yamaha_demo_tour




EICMA Miláno 2007

Kapitoly článku

Piaggio X7
Svou premiéru si na milánské výstavě odbyl i skútr italské značky Piaggio X7. Hbitá a kompaktní X sedmička, u které výrobce klade velký důraz na ochranu jezdce a jízdní stabilitu, bude k mání ve dvou různých kubaturách 125 ccm a 250 ccm. Oba motory fungují na principu čtyřdobého kapalinou chlazeného jednoválce se čtyřmi ventily. Dvěstěpadesátka vybavená elektronickým vstřikováním dosahuje maximálního výkonu 22 koní a stopětadváca necelých 15 koníků, přičemž výkon přenáší pomocí automatické převodovky s variátorem na zadní 13-ti palcové kolo. To přední je ještě o palec větší, tedy 14-ti palcové. Dvojitý kolébkový rám je vyroben z oceli. Celková hmotnost X7 250 se vyšplhala na 160 kg, v případě 125 je to o pět kilo méně.


Piaggio MP3 „Roof and Wagon“
Tak tahle libůstka přitáhla zrak skoro každého návštěvníka výstavy EICMA. Už sám o sobě je tříkolový skútr Piaggio velice zajímavým projektem. V případě, kdy je osazen pevnou střechou a zapřaženým jednostopým vozíkem, způsobí úžas nejednoho kolemjdoucího. I když se jedná o velice zvláštní koncept, působí maximálně elegantně. Navíc, jak výrobce uvádí, střecha s kovovým rámem plní výborně funkce bezpečnosti jezdce i spolujezdce a na komfortu jízdy neubere ani deštivé počasí. Za skútr je zapojený vozík systémem "ball-joint". Piaggio MP3 je vyráběno se třemi možnými motory 125 ccm s výkonem 15 koní, dále 250 ccm s 22,5 koni a nejsilnější 400 ccm, u kterého maximální výkon dosahuje 34 koňských sil.

Vespa


Skútry této značky zasáhly srdce všech příznivců stále žádanějšího retro stylu. Pestrost nabídky originálních barev a motivů, inspirovaných například módou, hudbou nebo filmem, nezná meze. Právě to bude důvodem velké oblíbenosti skútrů Vespa mezi mladými lidmi. Také proto značka přichází s modely Vespa S, inspirovanými dlouholetou tradicí, které se vrací zpět k legendárním modelům 50 Special a Vespa Primavera.


Pro skútry Vespa S je víc než charakteristická jejich originalita, dynamika a sportovní nádech. Drobný skútr je postaven na podvozku s 11palcovým předním kolem a ještě o něco menším 10palcovým zadním. I tentokrát je na výběr ze dvou rozdílných objemů motoru. Slabší, lehká dvoutaktní padesátka, která osloví hlavně mladší jezdce, nebo silnější čtyřtaktní stopětadvacítka.


Gilera


Také u této značky bylo na co koukat. Kromě velice oblíbených a skvěle ovladatelných Runnerů nebo menších Stalkerů, byly k vidění také skútry tak trošku speciální.

Gilera GP 800
Prvním z nich byl mega skútr GP800. Objem motoru 839 ccm, véčkový dvouválec a výkon 75 koní dělá tento skútr vyjímečným. Že to není žádný drobeček, dokazuje suchá hmotnost 245 kg. Při této váze je schopen výkonný dvouválec rozhýbat maxi skútr z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy. Naopak o brzdný efekt se starají přední dvojité kotoučové brzdy. Přední šestnácti palcové kolo obouvá pneumatiku 120/70 a zadní patnáctipalec širokou 160/60. Tyto hodnoty napovídají, že GP 800 je skútrem, kterému voní dálky a cestování v jeho sedle bude příjemným zážitkem.


Design GP 800 nese prvky sportovně cestovního motocyklu a sám nemám jasno, zdali ho ještě můžu řadit mezi skútry nebo už cestovní stroje.


Gilera GP 800: Fuoco 500 ie


Opět vyšším objemem motoru výjimečný skútr. Víc než objem ale zaujme tříkolová koncepce, podobně jako u Piaggia MP3. Agresivní nevšední vizáž napovídá, že tříkolové pětistovce nebude sportovní vyžití cizí. Červený ohoz tento dojem jen umocní. V ocelovém rámu uložený nový čtyřtaktní motor s elektronickým vstřikováním, Master 500ie, produkuje výkon 40 koní a kroutící moment 42 Nm. Díky tomu trojkolka Gilera Fuoco dosahuje rychlosti blížící se k hranici 150 km/h.





 

Informace o redaktorovi

Filip Tichý - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
TZ - (Odebírat články autora)
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist