2 nebyl s čerpadlem žádný problém, žádné kapaní nebylo.

Po ujetí asi 1000 km jsem zjistil, že mi dobíjí alternátor pouze kolem 13,5 V. Byl špatný kontakt na jedné fázi z alternátoru do regulátoru napětí, kde jeden faston nebyl zasunut, ale vytlačen, kdy neměl spojení. Po zasunutí, dobíjení opět plně funkční jako v předchozí sezóně.

Deauville po zimních servisních pracích, po seřízení, jede nad míru dobře. Musím říct, že jsem spokojený. Dále bych chtěl zmínit, že se snížili vibrace motorky okolo 100 km/h. Mám tušení, že by se mohlo jednat o snížení vibrací díky těžítkům v lešení kapotáže, které jsem již zmiňoval ( v deníku jsou fotky ).

Vrátím se ještě k základní charakteristice Deauville 650 - velká hmotnost. Po zimě se mi zdá, že ta motorka je těžší než byla. Asi jsem zase ztratil nějakou tu sílu. Její tíha se samozřejmě projevuje při manipulaci na místě, po rozjezdu je to v klidu.

Dále musím zmínit, že bezbarvý dvousložkový lak se na velkých kufrech osvědčil. Hned při prvním nasedání na motorku po zimě jsem kopl podrážkou do laku, ale ten díky dvousložce, její tvrdosti bez šrámu odolal.

Led žárovky v kontrolkách blinkrů za plného slunce se taky osvědčily proti originálním žárovkám. LEDky jsou krásně viditelné.

Stále se učím, občas se nějaká ta úprava nepodaří, ale ty zkušenosti jsou potřebné. Časem se snad dostanu ke stavu, kdy nebude co dále zlepšovat a vše bude vychytáno.

Sezóně 2021 - jen kolama dolů, a šťastné návraty.



Provoz v sezóně 2021 překvapuje. Po zimní výměně chladící kapaliny, tato začala téct. Po výměně za jinou už netekla. Opakovaně, a to 2 krát během cest, se mi dosud pod otvorem odkapávání při zastavení během jízd objevili kapky chladící kapaliny. Prostě přes mechanickou ucpávku vodního čerpadla. Pár kapek a potom zase nic. Předchozí sezóny, nic takového nebylo. V takové míře, kterou jsem zaznamenal, to není žádný problém.

Jinak na Zvíkově byla motorka zaparkována přes noc pod zastřešením. Stála na bočáku. Ráno byla padlá na bok, na druhou stranu než je náklon bočáku. Byla píchlá zadní pneumatika. Přes noc tam řádili opilci, tak nevím, jestli to bylo tím, že byla píchlá pneu nebo do toho nějaký opilec strčil. Při pádu podřený lak na kufru, kapotě a zrcátku. Lehce jsem to přestříkal černým sprejem a jedem dále.

Co se týká motoru a spolehlivosti, tak vše je jak má být. Motorka jede dobře, spokojenost.

Konec sezóny 1. listopadu 2021. Za rok 2021 najeto 9. 185 km natankováno celkem 367,39 litrů benzínu, tj. spotřeba kolem 3.99 litrů na 100 km. To není moc, spokojenost. Průměrná spotřeba pro můj styl jízdy na Deauville opětovně kolem 4 litrů, jako předešlé roky.

Během roku 2021 jeden problém s provozem, někdy se projevilo kapání chladící kapaliny pod čerpadlem. Ovšem v tak malém množství, že by se tomu ani nemusela věnovat pozornost. Od poloviny sezóny to přestalo a doteď už ani kapka. Je to však zvláštní, protože buď porucha je a kape pořád nebo není a nekape vůbec. Tak nevím co! Jinak Deauville, bez problému a zase spolehlivý.

Jedna poznámka k jedné novince v této sezóně. Před sezónou jsem zalepil přechod mezi gumovými přírubami karburátoru a motorem Lukoprénem - jen tenká vrstvička, a to z důvodu, aby přes to místo netekl z přírub hnědý sajrajt, co se tam v tom prostoru, v malé míře, přes sezónu dříve objevoval. Lepení se osvědčilo, v letošní sezóně je pod přírubami naprosto čistý prostor!

Přes zimu bude standardní servis, oprava laku po pádu a výměna přední i zadní pneumatiky. Namísto osvědčených Pirelli Angel budu zkoušet DUNLOP SPORTMAX ROADSMART. Na zadní Pirellce jsem najel 18.234 km a na přední 28.981 km. Většina motorkářů by mě asi ukamenovala za ten nájezd a špatný vzorek, ale dalo se na tom jezdit, já jsem s tím neměl žádný problém. Na zadní jsem dojel posledních 3.000 km se zalepeným defektem, který jsem opravil trnem z Aliexpressu.
Přední Pirelli:


Zadní Pirelli:


Nové pneumatiky:
DUNLOP 150/70ZR17 SPORTMAX ROADSMART (69W) TL Zadní
DUNLOP 120/70ZR17 SPORTMAX ROADSMART II G (58W) TL Přední


Opravené díly po pádu. Při práci jsem měl v hlavě to, zda dělat opravu důsledně na 100% nebo to nemá cenu, protože zase při provozu dojde k nějakému tomu ťukanci, oděrce a jiným nevyhnutelným poškozením. Takže broušení bylo jen na 90% a na výsledku to je znát. Jak známo, tak důležitější než 100% krása je to, aby vyšla sezóna dle představ. Doufám že 2022 bude tím správným rokem pro Deauville 650.


První sezóny jsem lil do Deauville, motorový olej Shell Advance. Minulý rok jsem dal Motul 5100. Mám dojem, že Shell je pro Deauville lepší, neboť dle mého postřehu je řazení jemnější a tišší. Letos 2022 odzkouším opět Shell a buď si potvrdím svůj postřeh nebo vyvrátím. Shell nebo Motul??? Podle mého názoru je Shell pro Deauville příhodnější, řazení se mi zdá být preciznější, lépe to do sebe zapadá.

Během doby jsem zjistil, že na různých Deauville jsou různě tvrdé sedadla. Je to dáno tím, v jakém stavu je pěna, ze kterého je sedlo vyrobeno v souvislosti s užíváním ( opotřebením a skladováním ). Jestliže je sedlo měkčí, kdy je pěna více degradována, tak se jezdec zaboří do sedla a tím tlačí na podsedlové plasty, které jsou u nádrže. Tyto plasty u těch měkčích sedel rády praskají a to ve spodní části hlavně na spodní hraně dole, pod otvorem na ventil přívodu benzínu. Viděl jsem více totožných prasklin na více strojích.

Další zajimavý postřeh k Deauville je ten, že převážně v rusky mluvících destinacích provádějí uživatelé úpravy pod přední kapotu, kdy pod tzv. rohy montují výztuhy, aby ty "rohy" nepraskaly, a to z důvodu vyšších kapotáží, které se více chvějí.





Zajímavý prvek z těchto území je taky nosič domácí výroby:



Po 6 letech provozu Deauville a po dvou rozebrání chladící soustavy při seřizování ventilů a jednom rozebrání při opravě čerpadla, začala prolínat chladící kapalina na těle termostatu. Po rozebrání termostatu jsem zjistil, že těsnění 2 ks O-kroužků termostatu jsou velmi zploštělá a řádně netěsní. Nové O-kroužky, originální, 47.5X2 a 23X2.4 budou zase fungovat. Cena o-kroužku je 140,- Kč a 54,- Kč. Jako náhradu jsem zkusil koupit FPM 80 48x2 za 36,- Kč a FPM 80 23x2,5 za 30,- Kč. Můžu, po zkoušce potvrdit, že levnější varianta se dá rozměrově použít. Co se týče materiálu, tak nevím, ale myslím, že náhrada by fungovala.



KONEC INFORMACÍ K HONDĚ DEAUVILLE.

Chtěl jsem skutečně ukázat jakým způsobem je možné pracovat na Hondě Deauville a jak je možné provést opravy či servis tohoto stroje. Protože jsem nikde větší obsah informací v této oblasti nenašel, tak jsem se snažil přispět něco málo svými zkušenostmi. Myslím si, že již bylo napsáno a nafoceno dost, že možná to někomu pomohlo nebo pomůže.

Při snaze se tady na motorkářích přiučit a zjistit informace o motorkách od zkušenějších, jsem se setkal ve velké míře s lidmi, kteří se snaží jen druhé zesměšnit, urazit, svou pravdu, která někdy vůbec pravdou není, pokládají za jediný správný názor.

Vzhledem k tomu, že mě díky výše popsanému přístupu některých jedinců, přestalo bavit, být tady aktivní, budu jen pasívně přihlížet, někdy.

Chtěl bych poděkovat všem, kteří jsou lidmi a chovají se tak, tady na webu a v životě obecně. Díky a hodně bezproblémových kilometrů.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
eman65
eman65 napsal 25.03.24 v 20:12 10b.

děkuju za informace

hemar
hemar napsal 16.04.23 v 20:35 10b.

Parádní příspěvek plný informací, co všecko jde s touhle mašinou dělat jinak a lépe, rád naberu inspiraci. Tak ať slouží! Přeji mnoho šťastných kilometrů!

MikyU
MikyU napsal 30.03.23 v 20:53

Dík za koment ke Guzzi, Deauvillku jsem jezdil před Norgem, teď dělám rekonstrukci Hondy a půjde na prodej. Honda je super, ale žena řekla kup větší Přeju klidné cestování a co nejmíň idiotů.

MikyU
MikyU napsal 30.03.23 v 17:42 10b.

Super článek i motorka a rejpalů si nevšímej, ty jsou všude, bohužel.

Vajtek
Vajtek napsal 11.03.23 v 11:05 10b.

Mazel

Více komentářů



TOPlist