invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Honda NTV 650 Deauville (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kuzmič
Vloženo 3.1.2011
Aktualizováno 15.11.2015
Zobrazeno 7562x
HODNOCENÍ PROFILU OD 35 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Hledal jsem motorku na cestování, levnou, spolehlivou, s rozumnou spotřebou a s nízkými provozními náklady.

Více fotografii

První dojmy - První dojem: Ku..a to je těžké... Ovladatelnost a zátah motoru po přesednutí z Jawy byl impozantní, taky mě dostal podvozek. Naopak jsem se pral s hmotností, zejména na míst ě!

Motorku bych doporučil pro - Nejlépe tuto motorku ocení vyklidněný, třeba starší člověk, navracející se po několika letech k motorkám

Doplňky na motorce - Teploměr chladící kapaliny ze škody120, vyhřívané rukojeti od oxfordu, kufr kappa s nosičem vyrobeným z roštu ze staré ledničky minsk, držák na navigaci od garmina, prodloužení předního blatníku.

Recenze

Našel jsem...!
Po prvním svezení po Jawě 250 jsem nabyl jistoty, že téhle motorky se dlouho nebudu chtít zbavit.
Pohodlný posez, stupačky v optimální cestovní poloze,široké sedlo, kapotáž chránící i nohy, tedy pokud nejedete za auty vířící vodní tříšť.Spořeba kolem 5 litrů.Dvě svíčky na válec,chytá na škrtnutí.Výborná věc je kardan, bez něj už motorku nechci.
Dokoupil jsem třetí kufr,aby stoupla přepravní kapacita, neboť velikost vestavěných bočních kufříků je nedostačující. Ale pro kompletní dvě sady nepromoků a dva spacáky s nějakýma drobnostma postačí.
Spolujezdkyně v podání mé manžeky, si na nepohodlí nemůže stěžovat. Pohodlné sedlo, stupačky nejsou nijak vysoko, dvě široká madla a možnost opření o kufr, jí dodá pocit jistoty, sucha a ochrany...
Podvozek je nastaven spíše na pohodlí, ale s utaženým zadním cenrálem nadoraz(což je jediná možnost nastavení), se dá obstojně jiskřit stupačkami o asfalt...
Ovšem i po utažení centrálu a naložení na max, si na větších hupech občas k sobě přivoní dorazy.
Zadní brzda je trošku tupější.

Přední brzdu téměř každý kritizuje, ale když jsem vyměnil staré destičky za BENDIXy, znatelně lépe brzdí a ani tak rychle neubývají.
Palivové čerpadlo, občasný problém stejně jak u Afriky, 3x opraveny kontakty, které se časem opálí, tím se od sebe vzdálí až nesepnou.. Koupil jsem podtlakové mikuni, pár hadiček a spojek a vyřešeno.
Při 82 000 najetých km jsem odhalil prasklé obě membrány v karbcích, ale to je vlastně spotřební zboží,i když ta cena..
V asi 60ti tisících km jsem měnil ložisko krku řízení za kuželíkové a o polovinu levnější než origo, zatím drží, tak uvidíme.
Něco k pneumatikám:
Koupil jsem to na Michelinách Battlax, předek ok, zadek mi dvakrát ve větším náklonu naznačil, že jestli nepřestanu, tak mě shodí.. pravda, byly už trochu jeté.
Potom přišly Bridgestone 020, ty držely vpohodě, najeto 17 000km, tady předek odešel téměř se zadkem.
Pak Dunlop ... nevím jaký (jsem trouba, nezapamatoval jsem si název), předek přežil snad 3 zadní! a držel i na mokru! Zadní z původní sady šla po 14 000 do kytek-defekt 1cm- na dojezd jsem na slovensku koupil Michelinu na CEnduro(jak novou), sice si s Dunlopkou v táhlých rychlejších zatáčkách moc nerozuměla, ale na dovču po polských tankodromech ok. Najeto 13000, do konce sezony nazuta starší, použitá Dunlopka, v dešti nepoužitelná, už nikdy více...
Loni jsem vyzkoušel Dunlop Roadsmart-dvousměs a nic než spokojenost. Najeto zatím 12 000 a předpokládám, že letos ještě něco vydrží.

Aktuální stav najetých km je 94 000, takže letos snad oslavíme STOVKU... snad to nikde nerozvěsím.
Tak mě napadá, že až ji budu prodávat, tak vzhledem k najetým kilometrům budu ještě muset kupujícímu připlatit...
Ale zatím si nevzala ani hlt oleje a při stovce dostane nové rozvoďáky - preventivně, zatím je tam vše původní.

Tak k dnešnímu dni je na tachometru znova 25 tisíc km, takže se tachometr protočil o 100 tisíc
Celkově můžu zhodnotit, že tahle motorka se povedla!
Když to vezmem postupně, tak má komfortní, řek bych až měkký podvozek, ze kterým se ovšem dá klopit až na stupačky i když zadní centrál bez přepákování už vykazuje značné opotřebení!
Brzdy: přední Brembo je výborná! není to žádná kousavka, ale je krásně dávkovatelná a nezáludná. Podařilo se mi brzdit tak, že přední kolo popískávalo a neuhlo z přímého směru... Fajn! Zadní jsem se naučil používat v utažených zatáčkách nebo na kruháčích, takže už mi vyhovuje její slabší výkon.
Motor má vzhledem k určení stroje dostačující výkon i krouťák, ale na dálnici je cítit, že se trápí. Přesto mám rád jeho průběh a při běžné vyjížďce drží krok s ostatníma hlavně na zatáčkovitých okreskách. Na rovinkách je znát handicap výkonu...
Maximálka je něco přes 180, ale tam se už dostáváte dost pomalu a motor už nepříjemně vibruje... spojka je původní, stejně jako rozvody, napínáky jsou ještě v toleranci, takže uvidíme co vydrží... Olej se začal letos pomalu ztrácet, asi 3-4 deci na 12 tisíc km, není to moc. Každou zimu vyčistím a nastavím karbecy, olej měním po 9ti tisících km-má se měnit po 12ti- a na jaře znova + olej v kardanu. V kardanu se mírně zvětšily vůle, ale zatím vše v normě, olej vyteče vždy čistý. Při 104 tisících vyměněny ložiska v kolech.
Pohodlná jízda po městě vychází ze vzpřímeného posezu, je hezky ovladatelná i v malých rychlostech, nemám moc váhy na rukou-oproti sportovní motorce, kde jsem po 10ti minutách nadával jak cyp... Spolujezdec sedí pohodlně! Spotřeba paliva nestoupne přes 5 litrů na 100 km a dá se drandit i ve stupačkách po šotolinách, Ukrajinu přežila bez úhony!
Na motorku jsem si za ty roky tak zvyknul, že si ji nechám, no kdo by ji chtěk taky koupit, že...?
Takže kdo hledá univerzální stroj a nepotřebuje závodit, trochu pocestovat, jezdit do práce i na výlety, mohu tuhle motorku s čistým svědomím doporučit...!

Tak se stalo neuvěřitelné, Deauville jsem prodal, přes všechny ty inzeráty s najetými 30 000 km, takže normálně logicky smýšlející lidi pořád jsou mezi námi a to je dobře..!!!
Nestáčejte kilometry a nebuďte tolik upjatí jen na prachy, život je krátký a všechno se Vám může brzy vrátit...
Deauville jsem vyměnil za něco trochu exotičtějšího, ale to už je jiná pohádka...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Cesmek
Cesmek napsal 01.04.17 v 14:34

A teď jí mám já. Vrátila se na Severní Moravu. Do Frýdlantu nad Ostravicí. Tak věřím, že ještě poslouží další kilometry.

hroch11
hroch11 napsal 23.11.15 v 19:13 10b.

pivar
pivar napsal 09.11.15 v 21:21 10b.

Já dávám 10b

Více komentářů



TOPlist